Tu jest odpowiedź na palący problem braku leadów (kontaktów do potencjalnych klientów).
W środku znajdziesz przepis na Squeeze Page i przykłady, które pokażą Ci, jak zbierać kontakty od Twoich klientów.
Zaczynamy.
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Squeeze Page ma za zadanie "wycisnąć" z odwiedzających ją użytkowników adresy e-mail. Dzięki niej zbudujesz własną listę e-mailową, a ludzi z tej listy będziesz mógł dalej zachęcać do kupowania u Ciebie.
Anna Kloz
Copywriter
Squeeze Page to samodzielna podstrona internetowa, która ma tylko jeden cel. Pozyskanie adresu e-mail od osoby, która na nią trafiła.
Robi to za pomocą prostego formularza przechwytywania leadów (kontaktów do potencjalnych klientów).
Najczęściej w zamian za dane kontaktowe, oferuje odwiedzającym coś wartościowego. Tzw. magnes na leady (lead magnet).
Magnes na leady to zachęta, na przykład:
1. Darmowy przewodnik PDF
2. Seria szkoleń wideo
3. Bezpłatny okres próbny
4. Kupon rabatowy
5. Darmowa konsultacja itp.
Nie myl jednak Squeeze Page ze stroną typu Landing Page.
Landing Page to tzw. strona docelowa. Wyświetla się użytkownikom m.in. po kliknięciu w reklamę.
Może być wykorzystywana do wielu celów. Sprzedaż produktu lub usługi, promowanie oferty, zapisy na kurs i wiele innych. Ma za zadanie przekształcić odwiedzających w płacących klientów.
Squeeze Pages są używane tylko do pozyskiwania kontaktów i mają też znacznie większą skuteczność niż Landing Page. Wszystko dlatego, że są maksymalnie proste i mają bardziej skoncentrowany przekaz.
Tego typu strony pozwalają przechwycić użytkowników, którzy w momencie podawania swojego e-maila nie są jeszcze gotowi do zakupu.
Dzięki temu możesz kontynuować z nimi kontakt nawet po tym, jak opuszczą Twoją stronę. I przekonywać ich do kupowania u Ciebie.
Oprócz tego jest jeszcze kilka innych powodów do stworzenia własnej strony do pozyskiwania kontaktów.
Uniezależnisz swój marketing od zewnętrznych kanałów.
Dostajesz dane bezpośrednio od użytkowników. Nie pośredniczą w tym żadne zewnętrzne strony.
Masz większą pewność, że kontakty, które zebrałeś są wiarygodne. A osoby, które się za nimi kryją mogą być zainteresowane tym, co sprzedajesz.
Mając własną listę e-mailową możesz wykorzystać wewnętrzne kanały kontaktu z klientami, a nie polegać wyłącznie na stronach zewnętrznych, takich jak chociażby reklamy na Facebooku.
Wprowadzisz użytkowników do swojego cyklu sprzedażowego.
Zanim człowiek zdecyduje się na kupienie czegoś, przechodzi przez 4 etapy podejmowania decyzji. Obrazuje to poniższy schemat.
Użyj darmowej oferty, aby wciągnąć odbiorców do kontaktu ze swoją firmą. Następnie wysyłaj im ukierunkowane wiadomości i pielęgnuj tę relację.
Będziesz w stanie popychać ich coraz dalej w swoim lejku sprzedażowym.
Dowiesz się, na jakim etapie sprzedażowym jest teraz dana osoba.
Poinformuje Cię o tym konkretny lead magnet. Ten, który skłonił odwiedzającego do pozostawienia swojego kontaktu w formularzu.
Osoba, która pobrała test do oceny kondycji strony www jest prawdopodobnie dopiero na etapie uświadamiania sobie problemu.
Za to ktoś, kto szuka szybkich sposobów na poprawę wyglądu strony jest już
w momencie poszukiwania rozwiązań.
