Strona wizytówka

Wizytówka internetowa dla małej firmy

Strona wizytówka ma kilka podstron, na których prezentowany jest Twój biznes. To opcja dedykowana szczególnie małym i średnim firmom.

Sprawdź, co na niej zawrzeć, żeby skutecznie przyciągać potencjalnych klientów i przekonywać ich do kupowania.

Zaczynajmy.

Strona wizytówka

OWOCNY HIT!

Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.

Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Streszczenie:

Strona wizytówka w esencjonalny sposób przekazuje na kilku podstronach wszystkie niezbędne informacje o firmie. Dobrze wpasowuje się w potrzeby małych i średnich biznesów. Potrzebujesz jej, aby mieć gdzie kierować ruch, zmieniać go w dopięte transakcje i dowiadywać się więcej o swoich potencjalnych klientach dzięki analityce internetowej.

Krzysztof Gilowski
Head of marketing

> strona internetowa > strona wizytowka

Dlaczego potrzebujesz strony firmowej?

88%

88% użytkowników, którzy szukają konkretnych usług online, w ciągu doby od wyszukiwania decydują się nawiązać kontakt z dostawcą.

64%

64% użytkowników korzysta z wyszukiwarki w momencie, w którym pojawia się u nich potrzeba zakupu.

Jednocześnie użytkownicy, którzy szukają usług i produktów w wyszukiwarce, są nawet 2.4 razy bardziej skłonni do zakupu.

Powinno Ci zależeć na tym, aby być widocznym w sieci: w kontekście działalności Twojej firmy.

76%

76% użytkowników sprawdza, jak firmy prezentują się w sieci zanim zdecydują się na odwiedzenie danego sklepu czy punktu usługowego.

Z tego względu nawet, jeśli prowadzisz niewielką, lokalną firmę, powinieneś docenić możliwości, jakie daje obecność w sieci i zadbać o swoją wizytówkę internetową.

Za chwilę przejdziemy do dokładnego omówienia potrzeb Twoich odbiorców i tego, jak im sprostać swoją stroną wizytówką.

Na początek jednak nazwijmy wszystkie zalety posiadania skutecznej strony www.

Oto 6 powodów, dla których powinieneś mieć stronę:

Większa widoczność firmy w sieci.

1

Podstawa firmowego marketingu.

3

Miejsce do budowania relacji: z klientami, sprzedawcami i partnerami.

5

Budowa profesjonalnego wizerunku.

2

Możliwość kierowania podróżą klienta i skłaniania go do zakupu.

4

Pełna kontrola nad wizerunkiem firmy w internecie.

6

Strona internetowa to najważniejsze miejsce z informacjami o Twojej firmie

Strona wizytówka to prosta witryna z kilkoma zakładkami, która w esencjonalny sposób przedstawia firmę (zazwyczaj małą lub średnią) w sieci. Odpowiada na pytania: czym się zajmujesz, co oferujesz, jak się z Tobą skontaktować i dlaczego warto to zrobić.

Większe biznesy i sklepy internetowe potrzebują dużo bardziej rozbudowanych witryn.

Strona www jest jedynym miejscem w internecie, które skupia się wyłącznie na Twojej firmie, produktach i usługach.

Oczywiście korzystanie z mediów społecznościowych, witryn z ofertami i innych kanałów (zależnie od Twojej branży) jest ważne.

Jednak żadne z nich nie pozwala w pełni zaprezentować Twojej firmy tak, jak unikalna strona www.

Dlatego, chociaż portale takie jak Facebook pozwalają stworzyć szczegółowy profil, nie mogą konkurować ze stroną wizytówką.

Na Facebooku (lub dowolnym innym serwisie) zawsze będziesz ograniczony możliwościami danej platformy i jej polityką.

Tymczasem Twoja strona internetowa typu wizytówka daje Ci pełną dowolność w stosowaniu obrazów, kolorów, czcionek i hierarchii informacji zgodnie z Twoimi potrzebami. Twoja strona powinna być unikatowa!

Podstawa działań marketingowych

Projektowanie strony firmowej daje Ci całkowitą kontrolę nad tym, jak informujesz o sobie i swoich produktach.

Zyskujesz również miejsce, do którego możesz kierować ruch z kampanii reklamowych zarówno online, jak i offline oraz każdego innego kanału, na którym docierasz do potencjalnych klientów.

Umieszczasz link do swojej strony wszędzie: na wizytówkach, w e-mailach, mediach społecznościowych, na zewnętrznych serwisach, u influencerów, z którymi współpracujesz – dosłownie wszędzie.

Zadbaj, żeby strona wizytówka była maksymalnie zoptymalizowana pod konwersję. Ma realizować Twoje konkretne cele biznesowe.

