Umieściłeś na swoim Landing Page wszystkie elementy, które powinny się na nim znaleźć. Tylko to jeszcze za mało, żeby strona realizowała Twoje biznesowe cele.
Za to, kiedy wystrzeżesz się najczęstszych pomyłek, już będziesz o krok przed wieloma swoimi konkurentami.
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Kierowanie ruchu na słaby Landing Page jest bezsensowne. I kosztowne. Zanim zaczniesz płacić za reklamy upewnij się, że żaden z tych 15 najczęstszych błędów Cię nie dotyczy.
Mariusz Słowik
Head of design
Landing Page(strona docelowa, strona lądowania) to strona na którą kierujesz użytkowników prowadząc kampanię reklamową albo marketingową.
Dotyczy konkretnego fragmentu Twojej oferty i ma za zadanie skłonić odwiedzających do podjęcia jednego, określonego działania (KONWERSJI).
Konwersją może być kupienie produktu, zamówienie usługi, wypełnienie formularza kontaktowego, zapis na newsletter lub dowolna inna akcja, dzięki której zrealizujesz swój cel biznesowy.
W przeciwieństwie do standardowej strony internetowej, na landingu nie znajdziesz żadnych zakładek i opisu pełnej oferty Twojej firmy.
Strona docelowa jest skoncentrowana w 100% na tym, aby skierować jak najwięcej osób odwiedzających w stronę konkretnego celu.
Nie rozprasza ich żadnymi innymi linkami i informacjami, które mogłyby odciągnąć od tej konkretnej akcji, na której Ci zależy.
Oto 15 najczęstszych błędów, przez które tacy przedsiębiorcy jak Ty tracą najwięcej.
Kiedy reklama i strona docelowa mają spójny przekaz, łatwiej jest ludziom zrozumieć, co oferujesz i jak może im to pomóc.
Kiedy już ktoś zdecyduje się kliknąć w reklamę ważne, żeby go zatrzymać przy Twojej marce.
Dopasowanie wiadomości pomaga utrzymać zaangażowanie ludzi, gdy przechodzą z reklamy na Twój Landing Page.
Kiedy będą mieli wrażenie, że wylądowali na stronie, która jest naturalnym przedłużeniem tego, co przeczytali w reklamie, wygrałeś.
W końcu interesuje ich dokładnie to, co w zawarłeś w reklamie.
Korzyści i wezwanie do działania (CTA) w niej podkreślone, powinny dopasować się do korzyści i CTA na stronie docelowej.
Tak stworzysz spójny przekaz i ułatwisz zmianę odwiedzających
w (potencjalnych) klientów. To się po prostu opłaca.
Im więcej celów zrzucasz na swój Landing Page, tym mniej z nich strona będzie w stanie dla Ciebie zrealizować.
Zachęcając użytkowników tylko do jednego działania (KONWERSJI) zwiększasz swoje szanse na to, że rzeczywiście je wykonają i to o 266%.
Zwyczajnie nie opłaca się rozpraszać klientów różnymi możliwościami. Usuwaj wszelkie niejasności dotyczące tego, co odwiedzający powinien zrobić dalej.
Jeśli zależy Ci, żeby jak najwięcej osób uruchomiło wersję demo Twojego oprogramowania, kieruj ich tylko w tym jednym kierunku.
Nie zachęcaj ich jednocześnie jeszcze do poznawania innych Twoich produktów. Bo jak wyjdą z Landing Page, żeby je sprawdzić, mogą już nie wrócić.
Jest bardzo prosty sposób na to, żeby oprzeć się pokusie realizowania wielu różnych celów na jednej stronie lądowania.
Podziel swoich potencjalnych klientów na grupy w oparciu o ich intencje zakupowe. Każdą z nich skieruj na landing dopasowany do jej potrzeb.
W ten sposób możesz stworzyć bardziej ukierunkowane strony docelowe, które mają większe szanse na sukces.
Ktoś, kto w Google szuka stołu dębowego do jadalni jest gotowy, żeby już go zamówić. I do tego powinieneś zachęcać go na swojej stronie.
Za to kiedy uruchamiasz reklamę na Facebooku, która ma na celu poinformowanie potencjalnych klientów, że Twoja firma stolarska w ogóle istnieje, lepiej postawić na jakąś inspirację.
Możesz wtedy skierować ruch na landing, gdzie prezentujesz swoje realizacje. Zachęcasz użytkowników do pobrania darmowego katalogu ze wskazówkami, jak stworzyć klimatyczną przestrzeń dzięki meblom drewnianym.
