Szukasz inspiracji do ulepszenia lub stworzenia swojej strony? Każdy właściciel firmy powinien zrozumieć kluczowe różnice między złymi a dobrymi stronami.
Najładniejsze strony internetowe i te najlepsze to nie zawsze te same witryny. Poznaj przykładowe strony internetowe, które robią robotę.
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Dobre strony internetowe, korzystając z najnowszych technologii, mają większą dynamikę i łatwiej jest na nich nawigować. Ważne, aby strona koncentrowała się na zawartości, która przyciągnie gości i będzie w stanie przemienić ich w klientów. Przy tworzeniu dobrej strony www trzeba pamiętać o dwóch grupach odbiorców: odwiedzających i botach indeksujących.
Mariusz Słowik
Head of design
Od pojawienia się HTML5 i CSS3, a także jQuery strony internetowe uległy zmianom.
Mają w tej chwili interesujące opcje, które nadają im większą dynamikę, szybciej się ładują i łatwiej jest na nich nawigować. Fajne strony www z tego artykułu wykorzystują nowe technologie.
Najładniejsze strony internetowe wyglądają dziś inaczej niż kiedyś. Ogląda się je z przyjemnością. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak dokładnie projektuje się takie strony, czytaj dalej.
W tym artykule przedstawiliśmy najładniejsze strony www z całego świata, które warto zobaczyć.
Każda firma powinna co kilka lat rozważyć zmianę strategii internetowej, nieważne czy idzie to w parze ze zmianą usług i produktów, zmianą strategii brandingowej, czy też po to, by po prostu uzyskać lepszą konwersję.
Poniższe wskazówki mogą posłużyć jako wzór, lista zadań i przewodnik w przyszłych planach nowej odsłony Twojej strony internetowej.
Poinformuj wszystkich o planach stworzenia dobrej strony www. Spotkaj się ze współpracownikami (z Twojego działu i spoza niego), udziałowcami, klientami, członkami rady dyrektorów, mentorami branży i innymi zainteresowanymi.
Zadaj im podobne pytania:
Gdy pracowaliśmy nad nową odsłoną strony Owocni.pl połączyliśmy siły, aby wypracować wspólną koncepcję.
Pomogło nam to zdefiniować zakres, kierunek, w jakim chcieliśmy podążyć, wysokość budżetu, wymagania techniczne, a co najważniejsze, cele – wszystko, co potrzebne, aby ustalić strategię zmian na stronie internetowej.
Efekty? Prawie 3-krotnie wyższa konwersja.
Przeczytaliśmy chyba wszystko co można znaleźć na temat marketingu w księgarni.
Tu znajdziesz notatki z najważniejszych książek o marketingu. Z tej wiedzy powstały niezwykłe narzędzia, które pomogą Ci zrozumieć jak działa mózg Twojego klienta w sieci. - Kliknij.
Warto z nich skorzystać, już na samym początku. Skromnie rzecz ujmując. Są doskonałe!
Wysokość budżetu, jaki chcesz przeznaczyć na odświeżenie strony internetowej przełoży się na skalę przedsięwzięcia.
Jeżeli dysponujesz dużymi środkami, zadanie to możesz zlecić dużej agencji.
Jeżeli jednak Twój kapitał jest nieco mniejszy (7 500 PLN – 15 000 PLN) to warto zastanowić się nad pomocą z zewnątrz w formie konsultacji. Tak czy inaczej, odświeżenie strony www to dość droga impreza.
Zastanów się też nad zakresem projektu i tym, czy ludzie w firmie dadzą radę podołać projektowi o takiej skali.
W naszej firmie na przykład, zespół ds. strategii i marketingu poświęcił projektowi aż 3 miesiące.
Dyrektorzy generalni, finansowi i marketingowi oraz prawnicy również powinni być zaangażowani od początku.
Co więcej, interesariusze wyższego szczebla powinni otrzymywać raport o postępach co najmniej raz na tydzień.
Upewnij się, że obecny design strony, treści, układ, grupa docelowa oraz statystyki strony (interakcja odwiedzających i konwersja) są udokumentowane.
W ten sposób będziesz mógł ocenić sukces nowej odsłony strony.
Określ obecne i przyszłe kluczowe wskaźniki efektywności i miej je na uwadze. Pamiętaj, że mogą się one zmienić wraz ze wzrostem Twojej firmy. Myśl więc w szerokich kategoriach i zbieraj jak najwięcej danych.
Zdefiniuj lub określ na nowo profil grupy docelowej. Konsumenci są coraz bardziej zorientowani w branży, a najnowsze technologie pozwalają użytkownikom na zablokowanie pewnych przekazów.
Mając to na uwadze, ważne jest stworzenie strony, która skupi się na konwersji zaangażowanych użytkowników.
Kiedy już ustalisz profil grupy docelowej, łatwiej będzie Ci dostroić charakter treści.
