Dobry hosting zapewni Ci stały dostęp do potencjalnych klientów i oszczędzi wielu niepotrzebnych problemów technicznych.
Dowiedz się, co to jest hosting i jak wybrać ten najbardziej dopasowany do wymogów Twojego biznesu.
Zaczynajmy.
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Strona internetowa bez hostingu jest jak obraz w ciemnym pokoju. Istnieje, ale nikt jej nie widzi. Każdy, kto myśli o stworzeniu i uruchomieniu strony staje przed wyzwaniem wybrania dla niej dobrego hostingu.
Anna Kloz
Copywriter
Dostępnych opcji hostingowych jest mnóstwo. Podpowiemy Ci, co konkretnie brać pod uwagę, żeby ostatecznie dostać w pakiecie hostingowym wszystko, czego firma potrzebuje.
Przy okazji dbając o własny komfort pracy i doświadczenia użytkowników, które przekładają się na sprzedaż.
Każda strona internetowa go potrzebuje, ale właściwie co to jest hosting? To jak wynajem miejsca dla Twojej witryny, aby mogła funkcjonować w przestrzeni online.
Kiedy kupujesz hosting, płacisz za przestrzeń do przechowywania wszystkich plików i danych na serwerze.
Dzięki serwerowi strona może być dostępna dla Twoich klientów za pośrednictwem Internetu, z dowolnego miejsca na świecie.
Hosting działa na prostych zasadach.
Użytkownik chce wejść na Twoją stronę www. Uruchamia w tym celu swoją przeglądarkę internetową (zazwyczaj jest nią Google) i wpisuje nazwę Twojej marki, adres www strony lub coś, co oferujesz.
Wtedy przeglądarka lokalizuje Twojego hosta i za jego pośrednictwem zyskuje dostęp do treści Twojej strony i może ją pokazać użytkownikom.
Upraszając, hosting łączy witrynę z Internetem.
Hosting, na jaki się zdecydujesz będzie miał wpływ na wygodę i intuicyjność pracy nad tworzeniem oraz rozwijaniem Twojej strony.
W dużej mierze zależy od niego również szybkość witryny. Ta z kolei jest jednym z czynników, który bierze udział w ustalaniu przez Google pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
Im większą niezawodność i szybkość ładowania zapewnia serwer hostingowy, tym lepiej dla widoczności Twojej witryny w Google.
Lepsza widoczność przekłada się z kolei na dostęp do liczniejszej grupy potencjalnych klientów.
Zacznij od poznania potrzeb swojego biznesu.
Pierwszym krokiem jest określenie, co chcesz osiągnąć dzięki stronie internetowej. Czy jest to strona osobista, sklep internetowy, czy może będziesz ją wykorzystywał do marketingu treści?
W zależności od tej odpowiedzi pojawiają się inne pytania.
Czy potrzebujesz konta e-mail?
Jak długo zajmie nauka obsługi panelu sterowania, który zapewni Ci dana firma hostingowa?
Jak szybko uzyskasz pomoc w przypadku problemów technicznych?
Czy masz wystarczająco dużo miejsca na zdjęcia i filmy, jeśli planujesz je często publikować?
Czy będziesz w stanie łatwo aktualizować treści na swojej stronie?
Potrzebujesz znać odpowiedzi na te pytania, by wybrać dobry hosting. Głębokie zrozumienie tego, czego właściwie potrzebujesz, pozwoli Ci wybrać plan hostingowy, harmonijnie pasujący do Twojego biznesu.
Jakość dostępności to procent czasu, w którym Twoja witryna jest dostępna dla użytkowników, bez żadnych zakłóceń.
Uptime wyraża się w konkretnych liczbach. Im bliżej 100%, tym lepszą gwarancję dostępności usług zapewnia Ci serwer.
Upewnij się, że hosting oferuje uptime powyżej 99%
Szybka strona jest ceniona nie tylko przez użytkowników, ale też przez wyszukiwarkę Google.
Szybsze strony mają większą szansę na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google – a więc na więcej bezpłatnego ruchu.
