Istnieją newsy, które obiegają świat. To mogą być Twoje wiadomość.
Twitter oznacza sukces! Ten darmowy serwis społecznościowy, umożliwia mikroblogowanie na naprawdę dużą skalę! Krótkie wiadomości, liczące tylko 140 znaków, zawojowały sieć i bardzo szybko stały się platformą wymiany informacji, także tych biznesowych. Każdy marzący o sukcesie handlowiec, powinien znać możliwości, jakie daje mu Twitter. W tym kompletnym przewodniku, opisujemy wszystko to, co powinieneś wiedzieć o doładowyaniu marketingu przy użyciu Twittera.
Rzadko kiedy można obserwować tak spektakularny podbój Internetu i mediów, jak w przypadku Twittera. Choć moda na “ćwierkanie” przybyła do Polski z opóźnieniem, to szybko udało jej się zdominować rodzimą sieć. Sekret sukcesu tkwi w ograniczonej długości wiadomości, dzięki czemu wypowiedzi są przemyślane i treściwe, a sam Twitter stał się najbardziej aktualnym medium w Internecie.
Jeśli dopiero zaczynacie korzystać z Twittera i potrzebujecie kilku przykładów, zacznijcie od zrobienia niewielkiego badania na temat tego, co wasza anglojęzyczna konkurencja albo koledzy z branży, robią z Twitterem. Mogę wam zagwarantować, że istnieje podobny bloger, wolny strzelec, przedsiębiorca, biznes lokalny czy jakiegokolwiek rozmiaru biznes, który czerpie w pełni korzyści z Twittera. Można ich znaleźć wykorzystując katalogi, takie jak Twellow i Webfollow.
Powinieneś śledzić Owocnych na Twitterze-> Kliknij tutaj.
19% ludzi, śledzi marki na Twitterze.(Tweetnij to!)
29% ludzi, przetwittowuje informacje od firm.(Tweetnij to!)
80% ludzi chce otrzymywać kupony i zniżki od firm za pomocą społeczności.(Tweetnij to!)
Dużo i jeszcze więcej! Portal społecznościowy przede wszystkim skraca dystans między użytkownikami. Profile biznesowe mają znacznie więcej zalet, niż tylko przeciąganie internautów na strony firmowe. Aktywność na portalu społecznościowym sprawia, że odbiorcy chętnie wchodzą w dyskusję i interesują się promowanym produktem i stają się żywymi ambasadorami ulubionych marek. Siłę powtarzania dobrych wieści przez fanów, już dawno docenili najpotężniejsi politycy (Barrack Obama, Al Gore), uwielbiani celebryci (Coldplay, Bieber), czy sprytny biznes (Google, Amazon).
"To prawda, że użytkownicy Twittera, niechętnie śledzą firmy. Jeśli chcesz traktować go wyłącznie jako źródło autopromocji, to nie będzie to odpowiednie narzędzie dla Ciebie."
Marketing firmy na Twitterze pozwala też łatwiej niż kiedykolwiek zarządzać reputacją on-line. Za pomocą narzędzia HootSuite możemy dostać informacje zwrotne za każdym razem, kiedy wspominana jest wasza firma, marka, strona internetowa, blog czy produkty, poprzez przeprowadzanie wyszukiwań według słów kluczowych. W ten sposób możemy podziękować tym, którzy nas chwalą, jak również szybko zareagować w przypadku tych, którzy mają problemy z obsługą klienta albo wygłaszają negatywne opinie. Zawsze podkreślam, właścicielom firm, że są na Twitterze, żeby zdobyć sympatię i uwagę jego użytkowników. Jeśli chcą się nachalnie reklamować, powinni wybrać inne narzędzie. Zastanawiasz się o czym pisać aby zwiększać ilość fanów? Czytaj dalej...
Potraktuj Twittera jak kulkę śniegu, która raz wprawiona w ruch, błyskawicznie przeistoczy się w potężną kulę śniegową! Konto na Twitterze prowadzi się w łatwy i przyjemny sposób. Najważniejsza jest konsekwencja i pomysł. Jeśli wybijesz się z szarego tłumu, ludzie sami będą chcieli nawiązać z Tobą internetową znajomość, a Ty w szybki sposób dotrzesz do nowych klientów. Zanim zaczniecie szukać osób, które mogłyby Was obserwować, powinniście spojrzeć na swój profil. W szczególności powinniście się upewnić, że macie następujące rzeczy:
Zdjęcie profilowe.
