Znajdziesz tu tylko te trendy, dzięki którym zwiększysz szanse na sprzedaż. Wyłącznie skuteczne rozwiązania, bez chwilowej mody.
Tych elementów Landing Page nie może u Ciebie zabraknąć!
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Bardzo dobrze zaprojektowany landing page to wskaźnik konwersji nawet na poziomie ponad 11%. Zastosowanie trendów może sprawić, że Twoje strony docelowe pomogą Ci w osiąganiu celów biznesowych. Sprawdź, co króluje na landingach w 2023 roku.
Mariusz Słowik
Head of design
Landing page, czyli strona docelowa, to samodzielna witryna internetowa.
Jej głównym celem jest pobudzenie użytkownika do wykonania konkretnej, pojedynczej akcji, co przekłada się na współczynnik konwersji.
Strony takie zazwyczaj mają na celu przedstawienie oferty, przykładowo w celu zakupu produktu, zapisu na webinar czy rejestracji na stronie.
Wskaźnik konwersji na landing page’ach wynosi średnio 2.35%.
10% najlepszych stron uzyskuje 11.45%.
Warto sprawdzić trendy stron docelowych, dzięki którym szybciej znajdziesz się w tej grupie!
Pierwsze wrażenie po wejściu na stronę jest związane w 94% z designem.
Dlatego od designu właśnie zaczniemy podróż po trendach na landing page.
Treść jest bardzo ważna, jednak jeśli projekt strony nie zachwyca, może nawet nie zostać przeczytana.
Landing page musi być atrakcyjny wizualnie i skuteczny w przekonywaniu do działania.
Na początek pozbądź się nawigacji, zbędnych ikon i stopki strony.
W Hubspot udowodnili, że usuwając nawigację można zwiększyć konwersję nawet o 100%.
Dzisiejsze landingi są bardzo proste. Nie powinno zależeć Ci na rozproszeniu klienta, ale na konwersji i swoim celu.
Trendem w projektowaniu stron docelowych stało się dodawanie na niej przycisków skłaniających do jednej akcji. Jeden cel – jedna strona.
Im więcej ofert na landing page, tym mniejszy wskaźnik konwersji. Nawet o 266% mniejszy!
Zastanów się, na co liczysz: czy chodzi Ci o zwiększenie sprzedaży, liczby obserwatorów, a może chcesz, by więcej osób subskrybowało Twój newsletter?
Który jest dla Ciebie najważniejszy? Prawdziwym must have jest wybór tylko jednego. Dzięki temu nie rozpraszasz odbiorcy, a ten chętniej wykonuje oczekiwane przez Ciebie działania.
Żadnych pasków nawigacyjnych, ikon kierujących do mediów społecznościowych, stopki zapełnionej linkami i przycisków nawołujących do różnych działań.
Skoro już o przyciskach mowa…
Zadbaj, aby Twoje przyciski CTA były dobrze widoczne, czyli kontrastowe. To najważniejszy element Twojego landinga!
Już na pierwszy rzut oka potencjalny klient musi wiedzieć, co ma zrobić i gdzie kliknąć.
Jeśli będzie musiał szukać tego miejsca, szybko się zniechęci.
Kup teraz!, Kliknij tutaj!, Zarejestruj się! – to za mało w 2023 roku.
Twoje wezwanie do działania musi przedstawiać jasną korzyść. Tylko wtedy klient będzie chciał je kliknąć.
Świetnym przykładem jest landing page na stronie hania.es.
Aby zwiększyć szansę na to, że użytkownik faktycznie kliknie w Twój przycisk akcji, dodaj do niego wyzwalacz kliknięć. Dopisek, który rozprawi się z obawami, hamującymi klientów przed działaniem.
Co może motywować kliknięcia w przypadku Twojego biznesu? Może:
Twoi klienci są wystarczająco przebodźcowani wszystkim co ich otacza, dlatego też minimalizm króluje na stronach docelowych niezmiennie od lat.
