Biblioteka
przedsiębiorcy

Poznaj owocne notatki z topowych
lektur o biznesie, zarządzaniu
i marketingu a następnie
przeczytaj całą książkę
w kwadrans.

Sztuka osiągania zysku

Autor: The Art of ProfitabilityThe Art of Profitability

Poniżej znajdziecie 25 różnych przykładów modeli osiągania zysku, które możecie zastosować we własnym biznesie, i dzięki którym uzyskacie dochody ze źródeł, o których nigdy byście nie pomyśleli.

Zobacz notatki

Zbyt dobry, by mogli Cię zignorować

Autor: Cal Newport

Szokująco mądre przemyślenia na temat kariery. POZYCJA OBOWIĄZKOWA dla każdego, kto nie kocha swojej pracy, chce odejść z pracy i zająć się realizacją swoich pasji, albo nie jest pewien, co powinien robić. Wiele razy w tygodniu polecam ją ludziom, którzy wysyłają mi takie pytania mailem. Najlepsza książka, jaką przeczytałem w tym temacie.

Zobacz notatki

Making a Good Brain Great - Zadbaj o mózg

Autor: Daniel G. Amen

O tym, jak dbać o mózg – tę maź wewnątrz czaszki – opowiada lekarz, który skanuje mózgi i powiązał określone zachowania ze związkami chemicznymi w mózgu.

Zobacz notatki

4-Godzinny tydzień pracy.

Autor: Timothy Ferriss

Oto książka, która najbardziej ze wszystkich zmieniła moje życie. Bestseller New York Times, który latami okupował listę przebojów. Możecie przeczytać moje najważniejsze notatki, ale to i tak kropla w morzu. Genialne odwrócenie wszystkich książek w stylu „jak zarządzać całym swoim bałaganem”. Ta książka opowiada, jak odmówić swojemu bałaganowi, ustalić oczekiwania na swoich warunkach i być równie skutecznym w krótszym czasie.

Zobacz notatki

Sukces i co dalej...

Autor: Marshall Goldsmith, Mark Reiter

Skierowane do ludzi, którzy już osiągnęli sukces. Cechy osobowości, które prowadzą do sukcesu (osobista dyscyplina, zgadzanie się na wszystko, nadmierna pewność siebie) to równocześnie cechy, które powstrzymują przed pójściem dalej! Kiedy to trzeba słuchać rad i nie pozwolić, by nadmierna pewność siebie sprawiła, że będziemy robić zbyt wiele. Uszczypliwe idee wbrew intuicji, które, jak dla mnie, były bardzo prawdziwe. Wspaniałe konkretne sugestie dotyczące tego, jak być lepszym. Odkryj 20 nawyków działania, które musisz złamać…

Zobacz notatki

The personal MBA

Autor: Josh Kaufman

Oto prawdziwe Arcydzieło. To książka „DLA POCZĄTKUJĄCYCH”, którą będę polecał wszystkim, którzy interesują się biznesem. Zdumiewający przegląd wszystkiego, co trzeba wiedzieć. Zawiera wszystkie podstawy, minus modne słowa i tłuszcz. Nasze notatki mogą wam przybliżyć temat, ale zdecydowanie musicie przeczytać całą książkę. Jedna z najbardziej inspirujących książek, jaką przeczytałem od lat.

Zobacz notatki

Nudge

Autor: Richard Thaler i Cass Sunstein

Ta książka stanowi wyjątkowo ciekawe omówienie zagadnienia libertarianiańskiego paternalizmu.Czyli wpływania na zachowanie ludzi dla ich własnego dobra, bez zabraniania żadnych opcji ani znacznego zmieniania ekonomicznych bodźców.

Zobacz notatki

Paradoks wyboru

Autor: Barry Schwartz

Masz przed sobą wiele możliwości i decyzji? To zmieni sposób, w jaki będziesz na nie patrzeć.Gdy mamy nieograniczony wybór, uzyskujemy w naszych decyzjach lepsze wyniki, niż uzyskalibyśmy mając bardziej ograniczony świat, jednak czujemy się gorzej.

