Oto przewodnik dla przedsiębiorców, którzy chcą zarabiać na blogu firmowym. Przyjrzyjmy się bliżej temu, co stoi za wydajnym i wysoko konwertującym blogiem.
Sprawdź, jak stworzyć bloga, zarabiać na nim i co naprawdę ma znaczenie dla zwrotu z inwestycji w blog.
Zaczynajmy.
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Wyobraź sobie, że możesz zwiększyć dochody ze swojego bloga firmowego po prostu łatając kilka "dziur" w układzie strony. W ten sposób masz szansę podwoić swoje zyski bez zwiększania liczby odwiedzających.
Anna Kloz
Copywriter
Ciężka praca nad tworzeniem wartościowych artykułów, promowaniem ich i przyciąganiem na blog coraz większej grupy odbiorców to za mało, żeby Twoja firma na tym zarabiała.
Ważne jest to, czy odwiedzający Twoją stronę rzeczywiście zamieniają się w klientów.
Czy wykorzystujesz okazję, aby poprowadzić ich w kierunku kasy, czy po prostu czytają Twoje treści, a następnie znikają w cyfrowym eterze?
Przyjrzyjmy się bliżej, jak prowadzić bloga i zarabiać.
Według Content Marketing Institute blogowanie i inne rodzaje marketingu treści były bardzo popularne wśród marketerów już w 2018 roku
Marketerzy B2B (business-to-business)
Marketerzy B2C (business-to-consumer)
To już standard.
Firmy z aktywnym blogiem mają średnio 434% więcej zaindeksowanych stron w wyszukiwarkach niż te bez blogów.
Ten wzrost widoczności w sieci może znacząco zwiększyć ruch organiczny (bezpłatny), jaki trafia na Twoją stronę internetową do sklepu internetowego, który masz szansę zmienić w lepsze wyniki sprzedażowe.
Dlaczego?
70% klientów ufa bardziej firmowym treściom publikowanym na blogu, niż ich reklamom
Firmy blogujące osiągają o 126% większy wzrost liczby potencjalnych klientów niż marki, które nie prowadzą bloga.
Potencjalnego klienta (tzw. leada) trzeba jeszcze przemienić w realnego nabywcę. W tym również zakładanie bloga może pomóc.
57% marketerów twierdzi, że dzięki blogowaniu są w stanie tego dokonać, zwiększając liczbę konwersji
KONWERSJA strony internetowej ma miejsce wtedy, kiedy odwiedzający podejmuje pożądane działanie (np. dokonuje zakupu, zapisuje się do newslettera lub wypełnia formularz kontaktowy).
Zasadniczo jest to sytuacja, w której użytkownik realizuje określony cel, który wyznaczyłeś dla swojej witryny.
Jak stworzyć bloga i zarabiać? Niestety sam ruch na stronie bloga (liczba wizyt) nie powie Ci nic na temat tego, czy Twój blog jest dobry czy zły. Będziesz wiedział tylko tyle, że ludzie go widzieli.
Posiadanie dużego grona odbiorców i imponującej liczby odwiedzin nie jest tym, co naprawdę się liczy.
W biznesie chodzi o to, jak odwiedzający pomagają spełnić Twoje cele związane z blogowaniem.
Podstawowe cele większości blogów firmowych to zbudowanie autorytetu, zwiększenie widoczności firmy w internecie i generowanie zysków.
Każdy wpis blogowy powinien więc być jak strona docelowa dopieszczona tak, by zwiększała Twój autorytet i potencjał sprzedaży produktów lub usług.
Aby odkryć, jak zrobić bloga o idealnym układzie, a więc takim, który maksymalnie zatrzymuje użytkownika i go angażuje, trzeba wiedzieć, w jaki sposób zapoznaje się on z artykułami.
Projektując stronę główną masz w zasadzie do wyboru 2 rodzaje blogów
Na tych blogach użytkownicy mają tendencję do skupiania się na pierwszym artykule i rzadko przewijają w dół, aby odkryć więcej.
Oznacza to, że jeśli pierwszy artykuł nie wzbudzi ich zainteresowania, ryzykujesz utratę potencjalnych czytelników.
Całą ich uwagę i zaangażowanie zżera przedzieranie się przez pierwszy wpis.
Nawet jeśli kolejne tematy mogłyby wzmocnić Twoją sprzedaż, prawdopodobnie odbiorcy do nich nie dotrą.
Blogi firmowe rzadko są aż tak porywające, by każdy artykuł interesował wszystkich klientów. Firmy z reguły nie są aż tak ważne w życiu swoich odbiorców.
Tym bardziej jeśli masz szeroką gamę produktów i usług. Wtedy tematów do promowania jest wiele. Będą one interesujące w różnym stopniu dla różnych użytkowników.
