Masz przed sobą najkrótszą drogę do poprawy swojego Landing Page. Zmiany, które dają lepsze rezultaty przy mniejszym wysiłku.
Strategie, które mają największy wpływ na ilość klientów pozyskanych dzięki niej.
Zaczynajmy.
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Każdy kanał i intencja zakupowa zasługuje na dedykowany landing. Kieruj typowo sprzedażowe strony do tych odbiorców, którzy są na nie gotowi. Stwórz odpowiednią ofertą również do tych, którzy potrzebują więcej czasu, żeby stać się Twoimi klientami.
Krzysztof Gilowski
Head of marketing
Zanim zaczniesz wprowadzać na swoim Landing Page duże zmiany, które pochłoną Twój czas i pieniądze. Sprawdź, czy wykorzystałeś już te szybkie i jednocześnie najskuteczniejsze modyfikacje.
Landing Page powinien harmonijnie łączyć się z kanałem, z którego kierujesz na niego ludzi i ich intencjami zakupowymi.
Osoby, które trafiają na Twoją stronę, mogą to robić z różnych powodów. Jedni są już gotowi do kupienia produktu lub usługi (ciepły ruch), a inni jeszcze nie (zimny ruch).
Jedni szukają konkretnej oferty (ciepły ruch), a inni dopiero rozważają, w jaki sposób mogliby rozwiązać swój problem lub zaspokoić potrzebę (zimny ruch).
Im bliżej złożenia zamówienia jest dana osoba, tym cieplejszy ruch reprezentuje.
Wiele na temat intencji zakupowych klientów dowiesz się analizując kanał, z którego trafiają na Twoją stronę docelową.
Możesz umieszczać swoje reklamy w różnych miejscach sieci.
Jeśli odbiorcy natykają się na nie przypadkiem, przy okazji przeglądania Facebooka, prawdopodobnie niewiele wiedzą o Twojej marce. A ich motywacja do kupowania jest niska (zimny kanał).
Bardziej przekonają ich do kontaktu z Twoją firmą darmowe materiały.
Za to, kiedy aktywnie szukają Twojej firmy, wiedzą kim jesteś i są zainteresowani skorzystaniem z oferty (ciepły kanał).
Sztuką jest upewnić się, że Twoja oferta na landingu jest dostosowana do poziomu intencji zakupowej i kanału, z którego przyszedł odwiedzający.
Mówiąc prościej. Chcesz składać gorące oferty ciepłemu ruchowi z ciepłych kanałów, a zimne oferty zimnemu ruchowi z zimnych kanałów.
Każdy kanał i intencja zakupowa zasługuje na dedykowaną stronę docelową. Nie przekonasz osoby, która szuka darmowego e-booka do zamówienia Twojej oferty od razu.
Z drugiej strony oferowanie e-booka komuś, kto chciałby już złożyć zamówienie jest stratą potencjału.
Treść Twojego przycisku CTA powinna skupiać się na wartości, jaką otrzyma użytkownik, a nie na wysiłku, jaki będzie musiał w to włożyć.
Myśląc o treści przycisku, staraj się przemówić do tej rozleniwionej części natury Twojego klienta.
“Otrzymaj”, “zobacz”, “ciesz się”, “zyskaj”, “oszczędź” - te wszystkie słowa brzmią bezwysiłkowo. I sugerują, że na końcu na odbiorcę czeka upragniona satysfakcja.
Dzięki nim Twoje CTA będzie brzmiało bardziej atrakcyjnie i zwiększy prawdopodobieństwo, że użytkownicy podejmą pożądaną akcję.
Niestety, firmy zbyt często koncentrują się na wysiłku. W ten sposób sprawiają, że ich klienci myślą o pracy, którą muszą włożyć w utrzymanie tego, po co przyszli na stronę. Zamiast o tym, co zyskają.
“Złóż zamówienie”, “uruchom”, “rozpocznij”, “naucz się”, “wyślij” - to słowa wysiłku.
Spróbuj zdjąć trud z barków klienta i przerzucić je na swoją firmę.
Zamiast: “złóż zamówienie” napisz: “wyślijcie mi niezobowiązującą ofertę”.
W obydwu przypadkach klient dostaje to samo - szczegółową ofertę.
Ale w pierwszej wersji to odbiorca musi się postarać. A w drugiej dostaje to, czego chce bez wysiłku.
Kolor przycisku nie ma tak dużego znaczenia jak kontrast.