Wizytówka internetowa pozwala na bliskie spotkania online z klientami

Ruch na Twojej stronie może pochodzić z różnych źródeł:

  • wyszukiwanie organiczne (bezpłatne),
  • kliknięcia w reklamę,
  • portale społecznościowe,
  • link w poście blogowym partnera,
  • bezpośrednie wpisanie adresu w pasek wyszukiwarki (święty Graal marketingowców!).

Im więcej działań promocyjnych prowadzisz i im bardziej są one zróżnicowane, tych źródeł będzie więcej.

W każdym przypadku jednak potrzebujesz miejsca, do którego możesz z dumą kierować użytkowników – własnej strony internetowej.

Wiedza o klientach płynąca z danych zbieranych za pomocą takich narzędzi jak Google Analytics jest na wagę złota i pozwala jeszcze lepiej zrozumieć odbiorców. Aby je zbierać, potrzebujesz strony.

Nawet najprostsza strona wizytówka pomaga Ci nie tylko dotrzeć do swoich klientów, ale też zdobywać o nich cenną wiedzę, której potrzebujesz, żeby doskonalić swój marketing.

Prowadź klienta za rękę na swojej stronie wizytówce

Strona wizytówka jest ważnym elementem podróży zakupowej Twojego klienta.Jeśli nie będziesz mieć jasno rozplanowanych kolejnych kroków, Twoi klienci nie będą wiedzieli, co mają robić po zapoznaniu się z Twoją stroną.

W efekcie opuszczą ją bez żadnego działania.

88%

88% użytkowników zazwyczaj nie wraca na daną stronę po złym doświadczeniu z nią.

70%

70% stron niewielkich firm nie posiada wyraźnego CTA (call to action - wezwania do działania).

Nie idź tą drogą!

Projektując stronę internetową, zaplanuj, w jaki sposób Twój potencjalny klient może podążać w stronę zakupu. Na każdym kroku, wyraźnie mu to sugeruj!

Zastanów się jakich działań oczekujesz od odwiedzających i zachęć ich do akcji wezwaniami do działania (CTA) na stronie.

Z klientów, którzy wejdą na Twoją stronę, większość - przynajmniej za pierwszym razem - zrezygnuje z zakupu czy kontaktu.

To naturalnie. Nie wszyscy są już na etapie porównywania ofert.

Jeśli jednak ich doświadczenie będzie dobre, wrócą do Ciebie, gdy będą gotowi.

Być może będą wymagali większej ilości “spotkań” z Twoją marką, ale każde kolejne będzie ich zbliżać do spodu lejka sprzedażowego.

Pomagaj klientowi stopniowo wchodzić głębiej w lejek sprzedaży.

W końcu dokona zakupu, np. po wypróbowaniu produktu, skorzystaniu z kodu promocyjnego czy po prostu mając już dostatecznie dużą wiedzę na temat Twoich usług i zaufanie do nich.

Kierując ludzi na swoją stronę wizytówkę, masz możliwość powitania ich wiadomościami, które zachęcają do aktywności, na jakiej Ci zależy. Wykorzystaj to.

Dobra strona wizytówka, czyli jaka?

Każda dobra wizytówka internetowa jest unikalna, wyróżnia firmę od konkurencji. Jednak są konkretne wyznaczniki tego, co sprawia, że jest dobra.

Po pierwsze, każda profesjonalna strona internetowa musi wyświetlać się idealnie zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na laptopie czy komputerze stacjonarnym – ma być responsywna.

Nie chcesz tracić odwiedzających przez słabe pierwsze wrażenie.

Po drugie, potrzebujesz wygodnego menu, dzięki któremu użytkownik bez wysiłku zagłębi się w Twoją witrynę i znajdzie szybko wszystko, czego szuka.

37%

Nieintuicyjna nawigacja tak bardzo irytuje 37% odwiedzających, że skłania ich do opuszczenia strony.

Po trzecie, musisz dokładnie przemyśleć, co jest Twoją unikalną propozycją wartości i jasno ją zakomunikować na stronie.

Propozycja wartości musi być wyjątkowa dla Twoich klientów. Ta wartość to coś, co odróżnia Cię od konkurencji.

Chodzi o to, żeby znaleźć w swoim rozwiązaniu coś unikalnego. Zamknąć to w stwierdzeniu, które wyjaśnia, jakie korzyści otrzyma klient, wybierając Twoją firmę. Kluczem są potrzeby klientów.

Po czwarte, na Twojej stronie wizytówce nie może zabraknąć tych podstron:

Strona główna

1

Strona usług lub produktów

3

Opinie/recenzje/case study

5

Polityka prywatności

7

Mapa witryny

9

Strona “O nas”

2

FAQ

4

Strona “Kontakt”

6

Regulamin

8

"Nie znaleziono strony"

10

Strona główna: dzień dobry!

