User Experience (UX) koncentruje się na zrozumieniu potrzeb użytkowników oraz tworzeniu interfejsów, które je spełniają.
Mariusz Słowik
Head of design
User Experience (UX) to doświdczenie użytkownika. Podejście do projektowania, które stawia odbiorcę w centrum procesu tworzenia strony internetowej, aplikacji, sklepu online, produktu czy usługi.
Dobry UX jest niezauważalny. Użytkownicy nie są świadomi jego obecności. Ich doświadczenie z Twoją marką jest płynne, lekkie i przyjemne.
Zły UX widać od razu. Sprawia, że droga, jaką użytkownik ma pokonać, aby skorzystać z tego, co oferujesz jest zawiła, ciężka i frustrująca.
Przykład UX:
Jeżeli masz witrynę e-commerce, dobry UX oznacza, że użytkownicy łatwo znajdują produkty, bezproblemowo przechodzą przez proces zakupowy i są zadowoleni z obsługi klienta. Wiedzą dokładnie, co po kolei mogą zrobić na stronie, aby zrealizować swój cel.
Dobry UX sprawia, że korzystanie z Twojej strony czy aplikacji jest przyjazne, intuicyjne i satysfakcjonujące. Zwiększasz zadowolenie klienta, konwersje i lojalność.
UX to ułatwienie użytkownikom współpracy z Twoją firmą. Zadowoleni klienci chętniej wracają i polecają Twoją markę innym. Natomiast złe doświadczenia mogą ich zniechęcić do dalszych kontaktów.
Specjaliści UX często tworzą persony (profile idealnych klientów) i mapy podróży klienta - wizualizacje ścieżek, jakie użytkownicy przechodzą na stronie, aby lepiej zrozumieć i zaspokoić potrzeby odwiedzających.
Dzięki temu już na etapie planowania zostaje wyeliminowanych wiele potencjalnych przeszkód.
W praktyce, projektowanie UX obejmuje szereg działań, takich jak badania użytkowników, tworzenie person, mapowanie ścieżki użytkownika, projektowanie architektury informacji, prototypowanie i testowanie użyteczności.
Celem jest stworzenie produktu, który nie tylko wygląda dobrze, ale przede wszystkim doskonale spełnia potrzeby i oczekiwania użytkowników.
Zrozum swoich użytkowników. Regularnie przeprowadzaj badania, aby poznać potrzeby, oczekiwania i problemy użytkowników.
Testuj prototypy. Zbieraj opinie na wczesnych etapach, by unikać kosztownych poprawek w późniejszych fazach projektu.
Analizuj dane. Wykorzystuj narzędzia analityczne, by śledzić zachowania użytkowników na swojej stronie i identyfikować obszary wymagające poprawy.
Szybkość działania. Zadbaj, aby Twoje strony i aplikacje działały płynnie i szybko. - Dostępność. Twórz rozwiązania dostępne dla wszystkich, w tym dla osób z niepełnosprawnościami.
Optymalizacja przepływu użytkowników. Projektuj procesy, które są logiczne i minimalizują liczbę kroków potrzebnych do osiągnięcia celu.
Konsekwencja. Utrzymuj spójność w wyglądzie i funkcjach.
Dobry UX w połaczeniu z innymi elementami suktecznych stron www jest w stanie dostarczyć topowe wyniki biznesowe. Takie strony tworzymy w Owocnych.
Chcesz poprawić lub zbudować od podstaw świetny UX na swojej stronie? Pogadajmy o tym. Wystarczy, że do nas napiszesz lub zadzwonisz: 660 970 980.