Podświadome sygnały, które wyzwala dany kolor nie są aż tak istotne jak mogłoby się wydawać.
Liczy się to, czy przycisk wyróżnia się na stronie, czy nie.
Jeśli nie ma kontrastu, przycisk ginie wśród całej reszty treści na stronie. Niezauważony traci całą swoją moc.
Zadbaj o to, żeby Twoje CTA przyciągało uwagę klienta jak magnes. Pierwszym krokiem, żeby to osiągnąć, jest użycie koloru kontrastującego z resztą strony.
To informacje, bodźce, które umieszczamy w pobliżu przycisku, żeby motywować kliknięcia.
Wyzwalacze kliknięć dostarczają jasny i zwięzły komunikat. Zmniejszają niepokój użytkowników.
Pod warunkiem, że znasz dobrze potrzeby i blokady swoich odbiorców.
Zastanów się, co może blokować klientów przed skorzystaniem z Twojej oferty i rozwiej ich wątpliwości bezpośrednio w sekcji CTA (wezwania do działania).
Korzyści (brak konieczności podpinania karty kredytowej, instalowania nowego oprogramowania, łatwa rezygnacja)
Gwarancja (okres gwarancyjny, zwrot pieniędzy, darmowe poprawki)
Dowód społeczny (opinie, referencje, logo klientów, oceny gwiazdkowe)
Zachęta (darmowa wysyłka, niezobowiązujący okres próbny, zniżki na start)
Bezpieczeństwo (ikony bezpieczeństwa, zabezpieczenia płatności)
Statystyki użycia (iość klientów, liczba zapisów na kurs, miesięczna ilość nowych subskrybentów)
Kiedy już zadbasz o treść i kontrast swojego przycisku CTA, czas rozprawić się z wątpliwościami klientów.
Do tego służą wyzwalacze kliknięć.
Formularz wieloetapowy składa się z kilku kroków. Użytkownik wypełnia jeden z nich, a następnie klika przycisk, aby przejść do następnego.
Z formularzem wieloetapowym będziesz w stanie uzyskać od odwiedzających wszystkie NIEZBĘDNE dane bez szkody dla ich doświadczeń na stronie.
Wrażliwe informacje, takie jak adres e-mail czy numer telefonu, możesz umieścić w ostatnim kroku formularza.
Twoi potencjalni klienci przechodząc przez mniej zagrażające pytania w początkowych krokach, będą bardziej skłonni do tego, żeby dokończyć formularz.
Formularze wieloetapowe wydają się mniejsze, więc prościej jest zachęcić ludzi do wypełnienia pierwszego kroku.
Gdybyś pokazał im cały formularz od razu. Lub skrócił go do absolutnego minimum, prosząc tylko o imię i adres e-mail. Miałbyś mniejszą szansę, że Twój klient go wypełni.
W pierwszym przypadku mogłaby powstrzymać go duża ilość pól. A w drugim wrażliwość danych o jakie prosisz.
W porównaniu z tradycyjnymi, liniowymi formularzami, wieloetapowe:
KONWERSJA, czyli konkretne działanie, o jakie prosisz użytkowników na swojej stronie. I jakie jednocześnie realizuje Twój cel biznesowy.
Konwersją może być przesłanie formularza, złożenie zamówienia, zapis na newsletter, rezerwacja, podanie adresu e-mail w zamian za darmowy materiał i wiele innych akcji.
Ważne, żebyś zachęcał tylko do jednego działania na swoim landingu. Ale zwiększysz szansę, że odwiedzający je wykonają, kiedy umożliwisz im zrobienie tego w różny sposób.
Niech wybiorą swoją ulubioną metodę: formularz kontaktowy, czat na żywo, chatbot, adres e-mail, numer telefonu, wirtualny kalendarz.
Jedni klienci wolą kontakt mailowy, inni od razu dzwonią, a jeszcze inni chcą zarezerwować wizytę online.
Nie pozwól żeby zniechęciła ich do działania forma, w jakiej mają je podjąć.
Chciałbyś żeby Twój Landing Page sprzedawał. Na tym najbardziej zależy przedsiębiorcom.
Jednak musisz wiedzieć, że niektórzy odbiorcy nie są gotowi, żeby od razu kupić Twoją usługę lub produkt.
Na ich drodze zakupowej przed sprzedażą istnieje jeszcze jakiś krok i to na nim powinieneś się skupić.
