Landing Page: przykłady

Przykłady stron, które sprzedają

Gdy stoi się przed wyzwaniem stworzenia własnego landinga, wskazówki są bardzo pomocne, ale jeszcze lepiej móc je zobaczyć na konkretnych przykładach.

Oto zestaw świetnych stron docelowych marek, które na pewno znasz, razem z omówieniem tego, co stanowi klucz do ich sukcesu!

Inspiruj się nimi tworząc własne rozwiązania.

Landing Page - przykłady dobrych stron

OWOCNY HIT!

Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.

Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Streszczenie:

Landing page pro wychodzą ponad średnią konwersję, która wynosi 9.7% . Działają tak dobrze dlatego, że odpowiadają na pytania użytkowników nim ci zdążą je zadać. Są proste, czytelne i merytoryczne. A do tego atrakcyjne wizualnie.

Krzysztof Gilowski
Head of marketing

> landing page > przyklady

Dobry landing page sprzedaje

Podstawowym wyróżnikiem dobrego landing page’a jest to, że… spełnia swoją funkcję.

Jeśli Twoim celem jest zebranie zapisów na webinar o zmianach w prawie podatkowym - z dobrym landingiem w krótkim czasie po puszczeniu kampanii masz komplet zgłoszeń.

Jeśli jesteś barberem i chcesz, aby klienci umawiali się do Twojego salonu za pośrednictwem formularza kontaktowego - miarą dobrego landinga będzie wypełniony grafik.

Jeżeli jesteś hydraulikiem i chcesz dotrzeć do klientów w swojej lokalizacji, Twoja strona docelowa zdobywa dla Ciebie zlecenia z okolicy.

Może jednak jest tak, że co prawda masz stronę, ale niewiele zmienia ona w Twoim biznesie?

Taki landing page wymaga optymalizacji i to już:

  • Nie sprzedajesz online - masz dobrą ofertę, ale nie dostajesz zapytań, zapisów, a Twój telefon milczy
  • Masz wysoki współczynnik odrzuceń -klienci trafiają na Twoją stronę, ale szybko z niej wychodzą bez podjęcia akcji, do jakiej chcesz ich zachęcić
38%

38% użytkowników sieci zamyka stronę, jeśli jej design uważają za mało atrakcyjny

47%

47% użytkowników spodziewa się, że strona załaduje się w mniej niż 2 sekundy

Jeżeli Twoja strona nie spełnia oczekiwań grupy docelowej, nie będzie konwertować. To znaczy, że nie będzie spełniać swojej funkcji.

Dobry landing page konwertuje. Przyjrzyjmy się co zrobić, żeby i Twoja strona docelowa dawała efekty, na jakie liczysz.

Cechy landing page pro - to decyduje o wynikach

9.7%

Średnia konwersja strony to 9.7%

Średnio 1 osoba na 10 trafiając na stronę dokona oczekiwanej akcji: kupi, zarezerwuje, zadzwoni.

Jak to ze średnią bywa, dla poszczególnych branż współczynnik konwersji może się różnić.

Średni współczynnik konwersji w różnych branżach zgodnie z danymi Unbounce:

Nieruchomości

Handel

Rozrywka

No dobrze, ale co zrobić, żeby wyjść ponad średnią w swojej branży?

Przywitaj użytkowników dopracowaną sekcją hero na stronie

Masz 50 milisekund na zainteresowanie użytkownika. Tyle czasu zajmuje sformułowanie opinii o stronie docelowej.

Niewiele więcej czasu masz na to, aby uświadomić go, kim jesteś, czym się zajmujesz i dlaczego warto od Ciebie kupić, zapisać się na Twój webinar czy wykonać inne działanie, którego oczekujesz.

Na Twojej stronie docelowej najważniejszym elementem jest sekcja hero – część widoczna od razu po wejściu, bez konieczności przewijania.

Nie licz, że w 50 milisekund ktoś zdąży przejść niżej.

