Treści wizualne

Obrazy, które pomagają w zarabianiu

Chcesz być jeszcze skuteczniejszy w przyciąganiu uwagi klientów do swojego produktu lub usługi? Sprawdź, jakie formaty wizualne mogą Ci w tym pomóc.

Spraw, żeby Twoje treści były bardziej angażujące, atrakcyjne i zrób to bez inwestowania wielkich budżetów. Zobacz jak!

Treści wizualne

OWOCNY HIT!

Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.

Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Streszczenie:

Aż 62% marketerów wykorzystuje treści wizualne do uzupełniania postów blogowych i landing page. Co więcej, treści wizualne są najlepiej przyswajane i najchętniej oglądane przez odbiorców. Aż 91% konsumentów woli ten rodzaj treści od pisanego tekstu. Wykorzystaj to w swoim biznesie.

Krzysztof Gilowski
Head of marketing

> content marketing > tresci wizualne

Wykorzystaj moc obrazu, zamiast polegać wyłącznie na słowach

91%

91% klientów woli treści wizualne

62%

62% marketerów wykorzystuje ten rodzaj treści

38%

Wykorzystując treści wizualne możesz wyprzedzić 38% firm, które je pomijają

Możliwości masz wiele: diagramy, wykresy, zdjęcia, infografiki ilustrujące trudniejsze koncepcje. Nie zapominaj o wideo, które są szczególnie użyteczne do prezentowania tutoriali.

Treściami wizualnymi są także zrzuty ekranu, świetnie sprawdzające się w przewodnikach oraz w roli obrazowania, w jaki sposób robią coś inni.

Na naszej stronie treści wizualne odgrywają ważną rolę: ich zadaniem jest przyciąganie uwagi do najważniejszych kwestii i wyróżnienie nas na tle konkurencji.

Zobacz, jak dobrze to robimy.

Napisz do nas i dowiedz się, co możemy zrobić dla Ciebie!

W naszym marketingu graficznym sporą rolę odgrywa humor.

Humorystyczne grafiki, memy, zabawne filmiki to najczęściej udostępniane treści w komunikatorach i serwisach społecznościowych.

Content to król, a treści wizualne to jego świta

37%

Zdaniem 37% marketerów wizualizacje odgrywają najistotniejszą rolę w strategiach contentowych

Jeśli nie chcesz zostawać w tyle za konkurencją, Twoje posty, artykuły na blogu i cała komunikacja musi zawierać treści wizualne.

To jednak nie tylko kwestia współzawodnictwa. Treści wizualne mogą przynosić jeszcze lepsze rezultaty.

Infografiki to skuteczne narzędzie w zdobywaniu linków zwrotnych i pozyskiwaniu ruchu.

12%

Ruch na stronach, na których umieszczane są infografiki, rośnie szybciej o 12%!

Infografiki są doskonałym uzupełnieniem postów objaśniających różne zagadnienia. Artykuły odpowiadające na pytania “jak” i “dlaczego” są najbardziej poczytne i klikalne. Twoi odbiorcy je po prostu uwielbiają!

Przykładowe tematy tego typu treści to:

  • Jak szybko pozbyć się plam po truskawkach?
  • Jak posługiwać się skrótami klawiszowymi w PowerPoint?
  • Dlaczego warto jeść pełnoziarniste produkty na śniadanie?
  • Dlaczego w autach lepiej stosować olej o lepkości 40?

Jak wykorzystać treści wizualne w marketingu Twojej marki i już w tym tygodniu uzyskać większe zasięgi? Oto kilka sprawdzonych sposobów.

Natywne wideo, czyli mów językiem danej platformy

49%

Zaczynamy od wideo, bo statystyki wskazują, że tego typu treści przyspieszają zwrot z inwestycji o 49%!

Każdy serwis i platforma społecznościowa ma swoją specyfikę. Przepis na sukces wideo to dostosowanie jego treści i formy do tej specyfiki.

Sztuka opowiadania historii, czyli storytelling, odnosi się nie tylko do tekstów.

Sprawne podawanie argumentów, wciąganie użytkownika w treść i dopasowanie przekazu do jego oczekiwań, czasu i potrzeb to kluczowe elementy dobrej treści, bez względu na jej formę.

