Firmy powinny stawać się idolami, a nie akwizytorami.
Im prędzej zdasz sobie sprawę, że w społeczności internetowej każdy zajęty jest wyłącznie sobą, tym prędzej zmienisz tą wiedzę w w realne zyski. Ludzi naprawdę nie interesują urodziny Twojego handlowca Grzesia, czy kolejna seria “tajnych zdjęć” z działalności operacyjnej sekretariatu. Poznaj najczęściej popełniane będy, przez firmy, które przez obecność w serwisach społecznościowych tracą znacznie więcej, niż zyskują.
Jeśli Twoje wpisy nie wprowadzają wartości dodanej ani się nie
angażują na zewnątrz, traktując wyłącznie o wydarzeniach
wewnątrz Twojej firmy - Leżysz. Zlikwiduj to konto.
I zrób to zanim przyszły skarb, prawdziwy talent którego
chciałbyś pozyskać stwierdzi, że w tak nudnej firmie nie
chciałby pracować nawet za nienudne wynagrodzenie. Lub zanim
kontrahent, który gotowy był do długofalowej współpracy nie
zmieni zdania na temat kreatywności Twojego zespołu. Poznaj
trzy popularne błędy, które rujnują firmową reputację.
Jeśli już wciskasz fanom swoje produkty, rób to umiejętnie i z
wyczuciem.
Nie postuj wyłącznie samą treścią, bo to zawsze wieje nudą. Aby
osiągnąć najlepsze rezultaty, uaktualniaj swoją stronę dość
regularnie. Mów fanom o interesujących rzeczach, związanych
z Twoim biznesem, informuj o okazjach i o czymkolwiek innym, co
może ich zainteresować. Lecz nigdy nie mów o czymkolwiek,
tylko dlatego, że dawno niczego nie opublikowałeś.
Portale społecznościowe nie służą do sprzedawania produktów,
tylko do tworzenia i utrzymywania pozytywnych relacji ze
swoimi klientami. Czy to znaczy, że nie można prezentować
swojej oferty na Facebooku czy Google Plus? Można, ale należy to
robić umiejętnie, kreatywnie i bardzo rzadko.
Wskazówka: Zacznij lśnić. Wyjdź zza avatara i daj się poznać. Nie bój się kamery. Jeśli wykorzystasz nagrania wideo, to zachęcisz osoby podobne do Ciebie, takie które chcą mięć z Tobą biznesowe kontakty. Umieszczaj wideo i zdjęcia Twoich produktów "w akcji". Wstawiaj odnośniki do interesujących artykułów i funkcji na Twojej stronie. Jest to doskonały sposób, aby zaangażować Twoich fanów nie tylko na firmowej stronie społecznościowej, ale także poza nią.
Wszystkie najlepsze pomysły na portale społecznościowe (Facebook, Google+, Twitter) zakładały umieszczanie dużej gamy formatów, z których w równym stopniu powinieneś korzystać. Możesz dzielić się ze swoimi fanami materiałami wideo, zdjęciami i ciekawymi odnośnikami. Spraw, by Twoje wpisy były tymi, którymi naprawdę warto się podzielić.
Media socjalne ze swej natury muszą pozostać drogą
dwukierunkową. Pozwól fanom dzielić się opiniami i
komentarzami na temat Twoich aktualności i umieszczać wpisy
na Twojej tablicy. Ale przede wszystkim odpisuj na ich
komentarze i doceniaj je. Pozwól im zadawać pytania, na które
odpowiesz. Jest to doskonały sposób, aby fani poczuli się, że są
ważni dla Twojej firmy i w przyszłości stawali się
ambasadorami Twojej marki. Wspominając o niej swoim znajomym
z branży. Zawsze możesz skasować komentarz czy wpis na tablicy,
gdy uznasz, że jest nie na miejscu.
Wszystkie najlepsze pomysły na portale społecznościowe (Facebook, Google+, Twitter) zakładały umieszczanie dużej gamy formatów, z których w równym stopniu powinieneś korzystać. Możesz dzielić się ze swoimi fanami materiałami wideo, zdjęciami i ciekawymi odnośnikami. Spraw, by Twoje wpisy były tymi, którymi naprawdę warto się podzielić.
Destrukcyjne, narcystyczne samozadowolenie, wykończyło już
niejeden biznes. Nigdy nie bądź usatysfakcjonowany Twoją
stroną na facebooku i ilością fanów. Nadmierne poczucie własnej
wartości to główny powód, przez który wiele firm, traci więcej
fanów niż zyskuje.
Ciągle powinieneś znajdować sposoby, aby poprawić swoją
stronę i zwiększyć ilość fanów. Nikt nie jest doskonały, więc
zawsze jest coś do naprawienia.
Wskazówka: Burger King zaoferował, dużą porcję każdemu kto przyprowadzi do niego pięćdziesięciu fanów, a co Ty zrobisz w następnym społecznym kroku?
