Znajdziesz tu 30 statystyk, dobre i złe praktyki oraz wskazówki, które pomogą Ci stworzyć stronę sprzedażową i zwiększyć jej skuteczność.
To jeden z największych takich zbiorów danych w polskim internecie. Przygotuj coś do pisania, bo na tacy dostaniesz to, co w przyszłości pomoże Ci sprzedawać więcej.
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Nie musisz tracić czasu na wertowanie 50 artykułów o stronach sprzedażowych, by dowiedzieć się, co pomoże sprzedawać więcej. Gdy wpiszesz w Google “landing page” to dostaniesz 479 000 000 wyników. W tym tekście znajdziesz wyselekcjonowaną esencję, która pokazuje w prosty sposób, jak zbudować skuteczną stronę ofertową.
Damian Grądzki
Copywriter, Specjalista SEO
Małymi kroczkami, ale z myślą o wielkich celach. Poniższe 5 wskazówek stanowi preludium w komponowaniu strony sprzedażowej, która nastrojona niczym instrument pozwoli Ci ruszyć z wysokiego C.
Strona sprzedażowa musi pokazywać od wejścia propozycję wartości - czyli odpowiadać na potrzebę użytkownika, dostarczać mu gotowe rozwiązanie jego problemu.
Na stronie nie może zabraknąć wszystkich elementów, których klient potrzebuje przed podjęciem decyzji zakupowej.
Te najważniejsze to:
Strona powinna zachwycać, ale być w miarę prosta - warto dostosować jej układ do osób skanujących, a nie czytających teksty od deski do deski.
Tutaj ogromną rolę odgrywają nagłówki, które nawigują i symbolizują co czytelnik znajdzie pod nimi.
Zachęca do podjęcia działania - tutaj mowa o kontrastującym CTA, gdzie komunikujesz, co odbiorca ma zrobić, by osiągnąć swój cel.
Przykładowo, jeśli chcesz pozyskać kontakt - proponujesz darmową konsultację, zachęcasz do wypełnienia formularza kontaktowego.
Na stronie nie może zabraknąć dowodów społecznych, np. w formie opinii, ilości wykonanych projektów, logotypów klientów, konkretnych wyników wypracowanych dla nich, certyfikatów - czyli wszystkiego, co potwierdza skuteczność i wiarygodność firmy oraz jej oferty.
Każdy z powyższych tematów dogłębnie poruszyliśmy już w dwóch innych artykułach:
One pomogą Ci zrozumieć podstawy, poznać jak skonstruować motor sprzedaży w firmie. Z kolei w tym tekście pokażę Ci jak do takiego motoru zamontować NITRO, by wyprzedzić konkurencję w przedbiegach.
Odpowiedź jest prosta - sprzedawać. Ale co kryje się pod tym enigmatycznym słowem?
Sprzedać jeden produkt, czy może tysiąc sztuk? To temat na inny artykuł. W tym tekście skupiamy się na tym, jak zwiększyć konwersję strony sprzedażowej.
W jaki wynik celujemy?
Przeciętny współczynnik konwersji landing page wynosi 9,7% - do tego dążymy
Typowy wskaźnik odrzuceń strony docelowej mieści się w granicach 60-90% - tego chcemy uniknąć
Jak to zrobić?
Stosując dobre praktyki projektowania każdego elementu strony do sprzedawania. Głęboką analizę poszczególnych elementów strony sprzedażowej znajdziesz pod poniższymi linkami:
Sztuka pierwszego wrażenia - gdzie dowiesz się jak zrobić dobre pierwsze wrażenie i zdobyć już na wstępie kredyt zaufania u użytkowników, dzięki czemu łatwiej Ci będzie dokończyć sprzedaż
Webwriting - gdzie dowiesz się, jak pisać treści na strony internetowe i ulepszać teksty, które już masz na swoich landing pages
CTA (Call To Action, wezwanie do działania) - o tym, jak tworzyć przyciski, które wyzwalają w potencjalnych klientach chęć działania dzięki zaledwie kilku słowom
Social proof - o tym, jak stworzyć społeczny dowód słuszności, który budzi zaufanie, eliminuje lęk i skłania do działania
Nagłówek pełen wartości - o tym, jak stworzyć nagłówek, który natychmiast się wyróżnia i wzbudza zainteresowanie
Formularze kontaktowe - gdzie poznasz 6 zasad tworzenia formularzy wolnych od błędów, które mogą kosztować Cię obniżeniem zysków
Landing Page Video - gdzie dowiesz się jak zaangażować odbiorców w działanie i kupowanie za sprawą wideo, nawet jeśli Twoja branża nie należy do tych “ekscytujących”
Architektura informacji strony - gdzie pokażemy Ci, w jaki sposób kierować uwagę Twoich klientów wprost do akcji, jakiej od nich oczekujesz
Od rzeczy podstawowej - grupy docelowej. Jeśli nie trafisz w jej potrzeby i problemy, nawet czarna magia nic nie wskóra.
