Wezwanie do działania Call-to-Action (CTA) to krótkie polecenie, najczęściej w formie przycisku, które ma przekonać odbiorcę do podjęcia konkretnej akcji, np. złożenia zamówienia na stronie internetowej.
Mariusz Słowik
Head of design
CTA ma najczęściej formę przycisku lub linku, np. na stronie, w e-mailu, reklamie, którego zadaniem jest kierowanie użytkowników do podejmowania konkretnych działań. Jasno komunikuje odbiorcom kolejny krok.
Przykład CTA:
Przycisk na stronie z ofertą kursu florystycznego z treścią: “Dołącz do kursu teraz!”.
Albo nasz przycisk na stronie z ofertą projektowania owocnych stron z tekstem. "Wyceń projekt".
CTA to jeden z najbardziej efektywnych sposobów przekształcenia gościa na stronie w klienta. Jest skutecznym argumentem sprzedażowym, który potrafi przekonać niezdecydowanego użytkownika do działania.
Bez CTA odwiedzający Twoją stronę mogą się poczuć zagubieni i opuścić ją bez podjęcia żadnej akcji.
Twoje CTA powinno być doskonale widoczne na stronie, nie bój się kontrastowych kolorów
Rozpocznij mocnym, bezpośrednim czasownikiem, który wywoła natychmiastową reakcję, np. “Rozpocznij”, “Odbierz”, “Zamów”
Pokaż, co zyska użytkownik, podejmując akcję sugerowaną przez CTA
Wykorzystaj wiedzę o celach potencjalnych klientów do stworzenia CTA, które pomoże im je osiągnąć