Strony sprzedażowe

Jak 2, a nawet 3-krotnie zwiększyć konwersję?

Znajdziesz tu 30 statystyk, dobre i złe praktyki oraz wskazówki, które pomogą Ci stworzyć stronę sprzedażową i zwiększyć jej skuteczność.

To jeden z największych takich zbiorów danych w polskim internecie. Przygotuj coś do pisania, bo na tacy dostaniesz to, co w przyszłości pomoże Ci sprzedawać więcej.

Strony sprzedażowe

OWOCNY HIT!

Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.

Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Streszczenie:

Nie musisz tracić czasu na wertowanie 50 artykułów o stronach sprzedażowych, by dowiedzieć się, co pomoże sprzedawać więcej. Gdy wpiszesz w Google “landing page” to dostaniesz 479 000 000 wyników. W tym tekście znajdziesz wyselekcjonowaną esencję, która pokazuje w prosty sposób, jak zbudować skuteczną stronę ofertową.

Damian Grądzki
Copywriter, Specjalista SEO

> strona internetowa > strona sprzedazowa

Jak zbudować stronę sprzedażową?

Małymi kroczkami, ale z myślą o wielkich celach. Poniższe 5 wskazówek stanowi preludium w komponowaniu strony sprzedażowej, która nastrojona niczym instrument pozwoli Ci ruszyć z wysokiego C.

Strona sprzedażowa musi pokazywać od wejścia propozycję wartości - czyli odpowiadać na potrzebę użytkownika, dostarczać mu gotowe rozwiązanie jego problemu.

Na stronie nie może zabraknąć wszystkich elementów, których klient potrzebuje przed podjęciem decyzji zakupowej.

Te najważniejsze to:

  • oferta
  • opinie
  • argumenty potwierdzające, że Twoja propozycja jest lepsza od konkurencji
  • dowody na poparcie jakości Twojego rozwiązania
  • odpowiedzi na często zadawane pytania FAQ
  • możliwość szybkiego dopytania o więcej informacji

Strona powinna zachwycać, ale być w miarę prosta - warto dostosować jej układ do osób skanujących, a nie czytających teksty od deski do deski.

Tutaj ogromną rolę odgrywają nagłówki, które nawigują i symbolizują co czytelnik znajdzie pod nimi.

Zachęca do podjęcia działania - tutaj mowa o kontrastującym CTA, gdzie komunikujesz, co odbiorca ma zrobić, by osiągnąć swój cel.

Przykładowo, jeśli chcesz pozyskać kontakt - proponujesz darmową konsultację, zachęcasz do wypełnienia formularza kontaktowego.

Na stronie nie może zabraknąć dowodów społecznych, np. w formie opinii, ilości wykonanych projektów, logotypów klientów, konkretnych wyników wypracowanych dla nich, certyfikatów - czyli wszystkiego, co potwierdza skuteczność i wiarygodność firmy oraz jej oferty.

Każdy z powyższych tematów dogłębnie poruszyliśmy już w dwóch innych artykułach:

One pomogą Ci zrozumieć podstawy, poznać jak skonstruować motor sprzedaży w firmie. Z kolei w tym tekście pokażę Ci jak do takiego motoru zamontować NITRO, by wyprzedzić konkurencję w przedbiegach.

Jaki jest cel strony sprzedażowej?

Odpowiedź jest prosta - sprzedawać. Ale co kryje się pod tym enigmatycznym słowem?

Sprzedać jeden produkt, czy może tysiąc sztuk? To temat na inny artykuł. W tym tekście skupiamy się na tym, jak zwiększyć konwersję strony sprzedażowej.

W jaki wynik celujemy?

9.7%

Przeciętny współczynnik konwersji landing page wynosi 9,7% - do tego dążymy

Czego chcemy uniknąć?

90%

Typowy wskaźnik odrzuceń strony docelowej mieści się w granicach 60-90% - tego chcemy uniknąć

Jak to zrobić?

