Poradnik zawiera trendy i ponadczasowe zasady, dzięki którym strony angażują odbiorców i zwiększają konwersje.
Przykłady profesjonalnych stron www wykorzystaj jako inspirację dla własnego biznesu. Zaczynajmy!
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Niemal 65% osób w wieku od 16 do 74 lat zamawia towary lub usługi przez internet. Dlatego tak ważne jest stworzenie profesjonalnej strony internetowej, która zaangażuje odbiorcę i zachęci go do interakcji z Twoją firmą.
Mariusz Słowik
Head of design
Zaprojektowanie profesjonalnej strony www nierozerwalnie łączy się z poznaniem trendów w tym zakresie.
Wiedza o tym, co działa dziś, może być doskonałą inspiracją do stworzenia witryny, która przyciąga i przekonuje klientów.
Ważne! Traktujemy trendy przez pryzmat biznesu i przychodów, a nie koloru, który aktualnie jest modny.
Z internetu korzysta 88.4% mieszkańców naszego kraju
64.6% osób w wieku od 16. do 74. roku życia zamawiało towary lub usługi przez internet
Spora część Twoich klientów robi zakupy w sieci.
Nieobecność Twojej firmy w internecie lub słaba obecność to błąd – tracisz możliwość pozyskania nowych klientów, którzy jeśli nie u Ciebie, kupią u konkurencji.
Co działa w 2023 roku? Niezmiennie dbałość o zaangażowanie użytkownika.
Tworzenie strony internetowej musi skupiać się na doświadczeniach odbiorców, zapewniając im nie tylko łatwy dostęp do informacji, których szukają, ale też kreatywne rozwiązania i wciągające interakcje.
Sprostaj wymaganiom użytkowników
Musisz zapewnić odbiorcom sprawne i intuicyjne poruszanie się po stronie, spersonalizować jej elementy i w idealnym wypadku, pozwolić odbiorcom na dostosowanie jej do swoich preferencji.
Coraz częściej na profesjonalnych stronach www możesz spotkać takie elementy, jak możliwość zmiany trybu na ciemny czy wyłączenie dźwięków.
Przykładowa strona internetowa z suwakiem zmiany trybu na ciemny to Antyweb.
Niepozorne funkcje mogą sprawić, że korzystanie z Twojej strony będzie przyjemniejsze.
Tworząc własną stronę internetową, nie zapominaj również o tym, jak ważne są treści interaktywne.
Treści interaktywne angażują one użytkownika, nierzadko gwarantują mu dobrą zabawę lub spersonalizowaną wiedzę. Coś, co sprawia wrażenie jakby zostało stworzone specjalnie dla niego.
Przykład takich treści możemy znaleźć np. na stronie Sephory.
Profesjonalna strona internetowa musi być intuicyjna.
Procesy takie jak rejestracja na stronie, pobieranie materiałów, subskrybowanie kanału itd. powinny być łatwe i mieć jak najmniej kroków.
Im więcej szukania na stronie, kroków potrzebnych do kupienia, tym większa szansa, że odbiorca wyjdzie z Twojej strony bez finalizacji sprzedaży.
Co można zrobić, by tak się nie stało?
Zadbać o każdy element strony, przygotowując ją do konwertowania. Skontaktuj się z nami i stwórzmy ją razem.
Strona internetowa zawiera wiele elementów – tekst, filmy, animacje, ilustracje. To bardzo ważne, by niosły one ze sobą spójny przekaz.
Witryna sprawiająca wrażenie chaotycznej i przeładowanej nie tylko nie przyciągnie użytkownika, ona go skutecznie odstraszy.
Każdy, kto wchodzi na Twoją stronę, powinien szybko i bez problemu odnaleźć to, czego szuka.
Spraw, by od samego początku wiedział, z jaką firmą ma do czynienia i co mu oferujesz.
Jego uwaga w internecie jest zbyt krucha.Nie opłaca się zmuszać go do wyczerpujących poszukiwań i domysłów.
Pierwszą kwestią, jaką musisz rozważyć przy projektowaniu własnej strony internetowej, jest określenie, co chcesz przekazać swoim odbiorcom.
Wszystko, co znajduje się na Twojej witrynie – od jej układu, po kolorystykę, grafiki czy fonty, musi opowiadać spójną historię.