Darmowy dodatek
Jak trafić z komunikacją do klienta?
Odpowiedz na poniższe pytania. Na potrzeby tego tekstu załóżmy, że sprzedajesz kurs tańca:
Po co Ci to wszystko?
Ponieważ od razu możesz zaprojektować co najmniej 10 argumentów sprzedażowych, które trafią w jego potrzeby.
Brak odpowiedzi na powyższe pytania skażę Twoją ofertę na wyświechtane teksty w stylu:
Naucz się tańczyć. Będziesz wywijał na parkiecie.
Po odpowiedzi Twoja argumentacja nabierze emocjonalnego sensu dla klienta:
Widzisz różnicę?
Argumentacja jest teraz precyzyjna niczym laser i dotyka sfery finansowej, logicznej oraz co najważniejsze - emocjonalnej.
Teraz trzeba nadać tekstom sprzedażowym szlif, do czego wykorzystasz język korzyści.
W ten sposób pokazujesz cechy produktu, wzmacniasz przekonanie, jak zmieni się życie klienta + pokazujesz, że szybko rozwiąże swój problem.
Sekcja HERO to pierwszy punkt styku klienta z ofertą.
Jeśli wykoleisz się tutaj, wszystko co zrobisz dalej, może nie zostać dostrzeżone.
Dobra sekcja HERO składa się z 4 elementów: tytuł, podtytuł, grafika/wideo, CTA.
Poniżej znajdziesz przykłady dobrych i złych praktyk w projektowaniu tych elementów.
Treść tytułu, nagłówek H1
Dobry: Tańcz jak John Travolta w filmie Grease. Wystarczy 1 miesiąc kursu tańca użytkowego.
Zły: Kurs tańca użytkowego - tanio, fajnie i przyjemnie.
Obietnica, oferta - podtytuł
Dobry: Poczuj się pewnie na parkiecie i ciesz się tym!
Zły: Poznaj podstawowe kroki tańca 2 na 1, 2 na 2.
Grafika/wideo prezentujące produkt
Dobra: Pokaż autentycznego amatora tańca, który cieszy się podczas tańczenia, jest zaangażowany i widać, że mu to wychodzi.
Zła: Stockowe zdjęcie mistrza tańca.
CTA (call to action) generujące zamówienia
Dobre: Zapisz się na kurs.
Złe: Kliknij.
Gdy projektujesz tytuł, podtytuł i teksty - używaj czcionek bezszeryfowych, są mniej oficjalne i wygodniejsze w czytaniu na ekranie
Gdy dodajesz wideo - pamiętaj, by “prowadzący” był dobrze wyeksponowany
Gdy dodajesz grafiki - pokazuj produkt w użyciu, nie na półce sklepowej. Pokaż zdjęcia z sali tanecznej, a nie okładkę kursu online
Gdy projektujesz przyciski CTA - pamiętaj, aby kontrastowały z resztą strony, aby szybko przyciągać uwagę odbiorców
Gdy sekcję HERO mamy za sobą czas na kolejne sekcje strony sprzedażowej.
Jak to zrobić? Najpierw wróć i przeczytaj inny nasz tekst, który porusza temat budowy strony sprzedażowej. Znajdziesz go tutaj: Projektowanie landing page.
Dowiesz się z niego, jak powinna wyglądać strona, bo ta składa się z kilkudziesięciu elementów. Poniżej pokażę Ci jak sprawić, by każdy element sprzyjał sprzedaży.
Jak to zrobię?
Pokażę Ci statystyki z badań, które potwierdzają słuszność tych założeń.
Zaczynamy!
48% marketerów tworzy nową stronę docelową dla każdej nowej kampanii
Firmy posiadające od 31 do 40 landing page'y pozyskują siedem razy więcej leadów (kontaktów do potencjalnych klientów) niż te, które mają od jednej do pięciu stron docelowych.
To sugeruje, że każdy produkt/usługa powinna mieć swoją stronę docelową.
