Jak ikona Ameryki zmieniała projekty graficzne?
Gazeta The New York Times zaprezentowała nowy styl projektowania graficznego niedzielnej wersji magazynu. Jest to pierwsza od prawie dekady zmiana wyglądu i jedna z niewielu, które zostały zrobione w ciągu przeszło stuletniej historii magazynu. Pod kierownictwem dyrektora ds. projektowych – Arema Duplessisa, bardziej zwinna wersja czasopisma (zmniejszona o ok. 9%) została powitana z dużym uznaniem w społecznościach designerskich /projektanckich za swoje
subtelne przejścia typografii i palety kolorów, które tryskają nową energią, zarazem pozostając w kanonie NYT Magazine, który wszyscy znają i kochają (i maja na jego punkcje obsesję). Prawie sześć miesięcy później, po dość dużej ilości wydanych numerów SPD postanowił spojrzeć w przeszłość i poprosił Rema (Arem Duplessis), aby porozmawiał z nimi o procesie redesignu i o nowoczesnym biznesie magazynowym w Timesie.
Na pytanie, co skłoniło go do zmiany projektu gazety The New York Times, Rem odpowiada, że spowodowane to było tym, że w lutym 2009 roku okazało się, że wielkość magazynu musi być zredukowana o 9%. W dobie kryzysu ograniczenie kosztów było jednym z priorytetów. Rem razem ze swoim zespołem podszedł do tej decyzji z nastawieniem, że szklanka będzie w połowie pełna, a nie w połowie pusta i zobaczył to jako okazję do przemyślenia struktury The New York Timesa. Pierwszym krokiem, od którego zaczęli, było znalezienie odpowiednich czcionek. Ostatecznie wybrali trzy.
Lyon (zaprojektowana przez Kai Bernau i Christiana Schwartza) jest bardzo czytelny i miły dla oka, ale też nieco bardziej skondensowany niż poprzedni tekst główny, co pozwala na umieszczenie większej ilości słów w linii.Nyte (zaprojektowana przez Dino Dos Santos). Knockout (projekt Hoefler i Frere-Jones). Zobacz nowy projekt graficzny legendarnej gazety.
Poprzedni spis treści był b. funkcjonalny, ale stawał się on wyzwaniem z tygodnia na tydzień. Nie zawsze posiadano odpowiednią fotografię lub artykuł, co zmuszało ich do poszukiwania odpowiedniego obrazka. Wraz z redesignem stworzono cztery opcje spisu treści w celu zwiększenia ich elastyczności.
W poprzednim projekcie pierwsza strona sekcji zdominowana była przez wielką datę. Dzięki jej usunięciu można było zwiększyć nazwę sekcji (“The Way We Live Now”), co wydaje się dodawać więcej istotności tematom, które poruszamy w tej sekcji. Innym ważnym zadaniem było powiększenie fotografii, która jest opisywana na pierwszej stronie. Również zintegrowane z tematem mały wykres i rysunek na górze strony, dają dodatkowy efekt wizualny.
Od września 2005 roku NYT zleca opracowanie nagłówków różnym artystom. Rem postanowił kontynuować ten pomysł. Kolumny Zostały wprowadzone na pasku bocznym, z prawej strony. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jakie nagłówki przyciągają czytelników, lub jakie nagłówki są skuteczne, odwiedź naszą stronę na temat copywritingu.
Dobrze zrobiony numer o dietach i szeroko pojętym odżywianiu się. Minimalistyczny i doskonale przejrzysty spis treści oraz świetnie zilustrowane nagłówki artykułów.
Z pewnością jest wiele doskonałych tytułów, które mogły by się z nim mierzyć, jednak w ilości cytowanych materiałów, The new York Times nie ma sobie równych.
Arem Duplessis jest kierownikiem projektowym dla The New York Time Magazine Group. Jest również instruktorem w The School of Visual Arts (SVA). Raz do roku uczy projektowania na The Danish Design School w Kopenhadze. Miał również swoje wykłady na temat projektowania w Waszyngtonie, Skandynawii (Oslo i Kopenhaga), Louisville, KY i Nowym Jorku.