Zobacz notatki

Sztuka skutecznego przekazu

Autor: Chip Heath and Dan Heath

Doskonała analiza tego, co sprawia, że określone pomysły czy historie są lepiej zapamiętywane od innych!Możemy zastosować tę wiedzę w każdym obszarze firmowego marketingu! Fascynujące!

Zobacz notatki

Crowd Sourcing.

Autor: Jeff Howe

Wspaniałe spojrzenie na inny sposób wykonania projektu:nie obciążaniem outsourcingiem jednej osobiy, ale stworzenie systemu, w którym tysiące ludzi mogą mieć swój drobny wkład.

Zobacz notatki

Zmień swój mózg, zmień swoje życie.

Autor: David McRaney

Poznaj lekarza, który skanuje mózgi i powiązuje określone zachowanie ze związkami chemicznymi w mózgu.Bardzo techniczne zagadnienia neurologiczne, ale w naszym fachu wiedzy o mózgu nigdy nie jest zbyt wiele…

Zobacz notatki

Wywieranie wpływu na ludzi

Autor: Robert Cialdini

Pierwsza i klasyczna, już książka na temat psychologii perswazji.Jak uzyskać 700% więcej ochotników. Jak sprzedawać więcej, podwajając ceny. Jak sprawić, by ludzie myśleli, że podjęli wybór, gdy tak naprawdę to my go podjęliśmy za nich…

Zobacz notatki

How We Decide

Autor: Jonah Lehrer

Genialna książka z jasnym przesłaniem: nasz mózg emocjonalny jest szybszy i zazwyczaj mądrzejszy niż nasz mózg logiczny.Lata doświadczeń i używania logiki trenują nasze emocje; zachowują one wszystko, gromadząc prawdziwą mądrość. Badania dowodzą, że wiele decyzji podejmujemy lepiej, gdy kierujemy się instynktem.

Zobacz notatki

The Lean Startup

Autor: Daniel Kahneman

Każdy współczesny przedsiębiorca powinien przeczytać tę książkę dwa razy! Ona zmienia życie!Sukces startupu nie jest efektem dobrych genów czy bycia we właściwym miejscu we właściwym czasie. Sukces startupu może być zaprojektowany dzięki przestrzeganiu właściwej procedury, co oznacza, że można się tego nauczyć. A to oznacza, że można też tego nauczać!

Zobacz notatki

Nawyk samodyscypliny

Autor: Neil Fiore

Dobra książka z przemyśleniami i radami na temat tego, jak pokonać prokrastynację.

Zobacz notatki

Kod talentu

Autor: Daniel Coyle

Essencja Coyle’a z „Kodu talentu”, który ze wszystkich przeprowadzonych badań na temat świadomej praktyki wydestylował 52 porady, które można wprowadzić w życie. Niesamowita i inspirująca książka, w 90 minut można przeczytać całość, a potem zabrać się do pracy!

Zobacz notatki

5 Elements of Effective Thinking

Autor: Edward B. Burger i Michael Starbird

Krótka i genialna książka ze wskazówkami na temat lepszego myślenia. Konsekwencja, dokładność, skupianie się na podstawach, kreatywność i bardziej aktywna nauka. Zaskakująco inspirująca

Zobacz notatki

What Technology Wants

Autor: Kevin Kelly

Technologia podobnie do biologii jest żyjącą siłą, która może rozszerzyć nasz potencjał, jeśli będziemy słuchać czego chce. Fascynujące spojrzenie na technologię z perspektywy historii i filozofii; skąd pochodzi technologia, dokąd zmierza.

Zobacz notatki

Tested Advertising Methods

Autor:

, i jeden z pierwszych ewangelistów mierzenia jej skuteczności, napisał książkę, która w swoich czasach była fundamentem wiedzy o skutecznej reklamie.To aktualny również dziś, obowiązkowy klasyk wśród podręczników. Uczyli cię na lekcjach polskiego, by pisać piękny wstęp przed każdym wypracowaniem? Zapomnij o tym! W reklamie to nie działa. A Co działa świetnie? Sprawdź tu!