To lepsza opcja dla firm.
Blogi z podsumowaniami na stronie głównej sprawiają, że użytkownicy skanują wiele streszczeń, co zwiększa ich zaangażowanie w tematykę bloga.
Udostępnienie streszczeń daje czytelnikom możliwość szybkiego przeglądania i wybierania tego, co ich interesuje.
Takie podejście zwiększa prawdopodobieństwo, że znajdą treść, w którą zechcą się prawdziwie zaangażować. Jednocześnie zmniejsza ryzyko szybkiego opuszczenia Twojej strony (bounce rate).
Zaspokajając potrzeby użytkowników o zróżnicowanych zainteresowaniach, zwiększasz swoje szanse na sprzedaż, dzięki treściom, które rezonują z określonymi segmentami klientów.
W jaki sposób tworzyć takie treści?
Zasady pisania bloga, który przyciąga tłumy znajdziesz tutaj. Jeśli potrzebujesz wsparcia naszych copywriterów, odbierz szybką wycenę.
Teraz skupimy się na szablonach, które będziesz mógł wypełnić porywającymi do działania treściami.
Struktura postu na blogu jest jak dobrze rozpisany układ taneczny. Prowadzi Twoich czytelników z gracją do przodu na ich ścieżkach zakupowych.
Dobry układ monetyzuje ruch.
Prawidłowo ustrukturyzowana treść przygotowuje czytelników na to, co masz im do zaoferowania – Twoją propozycję wartości.
To dla Ciebie dodatkowe miejsce na wezwanie potencjalnych klientów do działania (CTA).
Na szczęście nie musisz się zastanawiać, jak zrobić szablon bloga, bo zrobiliśmy to już za Ciebie.
Przygotowaliśmy 3 wysoce skuteczne szablony wpisów, z którymi łatwiej prowadzić blog firmowy. Pomagają:
Posty z listą dostarczają użytecznych informacji w łatwo przyswajalnej formie.
Możesz w nich zawrzeć konkretne porady, strategie, opis metod lub narzędzi, które pasują do formatu listy, są przydatne dla Twoich klientów i wiążą się z Twoją działalnością.
Tworzenie postu z listą jest proste. Polega na opracowaniu numerowanej lub wypunktowanej listy 10-25 elementów związanych z tematem, o którym piszesz.
Najlepsze jest to, że ten rodzaj postu jest niesamowicie przyjazny dla wyszukiwarek, zapewniając Twojej marce lepszą widoczność i zasięg.
Zazwyczaj tego typu artykuły otrzymują najwięcej darmowego ruchu, co czyni je idealnym sposobem na zdobycie uwagi dla Twojej firmy.
Posty z listą pomagają przeformułować złożone tematy w proste punkty. Zamiast jedynie czytać o danym zagadnieniu, czytelnik może podjąć działanie i realizować kroki zamieszczone na liście. Niech jednym z nich będzie kontakt z Twoją marką.
Skuteczny tytuł zawiera:
W Internecie są setki artykułów blogowych dotyczących tego samego tematu. Wygrywają te, których autorzy rozumieją problem odbiorcy lepiej niż inni.
Upewnij się, że zapewniasz im rozwiązanie, którego nie mogą odrzucić lub zignorować.
Pokaż czytelnikowi, że wiesz z czym się zmaga i masz rozwiązanie na jego bolączki. Wyjaśnij, jaką korzyść poczuje z zapoznania się z całością Twojego tekstu.
W ten sposób czytelnicy będą znacznie bardziej skłonni do pozostania na Twojej stronie i czytania dalej.
Śródtytuły to świetny sposób na podzielenie treści na łatwe do opanowania fragmenty, ale czy wiesz, że można je również wykorzystać do zwiększenia postrzeganej wartości Twoich treści?
Upewnij się, że każdy nagłówek zawiera dwa kluczowe elementy:
Czas zaplanować proces realizacji każdej pozycji z listy. Podziel go na łatwe do wykonania kroki, aby odbiorca mógł skutecznie i efektywnie zająć się każdym zadaniem.
Zamiast podawać tylko instrukcje, warto dołączyć wizualizacje, zdjęcia, zrzuty ekranu, przykłady z życia wzięte lub nawet tutoriale wideo.
To potężnie ułatwia czytelnikowi zrozumienie poszczególnych etapów i ich realizację.
Twój ostateczny cel przy tworzeniu postu z listą jest prosty: chcesz zainspirować czytelników do podjęcia działań – nawiązania kontaktu z Twoją firmą.
Kiedy zobaczą namacalne rezultaty z wdrożenia Twoich wskazówek, zyskasz fanów swojej marki, bardziej gotowych do skorzystania z Twojej oferty.
To jest właśnie ten rodzaj sukcesu, do którego wszyscy dążymy – pozyskiwania nowych klientów.
