Zaangażowanie użytkownika na stronie to stopień, w jakim osoba odwiedzająca stronę internetową wchodzi z nią aktywnie w interakcję, co przekłada się na czas spędzony na stronie, liczbę odwiedzonych podstron i wykonane działania.
Krzysztof Gilowski
Head of marketing
Zaangażowanie użytkownika pokazuje jak chętnie klienci ogladają Twoją stronę, czytają zamieszczone na niej informacje i wykonują pożądane przez Ciebie akcje (np. kontakt, wysłanie formularza etc.).
W świecie online zaangażowanie przekłada się na dłuższy czas spędzony na stronie, więcej odwiedzonych podstron i więcej interakcji, takich jak kliknięcia, komentarze, odtworzenia wideo czy zakupy.
Im bardziej zaangażowani użytkownicy, tym więcej korzyści jesteś w stanie uzyskać z tego samego ruchu, jaki trafia na Twoją stronę.
Pierwsze co musisz zrobić, aby lepiej angażować użytkowników na swojej witrynie, to poznać lepiej swoją grupę idealnych klientów. Jak? Sprawdź to w tekście o profilu idealnego klienta.
Przykład strony sprzyjającej zaangażowaniu użytkownika:
Strona e-commerce z intuicyjną nawigacją, atrakcyjnymi zdjęciami produktów, szczegółowymi opisami, prezentacją produktów uzupełniających (cross-selling) i porównania różnych mniej i bardziej ulepszonych produktów danego typu (up-selling).
Przykład strony, która nie sprzyja zaangażowaniu użytkownika:
Strona firmowa bardzo wolno ładująca się, ze skomplikowaną, mało intuicyjną nawigacją, z długimi blokami tekstu, bez podziału na sekcje i z pominięciem architektury informacji.
Zapewnij szybkie ładowanie strony
Używaj chwytliwych nagłówków i krótkich akapitów
Regularnie aktualizuj treści
Stosuj wezwania do działania (CTA)
Zapewnij doskonałe doświadczenie na urządzeniach mobilnych
Stwórz przejrzysty i atrakcyjny design
Dodaj elementy interaktywne (np. quizy, kalkulatory)
Dodaj sekcję komentarzy i możliwość udostępniania treści
Daj możliwość uzyskania natychmiastowej odpowiedzi, np. za pośrednictwem chatu
Buduj zaufanie pokazując opinie i rekomendacje innych użytkowników
Nasze rozwiązania są oparte na sprawdzonych praktykach i funkcjonalności, którą użytkownicy doceniają.
Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy co zrobić, aby Twoja strona angażowała odbiorców i zachęcała ich do działania, na jakim Ci zależy.