Strona główna ma dać odwiedzającym przegląd tego, kim jesteś, czym zajmuje się Twoja firma i skierować ich we właściwe miejsce na stronie.

Stronę główną zobaczy najwięcej osób, które trafią na Twoją witrynę z różnych źródeł.

75%

75% konsumentów przyznaje, że wyrabia sobie zdanie na temat jakości i wiarygodności marki po… designie strony internetowej!

Strona główna musi jednak zachęcać do dalszej eksploracji nie tylko designem. Zadbaj, żeby ładowała się błyskawicznie. Inaczej użytkownicy wyjdą zanim jeszcze zobaczą stronę.

39%

39% osób rezygnuje z przeglądania strony, jeśli jej elementy ładują się zbyt wolno!

Strona “O nas”: tożsamość marki

“O nas” to podstrona (lub sekcja na stronie), która pozwala odbiorcom dowiedzieć się więcej o tym, kto tworzy firmę, jakie są wartości marki i czego się po niej spodziewać.

Klienci chcą wiedzieć od kogo kupują.

To miejsce, w którym można nakreślić historię marki i informacje na temat tego, co wyróżnia Cię spośród innych firm.

Wyjaśnij, czym zajmuje się Twoja firma, jak działa i dla kogo.

Warto zadbać o to, aby ta sekcja miała twarz. Dlatego umieść tutaj zdjęcia pracowników (lub swoje, jeśli prowadzisz jednoosobową firmę).

To również fajne miejsce do podzielenia się nagrodami i osiągnięciami.

W Owocnych robimy to tak.

Strona “Oferta” - takie mamy usługi i produkty

Pamiętaj, że nie ma rzeczy oczywistych. Nawet, jeśli niby wszyscy wiedzą, czym zajmuje się szewc, warto dokładnie napisać, że wymieniasz zelówki.

Klient będzie miał pewność, że może zwrócić się do Ciebie ze swoim konkretnym problemem, jeśli napiszesz to wprost.

Poza tym, to dobre dla Twojej pozycji w wyszukiwarkach. SEO to lubi!

W tej sekcji powinny znaleźć się takie elementy jak:

  • Lista wszystkich oferowanych usług/produktów.
  • Krótkie objaśnienia do każdej z nich.
  • Korzyści jakie oferują klientowi.
  • Jeśli poszczególne elementy oferty mają dedykowane podstrony - również linki do nich.

Pamiętaj, aby umieścić tutaj wszystkie informacje, które wyróżniają Twoją ofertę na tle innych. Skup się na tym, jaką wartość daje Twoim klientom.

Zastanów się, jakich informacji o Twoich usługach i produktach potrzebuje odwiedzający, żeby zdecydować się na złożenie u Ciebie zamówienia i dostarcz mu je na stronie.

Prawdopodobnie potrzebuje ich więcej, niż zmieści się w krótkiej zajawce zakładki “Oferta”, więc będziesz potrzebował oddzielnych podstron dla każdej usługi i produktu.

FAQ, czyli nie ma niemądrych pytań

Strona z często zadawanymi pytaniami to najlepsze miejsce, aby odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się wątpliwości klientów i rozprawić się z nimi od razu.

FAQ dostarcza odwiedzającym natychmiastowych odpowiedzi, popycha ich do przodu na ścieżce zakupowej i zmniejsza obciążenie działów obsługi klientów.

Udzielaj szczerych odpowiedzi na każde pytanie. Tak możesz zachęcić odbiorców do podjęcia działań.

Co powinno znaleźć się w FAQ?

  • Odpowiedzi na wszelkie typowe pytania, które trafiają do Ciebie mailowo czy telefonicznie.
  • Informacje, w jaki sposób realizowana jest dostawa.
  • Jak się z Tobą skontaktować.
  • Informacje na temat opieki gwarancyjnej.
  • Podane w przystępnej formie wiadomości, które pomogą podjąć decyzję zakupową.

Referencje, czyli potwierdzenie, że firmie warto zaufać

Zamiast się chwalić, daj to zrobić dotychczasowym klientom! To tzw. dowód społeczny, który zwiększa Twoją wiarygodność w oczach przyszłych klientów.

Nie wymyślaj opinii klientów. Odbiorcy wyczują sztuczność i odbije się to na postrzeganiu Twojej marki.

Najmocniej budują zaufanie te opinie, które są wspomagane zdjęciem klienta, jego imieniem, nazwiskiem, jeśli to ważne również stanowiskiem i nazwą firmy.

Takie referencje wydają się jeszcze bardziej autentyczne. Skoro ktoś pozwolił na udostępnienie swoich danych i wizerunku, jest pewien swojej opinii.

Strona kontaktowa - napisz do nas!

64%

64% odbiorców stron internetowych chce zobaczyć, jak się skontaktować z firmą.

