Indeksacja strony

Streszczenie:

Indeksacja strony to proces, w którym wyszukiwarki internetowe dodają Twoją stronę do swojej bazy danych, umożliwiając jej pojawienie się w wynikach wyszukiwania.

Krzysztof Gilowski
Head of marketing

> encyklopedia > indeksacja strony

Co to jest indeksacja strony?

Wyobraź sobie, że Twoja strona internetowa to książka, a wyszukiwarka (np. Google) to ogromna biblioteka.

Indeksacja to moment, gdy bibliotekarz (wyszukiwarka) dodaje Twoją książkę (stronę) do katalogu biblioteki.

Bez tego kroku, nikt nie mógłby znaleźć Twojej książki w wyszukiwarce, nawet gdyby jej szukał.

Tylko zaindeksowane strony są widoczne w wynikach wyszukiwania.

Pamiętaj, że indeksacja to proces ciągły. Regularne aktualizacje, dbanie o jakość strony pomogą utrzymać, poprawić jej pozycję w wynikach wyszukiwania i zapewnić widoczność nowych podstron.

Dobre i złe przykłady indeksacji strony

Dobry przykład:

Strona z przejrzystą strukturą i unikalną treścią, sprzyjająca indeksacji.

Zły przykład:

Strona blokująca dostęp robotom wyszukiwarek.

Rola indeksacji strony w biznesie

Dobra indeksacja przekłada się na lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania, co może prowadzić do:

  • Zwiększenia ruchu organicznego (bezpłatnego) na stronie
  • Poprawy rozpoznawalności marki
  • Wzrostu liczby potencjalnych klientów i sprzedaży
  • Budowania autorytetu w branży

Jak działa indeksacja strony?

1. Odkrywanie: Roboty wyszukiwarek przemierzają internet, podążając za linkami.

2. Skanowanie: Gdy robot trafi na Twoją stronę, analizuje jej zawartość i strukturę.

3. Zapisywanie: Informacje o stronie są przechowywane w indeksie wyszukiwarki.

Co wpływa na indeksację strony?

  • Jakość treści: Unikalne, wartościowe treści są szybciej indeksowane.
  • Struktura strony: Przejrzysta nawigacja ułatwia robotom poruszanie się po stronie.
  • Szybkość ładowania: Im szybsza, tym lepiej.
  • Linki: Zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne linki pomagają w indeksacji.
  • Częstotliwość aktualizacji: Regularnie aktualizowane strony są częściej odwiedzane przez roboty.

Praktyczne wskazówki dotyczące indeksacji strony

Zgłaszaj strony do indeksacji. Dodaj mapę strony (sitemap) do swojej witryny i zgłoś ją w Google Search Console.

1

Używaj nagłówków (H1, H2, H3) do strukturyzowania treści.

3

Upewnij się, że Twoja strona ładuje się szybko (poniżej 3 sekund).

5

Usuń lub popraw błędne linki na stronie.

7

Regularnie sprawdzaj stan indeksacji w Google Search Console.

9

Twórz unikalne, wartościowe treści i uaktualniaj przestarzałe.

2

Dodawaj opisy meta i tytuły stron, które dokładnie opisują ich zawartość.

4

Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych.

6

Zdobywaj naturalne linki z innych wartościowych stron.

8

Używaj komendy "site:twojastrona.pl" w Google, aby zobaczyć zindeksowane strony.

10

Czy wiesz, że:

  • Google indeksuje biliony stron internetowych, ale nie wszystkie z nich pokazuje w wynikach wyszukiwania ze względu na ich niską jakość lub duplikację treści.
  • Czas potrzebny na zaindeksowanie nowej strony przez Google wynosi od kilku dni do kilku tygodni, ale może się znacznie różnić w zależności od jakości i popularności witryny.
  • W 70% przypadków proces zakupowy w B2B zaczyna się online.

W Owocnych tworzymy strony internetowe o wysokiej konwersji

Rozumiemy, jak kluczowa jest prawidłowa indeksacja dla sukcesu Twojego biznesu online.

Nasze doświadczenie pozwala nam nie tylko tworzyć strony, które przyciągają klientów, ale także zadbać, aby były one optymalnie zindeksowane przez wyszukiwarki.

Na etapie programowania tworzymy mapę strony i podpinamy ją pod Google Search Console. Dbamy też o wszystkie kluczowe dla indeksacji parametry.

Potrzebujesz strony internetowej? Napisz do nas - porozmawiamy o rozwiązaniach dla Twojego biznesu.