Prawda jest taka, że poza linkiem do regulaminu, polityki prywatności i wezwaniem do działania (CTA) nie potrzebujesz żadnych innych odnośników na swoim Landing Page.
Mało tego, żadnego innego linku nie powinno tam być.
Chyba, że masz bardzo długą stronę docelową i warto byłoby użyć nawigacji, która ułatwi poruszanie się po landingu.
Ale nawet wtedy nawiguj tylko w obrębie tego jednego, pojedynczego landingu. Nie kieruj ludzi do żadnych zakładek i innych miejsc w sieci.
Odciąż odwiedzających i usuń ze strony docelowej całe menu, stopkę i linki do mediów społecznościowych.
Pamiętaj, że osoby odwiedzające mają ograniczony czas uwagi.
Jeśli chcesz, aby kupili coś od Ciebie, nie dawaj im żadnych opcji poza kupnem. Wszystko inne to tylko odciąganie ich od wykonywanego zadania.
Ważne jest, aby skupić się na jednym celu. Jednak powinieneś zaoferować wiele ścieżek do jego zrealizowania.
Pozwól ludziom na użycie metody, którą lubią. I zwiększ szanse na to, że faktycznie zrealizują Twój cel.
Masz do wyboru różne ścieżki konwersji:
Umieszczenie numeru telefonu na Landing Page zwiększa skuteczność strony. Uwaga. Nawet jeśli nikt nigdy nie zadzwoni. Samo jego posiadanie robi robotę.
Jak ktoś skorzysta z czatu na żywo będzie o 82% bardziej chętny do działania na Twojej stronie
Korzystaj z tych dobrodziejstw na własnej stronie docelowej.
Chcesz doprowadzić odwiedzających do grupy swoich klientów w sposób jak najbardziej efektywny i bezproblemowy.
Kliknięcie lub wypełnienie formularza to tylko pierwszy krok w tej podróży.
Kiedy już nakłonisz odwiedzających do konkretnej akcji na swoim Landing Page'u, musisz doprowadzić ich do mety jak najsprawniej. Wywołując w nich jak najmniej oporów.
Jeżeli ktoś zrobi to, do czego go namawiałeś (np. złoży zamówienie, uruchomi darmową wersję próbną produktu, wypełni formularz) warto wyświetlić mu stronę z podziękowaniem (thank you page).
Dzięki niej zrobisz dwie rzeczy.
Po pierwsze docenisz wysiłek użytkownika i dasz mu sygnał, że jego działanie zakończyło się sukcesem. Pozostawisz go z pozytywnymi emocjami
Po drugie możesz pchnąć go jeszcze bliżej sprzedaży lub zostania stałym klientem Twojej firmy.
Thank you page to dobre miejsce na prezentowanie usług i produktów, które mogą go jeszcze zainteresować. W kontekście do tego, na co się zdecydował przed chwilą.
Osoby odwiedzające Twoją stronę internetową są znacznie bardziej zainteresowane rezultatami, które obiecujesz, niż tym, jak je osiągniesz.
Sposób, w jaki przedstawisz swoją ofertę, zadecyduje o tym, czy ludzie faktycznie się nią zainteresują.
Chcąc, aby dostrzegli wartość Twojego produktu lub usługi, musisz upewnić się, że cechy oferty wiążesz z korzyściami. Tym, jak pomagają one Twoim odbiorcom.
Przykładowo. Jeśli masz funkcję, która pomaga ludziom zaoszczędzić czas - wyjaśnij, ile tego czasu zyskają.
Jeżeli masz coś, co pomaga zarabiać pieniądze - pokaż, jakie środki mogą zgromadzić.
Po pierwsze, zidentyfikuj swoich docelowych odbiorców. Po drugie, dowiedz się, czego chcą lub potrzebują. Po trzecie, wyjaśnij, jak Twój produkt lub usługa może im pomóc to osiągnąć.
Pomyśl o swojej propozycji wartości jak o szybkiej, 30-sekundowej prezentacji w windzie.
Szybko i łatwo wyjaśnij, co robisz, jak to robisz i dla kogo to robisz.
W ten sposób, dzięki odpowiednim słowom, jesteś w stanie sprzedawać więcej.
Jeżeli wolisz to zadanie przekazać copywriterowi, który NA PEWNO udźwignie i wzniesie Twoją ofertę ponad konkurencyjne, napisz do nas.
Brak wyznaczonego kierunku działań to jedna z najgorszych rzeczy, jaką możesz zrobić swojej stronie docelowej. To potężnie obniża jej skuteczność.
Upewnij się, że każdy odwiedzający wie, co chcesz, aby zrobił.