W praktyce prędkość ładowania stanowi różnicę pomiędzy zaangażowanym a poirytowanym potencjalnym klientem, który trafi na Twoją stronę.
Zaangażowanie przybliża do kupna, a irytacja skutecznie od niego oddala.
Twoja strona będzie potrzebować pewnej ilości miejsca (zasobów serwera) do przechowywania plików.
Ile dokładnie?
To zależy od charakteru witryny i jej zadań.
Jeśli potrzebujesz mało przestrzeni dyskowej, tańsze plany pomogą Ci zaoszczędzić budżet. Nie ma sensu płacić za miejsce, którego nigdy nie wykorzystasz.
Jeżeli nie jesteś pewien, ile pamięci masowej będziesz potrzebował, poszukaj hosta, który nie ogranicza dostępnej przestrzeni dyskowej.
Niektóre hostingi zapewniają ogólne usługi, podczas gdy inne mogą gwarantować konkretne funkcje, upraszczające pewne zadania. Ważne, by ułatwiały te działania, z którymi będziesz się mierzyć we własnym biznesie.
Przykładowo, prowadząc sklep internetowy ważną kwestią będzie dla Ciebie certyfikat SSL. Jeśli Twój hosting go nie obejmuje, będziesz musiał dodatkowo inwestować w taki SSL, który jest akceptowany przez bramki płatnicze.
Kiedy analizujesz ofertę konkretnej firmy zwróć uwagę, czy bez problemu jesteś w stanie znaleźć informacje o wszystkich funkcjach, jakie zapewnia.
Jeśli nie, może być to znak, że nie skupiają się na nich. Skoro tak, cierpieć może na tym ich jakość.
Wiele firm hostingowych próbuje wyprzedzić konkurencję, oferując dodatkowe korzyści. Upewnij się, że wiesz, co zyskujesz w każdym planie
i szukaj unikalnych korzyści, które pasują do Twoich potrzeb.
Prześledź również, jakie dodatki są przewidziane przez dostawcę. Czy będziesz mógł w miarę rozwoju biznesu (i strony) dobierać nowe funkcjonalności, ale tylko te, których potrzebujesz, w ten sposób kompletując swój własny plan?
Sprawdź, czy ewentualne limity nakładane przez określony pakiet będą dla Ciebie problematyczne. Upewnij się, że każdy z nich rozumiesz.
Nie zawsze od razu wiadomo, jak duży ruch trafi na stronę, a niektóre firmy hostingowe wprowadzają miesięczne limity w tym zakresie.
Oznacza to tyle, że po przekroczeniu miesięcznego limitu ruchu na Twojej stronie, serwer albo przestanie wyświetlać ją w Internecie albo naliczy dodatkowe opłaty za ponadprogramową ilość dostępów.
Najlepiej, jeśli Twój hosting zapewnia nieograniczony ruch.
Dobra firma hostingowa to taka, która przykłada się do zapewniania bezpieczeństwa danych swoich klientów i stale tworzy kopie zapasowe, aby cały system działał bez zarzutu.
Dzięki takiemu podejściu strona jest zawsze w pełni sprawna, nawet w przypadku nieoczekiwanych problemów z utratą jakichś plików.
Ważne też, by mieć możliwość rezygnacji z hostingu, jeśli nie będzie spełniał Twoich oczekiwań. Warto z góry zapoznać się z warunkami i ewentualnymi opłatami za odstąpienie od umowy oraz perspektywy na zwrot pieniędzy.
Wszystko to sprowadza się do podstawowego pytania: Co gwarantuje hosting i za co bierze odpowiedzialność?
Łatwy w obsłudze system zarządzania treścią ułatwi Ci codzienne zarządzanie stroną, zwłaszcza jeśli planujesz regularnie tworzyć nowe treści.
Dobre hostingi zapewniają intuicyjne systemy lub prostą instalację zewnętrznych platform, takich jak chociażby WordPress.
Nawet jeśli zlecasz tworzenie i wgrywanie treści na stronie pracownikowi, płacisz za jego czas. Łatwy w obsłudze system ograniczy Twoje koszty.
