Dobry mailing bywa najskutecznejszym marketingiem. Zły staje się spamem.
E-mail marketing jest prosty, szybki i niedrogi a do tego zapewnia naprawdę wysoki zwrot z inwestycji. Dlatego, albo już wykorzystujesz e-maile, albo wkrótce zaczniesz to robić. Niestety epoka e-mail marketingu na “chybił-trafił” zakończyła się. Czas, skupić się na tych pomysłach, które naprawdę mają znaczenie. Przestań czytać artykuły opisujące „7 słów, których NIGDY nie powinieneś używać w e-mailach” i skup się na tych trzech najważniejszych technikach prowadzenia efektywnej kampanii e-mail marketingowej.
Skuteczny e-mail marketing NIE zależy wyłącznie od tematów wiadomości. Nie można osiągnąć sukcesu jedynie unikając słów kojarzonych ze spamem. Określona długość maila nie decyduje o sukcesie czy porażce. Długofalowy sukces nigdy nie zależał od określonego dnia tygodnia. Większość przedsiębiorców nie ma o tym pojęcia. Tracą przez to tysiące złotych.
W telegraficznym skrócie chodzi o: Wysyłanie trafnych, profilowanych wiadomości do wszystkich aktualnych i potencjalnych klientów. To jest to! Trzy kluczowe sprawy e-mail marketingu w jednym, prostym pomyśle. Kiedyś możesz chcieć przeanalizować pomniejsze szczegóły, takie jak najlepsze słowa, których można użyć w temacie wiadomości albo jak zwracać się do adresata. Zastanawiasz się jak zwiększyć ilość subskrypcji na newsletter? Skup się na wprowadzeniu w życie trzech ważnych technik e-mail marketingu, a zauważysz znaczący wzrost reakcji.
Wykorzystaj podział na grupy, by wysyłać TYLKO trafione wiadomości i przestań bombardować e-mailami całą listę mailingową! Jako specjalista ds. e-mail marketingu (w przeciwieństwie do SPAMERA), zdajesz sobie sprawę jak ważny i skuteczny jest marketing oparty na pozwoleniu. Wiesz, że zanim zaczniesz rozsyłać e-maile do potencjalnych i obecnych klientów, obowiązkowo należy uzyskać ich zgodę. Niestety, bez podziału na grupy, wciąż popełniasz jeden z największych grzechów e-mail marketingu... wysyłanie ludziom e-maili, których nie chcą otrzymać.
Znajdź rozwiązanie E-mail Marketingu, które wykorzystuje bazę danych klientów wraz z danymi z Twojego systemu zarządzania relacjami z klientem CRM.
By zyskać dzięki podziałowi na grupy, potrzebujemy prostego sposobu by zdobyć i wykorzystać dane zgromadzone na temat naszych kontaktów. Jeśli musimy przeskakiwać tam i z powrotem pomiędzy bazą danych klientów i programem do e-mail marketingu, poświęcimy wiele czasu i wysiłku, by podzielić listę kontaktów na grupy. A zrobiwszy to tylko raz, powrót do poprzedniej metody wyda nam się kuszący. Wybierz takie rozwiązanie, które zrobi to za Ciebie automatycznie.
Jak tworzyć skuteczne maile reklamowe? Niech Twój e-mail marketing będzie konsekwentny i przewidywalny „Nie ma usprawiedliwienia dla utraty kontaktu lub zaufania!” Wyobraź sobie, że masz do dyspozycji jednego potencjalnego klienta i możesz poświęcić mu cały swój czas, by przeprowadzić go przez kanał sprzedażowy aż do zakupu. Jak byś to zrobił? Co byś powiedział? Ile czasu poświęciłbyś temu potencjalnemu klientowi? Teraz wyobraź sobie, że udało Ci się zmienić tego potencjalnego klienta w klienta i możesz teraz poświęcić czas, by zamienić go w zagorzałego fana. Jakie kroki podejmiesz? Teraz... pomnóż jednego potencjalnego klienta przez 5000. Co stanie się z Twoim planem? Nie ma możliwości, żebyś zrobił dla 5000 to, co zrobiłbyś dla jednego, chyba że masz super moce.
"Jak na ironię, większość właścicieli małych biznesów wysyła e-maile, gdy chce przeprowadzić promocję lub gdy ich liczba sprzedaży spada. Nie wiedzą później, dlaczego nikt nie kupuje..."
