W odbiciu 3 legendarnych koncepcji graficznych.
Od lat 40-tych XX wieku Mc Donald’s buduje swoją potęgę. Menu, koncepcja restauracji oraz logo zmieniało się na przestrzeni lat kilkakrotnie, by osiągnąć jakość jaką znamy obecnie. Kiedyś mówiło się o pokoleniu Big Maca, dziś możemy być pewni, że Mc Donald’s to najbardziej rozpoznawalna restauracja na świecie, którą uwielbiają zarówno dzieci i dorośli. Zapraszamy na wycieczkę po firmie Dicka i Mac Donald’sa od kuchni – gwarantujemy, że będzie naprawdę gorąco!
Kamień węgielny McDonald’s został położony w 1940 roku przez Dicka i Maca Donald’sa. Pierwszy lokal powstał w San Bernardino w Californii i był restauracją typu Bar-B-Q. W 1948 roku zamknięto lokal na parę miesięcy, by zmienić jego charakter. Ostatecznie zrobiono z niego samoobsługową restaurację, a w menu zostawiono następujące pozycje: hamburger, cheeseburger, mleko, kawa, frytki oraz ciasto. Tak prezentowała się potęga na samym początku istnienia.
W roku 1955 utworzono McDonalds’a w Illinois, gdzie utarg pierwszego dnia wynosił 366$. Do 1966 roku na terenie USA powstanie aż 700 lokali McDonald’s. W 1969 zmieniono logo McDonald’s , w którym to litera “M” miała kolor złoty. 1975 rok stał się świadkiem smakowej rewolucji giganta, kiedy to wprowadzono do światowego menu śniadania i kanapkę o nazwie Egg McMuffin. 15 maja 1987 do światowego menu dodano świeże sałaty, które do dziś są chętnie spożywane przez gości restauracji.
30.000 klientów w ciągu jednego dnia przewinęło się przez pierwszą restaurację w Rosji otwartą w Moskwie na Placu Puszkina w 1990 roku.
W 1992 otwarto pierwszego McDonald’sa w Polsce - w Warszawie bito wówczas rekordy sprzedaży! I pomyśleć, że dziś logo McDonald’s jest widoczne na co drugim rogu ulic większych miast!
W 2006 z kolei zaprezentowano pierwsze “Snack Wraps” w USA, które rozpoczęły erę tortilli w lokalach na całym świecie. W 2008 nastąpił globalny redesign, który zmienił oblicze opakowań i materiałów reklamowych fast-food’owego giganta. W 2011 McDonald’s działał już w 119 krajach świata, wieńcząc swoje dzieło otwarciem restauracji w Bośni i Hercegowinie oraz Trynidad & Tobago. Tak właśnie budowała się potęga restauracji, którą kochają dziś dorośli i dzieci z całego świata.
Ewolucja logo była równie dynamiczna, co sama historia legendarnego fast-food’u. W 1953 roku dodano łuki, które umiejscowiono po obu stronach tak, że razem łączyły się w literę M. Ten eksperyment z logo został przeprowadzony przez jednego z założycieli - Dicka w Phoenix.
Ostatecznie zainspirowany odkryciem założyciela Jim Shindler, zaprojektował pełny logotyp w 1962 roku. To jeden z niewielu przypadków, kiedy logo powstało na bazie architektury budynków, w którym wykorzystywano łuki. W 1968 dodano napis McDonald’s do wnętrza logo.
Filozofia kolorów także została skrzętnie przemyślana. Kolor czerwony jawi się jako agresywny, lecz wedle niektórych badań wywołuje głód. Kolor żółty jest synonimem słońca, szczęścia i wszystkiego, co pozytywne.
Taka kolorystyka przemawia zawsze do dzieci, ale dorośli też odbierają ją pozytywnie.
Oprócz logo z marką od lat związany jest Ronald McDonald - clown, który stał się maskotką i ulubieńcem dzieci. Znajduje się on przy każdym placu zabaw oraz na opakowaniach zestawów Happy Meal, by przyciągać dzieci i działać na ich wyobraźnię.
Poprzednikami słynnej maskotki byli: Speede i Bozo, którzy zabawiali dzieci w latach 40-tych i 50-tych. Od 1966 nad wizerunkiem Ronalda ciągle pracowano, aż w 1998 agencja obsługująca markę - Leo Burnett zatrudniła stylistę, by poprawił wizerunek najsłynniejszego na świecie clowna.
Czym wyróżniają się nowe opakowania kanapek McDonald’s? Na nowych opakowaniach kanapek tj. Mc Royal czy Big Mac mamy tabelkę z wartościami odżywczymi. Konsument dzięki temu jest świadomy, ile w danej kanapce znajduje się kalorii.
Na opakowaniach wyeksponowano ładne zdjęcia składników, które pokazują wysoką jakość i świeżość. Atrakcyjne obrazy dopełniają opisy receptury i składników, które uświadamiają konsumenta co tak naprawdę spożywa.
Na opakowaniach wyeksponowano ładne zdjęcia składników, które pokazują wysoką jakość i świeżość. Atrakcyjne obrazy dopełniają opisy receptury i składników, które uświadamiają konsumenta co tak naprawdę spożywa.