Specjaliści zgadzają się, że optymalizacja wyszukiwania stanowi niezbędny element planu marketingowego każdego przedsiębiorcy. „Kupujący to wzrokowcy. Muszą widzieć, co kupują,” Statystyki z Hitwise pokazują, że wyniki wyszukiwań grafik Google Grafika stanowią około 72% wszystkich wyszukiwań grafik. To dlatego tak ważne jest, abyśmy jeszcze raz przypomnieli sobie jak robić to dobrze.
Dlaczego warto optymalizować grafikę w Google?
Darmowa promocja produktu. „To kolejna forma marketingu bez potrzeby płacenia za każde kliknięcie.”
Mniejsza konkurencja. „Wyszukiwanie grafik wciąż nie jest zbyt popularne w kręgach detalistów. Niektórymi obszarami działalności zajmuje się niewielu z nich, lub nawet nikt.”
Więcej możliwości optymalizacji niż w przypadku standardowego wyszukiwania. Strony udostępniające zdjęcia i portale społecznościowe uwzględniają więcej wskazówek i kryteriów wyszukiwania, niż regularne wyszukiwarki używają w swoich kryteriach pozycjonowania. „Strony te są o wiele bardziej rozbudowane pod tym względem, niż pozostałe miejsca w internecie.”
Jak optymalizuje się grafiki do wypozycjonowania ich w Google?
Bazując na informacjach od Google i ich partnerów przygotowaliśmy następujące wskazówki, które pozwalają na bardziej efektywną optymalizację grafik dla wyszukiwarek internetowych:
Oryginalność obrazu.
Specjaliści zgadzają się, że robienie oryginalnych zdjęć jest wyjątkową zaletą nawet, jeśli jesteś detalistą, który otrzymuje zdjęcia z innych źródeł, na przykład od producenta. ”Im więcej kontroli posiadasz nad zdjęciami zamieszczonymi na twojej stronie, tym lepiej,” mówi Evans. „Możesz nadać im swój znak firmowy, logo, albo adres url. Pozwala to także na prezentację produktu w najlepszy z możliwych sposobów, który dotrze do twoich potencjalnych odbiorców, a także przedstawi twoje zalety w odmienny sposób, niż robi to konkurencja”.
Jakość zdjęcia.
Zacznij od zdjęć o dobrej jakości, dokonaj niezbędnych korekt w rozdzielczości zdjęć pełnej wielkości i ich miniatur. Zdjęcia o dobrym kontraście sprawdzają się najlepiej. Kiedy zostają zredukowane do miniatury, mocniejszy kontrast sprawi, że obraz stanie się lepiej widoczny, co sprawi, że ludzie będą bardziej skłonni kliknąć na dane zdjęcie.
Format zdjęcia.
Zapisuj zdjęcia w formacie JPG, a inne rodzaje obiektów graficznych jako GIFy. Wyszukiwarki rozpoznają obiekt GIF jako standardowy obiekt graficzny w 256 kolorach, a pliki JPG jako zdjęcia, ponieważ zdjęcia mają miliony kolorów.
Nazewnictwo zdjęcia.
Dopilnuj, by nazwa obrazów współgrała z tym, co naprawdę znajduje się na zdjęciu. Nazwa zdjęcia w wynikach wyszukiwania umieszczona zostanie tuż pod grafiką. Pomaga to przeglądającym upewnić się, że oglądają zdjęcie, którego szukali. NIE oczekuj, że twój program do edycji zdjęć standardowo i automatycznie nada twoim pliku zoptymalizowane nazwy. Standardowe nazwy same z siebie nie mówią wyszukiwarkom nic konkretnego. Upewnij się, by opracować własny system nazewnictwa plików.
Tagowanie – Treść „rządzi”.
Oczywistym jest, że twoje zdjęcia powinny odpowiadać produktom i hasłom, które zamieścisz na stronie, a także odpowiednim opisom tego, co oferujesz. Jednak powinieneś wykorzystać także całkowity potencjał tagów dla stron społecznościowych posiadających opcję wyszukiwania zdjęć. Nazwy obrazów nie tylko lepiej współgrają z wyszukiwarkami, lecz możesz także dodać do nich specjalne tagi, jak na przykład nagłówki, komentarze, cross-grouping, lokacje i motywy.
