Chcesz znaleźć agencję content marketingową, która zna się na rzeczy
Dowiedz się, czym dokładnie zajmuje się taka agencja, jakie treści może Ci dowieźć i na co zwrócić uwagę, aby dokonać właściwego wyboru. Prowadzanie udanego biznesu wymaga odpowiednich decyzji!
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
93% wizyt online rozpoczyna się od wyszukiwania. Dobry marketing treści pomaga przechwytywać ten ruch na Twoją stronę. Trzeba tylko wiedzieć o czym i jak pisać. Agencja content marketingowa jest od tego, żeby to ustalić i wdrożyć.
Krzysztof Gilowski
Head of marketing
Nie można znać się świetnie na wszystkim.
Jesteśmy przekonani, że jesteś ekspertem od swojego produktu lub usługi. Ale czy na pewno wiesz, jak tworzyć skuteczne komunikaty dla Twojej grupy docelowej?
Mówi się, że z content marketingiem jest tak, że niby każdy próbował, ale często „u niego nie działało”.
Jeśli i Ty jesteś w tej grupie, może Ci pomóc agencja contentowa lub agencja inbound marketingowa, które zajmują się planowaniem, tworzeniem i dystrybucją wartościowych dla Twoich potencjalnych klientów treści.
Klienci mogą trafiać na Twoją markę za pośrednictwem pomocnych dla nich treści, w momencie, kiedy tego potrzebują. Od tego jest agencja.
To przyjemniejsze niż nachalne reklamy w wyskakujących okienkach.
Na inbound i content marketing klienci sami natrafiają, naturalnie, kiedy są na różnych etapach swojej podróży zakupowej. Czasem jeszcze nie wiedzą, że potrzebują tego, co oferujesz. Wiele konkurentów jeszcze o nich wtedy nie zabiega. Zdobywając ich serca na tym etapie, zwiększasz swoje szanse na sprzedaż.
Agencja content marketingowa zajmuje się tworzeniem, wdrażaniem i zarządzaniem strategią treści.
W skrócie: pisze posty, artykuły blogowe, publikuje artykuły sponsorowane w wyselekcjonowanych mediach, robi wideo na Tik-Toka lub YouTube i tworzy wiele innych formatów treści, którymi dociera do Twoich odbiorców.
Czym działania agencji różnią się od działań wielu firm, które decydują się na robienie contentu samodzielnie?
Działanie dobrej agencji bazuje na analizie i statystykach dostarczanych przez profesjonalne narzędzia. Komunikaty i koncepty na poszczególne formy treści tworzone są przez doświadczonych copywriterów.
Działanie agencji jest regularne, systematyczne i ściśle powiązane z obraną strategią treści.
Prowadząc content marketing samodzielnie ciężko utrzymać tę regularność. Zawsze trzeba gasić jakiś pożar i często okazuje się, że było milion innych, bardziej palących spraw do załatwienia.
Skutek? Content marketing jest prowadzony od przypadku do przypadku.
Jeśli chcesz, aby Twoje działania contentowe przynosiły efekty, jest Ci potrzebny solidny plan, dobre treści i systematyczność.
Masz to? Super, działaj!
Czegoś brakuje?
Pomyśl, co by się stało, gdyby Twoja księgowość pracowała z doskoku i za każdym razem na bazie innych reguł. Zgroza! Nie rób tego swojemu marketingowi…
Zbyt często firmy traktują content marketing jako część działalności, która może funkcjonować nieregularnie, na podstawie zmiennych zasad i z mglistym celem.
Dlaczego tak się dzieje?
Pisaliśmy już o kosztach słabego content marketingu.
Bardziej niż na tym, ile wydasz na content marketing skup się na zwrocie z tej inwestycji (ROI).
Czy będziesz w stanie przyciągnąć kogoś do swojej marki tym materiałem? Czy potencjalni klienci zainteresują się nim? Czy rozwiązuje jakiś ich problem? Czy mówi ich językiem? Czy sprawia, że myślą o Twojej marce dobrze?
Jeśli myślisz, że nikt nie rozumie Twojej marki tak dobrze, jak Ty, to zapewne masz rację.
Pytanie, czy potrafisz ją dobrze “wytłumaczyć” swoim klientom za pośrednictwem treści, które im serwujesz.
Możesz mieć świetne wyróżniki, dysponować argumentami, które są w stanie przyciągnąć do Twojej firmy nowych klientów, ale jeśli nie pokażesz ich odpowiednio, zostaną niezauważone, czyli nieskuteczne.
Specjalista ds. content marketingu jest po to, aby mówić językiem Twoich potencjalnych klientów o tym, co jest dla nich ważne w kontekście Twojej oferty i w ten sposób przyciągać ich do Twojej firmy.
Dobrzy specjaliści ds. content marketingu robili to nieraz, dla wielu branż. Ty zapewne robiłbyś to po raz pierwszy.