Zapewnia przyjemną przejrzystość, wyrafinowanie i oddech.
Dotyczy nie tylko białej przestrzeni, lecz także czytelnego układu, bezpośredniego tekstu, kontrastującego koloru przycisku call to action (czyli wezwania do działania) czy dopasowanych, konkretnych nagłówków.
Trendem, który coraz częściej można spotkać na stronach docelowych, jest też dwukolumnowy układ.
Jasny podział sprawia, że mózg lepiej strukturyzuje sobie informacje.
Pokaż prawdziwy produkt na swojej stronie internetowej.
Oferujesz oprogramowanie? Trendem stron docelowych jest prezentowanie na nich demo wersji swoich produktów.
Dzięki temu klient może od razu z niego skorzystać i sprawdzić, czy naprawdę go potrzebuje.
Nikt nie chce kupować kota w worku, więc landing page, na którym możesz zaprezentować dokładnie, co oferujesz, jest strzałem w dziesiątkę.
Zamiast zdjęć stockowych postaw na ilustracje lub unikalne zdjęcia.
Ten trend już jakiś czas temu zagościł na stronach i doskonale się sprawdza.
Po pierwsze ilustracje świetnie prezentują się wizualnie, strona jest ciekawsza, przyciąga wzrok.
Pokazują Ciebie, są wyjątkowe, unikalne, sprawiają, że marka zaczyna istnieć w świadomości odbiorców.
To doskonały sposób, by wyróżnić się na tle konkurencji.
Zamów zdjęcia, nie pobieraj ich z sieci. Dostęp do fotografów wykonujących zdjęcia biznesowe czy produktowe jest dzisiaj właściwie nieograniczony.
Dlatego zdjęcia stockowe, takie same na wielu landingach, odchodzą do lamusa.
Trendem landing pages są zdjęcia pokazujące Twoją działalność, a nie tylko ją symbolizujące – dlatego postaw na fotografie przedstawiające Twoich pracowników, klientów, Twoje produkty.
Tylko dzięki takim dopasowanym fotografiom pokażesz charakter swojej marki.
Oprócz statycznych obrazów przemyśl wykorzystanie angażujących, narracyjnych filmów produktowych.
W końcu wideo na landing page’ach zwiększa konwersję o 80–86%!
Nikt nie chce już oglądać nudnych filmów produktowych. Dzisiaj stawiamy na narrację.
Niech Twój film ma fabułę. Stwórz krótkometrażową produkcję, która wciąga i zatrzymuje na dłużej.
Wykorzystaj cienie i wprowadź wrażenie głębi na swój landing.
Cienie znajdują się zazwyczaj pomiędzy grafikami na stronie a tłem, dzięki czemu całość daje wrażenie przestrzenności.
W przypadku landing page trendy nie obejmują tylko strony wizualnej. Strategia także ulega przeobrażeniom.
Przygotowując strategię, zbadaj konkurencję. W 2023 roku trendem na langing page’ach jest reklama porównawcza.
W Polsce jest ona legalna, jeśli nie jest sprzeczna z dobrymi obyczajami.
Należy zapoznać się z art. 15 Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Jeżeli Twoje porównanie spełnia wszystkie warunki, nie ma przeszkód, by umieścić je na stronie.
Zatroszcz się o treści na swojej stronie.
Aż 30% landingów zawiera zbyt wiele tekstu.
Odbiorca potrzebuje konkretów.
Twórz nagłówki, które jasno przedstawiają korzyść. Zastanów się, czego chce Twój potencjalny klient i daj mu odpowiedź od razu po wejściu na stronę.
Takie nagłówki są znacznie skuteczniejsze niż sprzedażowy bełkot.
Jak napisać przekonujący nagłówek? Bardzo prosto. Wystarczy dokończyć zdanie za Twojego klienta: “Chcę…”.
Przykładowe nagłówki, które mogą odpowiadać na „Chcę…” odbiorcy:
W przypadku landing page trendy obejmują też copywriting konwersacyjny.
