NAJWAŻNIEJSZE
NOTATKI Z KSIĄŻKI:
Prześmiewcza książka o tym, jak przechytrzyć, prześcignąć i pokonać
Autor: Guy Kawasaki
NAJWAŻNIEJSZE
NOTATKI Z KSIĄŻKI:
Autor: Guy Kawasaki
Świetna kolekcja esejów o przedsiębiorczości z autorskiego bloga blog.guykawasaki.com
Mantra: Trzy lub cztery słowa wyjaśniające, dlaczego twoja firma powinna istnieć.
Przeczytaj „Paradoks Strategii” Michaela Raynora.
Przedsiębiorcy często kurczowo trzymają się niedoskonałych biznesplanów, ponieważ na ich stworzenie poświęcili kilka miesięcy.
Podsumowanie to najważniejsza część. Musi być fantastyczne, przykuwać wzrok i przyspieszać tętno. Wyjaśnij, dlaczego twój produkt będzie piąć się w górę, zmieniać świat i rewolucjonizować rzeczywistość.
Najważniejszym powodem napisania biznesplanu jest zmuszenie zespołu menedżerów do ustalenia celów (co), strategii (jak) i taktyki (gdzie, kiedy, kto).
Gdy piszesz plan, zachowuj się tak, jakbyś dokładnie wiedział, dokąd zmierzasz. Twoje działania są przemyślane.
Gdy wprowadzasz plan w życie, bądź elastyczny i szybki.
Stawiaj sobie cele, które da się zmierzyć. Trzy do pięciu celów w tygodniu to wystarczająco wiele.
Możliwy do osiągnięcia: weź 10% tego, co przewidywałeś, ustal to za cel i zrealizuj go koncertowo.
Odłóż ckliwe cele na później. Firmy, które stawiają sobie cele możliwe do zmierzenia, są szczęśliwe.
Przekazuj informacje: pracownicy powinni budzić się rano z myślą o tym, jak pomogą osiągnąć zamierzone cele.
Dobrzy pracownicy akceptują odpowiedzialność.
Wspaniali pracownicy chcą być odpowiedzialni.
Bądź zaangażowany w zadanie, dopóki nie zostanie wykonane.
Nagradzaj osoby, które coś osiągną. Daj wszystkim znać, że „ta osoba dobrze się spisała”.
Już na samym początku stwórz kulturę, w której zadania są doprowadzane do końca. Prezes powinien świecić przykładem w realizacji celów, odpowiedziach do klientów, słuchaniu pracowników i ocenie ich wyników. Ta obsesja powinna obejmować odpowiadanie na telefony i e-maile.
Jeżeli twój produkt jest „dość dobry”, wyrzuć go, ponieważ wpływy pojawiają się dopiero wtedy, gdy rozpoczynasz wysyłkę.
ZATRUDNIANIE PRACOWNIKÓW:
Zadawaj każdemu kandydatowi to samo pytanie i rób obszerne notatki.
Sprawdzaj niezależne referencje. Bardzo przydaje się do tego LinkedIn.
Rozmowy z kandydatami powinny przeprowadzać ciągle te same osoby. Dzięki temu nabiorą wprawy.
Przeczytaj „Nową psychologię sukcesu” Carol Dweck.