Prawdziwa historia ludzi, którzy codzień zdobywają tysiące subskrybentów.
Wszyscy wiemy, że pozostawanie w stałym kontakcie z odwiedzającymi nasze strony internetowe, prędzej czy później zamienia się w biznes. Jednak niewielu z nas wie, jak się do tego zabrać. W tym artykule prezentujemy 10 prostych i skutecznych sposobów, które pomogą Ci zwiększyć ilość zapisów do Twojej subskrypcji i uczyni tę czynność prostszą w obsłudze. Ps: Nie powtarzaj tego nikomu, ale to także jeden z największych sekretów pomagających zwiększyć ilości użytkowników, którzy powracają na Twoje strony.
Większość stron zawiera dwa słowa, które przekonują użytkowników do działania. Używają go, bez celu, tylko dlatego, że inne strony też go używają. Wiesz co to za słowa? Zapisz się.
A czy wiesz jaki potencjał płynie z ich wykorzystywania? Subskrybowanie w świecie internetu to rodzaj marketingu za przyzwoleniem (z ang. permission marketing.) Jest to wyrażenie zgody się na otrzymywanie wiadomości eMail lub dostawanie komunikatów z kanałów RSS, a także twitter lub blip. W odróżnieniu od spamu, użytkownik spodziewa się wiadomości od nas. Sam mechanizm subskrypcji można zdefiniować jako element strony, który służy do popierania adresów internetowych od użytkowników. To tyle jeśli chodzi o nudną teorię. Teraz zajmijmy się przyjemną praktyką.
Jeśli chcesz aby użytkownicy odwiedzający Twoje strony internetowe, tłumnie korzystali z tej usługi, musisz zrealizować w sposób absolutnie oczywisty dwa cele. Przedstawić niezwykłe korzyści wynikające z podjęcia subskrypcji oraz zapewnić, że nie jest to bardzo bezpieczne i nie zajmie więcej niż kilka sekund. Aby zrobić to dobrze skorzystaj z poniższej listy 5 prostych kroków do zwiększenia subskrypcji na newsletter bądź kanał RSS - Jeśli zastanawiasz się czym jest RSS, przeczytaj ten artykuł.
Oferuj łapówki i używaj "wirusowych" prezentów.
Spokojnie, to nic nielegalnego. To „etyczna łapówka” w postaci darmowych e-booków, książek, zniżek czy zaproszeń. Zazwyczaj działa to tylko z subskrypcjami emailowymi, połączonymi z autoresponderami.
Stwórz dedykowane dla subskrybentów strony. Stronę docelową, tzw.Landing Page. Zadbaj także o podstronę o sobie.
Stwórz stronę, która będzie dedykowana wyłącznie nakłanianiu do subskrypcji i kieruj ruch do niej z Twojego bloga, AdWordsów czy jakiegokolwiek innego źródła. Możesz nawet utworzyć dla tej strony unikalny adres URL i dodać do niej strategie etycznego przekupstwa, aby zwiększyć ilość zapisów. Warto abyś w tym miejscu zapoznał się z artykułem właśnie na temat “Tworzenia skutecznych Landing Pages”
Gdy znajdujemy blog, który wydaje się nas interesować, jedną z pierwszych rzeczy, która pozwala nam zadecydować czy chcemy go zasubskrybować, jest poszukiwanie informacji ogólnych o blogu i o tym, kto go pisze.
Podstrony takie jak "O mnie/O blogu/O nas" są doskonałym sposobem na usatysfakcjonowanie i zaciekawienie potencjalnych odwiedzających.
Te podstrony stanowią także wspaniałą okazję na do stworzenia pewnego rodzaju łącznika z nowymi osobami na Twoim blogu, na "sprzedanie" siebie i podanie powodów, dla których ludzie powinni czytać Twoje teksty.
Networking - Zostań użytkownikiem podobnych stron i blogów w internecie.
Jest to chyba najbardziej znana strategia uzyskiwania abonentów i ruchu na stronie. Nie wierć dziur w brzuchach innych blogerów w zamian za linki, ponieważ to rzadko kiedy działa. Znajdź sposób aby pomoc im w czymś, a później ewentualnie przerodź tę wstępną wdzięczność w biznesową relację, a nawet w przyjaźń. Za wszystkimi blogami stoją ludzie i oni również odpowiadają dobrą wolą, jak ludzie w świecie offline.
Pisz na forum, a potem wystartuj z własnym podcastem.
Jest to wypróbowana i skuteczna technika, stosowana od zawsze. Aktywne uczestnictwo na forach, które są ważne dla Twojej niszy, jest bardzo skuteczne. Często służ pomocą. Ludzie zauważą, że jesteś bardzo pomocny i chętnie zapoznają się z tym, co jeszcze masz im do zaoferowania na stronie lub blogu.
Rozpocznij podcast powiązany z twoją tematyką, umieść go w rożnych podcastowych katalogach. Wspominaj w nim za każdym razem o Twoim blogu. Spróbuj przeprowadzić też wywiady ze znanymi osobami, powiązanymi z Twoją dziedziną zainteresowań. Nie tylko dzięki temu otworzysz nowy kanał promocyjny, ale udostępnisz również dodatkową, bonusową zawartość, która może być użyta w kampanii etycznego przekupstwa dla nowych subskrybentów.
Korzystanie z Twojej subskrypcji musi być proste i oczywiste.
