Oto content marketing w pigułce dla zapracowanych przedsiębiorców. Twój sposób na zapewnienie firmie stałego, solidnego zwrotu z inwestycji (ROI).
W środku wskazówki, dzięki którym treści faktycznie będą na Ciebie zarabiały (latami).
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Content marketing kosztuje o 62% mniej od tradycyjnego marketingu, a dostarcza 3 razy więcej potencjalnych klientów. Pracuje bez przerwy, przez lata przyciągając do firmy klientów, którzy znajdują się na różnych etapach podejmowania decyzji o zakupie.
Mariusz Słowik
Head of design
Tradycyjne techniki marketingowe nie wystarczą, aby dotrzeć i przekonać do swojej firmy dzisiejszego konsumenta.
Otrzymujemy około 5 tysięcy komunikatów reklamowych każdego dnia.
Musieliśmy się na nie uodpornić, aby móc normalnie działać w całym tym natłoku bodźców. To samo zrobili Twoi klienci.
Rozwiązanie? Content marketing – zalety, jakie oferuje Twojemu biznesowi.
Tworząc i udostępniając swoim odbiorcom wartościowe treści sprawiasz, że sami do Ciebie przychodzą. Pomagasz im rozwiązywać problemy, napędzając jednocześnie ich działania – zyskowne dla Twojej firmy.
Treści rządzą internetem! Klienci poszukują informacji, które rozwiązują ich problemy, a nie bezpośrednich zachęt do kupowania.
Zastanawiasz się, jak możesz podbudować swój biznes za pomocą tekstu?
Zaufanie, wiarygodność i autorytet budowane poprzez fachowe treści pokonują opory przed zakupem. Dostarczają wstępnych, podstawowych informacji na temat korzyści danego produktu lub usługi.
Content marketing (inaczej marketing treści) dociera do Twojego klienta jeszcze przed tym, zanim zdecyduje się coś kupić. Przydatną dla niego treścią kosisz swoją konkurencję w przedbiegach!
Dlatego aż 82% marketerów wykorzystuje w swoich działaniach content marketing.
Firmy, które osiągają największy sukces w sieci, najczęściej przyjmują postawę wykorzystującą duży współczynnik wartościowych treści.
Robią to tacy giganci jak Microsoft, P&G czy Mercedes.
Marketing treści to inwestycja, a nie szybka naprawa
Jednak jeśli jest dobrze prowadzony, może się opłacić w sposób, z jakim inne strategie cyfrowe nie mogą się równać.
Raz opublikowane treści marketingowe napędzają ruch i leady (potencjalnych klientów) przez lata.
Firmy regularnie publikujące artykuły na blogu mają 13-krotnie większy ROI (zwrot z inwestycji) niż biznesy, które robią to sporadycznie.
Tworząc i rozpowszechniając odpowiednie, wartościowe treści na tematy związane z Twoją branżą lub produktami i usługami, zwiększasz świadomość marki i zaangażowanie potencjalnych klientów.
Zdobywasz ich zaufanie – coś czego nie kupi dla Ciebie żadna, nawet najlepsza reklama.
Tradycyjny marketing, prowadzi z ludźmi monolog. Content marketing, rozmawia z nimi
– Doug Kessler (Velocity Partners)
Zgadzam się z tym w 100%. Klienci nie chcą, żeby Twoja firma im przeszkadzała. Za to, kiedy sami zaczynają szukać informacji związanych z Twoją branżą i trafią na Ciebie, są zdecydowanie chętniejsi do kontaktu.
Odpowiadasz na ich pytania, problemy, a oni chętniej podążają za Twoim wezwaniem do działania (CTA).
Marketing treści działa lepiej niż jednorazowe podejście do sprzedaży typu „wszystko albo nic”.
Z grubsza polega on na tworzeniu i udostępnianiu treści informacyjnych po to, aby zamienić gości w płacących klientów, a zwykłych klientów w stałych nabywców.
Mówiąc o treściach mamy na myśli nie tylko tekst, ale też materiały audio, wideo, infografiki, e-booki, tutoriale i inne przydatne dla Twoich odbiorców formaty.
Wszystkie treści powinny być dostosowane do docelowej grupy Twoich odbiorców tak, aby sami znaleźli Twoją firmę drogą "przychodzącą", żebyś nie musiał natrętnie zalewać ich falami reklam.
Poprzez wykorzystanie różnych kanałów, takich jak strony internetowe, blogi, podcasty i platformy social media, jesteś w stanie dotrzeć do potencjalnych klientów w skuteczny (a przy tym przyjemny dla nich) sposób.
Jednocześnie zwiększasz widoczność, świadomość marki, napędzasz wzrost sprzedaży, poprawiasz zaangażowanie i lojalność klientów.
To wszystko ostatecznie prowadzi do długoterminowego sukcesu!
Czas rozprawić się z dwoma mitami, jakie narosły wokół content marketingu.
Content marketing vs. inbound marketing
Content marketing to kluczowy element inbound marketingu (marketingu przychodzącego).