Jeśli Ci się to uda, osiągnięcie konwersji będzie w zasięgu ręki.
Użytkownik Twojej witryny po wejściu na nią musi szybko i bez problemu znaleźć to, czego szuka. Dlatego jedną z najważniejszych zasad jest zaplanowanie logicznej i intuicyjnej nawigacji.
Zrozumiały dla wszystkich układ, przejrzyste menu i spójność to fundament tego procesu.
Wyróżnij najważniejsze zakładki, stosuj odpowiednią hierarchię.
Na przykład strona „Nasi pracownicy” powinna być podstroną zakładki „O nas”, jeśli umieścisz ją w zakładce „Kontakt”, masz małą szansę, że ktokolwiek będzie jej tam szukać.
Pamiętaj również o wyszukiwarce na stronie (szczególnie jeśli masz duży serwis e-commerce), przyciskach call to action (czyli wezwaniu do działania) i linkowaniu wewnętrznym, czyli odnośnikach do innych podstron Twojej witryny.
Najważniejsza zasada
Ułatwiaj użytkownikom angażowanie się wszędzie, gdzie to tylko możliwe. Usuwaj wszystko, co nie jest konieczne.
Na stronie musisz przekazać wiele informacji na temat swoich usług czy produktów. Zorganizuj je w taki sposób, aby najważniejsze z nich były widoczne na pierwszy rzut oka.
Korzystaj z przemyślanej hierarchii wizualnej.
Rozróżniaj wielkości fontów, wyróżniaj kluczowe elementy kolorem, ramką.
Wolna przestrzeń (whitespace) również pomoże Ci zwrócić uwagę na najważniejsze miejsca, a przy okazji nadasz dzięki niej stronie lekkości.
Proste strony uznawane są za najbardziej funkcjonalne! W ostatnich latach stały się trendem w tworzeniu profesjonalnych stron www.
Jak wyglądają proste strony? Korzystają z niewielkiej palety kolorów, mają dużo wolnej przestrzeni, funkcjonalne i przejrzyste menu.
Wolna przestrzeń daje miejsce na oddech.
Przeładowane kolorami i treścią strony nie tylko często dość długo się ładują, lecz także sprawiają wrażenie nieintuicyjnych.
Co zawierają profesjonalne strony www? Rekomendacje użytkowników i klientów.
Kiedy internauta wchodzi na Twoją stronę, nie zyskujesz jego zaufania automatycznie. Potrzebuje od Ciebie dowodów.
Dlatego podstrona z referencjami, opinie o Twoich usługach i produktach, które wystawiają inni odbiorcy, jest dla niego potwierdzeniem, że dobrze trafił i możesz jemu również pomóc.
Samodzielne tworzenie referencji nie jest jednak dobrym pomysłem. Daj miejsce prawdziwym ludziom i prawdziwym opiniom.
Poproś klientów o referencje i zgodę na udostępnienie wizerunku.
Chatboty to komunikatory, w których rozmowę z użytkownikiem odbywa program komputerowy.
Zazwyczaj zawierają odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, pomagają w nawigacji na stronie, rozwiązują problemy.
Są w stanie odciążyć dział konsultantów i pomocy technicznej i dać użytkownikom natychmiastową odpowiedź.
Musisz jednak powiadomić odbiorcę, że rozmawia ze sztuczną inteligencją, a nie pracownikiem Twojej firmy.
Profesjonalne strony www stają się ciekawsze dla użytkowników, jeśli znajdują na nich treści interaktywne. Dzięki takim elementom są oni bardziej zaangażowani i spędzają więcej czasu na stronie.
Taką treścią może być na przykład kalkulator wynagrodzenia, ankieta jakości, psychotest, interaktywna mapa, gra czy aplikacja.
Zazwyczaj pozwalają one na uzyskanie spersonalizowanych rozwiązań, na przykład na stronie Maybelline dostępna jest wirtualna przymierzalnia, w której możesz na wgranym przez siebie zdjęciu sprawić działanie/kolor produktu.
Sprawdzą się nawet mikrointerakcje z użytkownikiem, jak na przykład zmiany koloru linków, na które już wchodził, czy przycisk „Obserwuj” na stronie, który po kliknięciu zmienia się w przycisk „Obserwujesz”.
Coraz popularniejsze są urządzenia, które sterujemy głosem (od smartfonów, przez Google Home, po radio w telefonie).
