Facebook daje dziś dużo nowych możliwości... Gotowy?
Chyba nigdy dotąd nie istniało narzędzie tak bardzo ułatwiające dostęp przedsiębiorcom do klientów. Społeczności są zapowiedzią, kompletnej rewolucji w marketingu. To siła, która w przyszłości będzie budować i niszczyć biznes każdego rozmiaru. I choć “social marketing” nie pozostawia biznesowi, wiele miejsca do skutecznej promocji jaką znamy dziś, to daje też wiele nowych możliwości, pozyskiwania nowych klientów. Poznaj sposoby i wskazówki korzystania z social mediów, które zwiększą twoje szanse na rynku. Nie pozwól się wyprzedzić!
Zastanawiasz się czy można osiągnąć więcej korzyści poprzez inwestowanie większej ilości czasu w social media marketing? Początkujący marketerzy spędzają średnio 1 godzinę w tygodniu na obsługę mediów społecznościowych. Natomiast bardziej doświadczeni pracują tym narzędziem średnio 10 godzin tygodniowo. Liczby mówią same za siebie, a ich znaczenie z każdym rokiem zwiększa się ekspotencjalnie.
63% - Tylu badanych odnotowało zwiększenie ruchu na stronie i liczby abonentów.
Dwóch na trzech badanych, którzy inwestowali jedynie 6 godzin tygodniowo w social media stwierdziło wzrost ruchu na stronie, bądź wzrost liczby klientów. Natomiast ci, którzy korzystali z tego narzędzia przez dłuższy czas odnotowali zdecydowanie lepsze rezultaty.
54% - Tylu badanych potwierdziło polepszenie pozycji w wyszukiwarkach.
Najlepsze wyniki w wyszukiwarkach osiągnęli ci, którzy korzystali z social mediów od dłuższego czasu (73%). Ponad połowa inwestujących co najmniej 6 godzin tygodniowo odnotowała wzrost pozycji w wynikach Google i innych.
56% - Tylu badanych potwierdziło pozyskanie nowych partnerów handlowych.
Tylu ankietowanych potwierdziło nawiązanie współpracy z innymi przedsiębiorcami. Portale społecznościowe są darmową formą reklamy. W społeczności znajdują się ludzie, którzy mogą chcieć rozpocząć z tobą współpracę.
Chcesz rozwinąć swoją działalność poprzez portal społecznościowy? Posłuchaj rad specjalistów. Przełomowy moment w social mediach następuje zazwyczaj pomiędzy 500 - 1000 fanów, zaprzyjaźnionych, czy osób z listy mailingowej. Wtedy zaczniesz dostrzegać wyniki swojej pracy. Będziesz budować zaufanie i lojalność swoich potencjalnych klientów poprzez dostarczanie im wartościowych treści i wiarygodnych odpowiedzi na ich pytania.
"Jeśli popełniłeś ten fatalny błąd i zacząłeś promować działalność biznesową, na swoim prywatnym koncie, to najlepiej będzie, jeśli jak najszybciej rozpoczniesz zabawę od nowa."
Następnie konieczna jest strategia, która zamieni fanów na klientów, którzy będą płacić za twoje usługi. Możesz zaoferować specjalne wydarzenia (wirtualne bądź na żywo), kupony, zniżki i inne atrakcje zachęcające do korzystania z twojej oferty. Na początek wykonaj Trzy pierwsze kroki, na drodze do społecznościowego sukcesu.
Zdefiniuj podstawowy cel posiadania strony, i dobrze zaplanuj swoją strategię.
Może jest to ulepszenie usług poprzez konfrontacje z klientami, stworzenie listy mailingowej, pełnej wartościowych subskrybentów czy też zwyczajne zwiększenie ruchu na prywatnym blogu. Nic nie stoi na przeszkodzie byś miał kilka różnych zamierzeń, pamiętaj o tym, by obrać konkretne priorytety, które da się zmierzyć.
Zamieszczaj treść wartą podzielenia się.
Wszystko zależy od tego jaki rodzaj biznesu prowadzisz, jednak w większości przypadków najlepiej jest publikować na stronie treści, którymi naprawdę warto się dzielić. Nawet (a zwłaszcza) jeśli to treści techniczne.
Aktualizuj swoją stronę i pamiętaj, że użytkownicy Facebooka lubią filmiki, zdjęcia i linki. Nie pozwól, by strona straciła świeżość, lecz wystrzegaj się: Zbyt częstej aktualizacji, duplikowania zawartości ze strony i nudnych informacji
Jeśli możesz, umieszczaj filmiki. To świetna droga pozyskiwania nowych fanów. Mogą to być tutoriale, prezentacje i inne, które uważasz za odpowiednie. Na dole umieść linka do strony na Facebooku z zaproszeniem przyłączenia się do grupy. Ten sposób działa doskonale.