Nikt nie kupuje, ponieważ potencjalni i obecni klienci pracują działają według swoich planów. Nie Twoich. Twoją jedyną nadzieją na sfinalizowanie dodatkowych transakcji jest bycie dostępnym dokładnie w momencie, gdy ktoś z Twojej listy mailingowej zdecyduje się na zakup. Dzięki zaawansowanemu systemowi e-mail marketingu, zawsze będziesz dostępny, gdy członkowie listy mailingowej będą Cię potrzebować. Ponieważ możesz być w kontakcie ze wszystkimi tymi ludźmi, możesz:
• dostarczać więcej informacji potencjalnym klientom
• poinformować ich o nadchodzących wydarzeniach,
• wysyłać cenne porady odnośnie Twojej branży,
• natychmiast rozsyłać e-maile o Produkcie A
• dostarczać comiesięczny newsletter.
Poświęć potrzebny czas i środki, by Twój e-mail marketing był konsekwentny.
Jeśli obiecasz wysyłać newsletter co miesiąc, lepiej jest to zrobić. Jeśli ktoś wyrazi zainteresowanie darmowym sprawozdaniem, ofertą lub katalogiem lepiej wyślij to od razu i nawiąż kontakt, by upewnić się, że dotarło do adresata. Osoby z listy kontaktów zasługują na konsekwentną, wartościową komunikację z Tobą, bez względu na to, czy masz jednego czy milion potencjalnych klientów. Konsekwentne wysłanie e-maili polepszy kontakty z ludźmi i doprowadzi do znacznego wzrostu sprzedaży.
Zautomatyzuj kontynuację e-mail marketingu.
Wysyłanie e-maili do kilku ludzi naraz może stać się uciążliwe. A pamiętanie statusu każdej osoby w procesie sprzedażowym jest niemożliwe, jeśli ma się więcej niż garstkę kontaktów na liście. Zautomatyzowanie tego procesu oszczędza czas, dostarcza użytkownikom konsekwentnych wiadomości, a kiedy to konieczne, natychmiast zmienia sekwencje kontynuacji i chroni przed popełnianiem błędów.
Wykorzystaj różne środki przekazu w e-mail marketingu. „Sam e-mail nie jest marketingowym "lekarstwem na wszystko!” Różne rodzaje marketingu spełniają różne potrzeby i wywołują różne reakcje emocjonalne i psychologiczne. W zależności od celu wiadomości marketingowej, możesz rozważyć alternatywny sposób komunikacji.
"Różne środki przekazu wspomagają działania związane z e-mail marketingiem."
Wysyłanie e-maili nie zawsze przyniesie takie efekty, jak na przykład sms-y.
Gdyńska firma z powyższego przykładu znalazła skuteczny sposób, by dotrzeć do zajętych mam pozostających w domach i ludzi załatwiających swoje sprawy w trakcie przerwy na lunch. Wysyłanie e-maili nie przyniosłoby takich efektów. Wiadomość musiała być odebrana, gdy ludzie robili się głodni. Dlatego trzeba wykorzystywać różne środki przekazu. Ich wykorzystanie wspomaga wszystkie działania związane z e-mail marketingiem. Daje szansę, by skuteczniej komunikować się i daje zapewnienie, że mamy kontakt (w taki czy inny sposób) z każdym w naszej bazie danych.
Stwórz wielostopniowe kampanie w różnych środkach przekazu.
Przy każdej tworzonej kampanii marketingowej warto znaleźć sposób, by w naturalny sposób wykorzystać w sekwencji różne inne środki przekazu. Wyślij pocztówkę (jak również e-mail), by przypomnieć ludziom o nadchodzącym wydarzeniu. Wyślij list i upominek nowemu klientowi, a następnie prześlij wiadomość głosową, by dowiedzieć się czy je otrzymał. Zwiąż wszystko razem, a otrzymasz potężną, wzmocnioną kampanię.
Stworzenie planu wysyłania e-maili, który byłby odpowiedni dla każdej listy kontaktów nie jest możliwe, więc przedstawię różne sposoby, które można wykorzystać. Pierwszym jest co tygodniowe rozsyłanie e-maili w określony dzień tygodnia. Sposób ten działa najlepiej w przypadku reklamowania wyprzedaży. Można go również wykorzystać dla stron specjalizujących się w pisaniu, reklamując artykuły lub tekst tygodnia. To świetna forma reklamy, ale są skuteczne tylko wtedy, gdy są wysyłane zawsze tego samego dnia tygodnia, co oznacza, że treść z całego tygodnia powinna być gotowa co tydzień w tym samym czasie.
"Zbyt częste wysyłanie może sprawić, że użytkownicy wypiszą się z listy. Wysyłanie e-maili za rzadko zmniejszy prawdopodobieństwo, że użytkownik otworzy nasze e-maile."
Wysyłanie e-maili zarówno co dwa tygodnie jak i co miesiąc sprawdza się w przypadku większości użytkowników list mailingowych. Masz wtedy więcej czasu na wymyślenie ich treści, a Twoim głównym celem jest przypomnienie klientom o swojej obecności, co oczywiście zaowocuje powtórną sprzedażą. Tutaj również należy wysyłać e-maile według planu, ale na przykład w co drugi wtorek, bądź pierwszego dnia każdego miesiąca. Taki niezawodny plan zarówno pomaga Tobie, jak i zwiększa wskaźnik odpowiedzi na e-maile.