Nikt nie chce obserwować logo (chyba że jest
dobrze znane). Ludzie chcą zobaczyć osobę, która stoi za
profilem. Media społecznościowe polegają na
zaangażowaniu, a ludzie chcą angażować się w kontakty z
innymi ludźmi, a nie firmami, czy botami.
Zwięzłe i opisowe „bio”.
Otrzymujecie aż 160 znaków, by opisać
siebie i to, co zyskają ludzie obserwujący was na Twitterze.
Sprawcie, by było interesujące i przekonujące.
Dopasowany wzór tła.
Gdy ktoś po raz pierwszy wchodzi na wasz
profil na Twitterze, powinien widzieć wzór, który odzwierciedla
waszą markę.
W twitterze, tak jak w innych mediach społecznościowych również chodzi o to, aby to co mamy do powiedzenia trafiało do jak największej ilości ludzi. Więc jak ich znaleźć? I jak przekonać ich, by was obserwowali?
Najlepiej dzięki własnym przedsięwzięciom w Sieci. Czy macie
stronę internetową, newsletter e-mailowy albo inny sposób, by
on-line dzielić się linkami z innymi ludźmi? Więc upewnijcie
się, że wszędzie wstawiliście link do konta na Twitterze; w
stopce e-mailowej, podpisie na forum, a nawet w innych
profilach społecznościowych (na przykład na Facebooku).
Dobrym sposobem na zdobycie większej liczby obserwujących,
szczególnie dzięki blogom, jest wykorzystanie przycisku
retweet. Bonus jest taki, że gdy stworzymy przycisk, polecamy
dzięki niemu swoje konto na Twitterze, gdy ktoś udostępnia nasz
post.
"Ludzie chętniej zaczynają obserwować te osoby, które są już obserwowane przez wiele innych osób."
Niektórzy lubią rozpoczynać zdobywanie nowych obserwujących, dzięki zastosowaniu polityki odwzajemniania się. Po prostu szukamy ludzi, których współczynnik obserwujących i obserwowanych jest bliski 1:1 i zaczynają ich śledzić. Zwykle za pomocą wbudowanej aplikacji on-line.
Wspaniałe miejsca do poszukiwań: Wpiszcie słowo kluczowe, a
zobaczycie użytkowników wraz z ich liczbą obserwujących i
obserwowanych. Połączcie TwitterCounter ze swoim kontem na
Twitterze i zacznijcie obserwować tych użytkowników
bezpośrednio.
O czym pisać na twitterze, aby zwiększyć ilość fanów. Teraz, gdy macie już obserwujących, kolejnym krokiem jest rozpoczęcie interakcji z nimi! Twitter oznacza stałą komunikację, nawet w czasie rzeczywistym, dlatego spam na wstępie jest na straconej pozycji. To od użytkowników zależy, czy będą chcieli śledzić profil firmy i komunikować się z nią za pomocą krótkich komunikatów. Dlatego tak ważne jest, aby nie skupiać się na sobie, tylko oferować czytelnikom użyteczne z ich punktu widzenia materiały. Mogą być to specjalistyczne branżowe teksty, obrazy lub filmy video.
"Istnieje wiele sposobów, by zdobyć jakichkolwiek obserwujących. Kluczem jest zdobycie obserwujących, którzy mają szansę stać się klientami."
Wiadomości bezpośrednie.
Użytkownicy Twittera albo je kochają, albo ich nienawidzą,
ponieważ wiele z nich jest postrzeganych jako spam.
Obserwując innych ludzi, zobaczycie przykłady dobrych i złych
sposobów wysyłania wiadomości bezpośrednich. Te złe to
slogany reklamowe produktów i usług przekazywane prosto z
mostu i ludzie, którzy chcą, byśmy zapisali się do ich listy
mailingowej (zwykle kusząc darmowym e-bookiem).
Najlepiej zrobisz jeśli po prostu podziękujesz im za to, że Cię zaobserwowali albo spytasz, czego chcieliby się od Ciebie dowiedzieć dzięki Twitterowi. To drugie może być szczególnie przydatne, jeśli chcesz dowiedzieć się od obserwujących, jakiego rodzaju tweety będą ich interesować.
"Istnieje wiele sposobów, by zdobyć jakichkolwiek obserwujących. Kluczem jest zdobycie obserwujących, którzy mają szansę stać się klientami."
Najlepszym sposobem wysyłania wiadomości bezpośrednich jest spersonalizowanie każdej z nich. Jednak, gdy zaczniemy zdobywać dziesiątki nowych obserwujących każdego dnia, to oczywiście stanie się niemałym problemem. Tutaj właśnie pojawia się automatyzacja.