Skupiaj się na jednej ofercie i wspieraj ją stosownym CTA (call to action - wezwaniem do działania).

Internet kocha obrazki i nie zawsze muszą być na nich koty! Ważne jednak, aby grafiki, które zamieszczasz na Twoim landing page przyciągały, inspirowały, wzbudzały emocje.

Najważniejszą grafiką na stronie jest ta główna, na samej górze, tzw. hero shot. To ona pełni rolę magnesu, który oddziałuje na Twoich klientów najmocniej.

Pokaż swój produkt lub usługę w kontekście. Spraw, by inni zechcieli je wypróbować.

Początek interakcji ze stroną lądowania to też czas na zaprezentowanie CTA (Call to action).

Jakie jest to jedno działanie, jakiego oczekujesz od swoich klientów?

Ubierz to w prosty, ale pociągający komunikat: “Zarezerwuj pierwszą wizytę!”, “Wypróbuj 7 dni bezpłatnie!”, “Zamów z dostawą do domu”.

Powiedz dokładnie co ma zrobić odbiorca. Uwierz, że nie będzie tracił czasu na domysły.

Dobre CTA jest nie do przecenienia, ale potrzebuje też dopasowanego do siebie towarzystwa. Zazwyczaj jest to nagłówek i podtytuł.

Nie przytłaczaj klientów nadmiarem tekstu “na dzień dobry”. Najpierw musisz ich upewnić, że są w dobrym miejscu i otrzymają to, czego szukają.

Zaproponuj klientom to, czego tak naprawdę pragną, a nie to co wydaje Ci się, że chcą

W krótkich słowach wyjaśnij potencjalnemu klientowi, czym się wyróżniasz na tle konkurencji i dlaczego to Ciebie warto wybrać.

To Twoja unikalna propozycja wartości - unique value proposition (UVP). Najważniejszy argument jaki dajesz swoim odbiorcom zachęcając ich do współpracy właśnie z Tobą.

Propozycja wartości musi być:

  • ultra-specyficzna (przemawia konkretnie do Twoich potencjalnych klientów)
  • unikalna (nie dostaną tego nigdzie indziej)
  • pożądana (zaspokaja ich realne potrzeby i oczekiwania)
  • niezapomniana (na tyle mocna, prosta i chwytliwa, że łatwo zapada w pamięć)

Nie zapomnij o korzyściach. W Owocnych witamy klientów bezpłatnym audytem ich strony i działań marketingowych.

Pssst. Chcesz z niego skorzystać? Czeka tutaj.

Może dysponujesz największą biblioteką filmów z lat 90-tych lub Twoje naklejki ścienne i tapety drukowane są na bazie odręcznych rysunków?

Znalezienie własnej propozycji wartości to najważniejsze zadanie każdej marki!

75%

75% użytkowników poszukuje recenzji przed zakupem produktu lub usługi

Uporaj się z brakiem zaufania do swojej marki

Zdanie innych osób, podobnych do Twojego klienta, ma moc.

“W miesiąc mój sklep zarobił po audycie i poprawkach więcej, niż wcześniej przez rok!”. “Moje ombre nigdy nie prezentowało się lepiej i wszystkie koleżanki mi zazdroszczą!”.

Wykorzystaj dowód społeczny (opinie, recenzje, oceny gwiazdowe, dane liczbowe swoich realizacji, case study) do przekonania niezdecydowanych o wartości swojej oferty.

To, że inni już wypróbowali Twoją ofertę i są z niej zadowoleni usuwa masę obaw Twoich potencjalnych klientów.

Skoro pomogłeś innym, im również będziesz w stanie dostarczyć wartość!

Zamiast chwalić się, wykorzystaj do tego słowa swoich klientów.