Zobacz notatki

The Culting of Brands

Autor: Douglas Atkin

Sekta nam pochlebia: sprawia, że czujemy się wyjątkowi i oryginalni, doceniani za to, kim naprawdę jesteśmy.Sekty muszą odseparować się od istniejącego stanu rzeczy. Unikatowa, fascynująca, wnikliwa analiza sekt i tego, dlaczego ich strategia działa. A także tego, jak wykorzystać te informacje w promowaniu swojej firmy.

Zobacz notatki

Zalety Iracjonalności

Autor: Dan Ariely

Jeśli przeczytaliście jego niesamowitą książkę zatytułowaną i bardzo się Wam spodobała– To ta książka, jest jej kontynuacją, z większą ilością przykładów – głównie organizacyjnych.

Zobacz notatki

The Willpower Instinct

Autor: Kelly McGonigal

Rewelacyjna książka o sile woli autorstwa profesor psychologii Uniwersytetu Standforda, która specjalizuje się nauczaniem właśnie w tej dziedzinie. Mocny akcent na początek: Najlepszym sposobem na poprawę samokontroli jest dostrzeżenie tego, jak i dlaczego ją tracisz. Jest to lepsza książka o sile woli od poprzedniej na mojej liście, łatwiej ją zastosować, jest lepiej napisana i lepiej przedstawia temat. Jest naprawdę świetna (O ILE zastosujesz ją w życiu!)

Zobacz notatki

Sztuka uczenia się.

Autor: The art of learningJosh Waitzkin

Mistrz szachowy zostaje mistrzem Tai Chi – odkrywa, że jego prawdziwym talentem jest nauka, a następnie dzieli się swoimi spostrzeżeniami i opowieściami.

Zobacz notatki

Willpower – Siła woli

Autor: Roy Baumeister i John Tierney

Posiadasz ograniczone zasoby siły woli, które maleją kiedy ich używasz. Istnieją dwie cechy, które wpływają na „dobre wyniki” w życiu: inteligencja i samokontrola. Większość problemów osobistych i społecznych wypływa z braku samokontroli. Kiedy spytano grupę ludzi o ich porażki życiowe, brak samokontroli znalazł się na szczycie listy. Porozmawiajmy więc o niej.

Zobacz notatki

Powrót do rzeczywistości

Autor: Guy Kawasaki

Świetna kolekcja esejów o przedsiębiorczości z autorskiego bloga blog.guykawasaki.com

Zobacz notatki

The War of Art

Autor: Steven Pressfield

Czy jeś pisarzem, który nie pisze, malarzem, który nie maluje, przedsiębiorcą, który nie założył własnego biznesu? Czy kiedykolwiek miałeś wizję tego, kim możesz się stać, dzieła, którego może Ci się udać dokonać, spełnionego człowieka, którym los pozwoli Ci być? Wiesz więc, czym jest „opór”. Koniecznie przeczytaj “Wojnę Sztuki”, lub poniższe najważniejsze notatki z książki.

Zobacz notatki

A Guide to the Good Life

Autor: William Irvine

Przewodnik dobrego życia: Starożytna sztuka stoickiej radości to książka, która naprawdę zrobiła na mnie wrażenie. Filozofia, którą kieruję się w życiu odkąd skończyłem siedemnaście lat, idealnie naśladuje filozofię sprzed dwóch tysięcy lat zwaną stoicyzmem. Oto najważniejsze notatki, które streszczają książkę i powinny pomóc Ci w podjęciu decyzji czy chcesz czytać całą. A warto!

Zobacz notatki

Realizacja

Autor: Larry Bossidy i Ram Charan

Egzekwowanie: Brakujące ogniwo, główny powód tego, że firmy nie dotrzymują swoich obietnic, przepaść pomiędzy tym, co chcą osiągnąć liderzy firmy i zdolnościami organizacji do wykonania. Dogłębne spojrzenie na brudną dyscyplinę doprowadzania rzeczy do końca w dużej organizacji.