Oferując darmowe konsultacje lub wersję demo produktu, gładko przeprowadzasz ich przez ten etap. Wtedy staną się bardziej gotowi do sfinalizowania transakcji.
Gdybyś takich ludzi od razu zachęcał do kupowania, część z nich by się wycofała na dobre.
Kieruj typowo sprzedażowe landingi do tych odbiorców, którzy są na nie gotowi. Nie zapominaj o dotarciu z odpowiednią ofertą również do tych, którzy potrzebują więcej czasu, żeby stać się Twoimi klientami.
Większość ludzi tylko przegląda strony.
Przeciętny użytkownik czyta podczas jednej wizyty najwyżej 20-28% słów umieszczonych na stronie internetowej
Aby mieć pewność, że Twój Landing Page przekazuje kluczowe dla sprzedaży korzyści, odpowiednio go sformatuj.
Podawaj informacje od najważniejszych do najmniej ważnych
Wykorzystuj listy punktowe
Podkreślaj korzyści
Dołączaj zdjęcia, animacje, wideo, które wzmacniają treść
Używaj krótkich zdań
Wyróżniaj nagłówki
Używaj prostych, czytelnych czcionek
Część, którą odwiedzający widzą, od razu po przejściu na stronę, bez konieczności jej przewijania (“above the fold”) jest szalenie ważna. Jeśli nie możesz tam przykuć ich uwagi, nie będą dalej przewijać.
Jednak reszta strony (“below the fold”) też potrzebuje jasnej struktury. Zwłaszcza w przypadku bardziej skomplikowanych produktów lub usług.
Ogólnie rzecz biorąc, im bardziej skomplikowany produkt lub usługa, tym więcej informacji będziesz musiał dostarczyć odwiedzającym, zanim przekonasz ich do akcji (konwersji).
Istnieją dwa główne sposoby, w jakie odwiedzający będą poruszać się po Twojej stronie. Zrobią to zgodnie ze wzorem F lub wzorem Z.
Wybierz jeden z nich i odpowiednio nakreśl swoją treść.
Jeśli masz do umieszczenia na stronie dużą ilość treści, wybierz wzór F.
Jeśli tekstów jest mniej lepiej sprawdzi się struktura w kształcie litery Z.
Kiedy potencjalny klient rozważa zakup Twojego produktu lub usługi, często szuka oznak, że inni już z nich korzystali i byli zadowoleni.
Nazywa się to dowodem społecznym (social proof) i może być bardzo skutecznym sposobem na zachęcenie ludzi do kontaktu z Twoją firmą.
Warto umieszczać swoje dowody społeczne w różnych miejscach Landing Page i budować dzięki nim zaufanie do oferty.
Potwierdzaj swoją wiarygodność w kluczowych dla sprzedaży sekcjach:
Wszyscy odwiedzający Twoją stronę zajrzą do sekcji z przyciskiem CTA. Pod warunkiem, że odpowiednio ją wyróżnisz.
To idealne miejsce, żeby udowodnić potencjalnemu klientowi, że Twoja firma jest godna zaufania.
Często właśnie takiego bodźca potrzebują użytkownicy, żeby ostatecznie zdecydować się na kliknięcie w przycisk CTA.
Dowód społeczny w formularzach
Istnieje kilka różnych sposobów, w jakie można wykorzystać dowód społeczny w swoich formularzach kontaktowych.
Jednym z nich jest po prostu wymienienie logo znanych firm, które już używają Twojego produktu lub korzystają z usług Twojej firmy.
Skoro Twoja oferta jest wystarczająco dobra dla wielkich nazwisk, musi być też być odpowiednia dla użytkownika, który właśnie zastanawia się nad wypełnieniem formularza.
Innym sposobem jest zamieszczenie informacji o tym, ile osób już skorzystało z Twojej oferty.
Duże liczby przemawiają do wyobraźni. Jeżeli tak wiele osób zaufało firmie to znak, że jest godna zaufania.
Ludzie potrzebują pewności, że podejmują właściwą decyzję, kiedy coś kupują.
Wykorzystuj referencje, aby pokazać potencjalnym klientom, że inni podjęli tę samą decyzję i byli zadowoleni z zakupu.
To pomaga rozwiać wszelkie wątpliwości klienta, co prowadzi do zwiększenia sprzedaży.