35%

35% użytkowników szuka wśród recenzji również tych “na minus”

Dodają tym pozytywnym autentyczności. W końcu nigdy nie jest tak, że coś zadowala w pełni każdego. Jeśli Twoja marka ma same pozytywne opinie klientowi może zapalić się czerwona lampka: “Co jeśli sami napisali sobie te recenzje? Czy mogę im wierzyć?”.

Zawsze odpowiadaj na negatywne opinie, nie pozostawiaj ich samym sobie. To, jak na nie reagujesz to także sygnał za lub przeciw współpracy z Tobą.

Nigdy nie pozwalaj sobie na “wymyślanie” opinii. Klienci to wyczuwają.

Eksperymentuj i testuj

Testy A/B to najlepsi przyjaciele landing page’y.

Sprawdzaj:

  • treści
  • grafiki
  • funkcjonalności
  • kolory
  • wielkość fontu
  • kształt przycisku CTA

Szczegóły mają olbrzymie znaczenie.

Rodzaje landing page: przykłady

Różne cele biznesowe wymagają różnych struktur stron docelowych.

Nie wszystkie landing pages`s są tworzone tak samo. Potraktuj je jak narzędzia w skrzynce - nie używasz młotka, jeśli potrzebujesz klucza.

Zapoznaj się z różnymi typami stron docelowych, aby wybrać ten najlepszy do realizacji Twojego celu biznesowego.

Squeeze Page - odpowiedź na problem braku leadów

1

Click-Through Page - furtka do strony sprzedażowej

3

B2B Landing Page - strona sprzedażowa skierowana do klienta biznesowego

5

Splash Page - Twoja strona powitalna

2

PPC Landing Page - strona, która maksymalizuje zwrot z reklam

4

Thank you page - idealna do lojalizowania klientów

6

Dobry landing page: przykłady stron, które działają (wyjaśniamy, dlaczego)

W internecie znajdziesz równie wiele kiepskich, jak i dobrych przykładów landing page. Mało tego, te złe mogą świetnie wyglądać, ale… nie działają.

Oto kilka szczególnie dobrych, które pokazują wcześniej opisane zasady w praktyce.

Uber

Strona Ubera jest prosta, wręcz ascetyczna. Czerń, biel i wyjątkowo minimalistyczny obrazek w skondensowanej formie przekazują absolutnie wszystko.

Dlaczego to działa?

  • Wyrazisty nagłówek, proste CTA
  • Konkretnie, krótko opisane korzyści
  • Przycisk z chwytliwym CTA “Zarejestruj się jako kierowca”, znajduje się zarówno na górze, jak i na dole strony (gdy użytkownik przeczyta już całość)
  • Przedstawia rozpoczęcie współpracy w 3 prostych krokach
  • Rozprawia się z obawami, do których należą: trudności z dostosowaniem godzin jazdy czy niewystarczająca znajomość trasy

Pyszne.pl

Pyszne.pl to kolejny przykład dobrej, esencjonalnej strony. Tutaj postawiono na wyrazisty kolor pomarańczowy, z którym jest kojarzona ta marka oraz zdjęcie najpopularniejszego “dania na wynos”.

Pyszne.pl stało się synonimem możliwości zamówienia jedzenia bez konieczności wertowania wyszukiwarki w poszukiwaniu pobliskich restauracji.

Dlaczego to działa?

  • Prosty, jasny nagłówek
  • Intrygujące “nie tylko” sprawia, że tym bardziej chcemy się przekonać, co jeszcze można zamówić
  • Wyszukiwarka wymaga wpisania tylko swojego adresu, a obok znajduje się intuicyjny przycisk “Szukaj"
  • Ponownie skorzystanie z oferty wymaga przejścia 3 prostych kroków

Fixly

Na Fixly.pl trafiasz, kiedy szukasz wykonawcy. Nie potrzebujesz “fajerwerków”, zbędnych grafik i zdjęć ze stocka, na których pan udający hydraulika przykręca kran.