Stosowanie zrozumiałego dla wszystkich, wolnego od branżowego żargonu, prostego języka, obrazujące jasno przykłady – tego chce Twój odbiorca. W internecie zachowujemy się jak uczniowie 9 klasy.
Nie komplikuj treści na siłę, opowiedz potencjalnym klientom o produkcie tak, jakbyś to opowiadał znajomemu na kawie. To działa!
Martwisz się, że Twój copywriting nie będzie skuteczny? Powierz nam stworzenie swojego landinga od podstaw i obserwuj swoje wzrosty!
Pokaż osobie, która znajdzie się na Twojej stronie, jaką korzyścią będzie dla niej skorzystanie z Twoich usług.
Co jej oferujesz i dlaczego?
Nie przedstawiaj listy zastosowań zaprojektowanej przez Ciebie nocnej szafki. Powiedz klientowi, jakie jego problemy rozwiąże i do czego się przyda.
Może ma specjalny port ładowania bezprzewodowego, żeby nie musiał wstawać, szukać kabli i gniazdek, kiedy już wygodnie ułożył się w łóżku?
Trendem na stronach docelowych jest również pojawianie się części wyjaśniającej, jak działa to, co masz do zaoferowania.
Pamiętaj jednak, że jeśli chcesz sprzedać np. program do fakturowania, nie wstawiaj na stronę długiej i nużącej instrukcji.
Przedstaw sposób wystawiania faktury w trzech prostych krokach lub na krótkim wideo.
Chodzi o to, aby klient zobaczył, że zmiana dotychczasowego programu do fakturowania będzie dla niego prosta i przyjemna.
Jeśli to niepotrzebnie skomplikujesz, ryzykujesz, że w głowie klienta pojawi się myśl: “Kurde, nie sądziłem, że to tak trudne. Skoro już znam dobrze swój program, to przy nim zostanę jednak”.
W ten sposób zamiast burzyć bariery powstrzymujące przed kupowaniem u Ciebie, budujesz je.
W przypadku landing page trendy odnoszą się do wielu kwestii, między innymi elementów zawartych na stronie.
Czego nie może na niej zabraknąć?
Nic tak nie przekona do zakupu potencjalnego klienta, jak opinia osoby, która już skorzystała z Twoich usług.
Dlatego też warto na landingach umieścić opinie i oceny swoich klientów.
Jeśli Twoim celem jest rejestracja, postaw na proste formularze Google One Tap, czyli takie, w których można jednym kliknięciem zarejestrować się za pomocą konta Google.
To rozwiązanie z którego korzysta coraz więcej marek, np. Answer The Public.
Jednak całkiem dobrze radzą sobie również formularze wieloetapowe.
Moc formularzy wieloetapowych leży w tym, że zaczynają się od neutralnych pytań. Te najbardziej wrażliwe dotyczące podania danych kontaktowych zostawiają na koniec, a że ludzie lubią kończyć to, co zaczęli…
Tego typu formularze zwiększają szansę na przesłanie wypełnionego formularza do Ciebie.
Landing page to nie tylko trendy. Sprawdź nasz poradnik, aby zadbać o każdy element swojej strony docelowej! A jeśli potrzebujesz wsparcia, jesteśmy tu dla Ciebie.
Odkryj, jak landingi mogą zrewolucjonizować Twoje działania marketingowe szybciej niż myślisz. Dowiedz się, jak to działa!
Sprawdź, jak powstaje doskonały landing page. Taki, któremu klientom ciężko się oprzeć.
Dowiedz się, jakich elementów nie może zabraknąć na landingu, jeśli myślisz poważnie o przekuwaniu kliknięć w sprzedaż.
Zrozum jak żonglować różnymi rodzajami stron docelowych, aby Twoja firma prosperowała jak nigdy dotąd.
Są skuteczne landingi i takie, które rozbijają bank. Odkryj wskazówki, które odblokowują konwersje.
Dopasuj swoją stronę docelową do zmieniających się wymagań klientów. Sprawdź, co działa na nich teraz.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.