Poniżej: Popularne błędy firmowe na Facebook. Poznaj główne grzechy społecznościowe.
Umieszczasz zbyt dużo osobistych informacji.
Przestań zacierać granicę pomiędzy sprawami osobistymi i zawodowymi. Jeśli chcesz dzielić się osobistymi informacjami, stwórz oddzielny profil dla samego siebie. Na stronach firmowych dziel się wyłącznie biznesowymi informacjami, prywatne mogą pojawić się jako smaczki, naprawdę od czasu do czasu. Pomimo tego, że części fanów może podobać się obnażanie Twojej prywatności, to jednak znaczną większość będzie to irytowało, przez co zrezygnują ze śledzenia Ciebie lub Twojej strony.
Angażujesz się społecznie. tylko dlatego, że inni to robią.
„Bardzo proste: największym błędem jest Brak Planu. Tym, czego NIE powinniśmy robić jest wejście w tryb „słoń w składzie porcelany”, bez wiedzy na temat tego, co mamy robić, jaki jest nasz cel, dlaczego wybraliśmy ten kanał, itp. Jest wiele firm, które angażują się w media społecznościowe, ponieważ „wszyscy inni to robią” albo „po prostu musimy”, ale bez jasnego celu czy planu.
Nie otwarlibyśmy nowego sklepu, nie wchodzilibyśmy na nowy rynek ani nie tworzylibyśmy nowego regionu sprzedażowego bez daleko idących planów, celów, organizacji i przemyśleń. A jednak wiele małych firm (w szczególności prowadzących indywidualną działalność gospodarczą) ot, tak pewnego wieczora zakłada konto na Twitterze itp. i pakuje się w nie najzwyczajniej na świecie w najlepszym wypadku, tracąc tam tylko czas.
Posiadasz nierealne oczekiwania. Media społecznościowe nie odwalają całej roboty.
Nie możemy po prostu zbombardować świata swoimi pomysłami, produktami i usługami, a potem usiąść z założonymi rękami i spodziewać się, że wszyscy będą myśleć, że jesteśmy wspaniali. To nierealne. Oczekiwanie, że media społecznościowe będą jedynym sposobem na uzyskanie wyników i próby robienia wszystkiego samemu. To tyczy się również innych narzędzi.
Nie mówisz pełnej prawdy na temat swoich produktów i umieszczasz treści pochodzące wyłącznie z własnej witryny.
Jeśli kiedykolwiek skłamiemy na temat choćby jednej cechy naszego produktu, nie powinniśmy się spodziewać, że nasi fani go kupią i staną się gorącymi fanami. Raczej będą w opozycji do Ciebie w każdej kolejnej dyskusji na twojej firmy. Jeśli będziemy umieszczać treści tylko ze swojej witryny, nasi fani mogą nie przywiązać się do naszego profilu na zbyt długo. Znajdźmy interesujące treści w Sieci i przedstawmy je swoim fanom.
Upewnij się, że nie stworzyłeś profilu grupy, zamiast strony firmowej i czy poprawnie wpisałeś nazwę firmy.
Kiedy umieszczasz swoją firmę na Facebooku, upewnij się, że tworzysz stronę, a nie profil czy grupę. Strony zawierają dużo użytecznych opcji dla biznesu, których będzie Ci brakować. Strony oferują statystyki, więc możesz śledzić jej poziom, zaangażowanie fanów i wiele innych.
Sprawdź także, czy nie popełniłeś błędu, wpisując nazwę strony. Jeśli istnieje kilka wariantów, zapisywania nazwy Twojej marki (np. skróty), wybierz taki, który najprawdopodobniej będzie wyszukiwany przez użytkowników, np. użytkownicy częściej wpisują PZU, niż Powszechny Zakład Ubezpieczeń. Niektórych może korcić, aby wpisać całą nazwę swojej firmy, ale należy pamiętać, że zbyt długie nazwy stron są trudniejsze do odczytania i może to tworzyć wizualny bałagan.
Nie masz dostępu do Owocnych treści, a powinieneś nas obserwować, za pomocą Facebook, lub Google+.
Algorytmy wyszukiwarek, kładą coraz większy nacisk na wyświetlanie na pierwszych stronach, tych wyników wyszukiwań, które uzyskały duże poparcie ludzi ze swojej branży. Czy Ci się to podoba, czy nie, wiążąc przyszłość swojego biznesu z siecią musisz rozpocząć budowę pozycji swojej firmy w społecznościach, jeśli wiążesz przyszłość z internetem.
"Firmy nadal myślą o społecznościach jak o sprincie, zamiast myśleć o nich jak o maratonie."
Znasz inne śmieszne wpadki/wypadki firm na społecznościowych łączach? Będzie mi niezmiernie miło usłyszeć Twój głos w komentarzach do tego artykułu. A jeśli podoba Ci się “owocne” podejście do marketingu, to dołącz do nas na Facebook.