Content marketing bazuje na taktyce inboundowej, dzięki czemu treści wydają się naturalne i łatwiej rezonują z odbiorcami.
Jednak inbound marketing jest szerszym pojęciem i oprócz marketingu treści zawiera też inne działania, które pomagają przekształcać content w konkretną sprzedaż.
Content marketing vs. copywriting
Chociaż prawdą jest, że treści są sercem wielu ról marketingowych, istnieją wyraźne różnice między copywritingiem i marketingiem treści. Umiejętności i metryki sukcesu są w nich nieco inne.
Copywriterzy skupiają się głównie na tworzeniu natychmiastowego zainteresowania produktem lub usługą.
Marketerzy treści są bardziej zainteresowani edukowaniem klientów i budowaniem zaufania.
Walczą o klienta również podczas etapów rozważania i oceny decyzji o zakupie, już wtedy wpływając na ich proces decyzyjny.
W content marketingu, kluczem jest nie tyle bezpośrednia sprzedaż produktu, co raczej dostarczenie wartości, wgląd w wyzwania i podsuwanie rozwiązań klientom.
To ostatecznie również prowadzi do sprzedaży, ale w inny sposób niż reklama.
Wyobraź sobie copywriting jako sprint na krótkim dystansie, gdzie copywriterzy są jak biegacze dążący do szybkiego osiągnięcia celu - przyciągnięcia uwagi i wywołania natychmiastowej reakcji klienta.
Ich praca polega na tworzeniu przekonujących i błyskotliwych haseł, które, podobnie jak sprinter przemierzający dystans w rekordowym tempie, mają na celu szybkie i skuteczne skłonienie klienta do podjęcia decyzji o zakupie.
Z drugiej strony, content marketing można porównać do maratonu. Specjaliści od marketingu treści są jak maratończycy, którzy, zamiast na szybkość, kładą nacisk na wytrwałość i strategię długodystansową.
Ich praca polega na budowaniu długotrwałych relacji z klientami poprzez dostarczanie wartościowej wiedzy i praktycznych porad. Dzięki temu klient stopniowo buduje zaufanie i lojalność wobec marki.
Ostatecznie, dobry marketing internetowy to mix copywritingu, content marketingu i pozostałych działań inbound marketingu. Właściwe proporcje zależą od Twojego biznesu, branży i celów.
Treści rządzą – to fakt, ale nie wszystkie.
Liczą się tylko te istotne i wartościowe dla Twoich klientów materiały
Całą resztę, która im się zwyczajnie nie przydaje w życiu, bez mrugnięcia okiem zignorują, zanim zdążysz powiedzieć: “o nie!”. Tobie z kolei wkład w ich tworzenie się nie zwróci.
Musisz skupić się na tych czterech najważniejszych elementach, by zawartość pracowała dla Ciebie skutecznie.
Jaki jest najlepszy sposób, by nauczyć szczeniaka siadać na zawołanie?
Trzeba dać mu smakołyk i pogłaskać ilekroć zrobi to, czego od niego oczekujemy. Wystarczająca ilość smaczków i głaskania sprawi, że szczeniaczek zacznie myśleć, że siadanie na zawołanie to był jego pomysł.
Lubi Cię, ufa Ci i siada, gdy mówisz: „siad!”, ponieważ to leży w jego interesie. Twoje treści powinny działać w ten sam sposób!
Treści wysokiej jakości nauczą czytelników i słuchaczy, by otwierali Twoje wiadomości. Otrzymują nagrodę za robienie tego, co chcesz, by robili.
Oznacza to, że wszystko, co piszesz musi albo rozwiązywać problemy, na których zależy Twoim czytelnikom, albo ich bawić. Najlepiej jedno i drugie naraz.
Wszystko, co od Ciebie otrzymują powinno sprawiać, że poczują się dobrze. Każda porcja treści to ciasteczko nagradzające Twoją publiczność za konsumpcję.
Jeśli zaczniesz to robić konsekwentnie, Twoje treści staną się dla czytelników atrakcyjnym nawykiem.
Gdy zobaczą Twoje imię w skrzynce odbiorczej, będą wiedzieć, że spodoba im się to, co znajdą po drugiej stronie.
Wiele firm, które wypróbowują content marketing tego nie rozumie. Uczą czytelników, by nie zwracali na nich uwagi poprzez tworzenie treści, z których ich odbiorcy nie czerpią korzyści, publikowanie zbyt wielu nieistotnych bzdur lub poświęcanie zbyt wielkiej uwagi sprzedaży.
Pamiętasz, jak mama mówiła, że trzeba być dobrym przyjacielem, aby mieć dobrych przyjaciół?
Dlatego, jeśli chcesz znaleźć więcej klientów, musisz być kimś, z kim warto robić interesy.
Tak, chodzi tu o autorytet, ale nie taki, który przemawia autorytatywnie i nigdy nie potrafi przyznać się do słabości. Twoja publiczność chce mądrego, fajnego przyjaciela, który rozumie, jak pewne sprawy funkcjonują.
