Ten przewodnik jest dla Ciebie, jeżeli chcesz zwiększyć swoją sprzedaż, zależy Ci na długotrwałych relacjach z klientami i marzy Ci się wzrost zysków, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów kampanii marketingowych.
Z dobrym Landingiem to możliwe.
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Badania pokazują, że optymalizacja konwersji może ją zwiększyć średnio o 50%. Już poprawa prostych elementów typu: kolor przycisku lub dodanie zdjęcia produktu, może zwiększyć konwersję o 10-20%.
Jeśli jesteś Jamesem Bondem biznesu i skutecznie realizujesz swoją misję, to wiesz, jak wpłynąć na klienta, aby poświęcił Ci swój czas i uwagę. Umiesz go zachęcić do podjęcia działania.
Oczywiście, nie wozisz się byle czym.
Twoja strona jest niczym Aston Martin DB5 — nie sposób oderwać od niej wzroku. Gwarantuje same pozytywne doświadczenia.
Słynie z szybkości, dobrego wyposażenia, funkcjonalności.
Nigdy nie zawodzi w dotarciu do celu i to niezależnie od kierowcy.
Na dodatek, masz dwóch sprzymierzeńców, gotowych wesprzeć Cię w nawet najbardziej ambitnej akcji.
Brzmią skomplikowanie, ale działają dość prosto — prowadzą do zwiększenia Twoich zysków.
W kontekście marketingu, optymalizacja strony internetowej to poprawa doświadczenia użytkownika, czyli Twojego potencjalnego klienta.
Co obejmuje?
Szybkość ładowania strony.
Czytelność treści i łatwość nawigacji.
Jakość i atrakcyjność grafiki.
Dostosowanie strony do celu, który ma osiągnąć.
Dostępność dla użytkowników (np. na laptopie, tablecie, smartfonie).
Konwersja strony internetowej oznacza zmianę odwiedzającego Twoją stronę internetową użytkownika w klienta.
Takiego, który realizuje Twoje cele biznesowe, np.:
1. Dokonuje zakupu.
2. Wypełnia formularz kontaktowy.
3. Subskrybuje newsletter.
4. Pobiera e-book.
Konwersja jest miarą efektywności Twojej kampanii marketingowej lub strony internetowej.
Pokazuje, ilu użytkowników ze wszystkich, którzy odwiedzają Twoją stronę, wykonuje pożądaną przez Ciebie akcję.
Optymalizacja konwersji przekłada się na wzrost sprzedaży i uzyskanie większych zysków.
Prowadzi również do obniżenia kosztów prowadzenia kampanii reklamowej. Jest jak pokonanie dłuższej trasy, przy mniejszym niż zwykle spalaniu.
Wyższa konwersja przy jednoczesnym obniżeniu kosztów pozyskania klienta, oznacza większą efektywność działań marketingowych i sprzedażowych.
Do tego dochodzi jeszcze wzrost zaufania klientów do firmy. Oddani klienci to lojalni klienci. Tacy, którzy wracają, by zrobić u Ciebie zakupy.
Polegają na Tobie, bo nigdy nie zawodzisz. Cenią trwałość Waszej relacji i kompleksowość Twoich usług.
Jeśli zależy Ci na sukcesie firmy, powinieneś poprawiać swoje wskaźniki konwersji, tym samym zwiększając sprzedaż i budując długotrwałe relacje z klientami.
Możesz teraz zapytać, jaki powinien być Twój współczynnik konwersji i to będzie dobre pytanie.
Wszystko zależy od Twojej branży.
Średni współczynnik konwersji wynosi od 2 do 6%
Najlepiej zoptymalizowane strony sięgają konwersji na poziomie 20%
Według badania przeprowadzonego przez Invesp, firmy, które prowadzą optymalizację konwersji, mogą osiągnąć średnio 50% wzrost konwersji
Z badań Crazy Egg wynika, że poprawa prostych elementów na stronie internetowej, typu: kolor przycisku ,,kup teraz” lub dodanie zdjęcia produktu, może zwiększyć konwersję nawet o 10-20%
Jak sam widzisz — gra jest warta świeczki.
Możesz porównać swoje wyniki ze średnią w branży, sięgając do Unbounce's 2021 Conversion Benchmark Report.
To kompleksowe źródło oferuje przegląd tego, jak firmy mogą zmaksymalizować swoje konwersje poprzez wykorzystanie różnych strategii.