Stosując dobre praktyki projektowania każdego elementu strony do sprzedawania. Głęboką analizę poszczególnych elementów strony sprzedażowej znajdziesz pod poniższymi linkami:

Sztuka pierwszego wrażenia - gdzie dowiesz się jak zrobić dobre pierwsze wrażenie i zdobyć już na wstępie kredyt zaufania u użytkowników, dzięki czemu łatwiej Ci będzie dokończyć sprzedaż

1

Webwriting - gdzie dowiesz się, jak pisać treści na strony internetowe i ulepszać teksty, które już masz na swoich landing pages

3

CTA (Call To Action, wezwanie do działania) - o tym, jak tworzyć przyciski, które wyzwalają w potencjalnych klientach chęć działania dzięki zaledwie kilku słowom

5

Social proof - o tym, jak stworzyć społeczny dowód słuszności, który budzi zaufanie, eliminuje lęk i skłania do działania

7

Nagłówek pełen wartości - o tym, jak stworzyć nagłówek, który natychmiast się wyróżnia i wzbudza zainteresowanie

2

Formularze kontaktowe - gdzie poznasz 6 zasad tworzenia formularzy wolnych od błędów, które mogą kosztować Cię obniżeniem zysków

4

Landing Page Video - gdzie dowiesz się jak zaangażować odbiorców w działanie i kupowanie za sprawą wideo, nawet jeśli Twoja branża nie należy do tych “ekscytujących”

6

Architektura informacji strony - gdzie pokażemy Ci, w jaki sposób kierować uwagę Twoich klientów wprost do akcji, jakiej od nich oczekujesz

8

Od czego zacząć poprawę konwersji strony sprzedażowej?

Od rzeczy podstawowej - grupy docelowej. Jeśli nie trafisz w jej potrzeby i problemy, nawet czarna magia nic nie wskóra.

Darmowy dodatek

Hej 👋 Pobierz szablon Profilu Idealnego Klienta z ćwiczeniami do jego uzupełnienia. Twórz komunikację, która każdym słowem trafia w pragnienia Twoich odbiorców. Ten profil dźwiga cały marketing firmy!

OK
OK
Pobierz teraz

Jak trafić z komunikacją do klienta?

Odpowiedz na poniższe pytania. Na potrzeby tego tekstu załóżmy, że sprzedajesz kurs tańca:

  • Czego klient potrzebuje? (np. chce nauczyć się tańczyć na wesele znajomych)
  • Co sprawia, że tego potrzebuje? (np. za miesiąc ma wesele znajomego, a do tej pory na takich imprezach podpierał ściany)
  • Jakie są problemy klienta? (np. nie dość, że nie umie tańczyć, to dodatkowo wstydzi się, że wyjdzie na durnia, gdy będzie się wił po parkiecie, jak zaskroniec)
  • Jak chce rozwiązać problem? (np. szybko, ma na to tylko 1 miesiąc)
  • Czy podejmuje decyzję szybko? (np. czy jest w stanie zapłacić już dziś)
  • Jaki jest jego cel? (np. chce umieć tańczyć dobrze, chce się nie wstydzić i nie siedzieć przy stole, gdy inni się bawią, chce umieć tańczyć z każdą partnerką)
  • Jaka jest jego motywacja? (np. wstyd, zażenowanie, bo pamięta, że ciągle odmawiał tańczenia w parze)
  • Co jest dla niego ważne przy podejmowaniu decyzji? (np. pewność, że nauczy się tańczyć w 1 miesiąc)
  • Skąd trafia na stronę sprzedażową? (np. darmowy film na YouTube z Twojego kanału)

Po co Ci to wszystko?

Ponieważ od razu możesz zaprojektować co najmniej 10 argumentów sprzedażowych, które trafią w jego potrzeby.

Brak odpowiedzi na powyższe pytania skażę Twoją ofertę na wyświechtane teksty w stylu:

Naucz się tańczyć. Będziesz wywijał na parkiecie.

Po odpowiedzi Twoja argumentacja nabierze emocjonalnego sensu dla klienta:

  • Kurs tańca użytkowego na wesele
  • Naucz się tańczyć w 1 miesiąc
  • Zyskaj pewność w tańcu z każdą partnerką
  • Przestań podpierać ściany
  • Zachwyć znajomych tym, jak dobrze czujesz rytm niezależnie czy tańczysz solo, czy w parze
  • Kurs kosztuje tylko 150 zł, to 3 razy mniej niż dasz do koperty, a świetna zabawa i tak Ci to zwróci
  • Korzystając z kursu, nauczysz się raz i będziesz wywijał na parkiecie już przez całe życie

Widzisz różnicę?

Argumentacja jest teraz precyzyjna niczym laser i dotyka sfery finansowej, logicznej oraz co najważniejsze - emocjonalnej.

Teraz trzeba nadać tekstom sprzedażowym szlif, do czego wykorzystasz język korzyści.