Social proof w tym miejscu upewnia klienta, że podjął dobrą decyzję. Pomaga go też dalej angażować w kontakt z Twoją firmą.
Skoro już Cię polubił i zrobił to, czego od niego chciałeś, możesz zaoferować mu coś ekstra. Usługi i produkty, które odpowiadają jego zainteresowaniom.
A te już znasz.
Przykładowo. Na thank you page dziękujesz za pobranie e-booka o przycinaniu drzew i krzewów w ogrodzie.
Zaoferuj przy okazji użytkownikowi sekator i inny potrzebny do tego sprzęt. Dorzucić oceny gwiazdkowe dotychczasowych klientów. Zwiększysz szansę na sprzedaż.
Na początek upewnij się, że wokół każdego kluczowego elementu na stronie jest dużo negatywnej (wolnej) przestrzeni.
Dzięki temu użytkownicy skupią się na treści i nie będą czuli się przytłoczeni.
Spraw, aby najważniejsze elementy landingu zostały podkreślone w taki sposób, na jaki zasługują. Żeby Twoi klienci ich nie pominęli.
Projektuj z wysoką przystępnością.
Ta zasada zakłada, że same cechy obiektów na stronie powinny jasno informować odwiedzających, co mają zrobić.
Przykładowo. Już przy pierwszym spojrzeniu użytkownik powinien wiedzieć, że przycisk CTA na Twojej stronie docelowej jest klikalny. Nawet gdybyś usunął z niego treść.
Strona docelowa o wysokiej przystępności jest łatwiejsza w użyciu i mniej obciążająca dla odwiedzających. Chętniej i wygodniej podejmują na niej działania. To sprzyja konwersji.
Kuszące wydaje się zerwanie ze wszystkimi schematami i zbudowanie strony tak kreatywnie jak to tylko możliwe.
W końcu zależy nam, żeby wyróżnić markę.Jednak z biznesowego punktu widzenia to wcale nie jest dobre.
Użytkownicy zdążyli się przyzwyczaić, że koszyk znajduje się w prawym górnym rogu. W przyciski się klika. A ikona koperty symbolizuje dane e-mailowe.
Twórz unikalne Landing Page, ale trzymaj się przy tym powszechnie przyjętych cech projektu. 100% kreatywności nie jest dobre dla użytkownika.
Zaczyna się on gubić. A wtedy działanie staje się dla niego trudniejsze niż powinno.
Używaj mądrze wskazówek kierunkowych.
Wskazówki kierunkowe to ikony lub grafiki, które pokazują odwiedzającym, na co w szczególności powinni zwrócić uwagę.
Upewnij się, że są umieszczone w logicznym miejscu, które ma sens biorąc pod uwagę kontekst.
Przesadzone wprowadzą tylko chaos do Twojego Landing Page. Dlatego używaj ich oszczędnie.
Spraw, by to, co niewidzialne, stało się widoczne.
Jeśli masz produkt, który trudno wyjaśnić słowami, najlepszym sposobem na pokazanie go jest umieszczenie wideo bezpośrednio na stronie docelowej.
W ten sposób odwiedzający mogą od razu zorientować się, czym jest produkt i jak działa, bez konieczności wprowadzania adresu e-mail lub przechodzenia przez inne bariery.
To świetny sposób, aby pozwolić odwiedzającym zbadać Twój produkt
i sprawdzić, czy dobrze pasuje do ich potrzeb. Bez przymusu zapisywania się na cokolwiek.
Urządzenia mobilne stanowią większość ruchu internetowego, a liczba kupujących na urządzeniach mobilnych tylko rośnie.
Oznacza to, że jeśli Twoje strony docelowe nie są zaprojektowane
z myślą o użytkownikach mobilnych, tracisz ogromną szansę.
Użytkownicy mobilni mają krótszy czas koncentracji uwagi niż użytkownicy komputerów stacjonarnych, dlatego Twój Landing Page musi być łatwy do przeskanowania.
Użytkownicy mobilni są też bardziej skłonni do bycia w ruchu, więc Twoja treść musi być strawna w małych porcjach.
Myśląc o dopasowaniu swojej strony do wymagań mniejszego ekranu możesz wdrożyć już teraz kilka ulepszeń.
Przemyśl uruchomienie opcji “kup później”
Używaj krótkich nagłówków
Zadbaj, by przycisk CTA i formularz były wygodne do klikania i uzupełniania
Wykorzystuj klikalne numery telefonu
Serwuj odwiedzającym treści w małych porcjach
Powolna strona idzie w parze z większą ilością odrzuceń. Ludzie nie lubią czekać. Szczególnie w Internecie.