"Wysyłając e-maile częściej niż raz w,tygodniu lub rzadziej niż raz w miesiącu,zaczynamy stąpać po grząskim gruncie."
Codzienne e-maile od serwisów informacyjnych są akceptowane, ale nawet one mogą być uznane za zbyt częste. Jeśli chcemy wysyłać e-maile tak często, musimy mieć dobry powód. Nie mając palącej potrzeby takiej częstotliwości, powinniśmy pozostać przy cotygodniowych e-mailach. Jeśli chodzi o wysyłanie e-maili rzadziej niż raz w miesiącu, problem stanowi fakt, że przy tak niskiej częstotliwości klienci nie zdają sobie nawet sprawy, że ich dane wciąż są na liście mailingowej. Istnieje kilka przypadków, w których ten schemat jest użyteczny, np: wysyłanie do klientów informacji o nowej wersji oprogramowania. Jednak nawet wtedy można zyskać więcej, wysyłając e-maile częściej.
Eksperymentuj, testuj i poprawiaj.
Warto eksperymentować z różnymi porami wysyłania e-maili, by sprawdzić, czy wskaźniki otwarcia i wskaźniki kliknięć są wyższe dla maili wysyłanych o określonej porze dnia. Zaletą on-line marketingu jest fakt, że pojedyncza kampania mailingowa nie wymaga wielkiego wkładu pieniężnego, pozwalając na eksperymenty i ustalenie, co sprawdza się najlepiej!
Ludzie często pytają „Jaki jest najlepszy dzień na wysyłanie e-maili marketingowych?”.
Dziś jasne jest, że różne dni są bardziej skuteczne dla różnych rodzajów e-maili reklamowych. Po pierwsze, ważne, by rozróżniać różne rodzaje e-maili. Istnieją e-maile rozsyłane, by wzmocnić pozycję marki i e-maile wykorzystywane do promocji konkretnych stron internetowych.
Badania wykazały, że e-maile wysyłane w różne dni tygodnia mają różny współczynnik kliknięć w reklamę w stosunku do otwarć.
Okres od poniedziałku do środy to czas w którym otwieranych jest
najwięcej maili. Lecz od piątku do niedzieli mniej ludzi
otwiera maile, jednak częściej klikają oni w reklamy.
Tak naprawdę problem z wybraniem dobrego dnia tygodnia by
wysyłać e-maile reklamowe zależy od tego, do kogo skierowany
jest nasz marketing.
Jeśli rynkiem docelowym są przeciętni ludzie, którzy nie
spędzają zbyt wiele czasu przed komputerem, celem będzie dla
nas jak najwyższa ilość ludzi otwierających e-mail. Poniedziałek
jednak nie jest najlepszym dniem na wysyłanie e-maili, gdyż
wielu ludzi sprząta po weekendzie swoje skrzynki odbiorcze, co
skutkuje dużą liczbą skasowanych e-maili. Jeśli naszym rynkiem
docelowym są przeciętni użytkownicy, warto wysyłać e-maile
między wtorkiem a czwartkiem. Jeśli natomiast naszymi
odbiorcami są miłośnicy najnowszych technologii, ludzie
intensywnie korzystający z internetu, itp., powinniśmy
wysyłać do nich e-maile w piątki lub soboty. Ci użytkownicy
prawdopodobnie czytają e-maile każdego dnia, nawet w
weekendy. Ponieważ prawdopodobnie i tak przeczytaliby nasze
wiadomości, powinniśmy wybrać najmniej przeciążone dni,
które mają najwyższe wskaźniki kliknięć.
"Najlepszym sposobem na ustalenie optymalnego czasu na wysyłanie e-maili jest badanie własnej listy mailingowej."
Badanie listy mailingowej wymaga jedynie użycia programu mailingowego, który śledzi wskaźniki otwarcia i wskaźniki kliknięć w reklamę. Powinniśmy się poświęcić tydzień lub dwa na wysyłaniu e-maili w poniedziałki, następnie we wtorki itd., aż ustalimy, co w naszym wypadku przynosi najlepsze rezultaty. W ten sposób możemy dostosować czas wysyłania e-maili do potrzeb użytkowników naszej listy mailingowej.
Zastanawiasz się, jak stworzyć newsletter? Po pierwsze nadaj mu odpowiedni tytuł.
Mało kto zapozna się z zawartością, maila ze słabym tytułem.
Poznaj 3 kluczowe elementy tematów e-maili, którym nie można się oprzeć.