Ten rodzaj artykułu porównuje konkurencyjne produkty. Oszczędza odbiorcom czas i pieniądze, jakie musieliby poświęcić na produkt, który okazałby się kosztowną pomyłką.
To dla nich ogromna wartość.
Zasada jest prosta. Dajesz swoim odbiorcom wgląd w dwa (lub więcej) konkurujących ze sobą produktów, porównując ich cechy i funkcjonalności.
Twoi czytelnicy mogą na tej podstawie określić, który z produktów jest dla nich odpowiedni. Bez godzin spędzonych na badaniach.
Wszystkie informacje potrzebne do podjęcia świadomej decyzji otrzymują od Ciebie w jednym miejscu! Jak tu nie lubić Twojej marki?
Nie pozostawiaj czytelnikom pola do domysłów. W tytule umieść nazwy dwóch (lub trzech) produktów, które porównujesz i ich kategorię.
Słowa kluczowe “produkt czy produkt” otrzymują zazwyczaj bardzo dużo wyszukiwań w Google, mają duży potencjał pod kątem SEO. Takie tematy potencjalnie mogą przyciągnąć na Twoją stronę dużo ruchu.
Przykładowo frazy: “iphone czy samsung” użytkownicy szukają 720 razy w miesiącu!
Daj znać odbiorcom, jakie aspekty zamierzasz porównać we wpisie. Pokaż, że wykonałeś (za nich!) kawał dobrej roboty i dostaną od Ciebie solidny research.
Przypomnij im, że mogą podjąć świadomą decyzję tylko wtedy, gdy mają pod ręką wszystkie niezbędne informacje. Muszą więc przeczytać całość Twojego artykułu.
Zanim użytkownicy przejdą do recenzji, muszą wiedzieć, że warto Ci zaufać.
Nikogo nie przekona recenzja silników opublikowana przez salon kosmetyczny.
Z drugiej strony, nie musisz być niekwestionowanym ekspertem, aby tego typu artykuły tworzyć.
Jednak nie będąc nim, musisz opowiedzieć historię, która upoważnia Cię do wypowiadania się na dany temat. Udowodnić, że masz jakieś doświadczenie w danej dziedzinie, wypróbowałeś produkty, o których piszesz.
Szczegółowo porównaj produkty (lub usługi), jedna cecha po drugiej. Zacznij od tej, której czytelnicy są najbardziej ciekawi.
Twój czytelnik z niecierpliwością czeka na Twoją rekomendację. Przeszedł przez porównanie wszystkich funkcji, a teraz oczekuje jasnej wskazówki z Twojej strony. Odpowiedzi na pytanie: Co ma wybrać?
Prowadząc bloga wykorzystuj również przewodniki. Ich mocą jest fakt, że odbiorcy chętnie się nimi dzielą. Udostępniają je w mediach społecznościowych i nie tylko.
Dzięki temu takie treści naturalnie uzyskują wiele backlinków, które z kolei poprawiają pozycję artykułu w wynikach wyszukiwania.
Twoja firma może dzięki nim zyskać widoczność w sieci, zademonstrować doświadczenie z pierwszej ręki i głębię wiedzy.
Podsuwając czytelnikom dokładne kroki, których potrzebują, aby zacząć w dowolnej dziedzinie lub temacie, który jest dla nich istotny – budujesz swój autorytet, a on jest wart każdej ceny.
Decydując się na temat przewodnika nie ślizgaj się po powierzchni. Zanurkuj.
Zamiast ogólnej tematyki, postaw na wąski temat, który będziesz w stanie DOKŁADNIE omówić.
Opisanie konkretnego rodzaju manicure to zdecydowanie lepszy pomysł niż pisanie przewodnika o tak rozległej tematyce jak manicure w ogóle.
Zacznij swój przewodnik od obietnicy korzyści, jakie czytelnik z niego wyniesie. Wyjaśnij, że rozumiesz, jak trudny jest ten temat, a następnie zapowiedz, co pojawi się w poradniku.
To miejsce na dokładne wyjaśnienia i wskazówki dla odbiorców. Staraj się maksymalnie upraszczać temat.
Odwołuj się do doświadczeń czytelników tak, aby mogli łatwo powiązać nowe informacje z wiedzą, którą już mają.
Dobre omówienie zawiera 3 elementy:
Wskaż odbiorcom właściwy kierunek. Wprowadziłeś ich już w temat. Czas pokazać, jak mogą zacząć w nim działać. Od razu.
Kroki, które tu zaprezentujesz nie muszą, przeprowadzić czytelnika przez całą drogę do celu. Mają wprowadzić ich na właściwą drogę.