Twoje wezwanie do działania (CTA) powinno być jasne, zwięzłe i wręcz niemożliwe do przeoczenia.
Przycisk “Kliknij” nie mówi użytkownikowi nic. Nie informuje go, co się stanie, kiedy już się zdecyduje na kliknięcie.
Za to “Pobierz e-book” nie pozostawia żadnych wątpliwości. Mało tego, daje konkretną wartość.
Odwiedzający wie, że kiedy kliknie w ten przycisk, dostanie e-booka.
To właśnie propozycja wartości sprawia, że Twoja oferta jest warta czasu odwiedzającego.
Jest to powód, dla którego ktoś powinien kupować właśnie u Ciebie.
Celem każdego CTA jest skłonienie odwiedzającego do podjęcia działania.
Jednak zbyt często firmy skupiają się na działaniu, które chcą, aby odwiedzający podją, zamiast na wartości, którą otrzyma w zamian.
Na przykład CTA, które mówi "Zapisz się na nasz newsletter" jest skupione na akcji.
"Uzyskaj wskazówki, jak ulepszyć swoją stronę internetową" z kolei koncentruje się na wartości, którą otrzyma odwiedzający.
Czujesz różnicę?
CTA skoncentrowane na wartości ma większe szanse na kliknięcie.
To dlatego, że mówi odwiedzającemu, co otrzyma podejmując pożądaną akcję.
Wezwania do działania skoncentrowane na akcji są nadal ważne, ale powinny być używane jako dodatek do CTA skoncentrowanych na wartości.
Używając obu typów, możesz zwiększyć szanse na to, że odwiedzający wykonają działanie, na jakim Ci zależy.
WYZWALACZE KLIKNIĘĆ to informacje, które zamieszczamy wokół przycisków CTA na stronach internetowych.
Te komunikaty mają szalenie ważną rolę.
Odnoszą się do zastrzeżeń użytkowników w ostatniej chwili. Tuż przed kliknięciem. Skłaniają Twoich potencjalnych klientów do podjęcia działania, którego od nich chcesz (np. do kupowania).
Przykładowo. Ktoś ma zamiar wypróbować za darmo Twój produkt. Ale waha się. Zastanawia, czy podać dane karty kredytowej. To go blokuje przed zamówieniem wersji demo.
Ale… Ty wcale nie wymagasz podpinania karty na tym etapie. Więc Twój wyzwalacz kliknięć mógłby brzmieć tak: “Nie musisz podpinać karty kredytowej”.
Ktoś inny rozważa zapisanie się na konsultacje. Ale martwi się o długość rozmowy.
Zyskaj więcej zapisów dodając obok swojego przycisku CTA wyzwalacz z napisem: "Nasze rozmowy zawsze trwają mniej niż 30 minut".
Dzięki wyzwalaczom poradzisz sobie z obiekcjami klientów. I utrzymasz ich w ruchu, aż do momentu, kiedy zrealizują Twój cel.
Duża sprzedaż wiąże się z zaufaniem. Kropka.
Ludzie wahają się, czy przekazać swoje dane osobowe komuś, komu nie ufają. To naturalne.
Aby zwiększyć sprzedaż (i listę kontaktów do potencjalnych klientów), musisz dostarczyć dowód społeczny na swojej stronie.
Pokaż, że inni ludzie już wybrali Twój produkt lub usługę i odnieśli dzięki nim sukces.
Dowód społeczny to każda rekomendacja Twojej oferty przez osoby trzecie.
Istnieje kilka różnych sposobów na zbudowanie zaufania na swojej stronie docelowej:
Zamieść referencje od zadowolonych klientów
Dziel się studiami przypadków (Case Study)
Pokazuj loga dotychczasowych klientów
Pochwal się nagrodami i certyfikatami
Wyświetlaj pieczęcie bezpieczeństwa
Umieszczaj oceny gwiazdkowe
Zdobywaj rekomendacje od znanych, cenionych przez Twoich klientów osób (celebrytów, influencerów, branżowych autorytetów)
Nie poprzestawaj na jednym formacie dowodu społecznego. I umieszczaj go w różnych miejscach.
Ludzie wzorują się na tym, co robią inni.
Aż 93,4% klientów polega na opiniach, zanim nawiąże kontakt z marką, której nie zna
Dla 81% kupujących online, brak opinii obniża zaufanie do firmy
Słyszałeś, że im krótszy formularz tym lepiej? Zapomnij o tym.
Tak naprawdę, to nie ilość pól formularza ma znaczenie. Liczy się to, w jaki sposób poprosisz odwiedzających o dane.