Łącząc Twoją wiedzę o marce z ich doświadczeniem w content marketingu jesteście w stanie osiągnąć więcej.
Konieczne jest jednak również Twoje zaangażowanie: przygotuj się do spotkania ze specjalistami ds. content marketingu.
Opracuj briefy zgodnie z prośbą agencji (wskazówki dotyczące marki, oczekiwań, tonu, jakim staracie się komunikować). Im więcej informacji udzielisz, tym lepsze będą efekty współpracy.
Jeśli lody tiramisu jednej marki Ci nie smakują, nie znaczy to, że wszystkie lody tiramisu są niesmaczne, prawda?
To, że poprzednia agencja content marketingowa nie dowiozła tego, czego oczekiwałeś, nie znaczy, że inna nie zrobi tego lepiej.
Po czym poznać, że agencja wie co robi?
Dobra agencja w pierwszej kolejności zapyta, co chcesz osiągnąć i pomoże Ci te cele sprecyzować w taki sposób, żeby można było je zmierzyć.
Jak inaczej dowiedzieć się, czy content marketing, firma działa jak trzeba?
Dobrze sprawdzają się tu cele zbudowane na bazie koncepcji SMART.
Cele SMART są precyzyjnie określone, pozwalają na mierzenie postępu, są atrakcyjne, realistyczne (ambitny cel jest OK, ale niemożliwy po prostu frustruje) i określone w czasie.
Jeśli chcesz zwiększyć liczbę zapisów na wydarzenie, to postęp stosunkowo łatwo mierzyć - po prostu liczbą rejestracji.
Ale jak zmierzyć świadomość marki lub zainteresowanie nią? Agencja contentowa wie, jak dobierać wskaźniki KPI, abyś zawsze wiedział, jak się sprawy mają i dokąd zmierzacie.
W tym celu posłużą również specjalistyczne narzędzia, którymi agencje dysponują (do części z nich, np. Google Analytics, Trends czy Search Console sam masz bezpłatny dostęp).
Zazwyczaj agencje mają szerszy arsenał narzędzi analitycznych i większe doświadczenia w analizie danych, które dostarczają. Dobry content marketing opiera się na danych.
Dobra agencja zanim przejdzie do tworzenia planu content marketingowego zapyta Cię dla kogo ma tworzyć treści. W czyje potrzeby, problemy i oczekiwania trafiać. Słowem - kto jest Twoim idealnym klientem.
Żadna strategia nie może powstać bez person odbiorców. Pomagają one dokładnie określić tematy, słowa kluczowe i miejsca online, które odwiedzają Twoi klienci.
Stworzenie takich person wymaga głębokiej analizy, nierzadko konsultacji z działem sprzedaży i obsługi klienta. Oni znają potrzeby i bolączki Twoich obecnych klientów jak mało kto.
Darmowy dodatek
Im bardziej poznasz swojego idealnego klienta, tym lepiej będziesz w stanie go przyciągać do swojej marki.
Strategia treści wyznacza kierunek i określa ramy działań content marketingowych. To konkretny plan na to, co robić, aby osiągnąć zamierzone cele oraz jak i kiedy to robić.
Nie chcesz publikować z doskoku, tylko regularnie - Google to docenia. Przyda Ci się więc dobry kalendarz publikacji, z którym będzie Ci łatwiej zachować systematyczność.
Czego innego oczekuje młoda mama zainteresowana rodzicielstwem bliskości, a co innego bierze pod uwagę właściciel dużego przedsiębiorstwa szukający optymalizacji swoich procesów.
Spędzają czas w różnych miejscach sieci i przeglądają różne formaty treści szukając odpowiedzi na swoje bolączki.
Młoda mama może szukać inspiracji na Pintereście, blogach parentingowych, forach, webinarach rodzicielskich, Instagramie. Tam ją zapewne znajdziesz.
Przedsiębiorcę prędzej spotkasz na LinkedIn, dotrzesz do niego za pośrednictwem case study (studium przypadku), raportów branżowych i podcastów biznesowych.
Poszczególne rodzaje content marketingu różnią się nie tylko sposobem podawania treści (pisemna, audio i wideo), ale i formatami (blog post i artykuł specjalistyczny na innej platformie, podcast i audiobook, tutorial wideo, duet na TikToku i wiele innych).
Nie musisz zapamiętywać wszystkich formatów, a tym bardziej znać się na ich tworzeniu.
Warto jednak wiedzieć, jak wiele narzędzi jest do wyboru i czego można się po nich spodziewać.
Blogowanie to najpopularniejsza forma marketingu treści. Jednak dostępnych jest wiele różnych rodzajów treści.
Rodzaje treści na blogach:
Można stosować je wszystkie lub tylko wybrane. Wszystko zależy od strategii treści, obranych celów i odbiorców, do których chcesz docierać.