Tematy e-maili to pewien rodzaj nagłówków reklamowych. Pełnią te same funkcje co nagłówki przyciągając uwagę i skłaniając użytkowników do przeczytania zawartości e-maili. Tak więc podstawowe zasady tworzenia nagłówków mają zastosowanie również tutaj. Jednakże kontekst jest zupełnie inny, ze względu na różne małe dziwaczności e-maili, z którymi musimy się liczyć.
Oto dobre wieści
e-maile tworzą również szczególny rodzaj więzi
z czytelnikiem; związek ten sprawi, że więcej naszych
wiadomości zostanie przeczytanych, nawet, jeśli
wykorzystamy tytuł wiadomości, który nie zadziałałby dla
nagłówków w innych kontekstach.
Podstawowe zasady tworzenia udanych tytułów maili:
Tworząc kolejny temat wiadomości, przejrzyj tę listę kontrolną, opracowaną na zasadzie czterech „U” w tworzeniu nagłówków:
• Użyteczne: czy wiadomość wydaje się być dla czytelnika cenna?
• Ultra-konkretne: czy czytelnik wie, co obiecuje wiadomość?
• Unikatowe: czy wiadomość wydaje się być zajmująca i oryginalna?
• Ultra-pilne: czy czytelnik czuje potrzebę przeczytania jej natychmiast?
Gdy próbujesz skłonić kogoś, by poświęcił nieco swojego cennego czasu na przeczytanie wiadomości, temat łączący w prawidłowy sposób powyższe cztery elementy nie może być niewypałem. Pamiętaj jednak, aby polegać na oprogramowaniu wykrywającym spam.
Uważaj na filtry.
Wszyscy wiemy, że niektóre słowa aktywują filtry anty-spamowe, ale jest spore zamieszanie z tym, które słowa stanowią problem. Czy w temacie wiadomości można użyć słowa „darmowe”? Właściwie, to tak. Wszystkie cenione programy do usług e-mail posiadają wbudowane oprogramowanie wykrywające spam lub oferują je jako dodatkową opcję. Użyj zajmującego słownictwa, by stworzyć temat wiadomości i pozwól, by oprogramowanie zrobiło swoje. Potem tylko dopasuj je odpowiednio, jeśli będzie taka potrzeba.
Tradycja pisania dobrych artykułów o marketingu internetowym, nakazuje napisać coś o Apple. Koledzy z Flowtown.com, przygotowali fantastyczną infografikę (w języku angielskim), na której pokazują schemat wysyłania maili przez najbardziej “wyznawaną” markę świata. Przestudiowanie jej, zajmie Ci dosłownie kilka minut.
Tymczasem, obserwuj nas na Google+, piszemy rzadko, ale z klasą.
Poznaj 5 przykładów, projektów graficznych maili, tak pięknych, że stały się ikonami współczesnego projektowania newsletterów.
Przekonanie kogoś, by powierzył Ci swój adres e-mailowy nie jest proste.
Osiem lat temu, gdy rozpoczynałem karierę w publikacjach e-mailowych, ludzie zapisywali się do czegokolwiek, co wydało im się chociaż trochę interesujące. Niestety już tego nie robią.
Jednak jeśli potrafisz pozyskać początkowe zaufanie, a co ważniejsze, potwierdzić, że jesteś go wart i powiększyć je, możesz tworzyć kiepskie tematy wiadomości, ale ludzie wciąż będą czytać Twoje wiadomości. Dokładnie tak, jak w przypadku głupiutkiego kolegi z liceum, który i tak zawsze ma do powiedzenia coś interesującego - zaufanie i treść mają największe znaczenie.
Nie zrozumcie mnie źle, pisanie świetnych tematów wiadomości wraz z bliższym kontaktem z odbiorcą jest dużo bardzie skuteczne. Poza tym, musisz sprawić, by na początku Twoje wiadomości zostały przeczytane, by w ogóle stworzyć ten kontakt. Mimo wszystko, wskaźniki otwarcia poprawią się wraz z wyższą jakością tematów wiadomości. Zostawiam Was z najlepszą poradą, dotyczącą pisania jaką kiedykolwiek widziałem.
"Napisałbym krótszy list, ale nie miałem aż tyle czasu."
- Blaise Pascal.
Oczywiście, to, co udało mi się przedstawić, jest tylko wstępem do długiej dyskusji, którą mam nadzieję rozpocząć. Zdaję sobie sprawę, że nie powiedziałem wszystkiego, lub niektóre rzeczy mogą wyglądać inaczej w innych okolicznościach. Jeśli posiadasz Ciekawe doświadczenia w prowadzeniu kampanii marketingowych, będzie mi niezmiernie miło, jeśli podzielisz się dobrymi praktykami na samym dole artykułu. Dziękuję.