Oto najcenniejsze porady, jakie można otrzymać rozpoczynając działania SEO.
Jeśli właśnie ukończyłeś pracę nad nową stroną i zaczynasz odkrywać mechanikę pozycjonowania, w wyszukiwarkach nie mogłeś trafić lepiej!
Zaprosiliśmy prawdziwe gwiazdy polskiej sceny SEO do podzielenia się najcenniejszą poradą, którą powinien otrzymać początkujący przedsiębiorca internetowy. Najpierw zdobądź darmową wiedzę, za którą wielkie firmy płacą im wielkie pieniądze, a potem zacznij śledzić każdego z nich!
Wielu ludzi z branży określa rok 2013 rokiem dywersyfikacji. Względne bezpieczeństwo i odporność na kary oznaczają dywersyfikację dosłownie wszystkiego – źródeł linków, rodzaju linków, anchorów itp., itd.
Poprosiliśmy więc poprosiliśmy przyjaciół
i cenionych przez nas ludzi z branży o to, aby w prostych myślach spróbowali zaprowadzić początkującym choć trochę ładu w tym całym chaosie.
Nie narzucaliśmy tematu, a jednak wypowiedzi uzupełniły się same.
Choć przyjęliśmy alfabetyczną hierarchię, to każda z tych myśli jest naprawdę ważna. To zaawansowany artykuł, dla początkujących odbiorców. Nie popełnij więc błędu i nie przeczytaj go jednym tchem! Warto zatrzymać się na chwilke przy każdej z tych myśli, gdyż pomimo prosteg brzmienia są one wynikiem doświadczenia zbieranego przez długie lata. Gdybym to ja miał dziś rozpocząć przygodę z pozycjonowaniem, zacząłbym właśnie od słuchania tych ludzi. Powodzenia!
Bądź krytycznym pionierem.
Bez względu na to, jakie autorytety stoją za danym poglądem –
zweryfikuj go osobiście.
Wokół pozycjonowania narosło wiele mitów, których istnieniu
sprzyja niedoskonała metodologia testów oraz trzymanie ich
szczegółów w tajemnicy, uniemożliwiające powtórzenie i
zweryfikowanie badania.
Poglądy oparte wyłącznie na przeczuciu i logice pozostaw
branżom, w których wartościowej wiedzy nie uzyskuje się
metodą inżynierii wstecznej. Techniki bazujące na sprawdzonym
przez siebie koncepcie wykorzystaj do wypracowania nowych,
własnych.
I pamiętaj nigdy, przenigdy...
Nie zapominaj o statystycznie prawdopodobnej ilości chaosu, ponieważ w warunkach rzeczywistych nie zdarzają się sytuacje idealne.
Optymalizacja strony to nie jednorazowa akcja
Wiele osób myśli, że jak zmieni tytuł strony, doda opis strony w
meta tagach do obrazków wrzuci odpowiedni tekst do alt i
title, wrzuci kilka Hx, to będzie cała optymalizacja strony,
która zagwarantuje pierwszą pozycję. Tak niestety nie jest.
Optymalizacja strony to nie jest jednorazowy strzał. Przypomina
raczej podrywanie fajniej dziołchy, o której względy musisz
się starać. Trzeba kombinować, co się stanie jak zrobię tak, a
co, jak w inny sposób. Cały czas trzeba się starać.
I pamiętaj nigdy, przenigdy...
Nie optymalizuj strony dla sztuki. Optymalizację robi się pod konkretne słowa kluczowa. Chcesz poderwać tą dziewczynę, czy tylko do niej wzdychać?
Dobry link to ten, który oprócz zwiększenia ruchu na Twojej
stronie przyczyni się do wzrostu konwersji!
Na linki musisz zasłużyć, pokazując, że jesteś ekspertem w
swojej branży oraz tworząc świetny content.
I pamiętaj nigdy, przenigdy...
Nie ufaj firmie, która nie chce pokazać Ci, jakie linki dla Ciebie pozyskuje, ani co dokładnie dla Ciebie robi w sieci!
Pozycjonowanie jest niczym wino ... im starsze, tym lepsze!