Skoro już wiesz, co to jest optymalizacja, przyjrzyjmy się teraz, jak konkretnie możesz tę wiedzę zastosować w przypadku swojej strony www.
Miejscem, nad którym powinieneś się szczególnie pochylić, optymalizując stronę internetową, jest tzw. landing page (strona docelowa).
Czym jest landing page? To inaczej strona, której głównym celem jest właśnie zwiększenie konwersji, a więc zachęcenie użytkownika do podjęcia określonego działania. Więcej na temat landing page znajdziesz tutaj.
Optymalizuj pod kątem większej ilości kliknięć. Co to znaczy w praktyce?
Trafny, przyciągający uwagę nagłówek, który wzywa do działania (CTA).
Zwięzła, przemawiająca bezpośrednio do potrzeb i pragnień klientów treść.
Adekwatnie dobrane elementy wizualne — unikaj przeładowania.
Prawidłowo działające linki, które prowadzą dokładnie tam, gdzie klient ma się udać, bez żadnych ślepych zaułków po drodze.
Narzędzia do testowania A/B, takie jak np. Google Analytics Experiment. Dzięki temu sprawdzisz, które pomysły sprawdzają się lepiej w praktyce.
Jeśli wykorzystujesz reklamę w wyszukiwarce, tak pozyskani odbiorcy są blisko podjęcia decyzji zakupowej. Dlatego daj im to, czego chcą w zwięzłej formie i to od razu.
Jeżeli jednak korzystasz z reklamy display (reklamy graficzne), zadbaj o jak najwięcej informacji.
Użytkownicy wciąż uczą się o Twoim produkcie i potrzebują przewodnika, na każdym etapie podróży: świadomość -> zainteresowanie -> pragnienie -> działanie!
Jedynym sposobem, aby określić, który projekt strony docelowej działa lepiej dla Ciebie jest testowanie.
Pokaż, czym różnisz się od konkurencji np. w formie tabeli z porównaniem
Usuń pasek nawigacyjny, stopkę i inne zbędne elementy
Zachowaj elementy konwersji, formularze i CTA, powyżej fałdy (above the fold), aby odwiedzający mogli je zobaczyć od razu po wejściu na stronę
Spersonalizuj swoje CTA - spraw, aby brzmiało bardziej osobiście, np. ,,Przedłuż moją subskrypcję”
Wykorzystuj zdjęcia ludzi - zdjęcia prawdziwych osób, realnie związanych z Twoją działalnością może zwiększyć konwersję o 35%!
Używaj maksymalnie dwóch czcionek
Twórz pakiety i porównania - pozornie droższy produkt lub usługa wpływa na postrzeganie tego, który chcesz sprzedać
W razie potrzeby, zmień ofertę - zamiast prosić o zobowiązanie do zakupu od razu (oferta o wysokim zagrożeniu), dostarcz treści edukacyjne, np. infografiki o tym, jak korzystać z produktu (niższe zagrożenie)
Ogranicz liczbę akcji na landing page'u do jednego wezwania do działania (CTA)
Wykorzystaj białą przestrzeń
Upewnij się, że Twój przycisk CTA kontrastuje z tłem i przyciąga uwagę odbiorców
Dąż do zwiększenia komfortu swojego klienta i zmniejszenia jego potencjalnych obaw
Generuj poczucie pilności, np. ograniczając czasowo promocje lub informując ograniczonej ilości produktów
Używaj wyskakującego okienka (exit pop-up), pojawiającego się w chwili, gdy odwiedzający ma zamiar opuścić stronę, aby zachęcić go do pozostania
Skorzystaj z efektu przynęty. Zaoferuj dwie opcje zakupu — jedną z dodatkowymi korzyściami za wyższą cenę w porównaniu do opcji podstawowej
Upewnij się, że Twoja oferta odpowiada prośbie - w przypadku ofert o niższym ryzyku, np. darmowy ebook, proś jedynie o podanie imienia i adresu e-mail
Chcesz, aby klient kliknął na przycisk konwersji?
Przyciągnij jego uwagę za pomocą CTA, które jest maksymalnie jasne!
Ludzie nie czytają stron internetowych tylko je skanują, przeglądają. Przynajmniej w pierwszej chwili.
Dlatego Twój Landing Page powinien być zaprojektowany według reguły: minimum słów, maksimum treści.
Zwięzłe komunikaty trafiają bardziej precyzyjnie.
Prosty język, rezygnacja z żargonu, optymistyczny przekaz i… strona czynna! Czyli… ta, która wskazuje na podmiot, np. wykonawcę czynności.
