Zastanawiasz się, co czyni stronę efektywną? Ta rzecz to umiejętność przekonywania docelowych klientów do oferty firmy. Osiąga się to dzięki profesjonalnemu projektowaniu www.
Poznaj inspirujące przykłady profesjonalnie stworzonych stron.
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Dobre projektowanie www to połączenie kilku składników. Treści przygotowanych z myślą o skanujących. Intuicyjnej nawigacji, prowadzącej do celu bez przeszkód. Błyskawicznej szybkości ładowania. Oraz tego specyficznego kleju w postaci odpowiadania na potrzeby klientów każdym zdaniem i obrazem.
Mariusz Słowik
Head of design
Próba wyjaśnienia zasad projektowania dobrej strony internetowej jest jak próba wyjaśnienia tego, jak sprawić, by biznes osiągnął sukces. To tak szeroki temat, że stwierdziliśmy, że dobrze byłoby opublikować niedługo po tym poście więcej bardziej szczegółowych artykułów na temat każdego z wymienionych tu elementów. Tymczasem potraktujcie ten post jak wstęp, który jest ważny, jeśli chodzi o pracę nad dobrym projektem strony www.
Jeśli macie więcej czasu i chcielibyście dowiedzieć się więcej na temat profesjonalnego tworzenia grafiki na stronę internetową, na końcu tego posta znajdziecie kilka użytecznych linków. Zawsze możesz się także z nami skontaktować i poprosić o pomoc przy pracach nad projektem Twojej strony.
Spójność – spójność oznacza, że wszystko do siebie pasuje. Rozmiar nagłówków, wybór czcionek, kolory, styl przycisków, przestrzeń, elementy designu, styl ilustracji, wybór fotografii itd. Wszystko powinno być uporządkowane tematycznie, by całość projektu strony www, była spójna, zarówno na poszczególnych podstronach, jak w obrębie jednej podstrony. Wszystko powinno być wyrównane – wyrównywanie sprawia, że projekt graficzny strony internetowej, jest bardziej uporządkowany i lepiej przyswajalny, a wszystko wygląda na bardziej dopracowane. Upewnijcie się, że takie elementy designu, jak obrazki i teksty są wyraźne i ostre – wszystko sprowadza się do pikseli.
Nie ważne, jakimi ważnymi i przydatnymi informacjami chcecie się podzielić z klientami, i tak poświęcą tylko kilka sekund na „przeskanowanie” strony, by zdecydować, czy warto na niej pozostać. Spróbujcie umieścić najbardziej interesujące i przydatne informacje w pierwszym akapicie na każdej podstronie.
Na co zwrócić uwagę podczas projektowania przestrzeni dla treści strony internetowej?
Typografia – to element designu, który najczęściej powinien być spójny na całej stronie, na tyle duży, by dało się go odczytać i proporcjonalny: nagłówki i podtytuły powinny się wyróżniać; wybierajcie kontrastowe kolory, by lepiej się czytało; zamiast justować tekst, spróbujcie go wyrównać do lewej, co również poprawia komfort czytania.
Im mniej, tym lepiej!
- Akapity powinny być jak najkrótsze.
- Podstrony powinny być krótkie.
- Nie przeładowujcie stron tekstem.
- Jeśli macie wiele do powiedzenia, podzielcie treść na punkty, krótsze akapity, rozdziały lub podzielcie ją między oddzielne podstrony.
Wykorzystujcie prostą i łatwą do odnalezienia nawigację, znajdującą się na górze strony, co jest dość popularne na większości stron. Linki do poszczególnych podstron lepiej umieścić po pierwszym akapicie. Unikajcie umieszczania linków do innych stron w głównym tekście – odwiedzający może opuścić stronę zanim skończy czytać.
Bądźcie przewodnikami dla użytkownika. Poruszając się po dobrze
zaprojektowanej stronie internetowej użytkownik powinien być prowadzony
przez projektanta (A raczej przez jego grafikę strony internetowej). Cele są różne
i indywidualne. Założenia mogą być takie, aby użytkownik kliknął w logo marki,
przeszedł do głównego przesłania strony, następnie do wyrazistego obrazka,
(który nada stronie osobowość), potem do głównej części tekstu, podczas gdy
nawigacja i pasek boczny będą stanowić tylko drugorzędny element tej wędrówki.
Prędkość wczytywania projektu jest bardzo ważna. Strona musi wczytywać się szybko – odwiedzający nie będą czekać aż skończy się ładować – jeśli zajmie to dłużej niż sekundę, opuszczą ją – dlatego obrazki należy umieszczać rozważnie.
Zapewnij dostępność każdemu i pozwól wyrazić opinię.
Na stronę powinno się dać wejść z każdego urządzenia, jakie może wybrać
odwiedzający – z tabletu, komputera osobistego, telefonu komórkowego, laptopa itp.
Weźcie pod uwagę, że część użytkowników może oglądać stronę na starym telefonie.
Ta zasada ma także zastosowanie dla przeglądarek internetowych używanych
przez odwiedzających. Nie możecie pozwolić, by wasza strona wyglądała źle w
najbardziej popularnych przeglądarkach – Internet Explorer jest wykorzystywany
przez większość użytkowników Windowsa, dlatego wszelkie najnowsze technologie,
które planujecie umieścić na stronie powinny mieć lekkie i proste odpowiedniki
dla starszych przeglądarek i telefonów.
Udogodnienia dla niepełnosprawnych. Stronę powinno być łatwo dostosować dla niepełnosprawnych, osób z problemami ze słuchem czy wzrokiem. Zastanówcie się nad dodaniem opcji zmiany rozmiaru czcionki na całej stronie albo zmiany motywu na bardziej kontrastowy. Siądźcie z dala od ekranu i zdecydujcie, czy ze strony da się wygodnie korzystać. Pozwólcie klientom wyrażać opinię. Każdy odwiedzający powinien być traktowany jak cenny klient. Często może zasugerować wam dobre pomysły i rozwiązania. Umieśćcie dane kontaktowe w widocznym miejscu i pozwólcie klientom zostawiać komentarze.
Jeśli chcesz, abyśmy pomogli Ci stworzyć doskonałą stronę, dla Twojego biznesu, po prostu daj nam o tym znać. Napisz, lub zadzwoń 660 970 980 po bezpłatną, niezobowiązującą ofertę.
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.
Zainspiruj się najlepszymi stronami na świecie. Dowiesz się, co sprawia, że są tak skuteczne i wykorzystaj ich strategie u siebie.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.