Propozycja wartości

Sztuka pisania nagłówków

Pierwsze wrażenie, jakie robi Twoja strona internetowa może być dużo lepsze niż w tej chwili.

Wystarczy, że odkryjesz i odpowiednio pokażesz atuty swojej firmy. Nauczysz się pisać nagłówki, którym ciężko się oprzeć.

Pokażę Ci jak.

Propozycja wartości w nagłówku landing page - Owocni

OWOCNY HIT!

Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.

Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Streszczenie:

Nagłówek jest pierwszą, a czasem jedyną szansą na zrobienie świetnego wrażenia. Zachęca do dalszego czytania Twojej strony, a w dalszym kroku do sprzedaży. Zadaj sobie pytanie, co potencjalni klienci chcieliby wiedzieć i odpowiedz na te pytania w jak najmniejszej liczbie słów.

Krzysztof Gilowski
Head of marketing

> landing page > propozycja wartosci

W świecie, w którym jesteśmy atakowani treściami z każdej strony, musisz upewnić się, że Twój nagłówek natychmiast się wyróżnia i wzbudza zainteresowanie.

Jak to zrobić? Już spieszymy z gotowymi rozwiązaniami i przykładami.

Czym jest nagłówek strony www?

Nagłówek to ta duża pogrubiona czcionka na górze Twojej strony internetowej. Możesz się też spotkać z innymi określeniami: tytuł lub H1. To to samo.

Tyle z kwestii technicznych. Przechodzimy do istoty świetnego nagłówka.

Twój nagłówek powinien być w stanie zdziałać cuda. Nawet samodzielnie. Ma dać czytelnikowi jasny obraz tego, czego może oczekiwać od reszty Twojej treści.

Ludzie nie będą czytać wszystkiego, co dla nich przygotowałeś. Przynajmniej nie od razu.

Z dobrym nagłówkiem zatrzymasz ich przy swojej firmie na kolejnych kilka sekund.

Będziesz mógł zachęcić ich innymi elementami projektu do kupowania, zamawiania lub innego działania, na jakim Ci zależy.

Propozycja wartości (UVP)

Unikalna propozycja wartości (unique value proposition) to obietnica korzyści. WYJĄTKOWEJ dla Twoich klientów (grupy docelowej). Ta wartość to coś, co odróżnia Cię od konkurencji.

W świecie, w którym konsumenci są bombardowani wyborami, silna propozycja wartości może być czynnikiem decydującym o tym, czy wybiorą oni Twój produkt lub usługę, czy pójdą do konkurencji.

Chodzi o to, żeby znaleźć w swoim rozwiązaniu coś unikalnego.

Zamknąć to w stwierdzeniu, które wyjaśnia, jakie korzyści otrzyma klient, prowadząc z Tobą interesy. Kluczem są potrzeby klientów.

Opisanie propozycji wartości to główne zadanie nagłówka. Powinien być jasny, zwięzły i łatwy do zrozumienia.

Propozycja wartości - przykłady

Zobacz, jak swoją unikalną propozycję wartości (UVP) pokazują w nagłówkach duże, znane firmy. Warto się na nich inspirować, bo robią to naprawdę dobrze!

Evernote

Evernote zapewnia miejsce do tworzenia i przechowywania notatek cyfrowych. Marka wie dokładnie, jak dużo do zrobienia, zapamiętania i zaplanowania mają jej potencjalni klienci.

To zrozumienie czuć w nagłówku na stronie marki. Klient ma wszystko, czego potrzebuje żeby uporządkować życie prywatne i zawodowe w jednym miejscu. Czego chcieć więcej?

Nagłówek Landing Page Owocni

Trello

Trello oferuje oprogramowanie do współpracy całych zespołów. Mogą one zarządzać swoimi projektami z dowolnego miejsca na świecie.

Propozycja wartości firmy Evernote

Propozycja wartości firmy jest widoczna już od wejścia na stronę. “Sposób pracy Twojego zespołu jest wyjątkowy — realizuj wszystkie te zadania dzięki Trello”.

Zauważ, że to nie Klient ma dostosowywać się do narzędzia, tylko program odpowiada na jego potrzeby.

