Trendy opakowań dla kosmetyków

Piękne i efektywne opakowania drogeryjne

Zobacz zmiany opakowań perfum, mydeł i pachnideł.

> projektowanie graficzne > wzory i-przyklady-opakowan-kosmetykow

Opakowanie często nazywane jest cichym sprzedawcą. Zwłaszcza kupowanie kosmetyków ma charakter emocjonalny. Dlatego moglibyście pójść na całość, wykorzystując specjalnie zaprojektowane opakowania z etykietami z nadrukiem sitowym, opakowane w pudełko kartonowe w pełnym kolorze i owinięte celofanem. Ale wiecie, że to by kosztowało fortunę. Chcesz wiedzieć jak zaprojektować właściwe opakowanie i etykietę kosmetyku? Koniecznie czytaj dalej.

Jak zaprojektować piękne i efektywne opakowanie?

Nasza rada jest następująca: znajdźcie dobry kompromis pomiędzy luksusowym opakowaniem z wyższej półki i domowej roboty opakowaniem, które wygląda nieprofesjonalnie. I nie zapominajcie, że poza dobrym designem, opakowania kosmetyków powinny też być funkcjonalne, praktyczne, wykonane z dobrej jakości materiałów (żadnych wycieków, zapachu plastiku, uszkodzeń w trakcie transportu).

Czy wiesz że?

Badania wykazały, że ponad 50% klientów kupiło produkt określonej marki, ponieważ przyciągnęło ich opakowanie.

Firmy kosmetyczne powoli starają się zmniejszać wpływ ich opakowań na środowisko naturalne. Mimo, że przemysł kosmetyczny zaangażował się w „zielone” inicjatywy, poczyniono niewiele kroków, by opakowania stały się bardziej przyjazne dla środowiska.

Zielono mi. Czyli jak ekologia nakręca ekonomię.

Badanie Organic Monitor (www.organicmonitor.com) wykazało, że największe postępy pojawiają się w ekodesignie, a wiele marek ogranicza materiały wykorzystywane do pakowania poprzez zmianę struktury designu. Brazylijska firma Natura Brasil to lider zrównoważonego designu. Jej najnowsza marka wypuszczona do sprzedaży masowej, SOU, jest doskonałym przykładem takiej tendencji w dziedzinie opakowań. Produkty do pielęgnacji skóry SOU mają elastyczne opakowania, które zawierają 70 procent mniej plastiku niż sztywne opakowania o tej samej pojemności.

Jak pokażą nadchodzące edycje Szczytu Zrównoważonych Kosmetyków (Sustainable Cosmetics Summit, www.sustainablecosmeticssummit.com), większość zmian w designie opakowań prowadzi tylko do zyskownego zmniejszenia materiałów wykorzystywanych do pakowania. W niektórych wypadkach wszelkie ekologiczne korzyści płynące ze zmniejszonej ilości materiałów do pakowania wyrównywane są przez większą liczbę sprzedawanych sztuk danego produktu. Niezbędne są bardziej radykalne rozwiązania dotyczące materiałów, dzięki którym wpływ produktów kosmetycznych na środowisko zostanie znacznie zmniejszony.

Najprawdziwsze tworzywa sztuczne.

Postęp w kwestii materiałów opakowań jest niewielki. Mimo, że niektóre marki kosmetyczne eksperymentują ze zrównoważonymi materiałami, jak bambus i drewno, wciąż przeważają plastikowe opakowania. Wysokie koszty surowców i niewłaściwa utylizacja odpadów sprawiają, że opakowania z tworzyw sztucznych mają bardzo szkodliwy wpływ na środowisko. Według OECD opakowania stanowią ponad połowę śmieci produkowanych w gospodarstwach domowych krajów rozwiniętych, z czego tworzywa sztuczne najczęściej lądują na wysypiskach.

Tworzywo sztuczne wykonywane z roślin, niegdyś chwalone z powodu swojej biodegradowalności, wciąż nie weszło do powszechnego użytku w branży kosmetycznej. Niektóre firmy, jak Procter & Gamble wykorzystują hybrydy polimerów, by pokonać ograniczenia biotworzyw sztucznych. Opakowanie szamponu Pantene Pro-V Nature Fusion jest wykonane głównie z biopolimerów produkowanych z trzciny cukrowej.

Jak zieloni w tej kwestii są giganci rynku?

Unilever to jedna z niewielu firm biorących pod uwagę opakowania w walce ze szkodliwym wpływem ich działalności na środowisko. W tym roku Anglo-Niderlandzka firma wprowadziła nową „sprężoną” puszkę, w której sprzedawanych jest wiele jej dezodorantów. Puszki są o około jedną trzecią mniejsze, co zmniejsza zarówno koszty materiału potrzebnego do wytworzenia opakowania, jak i koszty transportu. Niemniej jednak, niewielu firmom udało się dokonać przełomu dzięki zielonym opakowaniom.

Mówi się też o tym, że przemysł kosmetyczny powinien wziąć odpowiedzialność za zarządzanie odpadami. W Brazylii stowarzyszenie kosmetyczne ABIHPEC współpracuje z agencjami miejskimi w celu zbierania i przetwarzania odpadów z opakowań. W Stanach Zjednoczonych firma Tom’s of Maine współpracowała z Teracycle, zbierając odpady z ze swoich opakowań i wykorzystując je w nowych produktach. Zamknięty obieg, w którym odpady są wykorzystywane jako surowiec, uważany jest za krok naprzód na drodze do ekologii marek kosmetycznych.

Zrównoważone opakowania to główny motyw nadchodzącej latynoamerykańskiej i europejskiej edycji Szczytu Zrównoważonych Kosmetyków. Omawiane tematy to między innymi: wpływ opakowań na środowisko naturalne, innowacje w ekodesignie, nowoczesne materiały do pakowania, biotworzywa sztuczne w kosmetyce i prawdziwe historie będące przykładem skutecznego wprowadzenia „zielonych” opakowań. Odczyty wygłoszą Natura Brasil, Procter & Gamble, Unilever, Arkema, Selerant, Aptar, ABIHPEC i inne organizacje zaangażowane w zrównoważony rozwój.