Odbiorcy dotarli do samego końca artykułu. Wciąż masz ich zainteresowanie. Upewnij ich w tym, że temat jest bardzo istotny i wezwij do działania.
Skoro już pokazałeś, jak dobrze znasz się na omawianym zagadnieniu, to dobry moment, by zaproponować swoje wsparcie. Zachęć odbiorców do kontaktu lub złożenia zamówienia.
Co robią inaczej firmy posiadające dochodowe blogi?
GrowthBadger opublikował wyniki swoich badań, w których wzięło udział 1 117 blogerów. Opowiadali oni o swoich technikach i wynikach, jakie im dostarczają.
Co więc dzisiaj naprawdę działa?
Blogerzy o wyższych dochodach kładą większy nacisk na tworzenie ukierunkowanych treści. Takich, które mają największe szanse na udostępnienia.
Dzięki temu mogą szybko dotrzeć do większej liczby osób.
Jak to robią?
Jednym ze sposobów jest tworzenie artykułów w formie przewodników. Innym – udostępnianie darmowych narzędzi i materiałów, którymi ludzie chętnie się dzielą.
Aż o 700% częściej robią to twórcy dochodowych blogów w porównaniu z tymi mniej rentownymi!
W ten sposób strona firmowa przyciąga backlinki oraz więcej wartościowego ruchu.
Dodatkowo przedsiębiorcy, oferując wartościowy materiał w zamian za adres e-mail do potencjalnego klienta, budują swoją bazę mailingową.
Czytelnik nie ucieka już bezpowrotnie w otchłań Internetu. Mając jego adres e-mail możesz utrzymać z nim kontakt i dalej podgrzewać do skorzystania z Twojej oferty!
Dochodowe blogi ponad 2 razy częściej koncentrują się na zdobywaniu subskrybentów i robią to wykorzystując więcej metod niż przeciętni blogerzy!
Musisz jednak zaproponować czytelnikom coś dla nich prawdziwie wartościowego, aby zechcieli zostawić Ci swój e-mail lub jakikolwiek kontakt do siebie.
Znajomość odbiorców jest kluczem do sukcesu. Profil idealnego klienta sprawi, że przestaniesz błądzić we mgle i pozwoli wstrzelić się w zainteresowania konkretnie Twojej grupy docelowej.
Darmowy dodatek
Blogi o niższych dochodach są optymalizowane tak, by były unikalne. Natomiast te, na których się zarabia, zaspokajają unikalne potrzeby swoich wymarzonych gości.
Kiedy dobrze zrozumiesz swojego typowego czytelnika, będziesz wiedział jak prowadzić bloga, co i jak pisać, by go przyciągnąć do swojego biznesu.
Aby naprawdę zwiększyć wydajność i osiągnąć cele, tworzenie bloga wymaga stałego testowania, dostosowywanie jego układu i wyglądu.
Konsekwentnie optymalizując blog firmowy, będziesz w stanie skuteczniej kierować odwiedzających w stronę kasy, zwiększając swój autorytet i ostatecznie generując większe dochody dla swojej firmy.
Kiedy masz już wystarczająco dużo ruchu, rzeczy takie jak zmiany w projekcie, 2 sekundy szybszy czas ładowania lub dobrze zaprojektowane CTA mogą przynosić tysiące dodatkowych dolarów każdego miesiąca
- Tom Zsomborgi (Kinsta)
Każdy, kto choć raz spróbował napisać porywający artykuł wie, ile kosztuje prowadzenie bloga. Ważniejsze od kosztów są jednak zyski.
Bo możesz wydawać na blog firmowy tyle co nic i całe nic na nim zarabiać.
Możesz też zainwestować więcej, jednocześnie ciesząc się ciągle powiększającym się zwrotem z inwestycji. Treści mają to do siebie, że pracują na pozyskiwanie klientów bez przerwy.
Przekształćmy Twój blog z prostego magnesu na ruch w maszynę do robienia pieniędzy, a jeśli trzeba zbudujmy go od podstaw! Napisz do nas.
Odkryjesz metodę, która raz wdrożona, przyciąga klientów do firmy bez przerwy przez lata.
Poznasz strategie i łatwe do wykonania instrukcje, dzięki którym treści robią dokładnie to, na czym zależy Twojej firmie.
Kiedy poznasz te techniki tworzenia przekonujących treści, zaczniesz mówić językiem swoich klientów. Nic ich bardziej nie przekona!
Zobaczysz, jak za pomocą treści multimedialnych podkręcić zaangażowanie odbiorców na tyle, żeby stali się zachwyconymi klientami.
Nauczysz się, jak podsuwać treści odpowiednim ludziom w odpowiednim czasie, żeby chcieli wracać do Twojej firmy po więcej.
Dowiesz się, jak sprawić, aby każdy fragment treści działał na korzyść Twojego biznesu.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.