Pozycjonowanie to wyzwanie dla cierpliwości. Mówi się „tempus
fugit, aeternitas manet” - czas ucieka, wieczność pozostaje - i
ta właśnie wieczność jest celem dla pozycjonera. Właściwie
dobrana, opracowana i wdrożona strategia pozycjonowania
strony połączona z cierpliwym budowaniem pozycji powoduje,
że serwis klienta będzie doskonale widoczny w wyszukiwarkach.
Będzie tam „na wieczność”.
I pamiętaj nigdy, przenigdy...
Nigdy nie popadaj w rutynę ... (bo rutyna dopadnie Ciebie)
Dobre pozycjonowanie musi przynosić korzyść, a nie tylko
wysokie pozycje
Dobór odpowiednich fraz do pozycjonowania - to jest początek
całego procesu i wiele firm popełnia tutaj błąd. Będąc nawet na
najwyższych pozycjach, ale na niewłaściwe frazy,
pozycjonowanie nie przyniesie firmie realnych korzyści poza
wątpliwą satysfakcją.
Wybierając frazy do pozycjonowania, czy to samodzielnie czy z
pomocą agencji SEO, należy zastanowić się dokładnie nad dwoma
aspektami: w jakim celu pozycjonuję stronę oraz czy
użytkownik znajdzie u mnie to, czego szukał.
Cel – określ jasno, co chcesz osiągnąć. Czy potrzebujesz większej sprzedaży (sklep internetowy), nowych zamówień (strona firmowa), a może potrzebny jest większy ruch (blog, portal)? Użytkownik – czy po wpisaniu frazy i wejściu na Twoją stronę, faktycznie znajdzie to czego szukał? Od tych dwóch rzeczy: cel i użytkownik, zacznij dobór fraz lub rozmowę z agencją SEO.
I pamiętaj nigdy, przenigdy...
Nie zaprzestawaj pozycjonowania – konkurencja nie śpi!
Nie wybieraj SEO przez pryzmat ceny, lecz zainteresowania Twoim
biznesem.
Podstawą dla każdego przedsiębiorcy szukającego profitów w
internecie powinno być zrozumienie mechanizmów rządzących
zachowaniami internautów i wyszukiwarek. Niby to dużo, ale i
tak największy kłopot sprawia wybór tych, którzy zamieniają
wyszukiwarki w niezawodnych handlowców pracujących bez
przerwy w każdej sekundzie całego roku.
"Decydując się na marketing wyszukiwarkowy dla
swojego biznesu, na pewno chcemy osiągnąć konkretne cele."
Tu radziłbym nie wybierać SEO przez pryzmat ceny, lecz zainteresowania Twoim biznesem. Uważam, że dobry SEO powinien Cię wyspowiadać i poznać możliwie wszystkie tajemnice Twojej działalności, powinien znać plany rozwoju i wiedzieć co chcesz robić jutro, za miesiąc czy w 2015 roku. To pozwoli rozpocząć budowanie właściwej strategii obecności w sieci – zauważalnej, skutecznej i trwałej.
I pamiętaj nigdy, przenigdy...
Nie przestawaj udoskonalać swojej strategii obecności w internecie, bo ten ewoluuje w każdej sekundzie.
W dzisiejszych czasach każda firma, która nie ma kuloodpornego planu awaryjnego na wypadek wypadnięcia z indeksów, powinna czuć się zagrożona. Gdybym to ja miał dać Ci amatorską poradę jako właściciel biznesu, zaproponowałbym Ci, abyś skupił się na tym co umiesz robić najlepiej, powierzając kwestie SEO właściwym osobom. Oczywiście możesz robić to sam, ale musisz pamiętać, jaka jest natura tej dziedziny.
Pozycjonowania nie można się nauczyć raz a dobrze. Można tylko się go uczyć.
Dlatego przedsiębiorcą internetowym pozostają dwa wyjścia. Albo wstępują do klubu, godząc się na wiecznie dezakaktualizującą się naukę, albo znajdują właściwych partnerów do działania. Bez względu na to, którą drogę wybierzesz, na Twoim miejscu podążałbym za każdym z Tych ludzi.