Projektując stronę warto przemyśleć interfejsy aktywowane głosem, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom internautów.
Zwróć uwagę na typografię, czyli wizualne przedstawienie tekstu – czasami ciekawy, unikalny font może przyciągnąć uwagę bardziej niż grafika!
Przejrzyste menu, dobrze ustrukturyzowane informacje i prostota to nie wszystko. Twoja witryna musi spełniać jeszcze kilka innych wymagań, żeby zbierać dla Ciebie klientów.
74.6% użytkowników sieci komórkowych korzysta z Internetu w telefonie
Musisz dostosować swoją stronę internetową do urządzeń mobilnych. Nawet najlepiej i najciekawiej zaprojektowana strona nie zda egzaminu, jeśli nie będzie działać na tablecie czy smartfonie.
Z Twojej witryny musi się wygodnie korzystać zarówno mobilnie, jak i z poziomu komputera.
Witryna powinna być też przyjazna… kciukom.
Choć może brzmieć to niezrozumiale, warto sięgnąć po swój telefon i sprawdzić, których palców używasz najczęściej, przeglądając internet. Są to kciuki, prawda?
Dlatego też warto zaprojektować wersję mobilną strony tak, aby wszystkie najważniejsze elementy menu znajdowały się w zasięgu kciuka.
Szybkość ładowania strony ma znaczenie dla 83% użytkowników
Im dłużej trwa ładowanie, tym większe prawdopodobieństwo, że internauta opuści stronę przed jej załadowaniem.
Wszelkie problemy i opóźnienia mogą skutkować mniejszym ruchem na stronie i brakiem zainteresowania.
Jak temu przeciwdziałać? Szybkość ładowania możesz sprawdzić na przykład na udostępnionej przez Google stronie PageSpeed Insigths.
Dzięki niej możesz odkryć problemy z wydajnością na Twojej stronie, co pomoże Ci usunąć błędy.
Aby odciążyć własną stronę internetową i poprawić szybkość ładowania możesz sprawić, że będzie pobierała tylko te informacje, które są widoczne i potrzebne użytkownikowi w danej chwili.
Większość użytkowników Twojej strony nie przejrzy każdej zakładki i każdego elementu Twojej witryny, nie jest więc konieczne ładowanie wszystkiego już w momencie ich wejścia na stronę.
Można korzystać z opcji nieskończonego ładowania, ale też z podziału na strony czy przycisku „Załaduj więcej”, pojawiających się w momencie, gdy odbiorca znajdzie się na dole strony.
Kiedy użytkownik wchodzi na Twoją stronę po raz pierwszy, zapoznaje się z nią, dopasowuje do siebie (na przykład wybierając język strony czy swoją lokalizację).
Robi tak chociażby Stradivarius.
Warto ułatwić mu korzystanie z witryny po raz drugi i zapamiętać jego zachowania – kiedy następnym razem wejdzie na stronę, będzie już ona do niego dostosowana na podstawie wcześniejszych zachowań.
Przykładowo strona Pyszne.pl zapamiętuje wpisywany przez Ciebie adres, a wyszukiwarka Google pokazuje wyniki dopasowane do Twojej lokalizacji, języka czy kraju.
Takie dopasowanie może wpłynąć na liczbę konwersji. Klient nie musi kolejny raz personalizować wyników. Są one dopasowane do niego automatycznie.
Użytkownicy nie chcą mówić o sobie zbyt wiele, szczególnie przy pierwszym spotkaniu z Tobą. Dlatego też na początek warto zbierać tylko te najpotrzebniejsze dane.
Na przykład przy pierwszym kontakcie przez formularz kontaktowy możesz poprosić tylko o imię, nazwisko i adres e-mail.
W kolejnej wiadomości możesz jednak poprosić już o więcej, na przykład numer telefonu. Pod warunkiem, że Twój system CRM zapamięta użytkownika i go rozpozna przy kolejnym wejściu.
Wiesz już, co dziś działa i jakie trendy w projektowaniu witryn warto wdrażać u siebie. Strona internetowa to jednak wiele innych ważnych zagadnień. Sprawdź nasz poradnik i dowiedz się więcej!
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.
Zainspiruj się najlepszymi stronami na świecie. Dowiesz się, co sprawia, że są tak skuteczne i wykorzystaj ich strategie u siebie.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.