  • Nie pisz: Ten kurs pomoże Ci nauczyć się tańczyć.
  • Pisz: Zostań królem parkietu w 1 miesiąc, baw się dobrze na weselu, w klubie czy podczas domówek.

W ten sposób pokazujesz cechy produktu, wzmacniasz przekonanie, jak zmieni się życie klienta + pokazujesz, że szybko rozwiąże swój problem.

Dobre i złe praktyki tworzenia sekcji HERO na stronie sprzedażowej

Sekcja HERO to pierwszy punkt styku klienta z ofertą.

Jeśli wykoleisz się tutaj, wszystko co zrobisz dalej, może nie zostać dostrzeżone.

Dobra sekcja HERO składa się z 4 elementów: tytuł, podtytuł, grafika/wideo, CTA.

Poniżej znajdziesz przykłady dobrych i złych praktyk w projektowaniu tych elementów.

Treść tytułu, nagłówek H1

Dobry: Tańcz jak John Travolta w filmie Grease. Wystarczy 1 miesiąc kursu tańca użytkowego.

Zły: Kurs tańca użytkowego - tanio, fajnie i przyjemnie.

Obietnica, oferta - podtytuł

Dobry: Poczuj się pewnie na parkiecie i ciesz się tym!

Zły: Poznaj podstawowe kroki tańca 2 na 1, 2 na 2.

Grafika/wideo prezentujące produkt

Dobra: Pokaż autentycznego amatora tańca, który cieszy się podczas tańczenia, jest zaangażowany i widać, że mu to wychodzi.

Zła: Stockowe zdjęcie mistrza tańca.

CTA (call to action) generujące zamówienia

Dobre: Zapisz się na kurs.

Złe: Kliknij.

Kilka dodatkowych rad w budowie profesjonalnej sekcji HERO

Gdy projektujesz tytuł, podtytuł i teksty - używaj czcionek bezszeryfowych, są mniej oficjalne i wygodniejsze w czytaniu na ekranie

1

Gdy dodajesz wideo - pamiętaj, by “prowadzący” był dobrze wyeksponowany

3

Gdy dodajesz grafiki - pokazuj produkt w użyciu, nie na półce sklepowej. Pokaż zdjęcia z sali tanecznej, a nie okładkę kursu online

2

Gdy projektujesz przyciski CTA - pamiętaj, aby kontrastowały z resztą strony, aby szybko przyciągać uwagę odbiorców

4

Gdy sekcję HERO mamy za sobą czas na kolejne sekcje strony sprzedażowej.

Strona sprzedażowa to nie tylko content. Dbaj o konwersję, by być uKONTENTowanym

Jak to zrobić? Najpierw wróć i przeczytaj inny nasz tekst, który porusza temat budowy strony sprzedażowej. Znajdziesz go tutaj: Projektowanie landing page.

Dowiesz się z niego, jak powinna wyglądać strona, bo ta składa się z kilkudziesięciu elementów. Poniżej pokażę Ci jak sprawić, by każdy element sprzyjał sprzedaży.

Jak to zrobię?

Pokażę Ci statystyki z badań, które potwierdzają słuszność tych założeń.

Zaczynamy!

Statystyki ogólne

48%

48% marketerów tworzy nową stronę docelową dla każdej nowej kampanii

Firmy posiadające od 31 do 40 landing page'y pozyskują siedem razy więcej leadów (kontaktów do potencjalnych klientów) niż te, które mają od jednej do pięciu stron docelowych.

To sugeruje, że każdy produkt/usługa powinna mieć swoją stronę docelową.

48%

48% landing page'y zawiera więcej niż jedną ofertę, ale dodanie więcej niż jednej oferty może zmniejszyć współczynnik konwersji o 266%

55%

Organizacje obserwują wzrost liczby leadów o 55%, gdy zwiększają liczbę posiadanych landing page'y z 10 do 15

Narzędzia do optymalizacji współczynnika konwersji (CRO) mogą średnio zwiększyć zwrot z inwestycji (ROI) o 223%.

Struktura strony

Największe konwersje mamy przy stronach o długości do 1000 pikseli (Dane: #MKTFEST 2015), choć dłuższe na 3 czy 5 tysięcy pikseli również są skuteczne.

Ilość linków na stronie ma znaczenie.

13.8%

Największa konwersja jest przy 1 linku i wynosi 13,8% (Dane: #MKTFEST 2015)

Średnia liczba linków na takiej stronie to 4,39 a współczynnik konwersji wynosi wtedy 8,63.