Najlepiej, aby strona kontaktowa zawierała możliwie wiele opcji kontaktu: numer telefonu, adres e-mail, chat, formularz kontaktowy. Niech klient wybierze taki rodzaj kontaktu, jaki mu najbardziej odpowiada.

Warto uwzględnić również konta w social mediach.

Pamiętaj, aby podać nie tylko dane kontaktowe, ale też godziny otwarcia.

Polityka prywatności/RODO oraz Regulamin

Jesteś zobowiązany przez prawo do tego, aby opublikować politykę prywatności, tj. informować odwiedzających o tym, w jaki sposób gromadzisz ich dane i czy będą one udostępniane stronom trzecim.

Strona ta zawiera informacje o gromadzeniu informacji: nie możesz tego punktu zostawić “na później”.

Z kolei regulamin określa wszelkie zasady, na które odwiedzający muszą wyrazić zgodę, aby móc korzystać z pełnej funkcjonalności Twojej witryny.

Mapa witryny, czyli coś dla odbiorców i coś dla robotów wyszukiwarek

Mapy witryn pomagają wyszukiwarkom klasyfikować treści na Twojej stronie, aby je później wyświetlać użytkownikom. Często jednak służą również samym odbiorcom do sprawnej nawigacji po Twojej witrynie.

Im większa strona, tym bardziej potrzebuje mapy. Tak wygląda nasza mapa strony.

Najlepiej, jeśli wstawisz swoją stronę z mapą witryny w stopce. Wtedy będzie dostępna na każdej podstronie.

404 - nie znaleziono strony

Strona błędu 404 jest wyświetlana, gdy strona, której szukają odwiedzający, już nie istnieje lub została przeniesiona.

Umieść na stronie 404 link do strony głównej i/lub formularz wyszukiwania, aby użytkownicy mieli możliwość “wycofania się” do innego miejsca witryny, zamiast z niej wychodzić. Nie chcesz ich tak łatwo tracić.

Informacje prasowe, specjalnie z myślą o mediach

Taka podstrona również może przydać się w Twojej wizytówce internetowej. Po Ci ona?

Możesz tu udostępniać mediom informacje o swojej firmie.

Określ sposoby, w jakie mogą się z Tobą kontaktować media i prasa. Udostępnij im pliki i zdjęcia do pobrania.

To także przestrzeń do publikacji notatek prasowych, reklam i materiałów z innych platform (takich jak np. YouTube) i wszelkich sukcesów, którymi chcesz się chwalić.

Czy strony - internetowe wizytówki - mają miejsce na blog?

W skrócie, blog to przestrzeń, w której możesz podzielić się swoim doświadczeniem, przekazać wiedzę na temat produktów, zaprezentować się w roli eksperta i przyciągnąć więcej ruchu na stronę.

54%

54% decydentów poświęca w tygodniu ponad godzinę na czytanie treści autorów, których uważają za autorytet.

Stając się nim możesz zyskać uwagę swoich potencjalnych klientów i zachęcać ich do konkretnych działań.

Dzięki wpisom blogowym na tematy, które interesują Twoich potencjalnych klientów, możesz do nich docierać na różnych etapach ich ścieżki zakupowej.

Artykuły, odpowiednio zoptymalizowane pod SEO, są też wyraźnym sygnałem dla wyszukiwarek, że znasz się na tym co oferujesz i można Twoją stronę pokazywać wysoko w wynikach wyszukiwania.

Kluczowe wnioski dla przedsiębiorców

Niech każdy pixel strony wizytówki działa na Twoją korzyść. Pamiętaj, że każda dodatkowa sekunda ładowania strony i brak kluczowych informacji może kosztować Cię utratę klienta.

Podstrony muszą mówić językiem korzyści, a każdy element witryny powinien być przemyślaną częścią strategii prowadzącej do konwersji.

To koniec naszej podróży po tajnikach idealnej strony wizytówki, ale dla Ciebie to dopiero początek. Twoja witryna to potężne narzędzie, które albo będzie zdobywało dla Ciebie konwersje, albo… no właśnie. Pozostanie niewykorzystane.

Jesteśmy tutaj gdybyś chciał stworzyć stronę wizytówkę ze wszystkimi niezbędnymi elementami - każdym dopracowanym pod względem skuteczności i designu.

Rozdział 1:
Podstawy współczesnych stron internetowych
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Rozdział 2:
Budowa stron, które robią robotę
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Rozdział 3:
Rodzaje biznesowych stron internetowych
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Rozdział 4:
Kluczowe podstrony firmowe
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Rozdział 5:
Elementy skutecznych stron
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Rozdział 6:
Kluczowe cechy skutecznej strony
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.

Owocni eksperci cytowani są przez:

Zamów bezpłatne
badanie strony, by
otrzymać porady
od ekspertów

Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.

4.98 / 5