Potrzebujesz wyszukiwarki, która umożliwi Ci kontakt z fachowcem w Twojej okolicy. Fixly.pl dokładnie to zapewnia.

Dlaczego to działa?

  • Nie ma zbędnych ozdobników
  • Łatwa wyszukiwarka
  • Różne formaty dowodu społecznego - to wyjątkowo ważne dla każdej osoby szukającej wykonawcy

Netflix

Netflix to niekwestionowany gigant światowego streamingu.

Jego prosty landing page służy do jednego: zarejestrowania się i płynięcia z nurtem seriali i filmów. Bez ograniczeń.

Dlaczego to działa?

  • Chwytliwy nagłówek i CTA, dodatkowo sformułowane w pierwszej osobie liczby mnogiej: “Zaczynamy oglądać?”
  • Prosty formularz z jednym polem do wypełnienia
  • Czerwony przycisk wybijający się z tła przypomina fotel w ciemnej sali kinowej
  • Krótka strona - można się z nią zapoznać w kilka sekund
  • Proste, graficzne informacje na temat tego, że Netflix możesz oglądać na każdym urządzeniu, wszędzie

LinkedIn Premium

Podobnie jak Netflix jest światową potęgą w kwestii streamingu, tak LinkedIn nie ma sobie równych jeśli chodzi o budowanie sieci społecznościowej ekspertów.

To medium społecznościowe, tablica ogłoszeń z pracą, miejsce wymiany doświadczeń.

Landing page Linkedin obiecuje to wszystko.

Dlaczego to działa?

  • Najważniejsze informacje są w jednym miejscu: co zyskasz rejestrując się na LinkedIn Premium. Nie wierzysz? Możesz wypróbować przez miesiąc. Za darmo!
  • W przypadku oprogramowania czy strony zawsze trudno zdecydować, czy pokazywać faktyczny wygląd strony czy ludzi używających produktu. LinkedIn Premium postawił na uproszczone grafiki przedstawiające layout LinkedIna i sugerujące, że korzystanie z tego medium jest banalnie proste i intuicyjne
  • Dobry landing page ma jedno wyraziste CTA. W przypadku LinkedIn Premium jest to “Wypróbuj 1 miesiąc za darmo”. To CTA pojawia się w kilku miejscach na stronie, w różnych formach - trzyma uwagę potencjalnego klienta przy jednym działaniu

Chcesz, aby też Twój landing page był pro?

Twoja strona docelowa może być tak dobra, że stanie się inspiracją dla innych, jak osiągać świetne wyniki biznesowe. Z chęcią zaprojektujemy ją dla Ciebie! Napisz do nas.

Rozdział 1:
Fundamenty skutecznych stron w biznesie
Odkryj, jak landingi mogą zrewolucjonizować Twoje działania marketingowe szybciej niż myślisz. Dowiedz się, jak to działa!
Rozdział 2:
Tworzenie skutecznej Landing Page
Sprawdź, jak powstaje doskonały landing page. Taki, któremu klientom ciężko się oprzeć.
Rozdział 3:
Kluczowe elementy skutecznych Landing Page
Dowiedz się, jakich elementów nie może zabraknąć na landingu, jeśli myślisz poważnie o przekuwaniu kliknięć w sprzedaż.
Rozdział 4:
Cele i rodzaje Landing Page
Zrozum jak żonglować różnymi rodzajami stron docelowych, aby Twoja firma prosperowała jak nigdy dotąd.
Rozdział 5:
Optymalizowanie Landing Page
Są skuteczne landingi i takie, które rozbijają bank. Odkryj wskazówki, które odblokowują konwersje.
Rozdział 6:
Landingi na czasie
Dopasuj swoją stronę docelową do zmieniających się wymagań klientów. Sprawdź, co działa na nich teraz.

Owocni eksperci cytowani są przez:

Zamów bezpłatne
badanie strony, by
otrzymać porady
od ekspertów

Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.

4.98 / 5