Pamiętaj też o społecznym dowodzie słuszności. Może być nim opinia innych klientów, którzy są zadowoleni z zakupu, logo klienta lub partnera wraz z referencjami lub recenzjami, czy też prestiżowa w Twojej branży odznaka.
Ludzie nie lubią formularzy i nie są chętni do podawania swoich danych kontaktowych. Aby obejść ten problem, możesz użyć techniki okruszka chleba.
Zacznij od zapytania o coś małego, aby dojść do pytania o to, co pozwoli Ci nawiązać kontakt z klientem.
Stopniując proces wypełniania formularza, oszczędzisz swojemu klientowi nieprzyjemnego poczucia presji.
Jeżeli jeszcze bardziej chcesz zoptymalizować swój formularz, zainwestuj w pasek postępu. To wizualny sposób mierzenia postępu odbiorców w formularzu online. Pokaże on odwiedzającym jak daleko są i zachęci do zakończenia akcji konwersji.
Włączenie paska postępu zwiększa liczbę konwersji o 28%
Reklamy Pay-per-click (płatne za kliknięcie) mogą wysyłać ruch na Twoje strony docelowe, ale jeśli wykorzystasz moc SEO poprawnie, wyszukiwarki zrobią to również!
Sekretem jest optymalizacja stron docelowych z chwytliwym tytułem i opisem meta, który zawiera Twoje słowo kluczowe.
Nie zapomnij wstawić tego samego słowa kluczowego do wszystkich nagłówków na stronie, takich jak H1, H2 itd.
Jeśli Twoi odbiorcy dostaną to, co im obiecano w propozycji wartości, Google nagrodzi to zwiększeniem rankingu, dzięki udanemu CTR (współczynnikowi klikalności).
Wiesz już, co to jest optymalizacja. Nadszedł więc czas, abyś poznał narzędzia, które Ci w niej pomogą.
Zadbaj, aby Twoja strona wczytywała się jak najszybciej.
Zoptymalizuj obrazy na stronie. Wypróbuj darmowe narzędzie online, takie jak TinyPNG.
Zatroszcz się o to, aby przycisk CTA był dobrze widoczny. W praktyce oznacza to wysoki kontrast.
Dzięki split testing i testom A/B, możesz porównywać różne wersje nagłówków, formularzy, długości strony i rodzaje przycisków.
Popularne motywy WordPress, np. Divi, posiadają wbudowany moduł split testing.
Chcesz zbadać, jakie działania podejmują odwiedzający na Twojej stronie?
Wypróbuj narzędzia do tworzenia map cieplnych, takie jak Hotjar lub CrazyEgg.
Przykładowo, Hotjar wykorzystuje mapowanie ciepła, aby pokazać, jak ludzie wchodzą w interakcje z witrynami.
Mapowanie ciepła ujawnia, gdzie użytkownicy klikają, przewijają i przesuwają mysz na stronach internetowych. Dzięki temu możesz poznać zachowanie użytkownika na swojej stronie.
Poprawa wydajności Twojego landing page'a może wydawać się trudna, ale z pewnością się opłaca.
Jeśli będziesz regularnie eksperymentować z optymalizacją strony www, może się to przełożyć na wzrost współczynnika konwersji i zwrotu z wydatków na reklamę (ROAS).
Powody, dla których klienci rezygnują z dokończenia transakcji bywają z [pozoru błahe.
Po przeczytaniu tego artykułu, poznałeś bliżej optymalizację, wiesz co to znaczy. Jesteś gotowy na poprawę konwersji?
Jeśli Twoje odpowiedzi brzmią tak i chcesz odświeżyć swoją stronę www, działajmy! Odbierz naszą niezobowiązującą ofertę.
Odkryj, jak landingi mogą zrewolucjonizować Twoje działania marketingowe szybciej niż myślisz. Dowiedz się, jak to działa!
Sprawdź, jak powstaje doskonały landing page. Taki, któremu klientom ciężko się oprzeć.
Dowiedz się, jakich elementów nie może zabraknąć na landingu, jeśli myślisz poważnie o przekuwaniu kliknięć w sprzedaż.
Zrozum jak żonglować różnymi rodzajami stron docelowych, aby Twoja firma prosperowała jak nigdy dotąd.
Są skuteczne landingi i takie, które rozbijają bank. Odkryj wskazówki, które odblokowują konwersje.
Dopasuj swoją stronę docelową do zmieniających się wymagań klientów. Sprawdź, co działa na nich teraz.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.