Zobacz notatki

The E Myth Revisited

Autor: Michael E. Gerber

W założeniu brzmi bardzo prosto. Wszystko musi być systemem. Myślcie o swojej firmie, jak o prototypie franczyzy. Powinniście móc dać podręcznik komukolwiek i sprawić, by poradził sobie równie dobrze, co wy. Ponad milion sprzedanych egzemplaży? Przekonaj się sam…

Zobacz notatki

Manifest inwestora

Autor: William J. Bernstein

Każdy, kto ma jakiekolwiek pieniądze do zainwestowania (lub już je zainwestował) powinien przeczytać tę książkę. Jasne myślenie, wykorzystujące tylko fakty i liczby, a nie domysły. Teoria współczesnego portfela: wykorzystuj elementy pasywne całego rynku, bez spekulacji, bez wybierania akcji i unikaj całej branży finansowej wymuszającej opłaty.

Zobacz notatki

Potęga pełnego zaangażowania

Autor: Jim Loehr, Tony Schwartz

Autorzy przez wiele lat pracowali z najlepszymi sportowcami, dyrektorami i odkryli, że najlepsi z nich znali sekretny przepis.Wiedzieli, jak się zmusić, a potem zregenerować, zmusić, zregenerować. Przyjmijmy takie samo podejście w swoim życiu emocjonalnym, umysłowym, fizycznym i duchowym. Powinniśmy myśleć w kategoriach sprintów, a nie maratonów. Zaangażujmy się w pełni w to, co robimy, a później dajmy sobie czas na regenerację. Ale za każdym razem zmuszajmy się bardziej, idźmy dalej niż strefa komfortu, dokładnie tak, jak w przypadku dobrego planu ćwiczeń.

Zobacz notatki

Seeking Wisdom

Autor: Peter Bevelin

To jedna z moich ulubionych książek. Niewiarygodnie bogata. Wspaniały przegląd lekcji Charliego Mungera (partnera Warrena Buffetta) – i jego podejścia do list kontrolnych oraz multidyscyplinarnych modeli kierujących jasnym myśleniem. Główny morał: jeśli możemy uniknąć błędów, idzie nam lepiej niż większości. Jest to więc katalog najczęstszych lub najważniejszych błędów. I choć omawia głównie inwestycje, to można go zastosować do życia.

Zobacz notatki

You, Inc.

Autor: Ty Spółka AkcyjnaHarry Beckwith

To jedna z najnowszych książek Beckwitha, ale możecie przeczytać cokolwiek jego autorstwa.Wszystkie jego książki zawierają pierwszorzędne informacje na temat ułatwiania sobie życia poprzez większą ostrożność, bez względu na to, czy chodzi o marketing czy po prostu o życie.

Zobacz notatki

Cognitive Surplus

Autor: Clay Shirky

Czy pasywne oglądanie telewizji było chwilowym zwyczajem, który trwał 80 lat, i czy wracamy dziś do bardziej uczestniczącej kultury?Cały czas wolny, który ludzie poświęcają na dodawanie haseł do Wikipedii, tworzenie filmików na YouTube czy śmiesznych podpisów do obrazków z kotami to czas, w którym wcześniej pasywnie oglądali telewizję. Z pewnością Ty także polubisz przemyślenia Claya Shirky’ego na temat kultury internetowej.

Zobacz notatki

Pragmatic Thinking and Learning

Autor: Andy Hunt

Wspaniała kolekcja wybranych faktów na temat tego, jak uczyć się efektywnie i myśleć jasno.Ponieważ napisana została przez programistę, jest w niej wiele komputerowych analogii, które docenią programiści. W „Pragmatycznym myśleniu i uczenie się” ludzie, którzy nie są programistami mogą poczuć się trochę pominięci…

Zobacz notatki

Teraz małe jest wielkie.

Autor: Seth Godin

Seth Godin to jeden z największych celebrytów, w reklamowej blogosferze.A to zbiór jego krótkich, głębokich postów z bloga, wszystkie prowokują do myślenia i inspirują każdego do reklamowania wszystkiego. Jeśli do tej pory nie był to Twój ulubiony pisarz, być może po tych tekstach staniesz się jego fanem i wiernym uczniem.