Blog to również dobry kanał, aby budować autorytet w oczach Google.
Publikując regularnie treści powiązane z tym, czym zajmuje się firma, pokazujesz wyszukiwarkom, że Twoja strona jest aktualna, a Ty jesteś ekspertem w swojej dziedzinie.
To dla Google znak, że pokazując Twoją stronę wysoko, dają użytkownikom wartość, której Ci oczekują. Na tym wyszukiwarce Google zależy.
Mogą pojawić się jako element bloga lub lead magnet, czyli materiał do pobrania w zamian za podanie adresu e-mail.
Jeśli zbieranie kontaktów do potencjalnych klientów jest priorytetem Twojej strategii treści, to lead magnety mogą się okazać bezcenne.
Tego typu treści umacniają Twój wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Są jednak przede wszystkim cennymi treściami edukacyjnymi, których klienci potrzebują.
Jeśli zbudujesz pozytywne skojarzenie z marką (“są super, bo pomogli mi zrozumieć, czym różnią się rodzaje termoizolacji”), jest większe prawdopodobieństwo, że odbiorcy wrócą do Ciebie, gdy będą na etapie zakupu.
Albo podzielą się swoją opinią z kimś bliskim, kto już na tym etapie jest.
Przykłady treści do pobrania (lead magnetów):
Zgodnie z danymi, Google każdego dnia otrzymuje 3,5 miliarda wyszukiwań.
Na świecie jest już 7,59 miliardów osób. Średnio połowa ludzkości każdego dnia co najmniej raz pyta o coś Google. Bądź wysoko, aby mogli Cię zobaczyć w wynikach wyszukiwania.
Łatwo powiedzieć, prawda?
Jednak tworząc treści przyjazne SEO, zwiększasz szansę na to, że będziesz stroną docelową, na którą wejdzie klient, bo Google umieści ją wysoko w wynikach wyszukiwania.
W skrócie, treści SEO, które wspierają odpowiednie słowa kluczowe (zapytania wpisywane przez Twoich wymarzonych odbiorców), pomagają Ci pozyskiwać darmowy ruch z wyszukiwarki.
Dobra agencja contentowa będzie w stanie dobrać odpowiednie słowa kluczowe i tworzyć treści, które są jednocześnie merytoryczne i SEO-friendly.
Przeciętny użytkownik spędza na oglądaniu wideo 17 godzin w tygodniu.
Nie przepuść takiej okazji! Nie twórz jednak wideo na oślep. Przemyśl je i dostosuj do wymogów danej platformy.
Jeśli widziałeś filmiki z Instagrama i te z Tik-Toka to wiesz, że jest między nimi znaczna różnica. A w zestawieniu z filmami na YouTube (najdłuższymi z nich wszystkich), różnica jest ogromna.
Wideo pomaga zwiększać świadomość marki i zaufanie do niej.
Może pomóc wejść „za kulisy” produkcji i pokazać indywidualną twarz marki i jej wartości, ale także recenzować produkty, porównywać je, oddawać do testowania znanym influencerom etc.
Wideo potrafi lepiej przedstawić niektóre procesy i emocje niż same „suche” słowa.
Jak lepiej poczujesz atmosferę festiwalu muzycznego? Czytając o nim artykuł, czy oglądając krótki film z migawkami koncertów z ubiegłych lat?
2,5 godziny spędzamy każdego dnia w social media. Może to być Facebook, Instagram, LinkedIn, ale także YouTube, X i wiele innych.
Dobrze prowadzony profil może wzmacniać więź z marką, umacniać jej świadomość, podkreślać wartości, jakimi się kieruje.
Może też być ważnym kanałem komunikacyjnym - na czacie często zgłaszają się klienci pytający o usługę/produkt lub raportujący problem i szukający pomocy.
Bliżej swojego klienta online nigdy nie będziesz!
Wszelkie streamingi, czy to w social media, czy na platformach służących do przeprowadzania webinarów, są doskonałą okazją do wirtualnego spotkania z odbiorcami.
W ten sposób można zdobyć cenne insighty, czyli wiadomości z pierwszej ręki na temat indywidualnych potrzeb zakupowych Twojej grupy docelowej, ale również rozczarowań i wątpliwości, które często się pojawiają.
Pytania zadane w trakcie live’ów możesz wykorzystać do stworzenia FAQ lub postów blogowych, w których będziesz wyjaśniać i obalać mity.
Średni zwrot z inwestycji w e-mail marketing wynosi 36:1!
Oczywiście mówimy o dobrym e-mail marketingu. Takim, który odpowiada na potrzeby odbiorców, rozwiązuje ich problemy i sprawia, że życie staje się łatwiejsze, a dopiero potem sprzedaje.
Z tego poradnika dowiesz się, jak pisać maile, od których ludzie nie mogą się oderwać.
