CMS to system zarządzania treścią, który ułatwia właścicielom firm tworzenie, aktualizowanie i zarządzanie zawartością swojej strony bez konieczności używania kodu.
Mariusz Słowik
Head of design
System zarządzania treścią, znany jako CMS (Content Management System), przyspiesza uruchamianie i ułatwia aktualizowanie witryny. Dzięki temu możesz skoncentrować się na zawartości, a nie na technicznych aspektach kodowania.
Załóżmy, że chcesz stworzyć stronę firmy. Bez systemu CMS trzeba byłoby od podstaw napisać kod HTML, CSS lub JavaScript. Z CMS-em można wdrożyć podstronę poprzez intuicyjny edytor i opublikować ją kilkoma kliknięciami.
Wiele systemów CMS w podstawowej wersji jest darmowych, natomiast za bardziej zaawansowane funkcjonalności i motywy może być konieczna opłata.
Przykładowe systemy zarządzania treścią:
CMS pozwala na błyskawiczne publikowanie nowych treści, co jest kluczowe w dynamicznym środowisku marketingu cyfrowego.
Narzędzia do optymalizacji SEO, łatwe zarządzanie treścią, integracja z narzędziami marketingowymi i e-commerce – wszystko to sprawia, że CMS pomaga szybko i efektywnie zwiększać widoczność i zasięg firmy w sieci.
CMS oszczędza przy tym czas i zasoby, eliminując potrzebę zatrudniania deweloperów na stałe.
Wybierając CMS zastanów się nad funkcjami, których potrzebujesz. Różne systemy różnią się funkcjonalnościami i motywami.
Regularnie aktualizuj swój CMS, aby chronić się przed atakami hakerskimi i błędami.
Wybierz CMS o poziomie trudności obsługi, który odpowiada możliwościom osób, które będą go obsługiwały.
Wybierz system z dobrą reputacją wsparcia technicznego i aktywną społecznością użytkowników, która może pomóc w razie problemów.
Wybierz CMS, który pozwala na dużą personalizację, aby wyróżnić się w tłumie.
Skorzystaj z wbudowanych narzędzi SEO lub zainstaluj dodatkowe wtyczki, takie jak Yoast SEO w WordPressie, by usprawnić widoczność w wyszukiwarkach.
Upewnij się, że CMS oferuje responsywne projektowanie, aby Twoja strona dobrze wyglądała na urządzeniach mobilnych.
Upewnij się, że CMS umożliwia integrację z narzędziami marketingowymi, których potrzebujesz.