Optymalizacja sąsiedniej treści.
Optymalizacja strony, na której znajduje się zdjęcie może być równie ważne, jak optymalizacja samego zdjęcia. Optymalizacja strony pod względem standardowego wyszukiwania usprawnia także wyszukiwanie samych zdjęć. Wyszukiwarki biorą pod uwagę również tekst, który otacza zdjęcie i określają jego adekwatność. Tekst wchodzący w skład danego tagu i znajdujący się obok anchor tekstu w znaczący sposób wpływają na pozycjonowanie wyników wyszukiwania. Jeśli jesteś w stanie odpowiednio oznaczyć i nazwać kluczowe obrazy, postaraj się to uczynić.
Organizacja plików.
Bardzo ważne jest stworzenie określonego folderu na zdjęcia na swoim serwerze, do którego wyszukiwarki będą miały pełen dostęp. Pamiętaj, że niektóre programy ograniczają lub nawet wykluczają dostęp do twoich katalogów graficznych. Innym poważnym błędem jest włączanie linii „kliknij, aby zobaczyć w oryginalnym rozmiarze” używając do tego JavaScript. Robiąc to, ograniczasz dostęp wyszukiwarek do określonego pliku.
Świeżość.
Jeśli używasz popularnych i często używanych słów kluczy, Smith radzi, aby eksperymentować z ponownym wysyłaniem zdjęć na serwer, ponieważ „świeżość” zdjęcia jest istotnym czynnikiem w pozycjonowaniu grafik przy wyszukiwaniu.
Pamiętaj o ciągłym rozszerzaniu bazy klientów.
Myśl globalnie. Wyszukiwanie zdjęć nie jest techniką zarezerwowaną wyłącznie dla detalistów, którzy szukają bezpośredniego kontaktu z klientami. „Istnieje szereg innowacyjnych sposobów, na jakie możesz zainteresować innych twoją firmą i wygenerować ruch na swojej stronie i zwiększyć współczynnik konwersji.
Na przykład, fabryki i zakłady przemysłowe mogą ukazać kolejne etapy produkcji; hotele, poza prezentacją pokojów, mogą przedstawić różne aspekty sztuki dekoracyjnej; restauracje mogą zainteresować się ukazaniem urokliwych widoków, lub zamieszczeniem informacji o organizacji specjalnych imprez.
Rozszerzając listę zalet Google należy wspomnieć o opcji “Rozszerzonego wyszukiwania grafik” - nowej funkcji narzędzi dla webmasterów Google. Daje dostęp zarządzającym stronami do nowych opcji optymalizacji grafik, pozwalając ludziom (ochotnikom) zoptymalizować je za ciebie.
Zarządzający biorą udział w programie poprzez kliknięcie w odnośnik “chcę włączyć rozszerzone wyszukiwanie grafik” dla danej strony. Zdjęcia znalezione na stronie zarządzającego zostają włączone w program. Następnie uczestnicy mogą tagować (etykietować) obrazki dla zarządzającego. Dwóch użytkowników widzi ten sam obraz i stara się go stagować za pomocą odpowiednich słów-kluczy, zdobywając punkty za prawidłowe i dokładne tagowanie.
Specjaliści zajmujący się optymalizacją wyszukiwania grafik mają nadzieję na pojawienie się większej ilości funkcji optymalizacyjnych w zakresie wyszukiwania, na przykład narzędzia do wyszukiwania i selekcji słów kluczy i haseł dla obrazów ( choćby narzędzie firmy Overture) i możliwości wysyłania grafik\multimediów ze specyficznych kategorii i dziedzin. Pozwoli to webmasterom na lepszą kontrolę i bardziej efektywne definiowanie tego, w jakim związku dany obraz pozostaje w stosunku do treści strony.
Kiedy doświadczeni specjaliści od marketingu wyszukiwarek internetowych i analitycy internetowi zauważą wyższy współczynnik konwersji i wyższy wskaźnik ruchu pochodzącego właśnie z wyszukiwania grafik, wtedy też nasilą się wołania o powstanie nowych funkcji i narzędzi optymalizacyjnych w tej dziedzinie. Ale mam nadzieję, że zanim to nastąpi będę mógł usłyszeć Twój głos na ten temat w komentarzach do tego artykułu.