Upsell to technika sprzedażowa polegająca na zachęceniu klienta do zakupu droższego lub ulepszonego produktu niż ten, który pierwotnie planował i zwiększenie tym samym wartości zamówienia.
Anna Kloz
Copywriter
Upselling to jak propozycja kupienia większego popcornu w kinie. To strategia, w której oferujesz klientowi coś lepszego lub bardziej zaawansowanego niż to, co początkowo zamierzał kupić.
Celem jest zwiększenie wartości zamówienia i zapewnienie klientowi lepszego produktu lub usługi.
Dobry przykład:
Restauracja: "Czy życzy Pan sobie większą porcję za jedynie 5 zł więcej?"
Zły przykład:
Naciskanie na upsell bez wyjaśnienia korzyści.
1. Poznaj swojego klienta:
2. Wybierz odpowiednie produkty do upsellingu:
3. Określ właściwy moment:
4. Stwórz przekonującą propozycję:
5. Testuj różne podejścia:
6. Szkolenie personelu (dla firm offline):
7. Automatyzacja (dla e-commerce):
8. Monitoruj i dostosowuj:
Zawsze pokazuj korzyści z ulepszenia, nie tylko wyższą cenę.
Upewnij się, że upsell jest logicznym krokiem dla klienta.
Proponuj upsell w odpowiednim momencie, np. tuż przed finalizacją zakupu.
Nie bądź nachalny - daj klientowi wybór.
Specjalnie dla Ciebie opracujemy spersonalizowane strategie upsellingu, które są dostosowane do Twojego biznesu.
Chcesz zwiększyć wartość swoich zamówień i poprawić satysfakcję klientów? Umów się na bezpłatną konsultację: porozmawiamy o tym, w jaki sposób możesz to osiągnąć.