Ważne też, czy pozyskujesz wszystkie informacje, jakich potrzebujesz, żeby osiągnąć swoje cele biznesowe.
Żeby było jasne. W wielu przypadkach wyeliminowanie zbędnych pól formularza prowadzi do zwiększenia liczby (potencjalnych) klientów. Istnieją jednak również sytuacje, w których dłuższe formularze będą bardziej skuteczne.
Nawet jeśli Twój formularz zawiera tylko 3 pola: imię, adres e-mail
i numer telefonu, to zauważ, że są to najbardziej wrażliwe dane o jakie możesz prosić.
Dłuższy formularz pozwoli Ci odsiać osoby, które nie są na tyle zainteresowane Twoją ofertą, aby przez niego przebrnąć.
Zyskasz więc same wysokiej jakości leady (kontakty do potencjalnych klientów, którzy są bardzo blisko skorzystania z Twojego produktu lub usługi).
By nie odstraszyć użytkownika i jednocześnie zdobyć wszystkie (NIEZBĘDNE) informacje, wykorzystaj formularze wieloetapowe.
Fenomen formularzy wieloetapowych polega na tym, że każdy krok prowadzi użytkownika coraz bliżej wypełnienia całego formularza.
Kluczem jest, aby wszystkie etapy były tak krótkie, jak to tylko możliwe.
W ten sposób użytkownicy nie czują się przytłoczeni długością formularza i chętniej go wypełniają.
Najpierw odwiedzający dostaje łatwe (neutralne) pytania, a następnie te trudne, które mogą w nim uruchomić opór - na przykład prośba o podanie adresu e-mail.
Sprawiając, że odwiedzający Twoją stronę docelową najpierw odpowiadają na niezagrażające, mało wymagające pytania, zwiększasz prawdopodobieństwo, że wypełnią również bardziej “wrażliwe” pola.
Okazuje się, że ludzie lubią kończyć to, co zaczynają.
Zaledwie 16% odwiedzających przeczyta każde słowo na Twojej stronie.
Zaledwie 16% odwiedzających przeczyta każde słowo na Twojej stronie
Reszta ją przeskanuje. Przebije się przez nagłówki, podtytuły, wypunktowania i inne wyróżnione sekcje.
A skoro ludzie nie czytają każdego słowa na Twojej stronie docelowej, musisz się upewnić, że podkreślasz to, co dla Twojej sprzedaży najważniejsze.
Podstawowe korzyści, jakie oferujesz klientom i dowody wiarygodności Twojej firmy muszą być widoczne od razu.
Jeśli je ukryjesz między innymi treściami bez żadnego wyróżnienia, prawdopodobnie większość użytkowników ich nie zauważy.
Nie będą miały szansy przekonać ich do kupowania od Ciebie.
Dlatego najlepsze strony docelowe trzymają się mocnej hierarchii wizualnej.
Jest ona wzorcem, zgodnie z którym graficy projektują design.
Wykorzystują wielkość, kontrast, równowagę wizualną i powtórzenia, żeby podnieść rangę tych elementów strony docelowej, które decydują o Twojej sprzedaży.
Jest też świetny efekt uboczny stosowania hierarchii wizualnej.
Porządkujemy znaczenie treści tak, by każdy użytkownik czuł się na stronie dobrze, wygodnie i lekko. Nic go nie przytłacza. Wszystko jest jasne.
W takich warunkach można działać!
Jeśli tylko możesz, unikaj zdjęć stockowych. Ludzie potrafią rozpoznać, że są one “sztuczne”, a to sprawia, że Twoja firma wydaje się im niegodna zaufania.
Dobry landing page jest osobisty, konkretny i dostosowany do swoich odbiorców.
To miejsce, do którego ludzie mogą przyjść, aby dowiedzieć się więcej o Tobie i Twojej firmie. I poczuć, o co Ci chodzi.
Jeśli używasz zdjęć stockowych, nie robisz żadnej z tych rzeczy. Nie zapewniasz odwiedzającym niczego, czego nie mogliby znaleźć gdzie indziej.
Wręcz przeciwnie. Pokazujesz im sztuczne pozy i wyglądające niemal tak samo uśmiechnięte ludziki, które nijak się mają do Twojej oferty.
Zamiast tego wykorzystaj obrazy, animacje, zdjęcia i wideo odzwierciedlające to, co oferujesz klientowi.
Pokaż swoje produkty i usługi w prawdziwym świecie. Daj odwiedzającym okazję do tego, żeby poczuli jak to jest współpracując z Tobą.