Jeżeli Twój Landing Page nie wyświetli się od razu, mało kto poczeka, żeby go zobaczyć.
Wtedy nawet piękna grafika, zabójczo skuteczne teksty i dopracowane wezwania do działania nie będą miały okazji, żeby przyciągać klientów do Twojej marki.
Bo większość odbiorców ich zwyczajnie nie zobaczy.
Już czas ładowania landingu na poziomie 3 sekund zwiększa ryzyko odrzucenia o 32%. A 5 sekund może go podwyższyć do 90%.
Już czas ładowania landingu na poziomie 3 sekund zwiększa ryzyko odrzucenia o 32%
5 sekund może go podwyższyć do 90%
W jakim czasie zatem powinna wczytywać się Twoja strona, żeby zatrzymać jak najwięcej odwiedzających?
Odpowiedź jest prosta. Im krócej tym lepiej. Możesz to szybko, darmowo przetestować dzięki PageSpeed Insights i Core Web Vitals.
Twój Landing Page to jeden z kilku kroków, jakie pokonuje użytkownik stykając się z Twoją ofertą. Zadbaj o jego wrażenia na każdym z nich.
Pomyśl o tym, co dzieje się kiedy odwiedzający już wypełni Twój formularz kontaktowy lub kliknie w ten magiczny przycisk CTA.
Nie chcesz, żeby jego droga tu się skończyła.
Stroną z podziękowaniem możesz zatrzymać jego uwagę i zaangażowanie przy Twojej firmie na dłużej.
Jest na to kilka sprawdzonych sposobów.
Poinformuj (potencjalnego) klienta co stanie się w najbliższym czasie. Co, kto, gdzie i kiedy mu dostarczy. Nie każ mu się domyślać.
Udostępnij mu przydatne materiały. Mogą to być linki, pliki do pobrania, profile społecznościowe, zasoby, które ułatwią lub umilą korzystanie z tego, co mu dostarczysz.
Pokaż historie innych osób, które dzięki zamówionej przez odbiorcę ofercie rozwiązali taki problem lub zaspokoili taką potrzebę, jaką teraz ma on sam.
Zależy Ci żeby sprawdzić, na ile strona docelowa faktycznie wpływa na Twoje wyniki biznesowe. Czy ta inwestycja się zwróciła.
Dlatego potrzebujesz czegoś więcej niż tylko koszt kliknięcia w reklamę (CPC) i współczynnik konwersji (stosunek ilości użytkowników, którzy realizują określony cel na Twojej stronie do wszystkich odwiedzających).
Żeby było jasne, te dane z pulpitu reklamowego są bardzo ważne i powinieneś je śledzić.
Jednak o rzeczywistych zyskach i przychodach powiedzą Ci niewiele. Aby zobaczyć rzeczywiste wyniki biznesowe kampanii musisz zajrzeć do swojego systemu CRM.
Skup się na wskaźnikach takich jak przychód, szybkość sprzedaży i jakość leadów (potencjalnych klientów), aby upewnić się, że strony docelowe rzeczywiście pozytywnie wpływają na Twój biznes.
Przed sięgnięciem po bardziej kosztowne i radykalne zmiany, sprawdź, jakie wyniki osiągniesz wprowadzając w życie tych 12 ulepszeń.
Jeśli okaże się, że potrzebujesz wsparcia, pozwól stworzyć Landing Page naszemu zespołowi i przygotuj się na obsługę nowych klientów.
Odkryj, jak landingi mogą zrewolucjonizować Twoje działania marketingowe szybciej niż myślisz. Dowiedz się, jak to działa!
Sprawdź, jak powstaje doskonały landing page. Taki, któremu klientom ciężko się oprzeć.
Dowiedz się, jakich elementów nie może zabraknąć na landingu, jeśli myślisz poważnie o przekuwaniu kliknięć w sprzedaż.
Zrozum jak żonglować różnymi rodzajami stron docelowych, aby Twoja firma prosperowała jak nigdy dotąd.
Są skuteczne landingi i takie, które rozbijają bank. Odkryj wskazówki, które odblokowują konwersje.
Dopasuj swoją stronę docelową do zmieniających się wymagań klientów. Sprawdź, co działa na nich teraz.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.