48% landing page'y zawiera więcej niż jedną ofertę, ale dodanie więcej niż jednej oferty może zmniejszyć współczynnik konwersji o 266%
Organizacje obserwują wzrost liczby leadów o 55%, gdy zwiększają liczbę posiadanych landing page'y z 10 do 15
Narzędzia do optymalizacji współczynnika konwersji (CRO) mogą średnio zwiększyć zwrot z inwestycji (ROI) o 223%.
Największe konwersje mamy przy stronach o długości do 1000 pikseli (Dane: #MKTFEST 2015), choć dłuższe na 3 czy 5 tysięcy pikseli również są skuteczne.
Ilość linków na stronie ma znaczenie.
Największa konwersja jest przy 1 linku i wynosi 13,8% (Dane: #MKTFEST 2015)
Średnia liczba linków na takiej stronie to 4,39 a współczynnik konwersji wynosi wtedy 8,63.
Najwyższa konwersja występuje na stronach, które mają 1 formularz zapisu i wynosi 17% (Dane: #MKTFEST 2015)
Średnio inni zamieszczają 4 lub 5 a wtedy konwersja wynosi kolejno 7,18% i 7,82%
W większości branż najlepiej sprawdzają się strony docelowe typu click-through (to strony, które mają przekonać użytkownika do wykonania kolejnego kliknięcia, aby przejść na stronę realizacji transakcji lub innego typu konwersji).
62,6% landing page'y wykorzystuje formularze
46% marketerów uważa, że układ formularza na stronie docelowej ma znaczący wpływ na konwersję
W porównaniu do standardowych landing page'y, dynamiczne strony docelowe konwertują o 25,2% więcej użytkowników mobilnych
Strony dynamiczne to takie, których treść może się zmieniać w zależności od konfiguracji, na przykład: wyboru przeglądarki, rodzaju urządzenia, na którym się ją otwiera, strefy czasowej, pory dnia oraz innych czynników).
Długie landing page'y mogą generować o 220% więcej leadów niż bardzo krótkie strony docelowe.
Średnia liczba pól formularza wynosi 11. Jednak jeśli zmniejszysz liczbę pól formularza z 11 do 4, może to spowodować wzrost konwersji o 120%.
Opóźnienie w czasie ładowania strony o jedną sekundę może zmniejszyć konwersje o 7%
Statystyki pokazują, że strony docelowe z filmami mogą zwiększyć konwersje o 86%
58% stron docelowych zawiera klikalne grafiki
37% najlepszych landing page'y zawiera referencje klientów
Skuteczność dowodu społecznego wzmacnia wiarygodność specjalisty. Gdy to Ty jesteś twarzą biznesu, ale kurs tańca prowadzi nauczyciel, niech Cię nie pokusi o to, byś Ty reklamował kurs swoją twarzą.
Najlepszą konwersję w dowodach społecznych (wideo, grafiki) generują:
Ekspert akademicki
Ekspert techniczny
Współpracownicy
CEO
Zarząd firmy
73% klientów uważa live chat na stronie sprzedażowej za najbardziej satysfakcjonującą formę komunikacji z firmą
37% najlepszych landing page'y zawiera referencje klientów
Ponad 90% odwiedzających, którzy zgłosili przeczytanie nagłówków, wspomniało również, że przeczytali tekst wezwania do działania (CTA)
80% użytkowników chętniej czyta treści połączone z odważnymi, przyciągającymi uwagę obrazami
Pamiętaj, tylko 20% ludzi pamięta to, co czyta
Ale pamiętają 80% tego, co widzą
Dodanie czatu na żywo może prowadzić do 20% wzrostu konwersji
Użycie słów kluczowych (słów, które użytkownicy wpisują w przeglądarkę w poszukiwaniu informacji np. kurs tańca Warszawa) w nagłówkach może zwiększyć CTR o 23%
Gwarancja zwrotu pieniędzy może zwiększyć konwersje o 30%
Formularze wieloetapowe mogą zwiększyć współczynnik konwersji formularzy nawet o 300% w porównaniu z formularzami tradycyjnymi.
Uff… Trochę tych liczb było. Ale nie podałem ich przypadkowo. Każdy z tych punktów stanowi element składowy, który wzmocni przekaz, autentyczność i skuteczność poszczególnych elementów strony sprzedażowej.
Wykonaj krótki, darmowy test skuteczności strony.
Dopiero planujesz stworzenie swojej strony ofertowej? Chcesz, żeby od startu była gotowa na zbieranie klientów? Stwórzmy ją razem. Napisz do nas po niezobowiązującą ofertę.
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.
Zainspiruj się najlepszymi stronami na świecie. Dowiesz się, co sprawia, że są tak skuteczne i wykorzystaj ich strategie u siebie.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.