Darmowe serwisy, takie jak Social Oomph, pozwalają na
zarejestrowanie konta na Twitterze i automatyczne wysyłanie
bezpośrednich wiadomości. Moją największą radą jest to, by
pamiętać o nie zarzucaniu obserwujących sloganami od razu i
ZAWSZE starać się odpowiadać im osobiście, jeśli odpowiedzą na
naszą wiadomość.
To było kwestią czasu, że Twitter nawiąże współpracę z najsłynniejszą wyszukiwarką. Niewykorzystanie możliwości, jakie daje ta fuzja gigantów byłoby wielkim marnotrawstwem! Na szczęście Ty już wiesz, że Twitter + Google = sukces!
Sprawa jest bardzo prosta: Reklamodawca płaci Twitterowi za promocję jego wiadomości w wybranych miejscach na portalu, np. na górze wyników wyszukiwania. W rezultacie Twoje komunikaty mają szansę dotrzeć do wielu użytkowników portalu. A właśnie na tym Ci najbardziej zależy, jeśli masz naprawdę coś fascynującego do powiedzenia.
Co dla Ciebie oznaczają „promowane ćwierknięcia”? Przede wszystkim pojawisz się w największej wyszukiwarce oraz Twoje konto na Twitterze połączy się z popularnym systemem AdWords, który jest kluczem do sukcesu w Internecie. Skorzysta także na tym pozycjonowanie Twojej reklamy w Googlu, ponieważ promowane na Twitterze linki będą wyświetlały się na samej górze!
Jeszcze kilka lat temu specjaliści od reklamy nie przypuszczali, jak bardzo portale społecznościowe zdominują marketing. Wielu z nich bało się, że nowe formy komunikacji wyprą te tradycyjne, takie jak e-mail marketing. Okazało się, że te dwa zjawiska nie tylko się nie wykluczają, ale świetnie ze sobą współpracują, zwiększając efektywność reklamy!
Jak to zrobić? Wystarczy umieścić w wysyłanych newsletterach linki do Twojego profilu na Twitterze. Jedno kliknięcie w odnośnik przeniesie internautów na mikrobloga i pozwoli śledzić im najaktualniejsze wiadomości o Twojej firmie. Użytkownicy szczególnie będą zainteresowani, jeżeli na profilu będziesz ogłaszał konkursy lub promocje. Takie akcje działają na nich, jak magnes; wręcz będą wyczekiwać kolejnych komunikatów od Ciebie!
Rezultaty Cię zaskoczą. Jeśli Twój newsletter zwróci na siebie uwagę nie tylko przydatną treścią, ale np. będzie tak zabawny, że jego adresaci postanowią przesłać go dalej. Stąd już bliska droga do marketingu wirusowego, który również może być skutecznym narzędziem promocji. Użytkownik Twittera kliknie w linka, który chwilę później „zawiśnie” na jego profilu. Informację od Ciebie będą mogli zobaczyć jego znajomi oraz goście, więc pomyśl, do jak wielu osób dotrze Twój komunikat!
Wyszukiwanie na Twitterze to potężne narzędzie, dzięki któremu można obserwować wszystkie tweety zawierające określone słowo kluczowe. Jeśli na przykład sprzedajecie części samochodowe, możecie ustawić wyszukiwanie w HootSuite z frazą kluczową „najlepszy tłumik?”, by zobaczyć, czy ktoś nie postował pytania o tym, ze szuka najlepszego tłumika. Jeśli prowadzicie blog kulinarny, możecie ustawić wyszukiwanie na „przepis na ciasteczka?”, by zobaczyć, kto pyta o przepis na ciasteczka.
"Nie ma skrótów w budowaniu społeczności. Musisz ciężko pracować i tworzyć własny ruch, kompletujące jednego obserwującego po drugim."
Możecie wykorzystać także wyszukiwanie zaawansowane w Twitterze, by uzyskać jeszcze bardziej szczegółowe informacje, jak na przykład, kto użył określonego słowa kluczowego w promieniu 25 km od określonego miejsca. W obu przypadkach możecie skorzystać z odpowiedzi @nazwaużytkownika i udostępnić link do swojej strony internetowej, gdzie dostępne są informacje z odpowiedzią na zadane pytanie.
Warto śledzić nas na Twitterze Kliknij tutaj.
Oczywiście to tylko jeden ze sposobów patrzenia na wielki świat tweetowania. A jakie są Twoje doświadczenia z Tweetowaniem? Będzie mi niezmiernie miło usłyszeć Twój głos w komentarzach i Tweetnięcie tej pracy dalej, klikając ten link.