Zobacz notatki

Tribes

Autor: Seth Godin

Przywódcy mają zwolenników. Managerowie mają pracowników.Inspirujące spojrzenie na to, czego potrzeba, by organizować i mobilizować grupy ludzi. Jedna z najgłośniejszych książek ostatnich lat.

Zobacz notatki

Poke the box

Autor: Seth Godin

Obłędny krótki manifest o tym, jak wyrobić sobie nawyk zaczynania różnych rzeczy. Inspirujący jak diabli. Dawaj dawaj dawaj!

Zobacz notatki

Drive

Autor: Daniel Pink

Kiedy pieniądze wykorzystywane są jako zewnętrzna nagroda za jakieś działanie, badani tracą zainteresowanie nim.Bardzo zaskakująca analiza działania motywacji. Motywacja zewnętrzna i wewnętrzna. Praca i zabawa. Niezbędna dla każdego managera.

Zobacz notatki

Pstryk

Autor: Chip Heath and Dan Heath

Wspaniała książka psychologiczna o rzeczywistych sposobach dokonania trwałej zmiany – zarówno osobistej, jak i organizacyjnej.Tak wiele potężnych przemyśleń opierających się na faktach, a nie teorii. Inspirujące, przeczące intuicji historie ogromnych zmian organizacyjnych wbrew wszystkiemu. Wysoce zalecana dla każdego.

Zobacz notatki

Wyznania mówcy.

Autor: Confessions of a Public SpeakerScott Berkun

To najlepsza książka o wystąpieniach publicznych jaka kiedykolwiek została wydana.Pozycja obowiązkowa dla każdego, kto się tym zajmuje. Wspaniałe, konkretne porady i osobiste opowieści.

Zobacz notatki

You Are Not So Smart.

Autor: David McRaney

Wspaniałe podsumowanie 46 błędów poznawczych.Wiele z nich było omawianych w takich książkach, jak , ale jeśli nie czytaliście ich, to jest wspaniała książka na początek. W przeciwnym wypadku jest to dobre przypomnienie, warte przeczytania.

Zobacz notatki

Ignore Everybody

Autor: Hugh MacLeod

Artysta, Hugh MacLeod przekazuje genialne, zwięzłe informacje na temat kreatywności.Seth Godin mówi o tej książce tak „Polecam ten tytuł wszystkim muzykom, artystom i przedsiębiorcom. To będzie wasza najważniejsza lektura, nawet jak nie lubicie zbyt wiele czytać. I muszę potwierdzić, że jest w tym dużo racji.

Zobacz notatki

Nie każ mi myśleć!

Autor: Steve Krug

Używaj konwencjonalnych zwrotów tak, by ludzie nie musieli myśleć nawet przez milisekundę. – Steve Krug napisał książkę, która stała się lekturą obowiązkową dla wszystkich, którzy tworzą strony internetowe.

Zobacz notatki

BrainRules

Autor: John Medina

Ludzki mózg ewoluował w warunkach niemal nieustannego ruchu. Można z tego wnioskować, że optymalne środowisko dla przetwarzania informacji będzie zawierało ruch. Dokładnie tak jest.W zasadzie najlepsze spotkanie biznesowe odbyłoby się, gdyby wszyscy chodzili z prędkością ok. 2,8 km na godzinę.

Zobacz notatki

Potęga Irracjonalności

Autor: Dan Ariely

Ludzie są niewiarygodnie podatni na efekt kontekstu.Podejmowane przez nas decyzje determinują niezwiązane wpływy z bezpośredniego otoczenia, niezwiązane emocje, krótkowzroczność i inne formy irracjonalności, które pokazuje ta książka. Mój ulubiony rodzaj książki: wymienia i wyjaśnia wszystkie rzeczy, które ludzie robią wbrew intuicji.

Zobacz notatki

O reklamie

Autor: David Ogilvy

Jeśli reklama nie sprzedaje produktu, to nie jest kreatywna” –Amen. Reklama, która nie obiecuje konsumentowi żadnych korzyści, nie sprzeda produktu. A jednak większość kampanii reklamowych nie zawiera żadnej obietnicy korzyści.

Zobacz notatki