Bounce Rate

Streszczenie:

Bounce rate (współczynnik odrzuceń) to wskaźnik mierzący, jaki procent odwiedzających opuszcza stronę bez przejścia na inne podstrony.

Krzysztof Gilowski
Head of marketing

> encyklopedia > bounce rate-wspolczynnik-odrzucen

Co to jest bounce rate?

Bounce rate to inaczej współczynnik odrzuceń. Wskazuje, ile osób trafiło na Twoją stronę, ale nie podjęło żadnej interakcji. To oznacza brak kliknięcia w linki, brak nawigacji po innych stronach i brak głębszego zaangażowania.

Wzór na bounce rate:

Bounce rate = liczba odrzuceń (wizyt ograniczonych do jednej podstrony) / łączna liczba wizyt na stronie * 100%

Współczynnik odrzuceń możesz też sprawdzić w narzędziach analitycznych, np. darmowym Google Analytics.

Więcej informacji znajdziesz w tekście o sposobach na obniżenie bounce rate.

Przykład bounce rate:

Wyobraź sobie, że Twoja strona firmowa zanotowała 5000 wizyt w ciągu miesiąca, a 2000 z tych wizyt zakończyło się na jednej podstronie. W takim przypadku, Twój bounce rate wynosi 40%.

Bounce rate = 2000 / 5000 * 100% = 40%

Rola bounce rate w biznesie:

Wysoki wskaźnik odrzuceń może sygnalizować, że treść strony nie odpowiada na potrzeby użytkowników albo jest trudna do nawigacji.

Może to również wpłynąć negatywnie na pozycjonowanie w wyszukiwarkach, ponieważ Google interpretuje to jako brak trafności strony i pokazuje niżej w wynikach wyszukiwania.

Jednak to cel witryny lub jej poszczególnych stron jest kluczowy przy analizie współczynnika odrzuceń.

Gdy zależy Ci na tym, by użytkownicy spędzali więcej czasu na stronie, wysoki współczynnik odrzuceń może sugerować problem.

Przykładem jest strona główna, której celem jest przekierowane odbiorcy w inne miejsca np. do stron ofertowych. Jeśli duży procent odwiedzających opuszcza ją bez odwiedzania innych podstron, jest to sygnał do poprawy.

Z kolei landing page z ofertą konkretnej usługi lub produktu ma już nieco inne wymagania wobec bounce rate. Z tego typu stron nie chcesz użytkowników kierować nigdzie indziej.

Twoim celem jest zachęcenie ich do akcji, np. złożenia zamówienia i jedyną stroną, na którą chcesz ich przekierować, jest strona z podziękowaniami po dokonaniu tego działania.

Praktyczne wskazówki dotyczące bounce rate:

Zadbaj o szybkość ładowania. Wolna strona generuje duży współczynnik odrzuceń.

1

Sprawdź, czy nawigacja po stronie jest prosta i intuicyjna.

3

Unikaj przekierowywania użytkowników ze swoich kluczowych podstron na strony innych marek.

5

Upewnij się, że Twoja strona jest w pełni responsywna i łatwa w obsłudze na urządzeniach mobilnych.

7

Dostosuj treść do odbiorców. Upewnij się, że treści są interesujące, wyczerpujące temat i angażujące dla Twojej grupy docelowej.

2

Upewnij się, że przyciski i linki zachęcające do interakcji są widoczne, klarowne i atrakcyjne dla odbiorców.

4

Analizuj zachowanie użytkowników na stronie. Narzędzia takie jak mapa cieplna (heat map) mogą pomóc zrozumieć, gdzie użytkownicy tracą zainteresowanie.

6

Czy wiesz, że:

  • Średni czas, jaki użytkownik spędza oceniając, czy strona jest warta uwagi, to zaledwie 50 milisekund. To pokazuje, jak ważne jest pierwsze wrażenie.
  • Średni współczynnik odrzuceń stron internetowych to 26%-70%.
  • Strony ładujące się w 2 sekundy notują 9% współczynnik odrzuceń. Te, o czasie ładowania 5 sekund osiągają współczynnik odrzuceń w granicach 38%.

Potrzebujesz strony, która będzie zatrzymywała i przekonywała do działania?

Takie strony tworzymy w Owocnych. Nastawione na realizację Twoich celów biznesowych. Opowiedz nam co chcesz osiągnąć, a my stworzymy stronę, która Ci w tym pomoże. Napisz do nas lub zadzwoń: 660 970 980.