Zgodnie z danymi zebranymi przez Hootsuite, wideo na Instagramie nie powinno trwać dłużej niż 1 minutę, ale już na TikToku - maksymalnie 15 sekund! Potrzebujesz więcej czasu? Odbiorca YouTube jest bardziej skłonny do obejrzenia 2-minutowego wideo.

Jeśli chcesz wzbudzić zainteresowanie odbiorców i podbić konkretną platformę, to droga do tego celu prowadzi przez natywne wideo.

Przygotowałeś super wideo na YouTube? Przygotuj krótki filmik na Instagrama, w którym wyjaśnisz podstawowe zagadnienia w nim zawarte. Dla chętnych zawsze możesz wrzucić link do dłuższej wersji.

Osadzaj też swoje wideo bezpośrednio w artykułach blogowych, które tworzysz.

Po pierwsze urozmaicisz swoje teksty, a po drugie będziesz w stanie w angażujący sposób wyjaśnić skomplikowane koncepcje i techniki.

Oczywiście wideo jest jednym z najbardziej wymagających rodzajów treści wizualnych jeśli chodzi o czas i nakłady, ale jest tego warte.

Przewodniki, czyli pomoc dla każdego

W natłoku informacji każdy z nas potrzebuje czasem przewodnika. Zostań nim dla swoich potencjalnych klientów. Najlepsze rezultaty osiągniesz używając treści wizualnych i pisanych jednocześnie.

Treści zilustrowane grafiką są nie tylko bardziej czytelne, ale też sprawiają wrażenie godnych zaufania.

65%

Dzieje się tak, ponieważ większość ludzi (65%) to wzrokowcy

To, jaką konkretnie formę przewodnika wybierzesz, powinno być podyktowane specyfiką Twojej branży.

Jesteś producentem kosmetyków do makijażu? Zapewne najlepszym rozwiązaniem będzie wideo-tutorial, jak efektywnie wykorzystać Twoje produkty (np. blendowanie cieni).

Dostarczasz oprogramowanie lub rozwiązania usprawniające pracę małych przedsiębiorstw? Wybierz przewodnik “krok po kroku” zilustrowany print-screenami (np. Jak wystawiać faktury cykliczne?).

Jesteś producentem żywności? Zaproponuj książkę kucharską w formie e-booka z dokładnymi przepisami i apetycznymi zdjęciami potraw.

Możesz uzupełnić ją także o infografiki pokazujące zdrowotne korzyści ze spożywania Twoich produktów (np. 9 powodów, dla których warto sięgać po oleje nierafinowane).

Prowadzisz butik z ubraniami? Postaw na minimum słów w formie praktycznych porad jakie elementy stroju można ze sobą łączyć lub absolutnie nie (np. 5 porad, jak łączyć ze sobą printy) i inspirujące zdjęcia stylizacji.

Grafiki na firmowy blog

Grafika na blogu może sprawić, że dany post zostanie przeczytany lub nie.

Jednak aby osiągnąć sukces prawdopodobnie będziesz potrzebował czegoś więcej niż kolejne zdjęcie ze stocka.

Dobre grafiki na blogu mogą obrazować treść dosłownie (np. prezentując dane), być humorystycznym komiksem czy memem, print-screenem.

Opcji jest wiele: wybór zależy od tematu, specyfiki Twojej branży i celu, jaki chcesz osiągnąć.

Infografiki jako wizualizacja danych

Infografiki to zdecydowanie więcej niż wykresy kołowe i tabele. To potężne narzędzie ułatwiające zrozumienie nawet najbardziej skomplikowanych idei.

Dobrze zrobiona infografika jest “samograjem”. Odbiorcy uwielbiają udostępniać treści tego rodzaju i szybko zapamiętują informacje podane w ten sposób.

Chcesz stać się liderem opinii? Używaj infografik! Zrezygnuj z nudnych zestawień danych, mało czytelnych wykresów i skomplikowanych zdań na rzecz prostszej formy

Infografika ma 30-krotnie większą szansę być przeczytana niż ten sam materiał jako artykuł.

Prezentacja

Tworzenie prezentacji to prawdziwa sztuka. Jednak żadne inne narzędzie nie sprawdza się lepiej w prezentowaniu dorobku, portfolio czy możliwości danego produktu.

Prezentacja może być umieszczona w chmurze (np. na dysku Google lub na SlideShare). Możesz ją też wysyłać do swoich klientów w formie PDF.

