Program lojalnościowy to sposób na nagradzanie stałych klientów za regularne zakupy, który pomaga zwiększyć sprzedaż i utrzymać przy firmie zadowolonych klientów.
Krzysztof Gilowski
Head of marketing
Program lojalnościowy to system, w którym Twoi klienci zbierają punkty lub otrzymują inne korzyści za zakupy, które później mogą wymienić na nagrody bądź inne bonusy.
To jak kawiarnia, gdzie po zebraniu 15 pieczątek, dostajesz kawę za darmo. Ty jesteś szczęśliwy i doceniony, a kawiarnia zwiększa swoje szanse na to, że kolejnym razem też wybierzesz na kawę właśnie to miejsce.
Ustal jasne zasady programu – zasady zdobywania punktów i ich wymiany powinny być proste i zrozumiałe, aby klienci wiedzieli, czego się spodziewać.
Unikaj trudno osiągalnych progów nagród.
Monitoruj skuteczność programu – regularnie sprawdzaj, jak program wpływa na sprzedaż i retencję, aby wprowadzać ewentualne modyfikacje.
Nagrody na różnych poziomach zaangażowania – oferuj korzyści już za drobne działania, a także bardziej wartościowe nagrody dla lojalnych klientów.
Dbaj, aby nagrody były atrakcyjne, warte zaangażowania.
Spraw, aby informacja o progach i bieżącym etapie, na jakim klient jest w drodze do ich osiągnięcia, były łatwo dostępne.