Różnica wielkości ekranu sprawia, że układ, który wygląda świetnie na komputerze, na telefonie może przytłoczyć i stać się nieczytelny.
Tracisz potencjalnych klientów, jeśli Twoje strony nie są zoptymalizowane z myślą o urządzeniach mobilnych.
Ruch mobilny stanowi ponad 50% ruchu internetowego
To znaczy, że większość ludzi korzysta z Internetu na urządzeniach mobilnych.
Jeśli prowadzisz mobilne kampanie reklamowe, powinieneś mieć również przyjazne dla urządzeń mobilnych strony docelowe.
Nawet jeśli nie kierujesz reklam wyłącznie do użytkowników mobilnych, musisz liczyć się z tym, że spora część z nich wyświetli Twoją stronę na telefonie.
Masz 2 opcje na dostosowanie strony do urządzeń mobilnych:
Najlepsze strony wczytują się w mgnieniu oka. Dosłownie.
Mrugnięcie trwa około 400 milisekund. I do szybkości na poziomie 500 milisekund (0,5 sekundy) zmierzaj.
Im dłużej wczytuje się strona, tym większe ryzyko, że klienci nie będą czekać aż się w pełni wyświetli. Zamkną ją zanim zdążą w ogóle poznać Twoją ofertę.
Już przyspieszenie czasu ładowania landingu z 3 do 1 sekundy zwiększa szansę, że ludzie zostaną na Twojej stronie o 32%
Aby sprawdzić, jak radzi sobie Twój Landing Page, zajrzyj do dwóch darmowych narzędzi:
Przy okazji dostaniesz tam wskazówki, co nie działa u Ciebie dobrze i co zrobić, żeby to naprawić.
Nie możesz wiedzieć na pewno, czy Twoja strona docelowa jest skuteczna, jeśli jej nie przetestujesz.
Jest kilka różnych rzeczy, które warto testować na swojej stronie docelowej:
Bardzo dobrze sprawdzają się do tej misji testy A/B.
Polegają one na tym, że połowie odwiedzających pokazujesz jedną wersję strony, a pozostałym drugą.
Następnie sprawdzasz, która okazała się lepsza.
Przeprowadzając testy A/B możesz (naraz) zmienić tylko jeden element na stronie. Kolor przycisku, wezwanie do działania, pola formularza lub cokolwiek innego, co chcesz sprawdzić.
Jeśli w tym samym teście zmienisz więcej niż jedną rzecz, nie będziesz wiedział co dokładnie odpowiada za różnice w wynikach, jakie odnotowałeś.
Częstym błędem popełnianym podczas testowania A/B jest też brak wystarczającego ruchu i czasu.
W takich sytuacjach firmy wyciągają wnioski na podstawie niewiarygodnych (przypadkowych) danych.
Potrzebujesz statystycznie istotnej wielkości próby (tysięcy odwiedzających) i czasu, aby dokładnie przewidzieć, który wariant Landing Page'a będzie skuteczniejszy
w realizowaniu celu Twojej firmy.
Nie możesz też poprawić swojego Landing Page'a, jeśli nie mierzysz jego wyników.
Śledź statystyki, a w szczególności:
Liczbę odwiedzających - ile osób miesięcznie odwiedza Twoją stronę?
Współczynnik konwersji - jaki odsetek użytkowników realizuje określony cel na Twojej stronie, w stosunku do wszystkich odwiedzających?
Ilość konwersji - ile razy zdołałaś przekonać odwiedzających do wykonania akcji, na jakiej Ci zależy?
Średni czas spędzony na stronie - jak długo zatrzymujesz potencjalnych klientów na stronie?
Błędy, o których przeczytałeś, nagminnie powtarza wiele firm. Wyprzedź konkurentów i napraw swoje Landing Page.
Zamów u nas projekt strony i zobacz, jak skutecznie może zbierać dla Ciebie klientów.
Odkryj, jak landingi mogą zrewolucjonizować Twoje działania marketingowe szybciej niż myślisz. Dowiedz się, jak to działa!
Sprawdź, jak powstaje doskonały landing page. Taki, któremu klientom ciężko się oprzeć.
Dowiedz się, jakich elementów nie może zabraknąć na landingu, jeśli myślisz poważnie o przekuwaniu kliknięć w sprzedaż.
Zrozum jak żonglować różnymi rodzajami stron docelowych, aby Twoja firma prosperowała jak nigdy dotąd.
Są skuteczne landingi i takie, które rozbijają bank. Odkryj wskazówki, które odblokowują konwersje.
Dopasuj swoją stronę docelową do zmieniających się wymagań klientów. Sprawdź, co działa na nich teraz.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.