17%

Najwyższa konwersja występuje na stronach, które mają 1 formularz zapisu i wynosi 17% (Dane: #MKTFEST 2015)

7.18%

Średnio inni zamieszczają 4 lub 5 a wtedy konwersja wynosi kolejno 7,18% i 7,82%

W większości branż najlepiej sprawdzają się strony docelowe typu click-through (to strony, które mają przekonać użytkownika do wykonania kolejnego kliknięcia, aby przejść na stronę realizacji transakcji lub innego typu konwersji).

62.6%

62,6% landing page'y wykorzystuje formularze

46%

46% marketerów uważa, że układ formularza na stronie docelowej ma znaczący wpływ na konwersję

25.2%

W porównaniu do standardowych landing page'y, dynamiczne strony docelowe konwertują o 25,2% więcej użytkowników mobilnych

Strony dynamiczne to takie, których treść może się zmieniać w zależności od konfiguracji, na przykład: wyboru przeglądarki, rodzaju urządzenia, na którym się ją otwiera, strefy czasowej, pory dnia oraz innych czynników).

Długie landing page'y mogą generować o 220% więcej leadów niż bardzo krótkie strony docelowe.

Średnia liczba pól formularza wynosi 11. Jednak jeśli zmniejszysz liczbę pól formularza z 11 do 4, może to spowodować wzrost konwersji o 120%.

7%

Opóźnienie w czasie ładowania strony o jedną sekundę może zmniejszyć konwersje o 7%

Ważne elementy strony do sprzedawania

86%

Statystyki pokazują, że strony docelowe z filmami mogą zwiększyć konwersje o 86%

58%

58% stron docelowych zawiera klikalne grafiki

37%

37% najlepszych landing page'y zawiera referencje klientów

Skuteczność dowodu społecznego wzmacnia wiarygodność specjalisty. Gdy to Ty jesteś twarzą biznesu, ale kurs tańca prowadzi nauczyciel, niech Cię nie pokusi o to, byś Ty reklamował kurs swoją twarzą.

Najlepszą konwersję w dowodach społecznych (wideo, grafiki) generują:

Ekspert akademicki

Ekspert techniczny

Współpracownicy

CEO

Zarząd firmy

73%

73% klientów uważa live chat na stronie sprzedażowej za najbardziej satysfakcjonującą formę komunikacji z firmą

37%

37% najlepszych landing page'y zawiera referencje klientów

90%

Ponad 90% odwiedzających, którzy zgłosili przeczytanie nagłówków, wspomniało również, że przeczytali tekst wezwania do działania (CTA)

80%

80% użytkowników chętniej czyta treści połączone z odważnymi, przyciągającymi uwagę obrazami

20%

Pamiętaj, tylko 20% ludzi pamięta to, co czyta

80%

Ale pamiętają 80% tego, co widzą

20%

Dodanie czatu na żywo może prowadzić do 20% wzrostu konwersji

23%

Użycie słów kluczowych (słów, które użytkownicy wpisują w przeglądarkę w poszukiwaniu informacji np. kurs tańca Warszawa) w nagłówkach może zwiększyć CTR o 23%

30%

Gwarancja zwrotu pieniędzy może zwiększyć konwersje o 30%

Formularze wieloetapowe mogą zwiększyć współczynnik konwersji formularzy nawet o 300% w porównaniu z formularzami tradycyjnymi.

Uff… Trochę tych liczb było. Ale nie podałem ich przypadkowo. Każdy z tych punktów stanowi element składowy, który wzmocni przekaz, autentyczność i skuteczność poszczególnych elementów strony sprzedażowej.

Chcesz ocenić czy Twoja strona sprzedaje?

Dopiero planujesz stworzenie swojej strony ofertowej? Chcesz, żeby od startu była gotowa na zbieranie klientów? Stwórzmy ją razem. Napisz do nas po niezobowiązującą ofertę.

Rozdział 1:
Podstawy współczesnych stron internetowych
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Rozdział 2:
Budowa stron, które robią robotę
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Rozdział 3:
Rodzaje biznesowych stron internetowych
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Rozdział 4:
Kluczowe podstrony firmowe
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Rozdział 5:
Elementy skutecznych stron
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Rozdział 6:
Kluczowe cechy skutecznej strony
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.

Owocni eksperci cytowani są przez:

Zamów bezpłatne
badanie strony, by
otrzymać porady
od ekspertów

Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.

4.98 / 5