CTA - Call to Action

Streszczenie:

Wezwanie do działania Call-to-Action (CTA) to krótkie polecenie, najczęściej w formie przycisku, które ma przekonać odbiorcę do podjęcia konkretnej akcji, np. złożenia zamówienia na stronie internetowej.

Mariusz Słowik
Head of design

> encyklopedia > cta call-to-action

Co to jest wezwanie do działania (CTA)?

CTA ma najczęściej formę przycisku lub linku, np. na stronie, w e-mailu, reklamie, którego zadaniem jest kierowanie użytkowników do podejmowania konkretnych działań. Jasno komunikuje odbiorcom kolejny krok.

Przykład CTA:

Przycisk na stronie z ofertą kursu florystycznego z treścią: “Dołącz do kursu teraz!”.

Albo nasz przycisk na stronie z ofertą projektowania owocnych stron z tekstem. "Wyceń projekt".

Rola CTA w biznesie:

CTA to jeden z najbardziej efektywnych sposobów przekształcenia gościa na stronie w klienta. Jest skutecznym argumentem sprzedażowym, który potrafi przekonać niezdecydowanego użytkownika do działania.

Bez CTA odwiedzający Twoją stronę mogą się poczuć zagubieni i opuścić ją bez podjęcia żadnej akcji.

Praktyczne wskazówki dotyczące CTA:

Twoje CTA powinno być doskonale widoczne na stronie, nie bój się kontrastowych kolorów

1

Rozpocznij mocnym, bezpośrednim czasownikiem, który wywoła natychmiastową reakcję, np. “Rozpocznij”, “Odbierz”, “Zamów”

3

Pokaż, co zyska użytkownik, podejmując akcję sugerowaną przez CTA

2

Wykorzystaj wiedzę o celach potencjalnych klientów do stworzenia CTA, które pomoże im je osiągnąć

4