Zrób opcję subskrypcji, wyraźnie rzucającą się w oczy, zaoferuj subskrypcję za pomocą e-maili, jako alternatywa dla RSS, a dodatkowo sugeruj subskrybowanie w każdym wpisie na blogu (na końcu treści wpisu).
Niektóre naprawdę ciekawe witryny i blogi mają ukryte opcje subskrypcji. Zdarza się, że umieszczają je nawet na dole strony. Przeglądarki pozwalają kliknąć w ikonę RSS w pasku adresu, aby zasubskrybować stronę. Niestety, duża część użytkowników nie wie o tym, że mogą to zrobić lub korzystają ze starych przeglądarek.
Rozumiemy, że niektórzy bloggerzy pragną odrobinę więcej prywatności i chcą ograniczyć administrację ich blogami poprzez utrudnienie kontaktu z sobą. Ale w ten sposób nie tylko filtrują niechciane kontakty, ale także uzasadnione oferty potencjalnego partnerstwa.
Opcja kontaktu nie musi zawierać Twojego adresu e-mail. Możesz stworzyć formularz kontaktowy, podać namiary na swój twister lub konto do portalu społecznościowego, który umożliwia rozmowę przez czat.
Celestine Chua pozwoliła nam podzielić się historią swojego sukcesu, która opisała dokładnie na blogu Daily Blog Tips. W kwietniu tego roku jej blog Personal Excellence miał 1790 subskrybentów. W maju powstał dokładny plan podniesienia tej liczby dwukrotnie.
Szczegółowe dane dotyczące przyrostu ilości subskrybentów tydzień po tygodniu.
Celestine podzieliła na początku ilość subskrypcji na miesiące, a później zaczęła dzielić je na tygodniowe zadania. Przed rozpoczęciem każdego tygodnia projektowała plan działań, zawierający wyraźne kroki, co powinna zrobić, aby osiągnąć tygodniowe cele. Następnie, pod koniec tygodnia, przeglądała swoje wyniki, aby zobaczyć, co zadziałało, a co nie i jak przeprojektować plan na przyszły tydzień.
Używaj liczby subskrybujacych (za pomocą RSS lub poczty e-mail) jako kluczowej wartości do badania wyników (możesz użyć innych parametrów jeśli chcesz, ilość subskrybentów jest jednak najczęściej stosowaną i solidną miarą dla blogów).
Gościnne wpisy miały największy wpływ na wzrost ruchu na stronie w ciągu ostatnich 3 miesięcy. Nie były przypadkowe, krótkie posty - na każdy z nich poświęciła sporo czasu i zawierały one średnio 2000 słów (najdłuższy z nich to ponad 3000 słów). Jak zwiększyć ruch poprzez gościnne wpisy?
● Pisz gościnne posty na dużych, znanych blogach
● Wybieraj strony tematycznie podobne do Twoich
● Staraj się, aby Twoje gościnne wpisy były najlepszej jakości
● Swoim tematem pokryj zagadnienia pasujące do Twojego jak i gościnnego blogu
● Umieść odnośnik do subskrypcji na stronie z informacją o autorze
Jeśli chcesz rozwijać swoją subskrypcję liczyć, musisz dać czytelnikom motywację do niej. Celestine poleca używanie darmowych ebooków i produktów informacyjnych jako zachęty. W kwietniu Celestine stworzyła darmowe ebooki ze swoją najbardziej popularnymi wpisami. Zajęło jej trochę czasu to, aby je w ciekawy sposób zaprezentować, sformatować w postać ebooka, ale bardzo się to opłaciło.
Kiedy Celestine w trzecim tygodniu kwietnia uruchomiła darmowy
ebook, miała ponad 600 nowych subskrybentów, przy czym
wcześniej tygodniowo miała ich 200.
Pamiętaj, aby Twoja zachęta do subskrybowania była powiązana z
tym, co Twój blog ma do zaoferowania oraz z potrzebami Twoich
potencjalnych subskrybentów.
Odnośnik do Twojej subskrypcji powinien być dobrze widoczne i łatwo dostępny. Niektórzy blogerzy umieszczają link RSS w trudnych do znalezienia miejscach. Bez sensu.
W bardzo zaśmieconym środowisku internetowym, gdzie ludzie mają niską koncentrację uwagi, powinieneś chcieć, aby Twoja subskrypcja była łatwa do odnalezienia.
Najlepszym miejscem na umieszczenie ikony subskrypcji jest prawy, górny róg strony. Jeżeli umieścisz zachętę, adekwatnie w środku treści także zwiększysz jego skuteczność.
Przyglądając się solowym publicystom, za którymi podążają legiony wielbicieli, można wyodrębnić wspólne cechy ich pisania, bez względu na to, jaki temat podejmują.
● Są żywym przykładem tego, co wyznają i o czym piszą
● Dostarczają jak najlepszych wartości w każdym artykule
● Zmieniają życia innych za pomocą tego, co piszą
● Pracują ciężej, niż ich konkurenci
● Nigdy nie osiadają na laurach
● Nie boją się odsłonić
● Piszą prawdę
Oczywiście istnieje wiele innych, doskonałych sposobów na zwiększenie subskrypcji.
Techniki, które przytoczyłam nie reprezentują pełnej gamy możliwości. Jeśli odkryjemy sposób, który przysłoni wszystkie inne, możesz być pewny, że poinformujemy Cię o tym. Wystarczy, że zostawisz swojego maila w formularzu poniżej. Jeżeli znasz inne doskonałe i sprawdzone sposoby, będzie mi miło, jeśli zechcesz podzielić się nimi w komentarzach na dole tej strony.