Dostępność cyfrowa to projektowanie strony internetowej tak, aby każdy, również osoby niepełnosprawne, mógł w pełni korzystać ze wszystkich jej funkcjonalności.
Krzysztof Gilowski
Head of marketing
Dostępność cyfrowa (accessibility) oznacza, że Twoja strona internetowa jest łatwa w użyciu dla wszystkich, włączając osoby z różnymi niepełnosprawnościami.
Dostępność cyfrowa sprawia, że nawigowanie po stronie, odnajdywanie informacji i zrozumienie zawartości jest w pełni możliwe dla każdego użytkownika internetu.
To jak budowanie podjazdu do sklepu stacjonarnego - dzięki niemu więcej klientów może wejść i zrobić zakupy. W świecie online, dostępna strona przyciąga więcej odwiedzających, co przekłada się na większe zyski.
Dobry przykład dostępności cyfrowej:
Zły przykład dostępności cyfrowej:
1. Więcej klientów: Dostępna strona dociera do szerszej grupy odbiorców, w tym do 14% społeczeństwa z niepełnosprawnościami.
2. Lepsza reputacja: Pokazujesz, że Twoja firma dba o wszystkich klientów.
3. Wyższe pozycje w wyszukiwarkach: Google lubi dostępne strony, więc Twoja firma będzie łatwiejsza do znalezienia.
4. Zgodność z prawem: W wielu krajach dostępność stron jest prawnym wymogiem, zwłaszcza w przypadku stron podmiotów publicznych.
Sprawdź kontrast kolorów na swojej stronie - czy tekst jest łatwy do odczytania?
Dodaj opisy alt do wszystkich ważnych obrazków na stronie.
Sprawdź, czy można poruszać się po Twojej stronie tylko za pomocą klawiatury.
Stosuj czytelne fonty.
Upewnij się, że wszystkie formularze mają zrozumiałe opisy.
Upewnij się, że filmy mają transkrypcję dla niedosłyszących i napisy.
Mamy wieloletnie doświadczenie w tworzeniu stron internetowych, które sprzedają: są czytelne dla każdego, atrakcyjne wizualnie i dopasowane do najnowszych standardów technicznych.
Napisz do nas i umów się na bezpłatną konsultację. Zadbamy o dostępność cyfrową tworząc Twoją nową stronę lub udoskonalając obecną.