Zdobędziesz zaufanie swoich odbiorców.
Ludzie nie kupują od przypadkowych marek, których nie znają.
Dzięki Squeeze Pages możesz zbudować większą znajomość (świadomość) swojej marki jeszcze przed zaproponowaniem właściwej sprzedaży.
Ich projektowanie różni się od projektowania standardowej strony www.
Nie sprzedajesz na niej produktów. Nie kierujesz też odwiedzających na blog lub konta w mediach społecznościowych. Nie skupiasz się również na zapewnieniu obsługi klientom.
Co więc robisz?
Przekonujesz odwiedzającego do wymiany adresu e-mail na darmowy materiał (lead magnet), który dla niego przygotowałeś.
Tego nie może zabraknąć na Twojej Squeeze Page
1. Logo marki, które pozwala ją szybko rozpoznać.
2. Nagłówek jasno określający korzyść, jaką oferujesz odbiorcy.
3. Przejrzysta, atrakcyjna grafika.
4. Wezwanie do działania (CTA) z dobrze zaprojektowanym i łatwym w użyciu formularzem kontaktowym.
5. Przedstawienie głównych korzyści.
6. Porywający opis oferty.
7. Referencje i inne dowody społeczne.
8. Argument zamykający - Twoja ostatnia ostatnia szansa na przekonanie odbiorcy do podzielenia się adresem e-mail.
9. Ponowne CTA.
10. Oświadczenie o polityce prywatności.
Pokażemy Ci jak tworzyć ich poszczególne elementy na konkretnych przykładach.
Monday to platforma do zarządzania i organizowania pracy zespołów.
To, co widzisz powyżej, to wyskakujące okienko (tzw. pop-up). Nie zawiera wszystkich elementów stron do przechwytywania kontaktów, ale wcale nie musi.
Dlaczego?
Ponieważ formularz zapisu wyświetla się użytkownikowi po tym, jak pozna już ofertę marki.
Atuty:
Pole do optymalizacji:
Senuto również wprowadziło stronę do pozyskiwania kontaktów w postaci wyskakującego okienka. Odbiorca zna więc kontekst oferty i resztę informacji zanim zobaczy formularz rejestracji.
Atuty:
Pole do optymalizacji:
Niestety nie wystarczy, że strona będzie posiadała wszystkie omówione wyżej elementy. Muszą być one jeszcze dobrze przemyślane i porządnie zaprojektowane.
Zgłaszający się do nas klienci najczęściej zmagają się z 4 problemami:
Ich nagłówki są zbyt długie i skomplikowane, by przekonać kogokolwiek do oferty
Przycisk akcji (CTA) jest mało zrozumiały i użytkownicy nie wiedzą, co mają zrobić po zapoznaniu się z treścią
Formularz pozyskiwania kontaktów jest umieszczony na stronie w miejscu, do którego mało kto dochodzi
Zachętą są rzeczy, których odbiorcy wcale nie potrzebują i jakich w zasadzie nie chcą
Chętnie pomożemy Ci totalnie naprawić lub lekko doszlifować Twoją stronę Squeeze Page. Wystarczy, że do nas napiszesz.
Odkryj, jak landingi mogą zrewolucjonizować Twoje działania marketingowe szybciej niż myślisz. Dowiedz się, jak to działa!
Sprawdź, jak powstaje doskonały landing page. Taki, któremu klientom ciężko się oprzeć.
Dowiedz się, jakich elementów nie może zabraknąć na landingu, jeśli myślisz poważnie o przekuwaniu kliknięć w sprzedaż.
Zrozum jak żonglować różnymi rodzajami stron docelowych, aby Twoja firma prosperowała jak nigdy dotąd.
Są skuteczne landingi i takie, które rozbijają bank. Odkryj wskazówki, które odblokowują konwersje.
Dopasuj swoją stronę docelową do zmieniających się wymagań klientów. Sprawdź, co działa na nich teraz.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.