Współczynnik klikalności Click-Through Rate (CTR) to wskaźnik pokazujący ile osób, które zobaczyły Twoją reklamę, kliknęło w nią.
Mariusz Słowik
Head of design
CTR pokazuje, jak skuteczna jest Twoja treść w przyciąganiu uwagi. Czy jest na tyle zachęcająca, aby skłonić odbiorców do kliknięcia po więcej.
Ten prosty w obliczeniu parametr dostarcza kluczowych wskazówek, na temat skuteczności Twoich reklam (lub innych treści marketingowych).
Obliczanie CTR jest proste:
CTR = liczba kliknięć / liczba wyświetleń * 100%
Przykład CTR:
Załóżmy, że reklama zyskała 1000 odsłon i 25 kliknięć. Twoje CTR wynosi (25/1000) x 100 = 2.5%. To oznacza, że 2.5% osób, które widziały reklamę, kliknęło w nią.
CTR jest nie tylko wskaźnikiem, który pokazuje, jak atrakcyjna jest Twoja reklama dla odbiorcy, ale również tym, który wpływa na jej widoczność i koszt.
Wyższy CTR sprawia, że Google bardziej docenia Twoją reklamę. Wpływa to na koszt za kliknięcie w reklamę (CPC) - im wyższa jakość, tym mniej musisz płacić za kliknięcia w porównaniu do konkurencji.
To z kolei przekłada się na lepszy zwrot z inwestycji (ROI).
Analizując CTR lepiej zrozumiesz, które treści, obrazy czy słowa kluczowe są najbardziej atrakcyjne dla Twoich klientów, a które treści wymagają poprawy.
Dobry CTR zależy od branży i typu reklamy, ale generalnie:
Określ swoją grupę docelową i dostosuj do niej przekaz
Wezwij odbiorców do działania za pomocą CTA, określ krok jaki mają wykonać
Poinformuj, jaką wartość dostanie odbiorca po kliknięciu
Testuj różne kreacje i wersje treści, aby zidentyfikować, co najbardziej przyciąga uwagę odbiorców
Kieruj reklamy na odpowiednie frazy kluczowe, do właściwych osób, w dobrze dobranych kanałach