Wypromuj dobre imię Twojego biznesu.
Masz już gotową stronę? Teraz musisz się upewnić, że ludzie do niej zajrzą. Jest wiele sposobów na promocję twojej strony zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz portali społecznościowych, oto kilka z nich:
Zaproś ludzi z listy mailingowej. Zachęć ich, by dołączyli do twojej fan page. W wiadomości opisz stronę. Upewnij się, że w newsletterze widać nowe logo.
Umieszczaj linki gdzie tylko możesz. Zamiast promować w mailu swój prywatny profil, promuj stronę dołączając link do każdego maila. Zostawiaj link gdzie tylko możesz, zarówno w sieci, jak i poza nią, na przykład na wizytówce.
Spraw, by ludzie tagowali zdjęcia. Jeżeli organizujesz jakieś imprezy, dokumentuj je na fotografiach, by potem móc je umieścić na stronie. Zachęć ludzi do tagowania, to sprawi, iż będą bardziej zaangażowani w to, co oferujesz.
Umieść na stronie widgety. Wybierz jedne z najnowszych wtyczek (social plugin) i umieść je na swojej stronie i blogu. Jedna z nich Like Box pomaga uatrakcyjnić stronę. Dzięki temu zobaczysz ile osób lubi, komentuje i dzieli się linkiem do niej.
Więcej pomysłów znajdziesz w naszych artykułach dotyczących
poszczególnych platform społecznościowych.
Lider działa jak magnes – znajdź ludzi, którzy cieszą się
popularnością i szacunkiem na Facebooku. Jeżeli uda Ci się
sprawić, aby to oni polecili Cię znajomym, to możesz być pewny,
że wielu ludzi trafi do Ciebie szybciej, niż sądzisz.
Jeżeli zwiększenie ruchu na Twojej stronie będzie zasługą
liderów, to pomyśl nad jakąś specjalną ofertą promocyjną
tylko dla nich. Dzięki temu zyskasz ich lojalność oraz
odwdzięczysz się za pomoc. Wybieraj odpowiednich ambasadorów,
bo to z nimi ludzie będą kojarzyć markę.
Czasem, wystarczy kilka słów na Temat twojego biznesu
napisanych przez ludzi za którymi podążają miliony fanów, aby
tysiące z nich polubiło Twoją markę.
Kupno fanów jest najszybszym sposobem na zwiększenie ruchu na Facebooku i nie ma co się dziwić, że rozwój portalu społecznościowego przyciągnął ludzi, którzy chcą na nim zarobić. Zdobycie dużej ilości fanów to nie wszystko. Musisz zdawać sobie sprawę, że tacy fani na Facebooku nie będą „pracowali” na Twój sukces. Ważna jest ich jakość, która przełoży się na wysoką efektywność. Kupieni Fani, nie mają żadnego wpływu na pozycję w rankingach.
"Algorytmy, portali społecznościowych dobrze wiedzą, którzy użytkownicy są prawdziwi."
Jak to działa? Na popularnych serwisach aukcyjnych można kupić pakiety fanów, których profile będą żywymi reklamami Twojej strony. Dostaniesz międzynarodowy ruch, w postaci botów, fanów obsługiwanych przez komputer. Zupełnie bez wartościwoych, jeśli chodzi o korzyści ze społecznego marketingu.
Google, odrobiło lekcję z facebookowego chaosu i niespójności. Google konsekwentnie integruje wszystkie swoje usługi w jedną spójną całość. Mapy Google , Gmail, YouTube, Picasa czy Dokumenty Google będą niedługo jednym spójnym produktem, który zaoferuje użytkownikowi to czego Facebook nie będzie potrafił.
Facebook krytykowany jest przede wszystkim za nadmiar informacji, i za to, że nie oferuje użytkownikowi niczego nowego. Pod kierunkiem Facebooka padają zarzuty, że w sumie niczym specjalnym się nie wyróżnia. Podążając krytycznym tokiem myślenia, Facebook skupiając w sobie tyle “złych” rzeczy, mógłby bardzo łatwo stracić swoich użytkowników, jeżeli okazałoby się, iż wyspecjalizowane narzędzia i serwisy, które skupiają się na pojedynczym celu, osiągają lepsze rezultaty.
A jakie jest Twoje zdanie na temat przyszłości mediów społecznościowych? Będzie mi miło poznać Twoją opinię w komentarzach na samym dole tej strony. Tymczasem powinieneś śledzić nas na Facebook - Kliknij tutaj.