Klienci chcą kogoś, z kim mogą dzielić się doświadczeniami, za czyim przykładem mogą podążać. Chcą osoby godnej zaufania, której słowo coś znaczy.
Gdy masz wątpliwości, pamiętaj o aksjomacie Paula Newmana. Zawsze poważnie traktuj swoją pracę, jednak nigdy nie traktuj poważnie siebie samego.
Na pewno chcesz pokazać, że znasz się na swojej robocie, ale to nie oznacza, że Twoi czytelnicy chcą słuchać uniwersyteckiego wykładu. Ich uwaga, szczególnie w sieci jest wyjątkowo ulotna.
Wystarczy, że nacisną “X”, a ich oczom ukaże się morze konkurencyjnych treści, na dokładnie ten sam temat.
Każdym zdaniem walczysz o kolejne sekundy uwagi klientów.
Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep internetowy. Twoimi klientkami są stylistki paznokci.
Czego mogą szukać jeszcze zanim zaczną kupować konkretne lakiery, bazy do paznokci i lampy UV?
Nie musisz zgadywać. Ba, zachęcam, żebyś tego nie robił! Wystarczy przeanalizować frazy kluczowe i już wiadomo, co je interesuje.
Słowa kluczowe to frazy i pytania, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki w kontekście takich usług i produktów jak Twoje. Nasi klienci wpisują to.
Co do okienka wyszukiwarki wpisują stylistki paznokci?
Jeśli chcesz ściągnąć do swojego sklepu klientki, pierwsze o czym pomyślisz to pewnie wykupienie reklamy w Google, np. na hasło: “frezarki do paznokci”. To dobra myśl.
Możesz te działania wesprzeć dodatkowo content marketingiem. Napisać artykuł objaśniający “jak używać frezarki do paznokci”. Opublikować filmik instruktażowy na YouTube. Umieścić go w mediach społecznościowych.
W ten sposób, inwestując raz w treść, będziesz dzięki niej przyciągać do sklepu odwiedzające, które są prawdopodobnie zainteresowane frezarkami!
Linkując do produktów w tekście podsuwasz im gotowe rozwiązanie, o którym przypomną sobie, kiedy już będą gotowe na zakupy.
Pamiętaj, nie próbujesz sfinalizować transakcji przy pierwszym podejściu, niczym jakiś zdesperowany sprzedawca używanych samochodów, który chce wcisnąć połówkę Fiata 126 BIS z 1991 roku jeszcze DZIŚ.
Zamiast tego budujesz sieć treści, która wspiera tę sprzedaż i wiele innych, które nastąpią później.
Wykorzystaj treści, aby zmierzyć się z ukrytymi zastrzeżeniami klientów, które mogą powstrzymywać ich od zakupu.
Użyj ich, by opowiedzieć interesujące historie o tym, jak wiele inni zyskali dzięki Twojej ofercie.
Wykorzystaj sprawdzone metody, aby pokazać czytelnikom jak bardzo potrzebują Twojego produktu lub usługi.
Skuteczni sprzedawcy powiedzą, że klient musi Cię znać, lubić i ufać Ci, zanim zdecyduje się na zakup. Dokładnie dlatego content marketing jest tak skuteczny.
Wspaniałe treści zapewniają czas, by zbudować relacje zaufania. Wykorzystaj ten czas mądrze.
Wciąż jednak chcesz nakłonić klienta do kupna mocnym wezwaniem do akcji (CTA).
Jednak pamiętajmy o zachowaniu równowagi. Wykorzystaj treści, aby Twój produkt stał się obiektem pożądania, a także by stworzyć niewzruszoną relację z publicznością, a dopiero potem zachęć do kupna.
Przy odpowiednim podejściu i taktyce, marketing treści prowadzi nie tylko do zwiększenia świadomości marki, ale także do wzrostu przychodów i ugruntowania Twojej pozycji w branży.
Inwestujesz raz, a plony zbierasz latami.
Artykuł, do końca którego właśnie dotarłeś, jest elementem naszego marketingu treści. Jeżeli na takiej jakości Ci zależy, napisz do nas po szybką wycenę.
Odkryjesz metodę, która raz wdrożona, przyciąga klientów do firmy bez przerwy przez lata.
Poznasz strategie i łatwe do wykonania instrukcje, dzięki którym treści robią dokładnie to, na czym zależy Twojej firmie.
Kiedy poznasz te techniki tworzenia przekonujących treści, zaczniesz mówić językiem swoich klientów. Nic ich bardziej nie przekona!
Zobaczysz, jak za pomocą treści multimedialnych podkręcić zaangażowanie odbiorców na tyle, żeby stali się zachwyconymi klientami.
Nauczysz się, jak podsuwać treści odpowiednim ludziom w odpowiednim czasie, żeby chcieli wracać do Twojej firmy po więcej.
Dowiesz się, jak sprawić, aby każdy fragment treści działał na korzyść Twojego biznesu.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.