Ogólny wygląd ładnej strony www, to nie wszystko. Typ treści na przydatnych stronach internetowych jest najlepiej odbierany przez ich klientów (obrazy, treści, filmiki).
Elementy typu call to action, czyli te, które prowokują odbiorcę do wykonania pożądanego działania muszą z nim współgrać.
Stworzenie profilu grupy docelowej pomaga zarządzać treściami i pozwala marketingowcom zachować jednolity charakter wszystkich elementów.
Wykorzystaj w pełni wszelkie zgromadzone w Google Analytics dane o grupie docelowej, wyniki ankiet i kategorie potrzeb, aby utworzyć profile grupy docelowej i scenariusze użycia produktu.
W ten sposób możesz opracować od 3 do 5 profilów grupy docelowej.
Darmowy dodatek
Masz już najładniejszą stronę www. Świetnie! Ale pamiętaj, że nie ocenia się książki po okładce. Jeżeli publikowane treści nie są na najwyższym poziomie, to strona również taka nie jest.
Nie chodzi tylko o dobrze opracowany tekst, na którego napisanie recepty
znajdziesz tutaj – wszystko musi być zaplanowane, nakierowane na modelowego odbiorcę.
Twórca tekstu musi rozumieć grupę docelową i jej zachowanie w sieci.
Opracuj strategię publikowania treści, a zobaczysz, że copy będą odbierane tak, jak tego chcesz.
W Owocnych wiemy, że zarządzanie i ustalenie kalendarza edytorskiego są tak samo ważne jak opracowanie ram dla publikowanych treści.
WAŻNE: Pracując nad nową odsłoną dobrej strony internetowej pamiętaj o
dwóch grupach docelowych: odwiedzających i botach indeksujących.
Wyszukiwarki internetowe mają bardzo szczegółowe algorytmy, według których oceniają strony i powinieneś zrobić wszystko, aby utrzymać lub nawet polepszyć swoje miejsce w rankingach.
Poniżej znajdziesz 2 kluczowe porady co do optymalizacji dla
wyszukiwarek internetowych:
1. Skorzystaj z narzędzi dla webmasterów Google.
W trakcie procesu rozwijania strony internetowej, firma może założyć konto Google (jeżeli jeszcze go nie masz) i zapoznać się z narzędziami
dla webmasterów Google.
To darmowe narzędzie pomoże zidentyfikować problemy z indeksowaniem, a także współczynnikiem klikalności na serwisie/podstronach.
Jeżeli treści są reorganizowane, mogą zostać zakopane głębiej, czyniąc je trudniejszymi do przeskanowania, co prowadzi do powstania obszarów niezaindeksowanych.
2. Hosting, hosting, hosting.
Rozważ dokładnie to, gdzie strona będzie hostowana. Czy będzie to
serwer będący własnością firmy, czy też wybierzesz firmę hostingową?
Czy masz odpowiednią przepustowość serwera? Jaka będzie struktura i
jakich bibliotek Javascript użyjesz: MooTools czy jQuery? PHP, .Net czy
Rails? WordPress czy Drupal? Te decyzje trzeba podjąć na wczesnych
etapach projektu.
Twoja praca nie kończy się na uruchomieniu ładnej strony www.
Powinieneś przygotować plan promocji w mediach, kampanię PR i ogłoszenia na blogach.
Zamieszczaj treści marketingowe w tych kanałach przynajmniej do dwóch tygodni po uruchomieniu nowej strony.
Skontaktuj się z najbardziej wpływowymi osobami w social media, które pomogą popchnąć wiadomość dalej.
Później opracuj plan organizacji, przygotowania i publikacji nowych treści, które zwabią nowych odwiedzających: marketing przychodzący w najlepszym wydaniu.
Upewnij się, że wszyscy w firmie są odpowiednio poinformowani.
Powiadom wszystkie działy o nowej odsłonie najładniejszej strony internetowej w całej branży.
Wszystkie zmiany powinny być jasne i wszyscy powinni wiedzieć, jak wykorzystać wersję „2.0” lub „3.0” strony, tak aby każdy mógł efektywnie wykonywać swoją pracę.
Każda organizacja ma swoje potrzeby, ważne jest jednak, aby obrać jakiś plan. Niech ta lista służy Ci za przewodnik. Dopasuj ją do wyzwań, przed którymi stoi Twoja firma, a zyskasz stronę www, która odzwierciedla firmę w sposób, który jest korzystny zarówno dla Ciebie jak i dla Twoich klientów.
Potrzebujesz profesjonalnego wsparcia? Zapytaj o niezobowiązującą ofertę, pod numerem: 660 970 980. Zapraszamy!
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.
Zainspiruj się najlepszymi stronami na świecie. Dowiesz się, co sprawia, że są tak skuteczne i wykorzystaj ich strategie u siebie.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.