E-maile to świetne narzędzie, dzięki któremu możesz upiec wiele pieczeni na jednym ogniu.
Odbiorcy 30-krotnie chętniej zapoznają się z infografiką niż dłuższym artykułem.
Dlaczego? Ponieważ to łatwiejsze i przyjemniejsze. Nasz mózg strasznie nie lubi się męczyć.
Infografiki powinny sprawnie łączyć tekst, grafikę i treści wizualne.
Mają olbrzymią siłę rażenia: wiele faktów w nich zawartych zapada w pamięć. Dodatkowo takie treści są chętnie udostępniane!
Pamiętaj, Twoje infografiki zawsze muszą być (chociaż luźno) związane z Twoją działalnością i być utrzymane w tym samym tone of voice (stylu, języku marki).
Jeśli jesteś producentem lokalizatorów GPS, możesz w formie infografiki przedstawić miejsca zastosowania takiego lokalizatora lub zrobić grafikę przedstawiającą dane na temat zagubionych zwierząt domowych i zasugerować tracker GPS jako rozwiązanie.
Ostatecznie zawsze liczy się sprzedaż. Dlatego dobra agencja content marketingowa potrafi włączyć działania content marketingowe w ścieżki konwersji.
W skrócie chodzi o to, aby osobę, która trafia na stronę poprzez content marketing płynnie przesuwać w kierunku sprzedaży.
Powiedzmy, że tworzysz artykuł na temat kryteriów wyboru dobrych butów zimowych w góry. W treści możesz podlinkować swoją ofertę butów zimowych i przekierować tam użytkowników.
Choć sam artykuł nic nie sprzedał, strona już ma na to szansę.
Czy każda agencja content marketingowa jest w stanie dostarczyć Ci wszystko, o czym napisałem powyżej?
Nie zawsze. Jednak wcale nie musi. Ważne, aby była w stanie zrobić to, co jest ważne dla Twojej firmy.
Jak to sprawdzić?
Po to delegujesz komuś zadanie, aby wykonał je sprawnie i efektywnie. A tego nie da się zrobić bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia.
Jeśli chcesz sprzedać swoje dziesięcioletnie Volvo, to skorzystasz z portali motoryzacyjnych, ewentualnie wiedzy kogoś, kto zajmuje się handlem używanymi autami. Nie pójdziesz do dealera luksusowych aut.
Dlatego sprawdź, w czym specjalizuje się dana agencja. A możesz to zrobić poprzez zapoznanie się z…
Zrób sobie tę przysługę i sprawdź, co dana agencja robiła do tej pory. Jakie marki ma w swoim portfolio, czy zdobyła jakieś nagrody, czy osiągnęła zamierzone rezultaty.
Niektóre case studies są udostępniane na stronach agencji, niekiedy jednak prezentowane są na żądanie.
Ważne: sprawdź, czy dana agencja content marketingowa jest w stanie powiązać wyniki, o których przeczytasz ze swoimi zadaniami.
Jak już wiesz, content to nie tylko treści pisane, ale również grafiki, wideo, audio, interaktywne i elementy łączące wszystkie te formy komunikacji.
Stawiaj na agencje, które posiadają specjalistów w wielu powyższych dziedzinach lub po prostu tych, które są dla Ciebie istotne.
Wiesz już co dobre agencje marketingu treści dowożą swoim klientom (pomoc w ustalaniu celów, strategia, znajomość grupy docelowej, treści w formatach i kanałach, w których są obecni potencjalni klienci, ocena skuteczności i wsparcie w wytyczaniu ścieżek konwersji.
Wiesz też, że wiedza, doświadczenie w realizacjach dla Twojej branży i zespół odpowiednich specjalistów to podstawa w wyborze agencji dla swojej firmy.
Chętnie przedstawimy Ci nasze portfolio i niezobowiązująco porozmawiamy o tym, jak możemy skutecznie wesprzeć obecność Twojej marki online. Wystarczy, że do nas napiszesz.
Odkryjesz metodę, która raz wdrożona, przyciąga klientów do firmy bez przerwy przez lata.
Poznasz strategie i łatwe do wykonania instrukcje, dzięki którym treści robią dokładnie to, na czym zależy Twojej firmie.
Kiedy poznasz te techniki tworzenia przekonujących treści, zaczniesz mówić językiem swoich klientów. Nic ich bardziej nie przekona!
Zobaczysz, jak za pomocą treści multimedialnych podkręcić zaangażowanie odbiorców na tyle, żeby stali się zachwyconymi klientami.
Nauczysz się, jak podsuwać treści odpowiednim ludziom w odpowiednim czasie, żeby chcieli wracać do Twojej firmy po więcej.
Dowiesz się, jak sprawić, aby każdy fragment treści działał na korzyść Twojego biznesu.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.