Najlepsze prezentacje są czytelne i zrozumiałe nawet bez osoby opowiadającej: pomagają zapoznać się z zagadnieniem i zainteresować się tematem.

Mapy - daj się znaleźć

Mapy to bardzo popularny obecnie trend w treściach wizualnych. Jest wykorzystywany przez największe serwisy streamingowe jak Netflix, strony agencji marketingowych takich jak my, warsztaty samochodowe i sieci sklepów spożywczych.

Mapy można wykorzystywać na wiele sposobów: używając lokalizacji, angażując odbiorców w interaktywne działania (np. Wskaż województwo, w którym chcesz poznać atrakcje turystyczne).

Mapy oprócz praktycznej funkcji lokalizacyjnej, z odrobiną kreatywności mogą też angażować użytkowników i zatrzymywać ich na Twojej stronie na dłużej.

Na naszej stronie, po kliknięciu w dowolny punkt na mapie, odbiorcom wyświetla się opinia klienta działającego w danej lokalizacji.

Moglibyśmy je wszystkie umieścić jedna obok drugiej, ale to nie wymagałoby od użytkownika zaangażowania i potrzebowalibyśmy zdecydowanie więcej miejsca na stronie, przez co mogłaby się wydać odbiorcy przytłaczające.

Flowcharts - diagramy przepływu

Niektóre idee są trudne do wyjaśnienia, ale proste do narysowania.

Diagramy przepływów na początku wykorzystywane były głównie przez programistów, testerów oprogramowania i projektantów serwisów aplikacji.

Flowcharts doskonale sprawdzają się do zilustrowania sposobu działania programów, ale teź ścieżki postępowania w zależności od różnych czynników.

Opisanie tego samego zagadnienia wyłącznie słowami byłoby bardzo skomplikowane i z pewnością znudziłoby odbiorcę.

Content curation, czyli polecaj treści innych

Content curation to świetny sposób na publikowanie wartościowych treści bez tworzenia nowych materiałów.

Content curation przybiera wiele form. Możesz znać tę strategię z mailingów lub bloga Twojego ulubionego specjalisty: 10 najważniejszych artykułów o AI z tego tygodnia, 4 narzędzia dla marketerów, które musisz znać, 7 książek o rodzicielstwie, które warto przeczytać.

Dwa największe plusy content curation to to, że dostarczasz swojemu odbiorcy merytoryczną treść jednocześnie nie pisząc jej od podstaw. Drugim plusem jest to, że budujesz swoje zasięgi i jesteś postrzegany jako ekspert.

Wybieraj z bogatego zestawu narzędzi treści wizualnych

Tak naprawdę nie ma tu żadnych ograniczeń. Zadbaj o to, aby Twoja komunikacja była spójna, autentyczna i odpowiadała potrzebom Twoich odbiorców. Zatroszcz się też o czytelność treści. Tylko tyle i aż tyle.

Od 20 lat tworzymy treści, które zwiększają sprzedaż i świadomość marek naszych klientów. Małą dawkę naszych możliwości zobaczyłeś w tym artykule. Takich rezultatów oczekujesz? Napisz do nas.

Rozdział 1:
Podstawy dobrego content marketingu
Odkryjesz metodę, która raz wdrożona, przyciąga klientów do firmy bez przerwy przez lata.
Rozdział 2:
Strategia skutecznych treści
Poznasz strategie i łatwe do wykonania instrukcje, dzięki którym treści robią dokładnie to, na czym zależy Twojej firmie.
Rozdział 3:
Zasady tworzenia treści, które działają
Kiedy poznasz te techniki tworzenia przekonujących treści, zaczniesz mówić językiem swoich klientów. Nic ich bardziej nie przekona!
Rozdział 4:
Treści multimedialne
Zobaczysz, jak za pomocą treści multimedialnych podkręcić zaangażowanie odbiorców na tyle, żeby stali się zachwyconymi klientami.
Rozdział 5:
Dystrybucja treści
Nauczysz się, jak podsuwać treści odpowiednim ludziom w odpowiednim czasie, żeby chcieli wracać do Twojej firmy po więcej.
Rozdział 6:
Optymalizacja z bliska
Dowiesz się, jak sprawić, aby każdy fragment treści działał na korzyść Twojego biznesu.

Owocni eksperci cytowani są przez:

Zamów bezpłatne
badanie strony, by
otrzymać porady
od ekspertów

Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.

4.98 / 5