Hosting może początkowo onieśmielać całym technicznym zapleczem, jednak z intuicyjnym panelem sterowania, każdy jest w stanie sobie z nim poradzić.
Najwięcej uwagi wymaga prawdopodobnie miejsce, w którym konfiguruje się oprogramowanie. Dobry host maksymalnie ułatwia jego obsługę.
Sprawdź też, czy hosting obejmuje pocztę elektroniczną. Jeśli tak, Twój adres e-mailowy będzie idealnie dopasowany do witryny. Nie będzie zawierał żadnej nazwy serwera poczty, typu gmail.
Poczta obsługiwana przez hosting jest wygodna. Masz wszystko w jednym miejscu.
Jednak ma też swoje wady. Kiedy host z jakiegoś powodu przestanie działać, to samo stanie się z firmową skrzynką mailową. Dobry hosting powinien być przygotowany również na taką ewentualność.
To, jakiego wsparcia potrzebujesz zależy w dużej mierze od Twoich zasobów. Jeśli masz w zespole osobę, która jest w stanie pewne problemy techniczne rozwiązać samodzielnie – świetnie.
Jednak skuteczne wsparcie ze strony firmy hostingowej jest nieocenione. Od jego jakości zależy, czy przeszkoda zostanie szybko wyeliminowana, czy strona zniknie z Internetu na kilka godzin.
Najtańszy hosting nie zawsze jest najlepszym (i opłacalnym) wyborem. Cena nie powinna być jedynym czynnikiem selekcji.
Nie zawsze tańsza opcja jest zła, a droższa nie daje gwarancji, że jest z automatu lepsza. Szukając pakietu dla siebie, bierz pod uwagę potrzeby swojej strony.
W dłuższej perspektywie może się okazać, że przez limity omijają Cię kolejne szanse na sprzedaż.
Warto, żebyś wziął też pod uwagę długość subskrypcji. Masz do wyboru pakiety miesięczne, roczne, a nawet umowy na kilka lat. Zazwyczaj im dłuższa subskrypcja, tym mniejszy ostateczny koszt hosta.
Zastanów się, na ile jesteś w stanie związać się z danym dostawcą hostingu.
Na początku rozsądne wydaje się wypróbowanie usług przez kilka miesięcy, szczególnie jeśli nie miałeś okazji skorzystać z darmowego okresu próbnego.
Jeśli jesteś na tyle pewien wyboru, aby zobowiązać się na dłuższy pakiet, będziesz mógł dzięki temu zaoszczędzić.
Darmowy okres próbny jest ważny, ponieważ pozwala przetestować usługę hostingową i upewnić się, że ma wszystko, czego potrzebujesz.
Jeśli dostawca nie jest tym, czego szukasz, wtedy możesz odejść bez konieczności płacenia czegokolwiek.
Jeżeli okaże się, że to firma hostingowa jakiej szukałeś, to znalazłeś idealny, dedykowany właśnie Tobie host, jeszcze zanim wydałeś na niego choćby 1 zł.
Z czasem może się okazać, że pakiet hostingowy, na który się zdecydowałeś, stał się dla Twojej firmy “zbyt ciasny”. Rozwinąłeś biznes na tyle, że potrzebujesz dodatkowych funkcji, aby praca naprawdę szła sprawnie.
Dowiedz się, jak firma hostingowa podchodzi do zmiany pakietów w trakcie trwania umowy. Następnie, czy Twój plan odnawia się automatycznie? A jeśli tak, jak wyglądają stawki?
Głęboko wierzę, że z wiedzą, co to jest hosting i opisanymi powyżej wskazówkami, wybierzesz taki, którego naprawdę potrzebujesz.
Niezawodny host, w połączeniu ze świetną stroną internetową będą zbierać dla Ciebie klientów 24 godziny na dobę. Warto się o nie zatroszczyć.
Więcej na temat tego, jak stworzyć stronę internetową znajdziesz tutaj.
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.
Zainspiruj się najlepszymi stronami na świecie. Dowiesz się, co sprawia, że są tak skuteczne i wykorzystaj ich strategie u siebie.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.