Pomyśl teraz o swojej firmie.

Czym jest propozycja wartości dla Twoich klientów? Co jest dla nich cenną wartością? Zaraz pokażemy Ci, jak ubrać ją w słowa. Takie, które trafiają w samo sedno.

Cechy świetnego nagłówka

Chwytliwy nagłówek sprzedaje pożądaną akcję, niezależnie od tego, czy jest to wypełnienie formularza, dokonanie zakupu, czy prośba o demo. Skłania Twoją grupę docelową do działania.

Spektakularny nagłówek:

Jest ultra-specyficzny. Przemawia konkretnie do Twoich odbiorców docelowych

1

Jest super ciekawy. Nuda nikogo jeszcze nie zachęciła do kontaktu z żadną firmą

3

Wywołuje poczucie pilności. Sprawia, że chce się skontaktować z firmą od razu

5

Składa dużą obietnicę (propozycja wartości dla klienta). Oferuje coś tak cennego, o czym warto dowiedzieć się więcej

2

Napędzają go korzyści. Zamiast na cechach produktu czy usługi, skupia się na tym, co z tego będzie miał klient

4

Oczywiście, nagłówki są tylko jednym z narzędzi w Twoim zestawie marketingowym i sprzedażowym.

Ale jeśli chcesz zwiększyć zyski ze swojego biznesu, zacznij od świetnego nagłówka.

Najlepsze praktyki

Możesz formułować swoje nagłówki na milion różnych sposobów.

Dobry nagłówek ma 4 elementy:

1. Jasna oferta.

2. Precyzyjna grupa docelowa.

3. Język korzyści.

4. “To coś”.

Jeśli możesz ogarnąć w tytule strony te wszystkie 4 rzeczy, jesteś na dobrej drodze do napisania skutecznego nagłówka.

Takiego, który sprzeda Twoją ofertę i kupi dla Ciebie coś bezcennego - uwagę klientów.

Jasna oferta

Celem świadomego przedsiębiorcy powinno być ułatwienie odwiedzającym zrozumienia, czym się zajmuje jego firma. Jak marka może im pomóc.

A to wszystko bez zmuszania użytkowników do wysiłku.

Można to osiągnąć tylko jasno określając swoją ofertę. Twój nagłówek i podtytuł są pierwszym krokiem w tym procesie.

Wbrew pozorom jasne i zwięzłe wyrażenie oferty w kilku słowach nie jest proste.

Najpierw musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań.

To da się zrobić. Wcale nie trzeba utrudniać przekazu i go niepotrzebnie komplikować. Staraj się być tak dosadny jak to tylko możliwe.

Zobacz, jak my wyciągnęliśmy esencję naszej oferty i umieściliśmy ją w 4 prostych słowach.

Kim są ludzie, do których kierujesz stronę?

1

Jakiego działania od nich oczekujesz?

3

Jak wzbudzić w nich zaufanie?

5

Jakie mogą mieć pytania w związku z tym, co im oferujesz?

2

Co może przekonać ich do zrealizowania tej akcji?

4

To da się zrobić. Wcale nie trzeba utrudniać przekazu i go niepotrzebnie komplikować. Staraj się być tak dosadny jak to tylko możliwe.

Zobacz, jak my wyciągnęliśmy esencję naszej oferty i umieściliśmy ją w 4 prostych słowach.

Propozycja wartości marki Trello

Precyzyjna grupa docelowa

Mała zagadka. Jak myślisz, kto jest grupą docelową oferty zajęć z robotyki dla dzieci?

A)Dzieci

B) Dorośli

Propozycja wartości Owocnych

Zajęcia są dla dzieci. Tylko kto za nie płaci? No właśnie. RODZICE.

Czyli nagłówek musi przekonać rodziców, że warto zapłacić, żeby ich dzieci mogły chodzić na robotykę.

“U nas to rodzice zazdroszczą dzieciom zajęć” to mocna, odważna deklaracja, nieczęsta w ofertach tego typu. Dlatego ciężko przejść obok niej obojętnie.

Daj każdemu segmentowi swoich klientów jego własną stronę docelową.
Z nagłówkiem skierowanym konkretnie do niej. Do jej potrzeb i problemów.

Pisanie nagłówków dla konkretnego segmentu klientów zwiększa skuteczność strony. A to skutkuje zwiększeniem przychodów Twojej firmy.

Możesz dostać mniejszy ruch do każdej indywidualnej strony docelowej, ale nadrobisz to w zwiększonej ilości transakcji z każdej z nich. Zobacz, jak to robimy.

Język korzyści

Przemawiaj bezpośrednio do klienta. Rozpoznaj jego ból. Zapewnij, że Twoja firma może mu pomóc. Tylko tyle i aż tyle.

Pamiętaj, że klienta nie interesuje Twoja firma. Jest skupiony wyłącznie na znalezieniu najlepszego rozwiązania swojego konkretnego problemu.

Jeśli uzna, że jest nim Twój produkt lub usługa, wygrywasz.

Potrzebujesz strony firmowej. Który nagłówek bardziej do Ciebie przemówi?

Przykład nagłówka na stronie promującej zajęcia z robotyki

Odpowiedź jest oczywista. Drugi nagłówek oferuje konkretną, mierzalną korzyść, która przemawia do potrzeb czytelnika. W tym tkwi jego moc przekonywania.

Testy wykazały, że sposób sformułowania nagłówka może mieć znaczący wpływ na jego skuteczność.

Tytuły, które podają korzyści w pozytywnym tonie, przewyższają zarówno nagłówki z prostym pytaniem, jak i te napisane w negatywnym tonie.

Zestawienie silnego i słabego nagłówka na stronie

“To coś”

Dodaj do nagłówka coś interesującego, niebanalnego.

Poświęć czas żeby odnaleźć ten magiczny element. Spraw, żeby Twoja oferta błyszczała.

Masz być jasny. Masz być konkretny. Masz eliminować dwuznaczności. To wszystko prawda, ale to nie znaczy, że masz być nudny.

Inspiracje na “TO COŚ”:

1. Zgrabna animacja.

2. Odważny copywriting.

3. Mocne stwierdzenia, obok których ciężko przejść obojętnie.

4. Smakowity, spójny header, w którym wszystko jest na swoim miejscu.

Podsumowując

Zadaj sobie pytanie, co potencjalni klienci chcieliby wiedzieć i odpowiedz na te pytania w jak najmniejszej liczbie słów.

­Prostota jest kluczowa przy tworzeniu nagłówków. A dodanie “tego czegoś” pomoże uczynić Twój tytuł bardziej przyciągającym uwagę.

Robimy to na co dzień projektując i pisząc teksty na strony naszych klientów. Napisz do nas po niezobowiązującą ofertę i poczuj, jak Twoja strona może porywać klientów do działania.

Rozdział 1:
Fundamenty skutecznych stron w biznesie
Odkryj, jak landingi mogą zrewolucjonizować Twoje działania marketingowe szybciej niż myślisz. Dowiedz się, jak to działa!
Rozdział 2:
Tworzenie skutecznej Landing Page
Sprawdź, jak powstaje doskonały landing page. Taki, któremu klientom ciężko się oprzeć.
Rozdział 3:
Kluczowe elementy skutecznych Landing Page
Dowiedz się, jakich elementów nie może zabraknąć na landingu, jeśli myślisz poważnie o przekuwaniu kliknięć w sprzedaż.
Rozdział 4:
Cele i rodzaje Landing Page
Zrozum jak żonglować różnymi rodzajami stron docelowych, aby Twoja firma prosperowała jak nigdy dotąd.
Rozdział 5:
Optymalizowanie Landing Page
Są skuteczne landingi i takie, które rozbijają bank. Odkryj wskazówki, które odblokowują konwersje.
Rozdział 6:
Landingi na czasie
Dopasuj swoją stronę docelową do zmieniających się wymagań klientów. Sprawdź, co działa na nich teraz.

Owocni eksperci cytowani są przez:

Zamów bezpłatne
badanie strony, by
otrzymać porady
od ekspertów

Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.

4.98 / 5