Sprawdź, czego nie może zabraknąć w zakładce Kontakt.
Strona internetowa z tymi elementami jest bardziej komfortowa i wiarygodna, a co za tym idzie – skuteczniejsza w pozyskiwaniu kontaktów do potencjalnych klientów!
Zaczynajmy.
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Główny cel strony Kontakt to skłonienie użytkownika do kontaktu z Twoją firmą. Im bardziej mu to ułatwisz, tym lepsze efekty osiągniesz. Dlatego warto przygotować dla odbiorców kilka form kontaktu, by mogli wybrać ten, który jest dla nich najlepszy.
Krzysztof Gilowski
Head of marketing
41.8% internautów preferuje kontaktowanie się z firmami mailowo
Mniej istotne jest to, czy przechodzą na niego dzięki hiperlinkowi, czy kopiują go i sami wpisują w pole adresata.
27.5% badanych używa do kontaktu czatów
Warto więc różnicować opcje dostępne w zakładce „Kontakt” strony internetowej, aby każdy potencjalny klient znalazł na niej coś dla siebie.
Strona „Kontakt” jest jedną z najważniejszych z perspektywy klienta. To dzięki niej może się do Ciebie odezwać i porozmawiać o Twojej ofercie.
Dlatego tak istotne jest to, by znalazł on na niej wszystkie niezbędne informacje – a nie jedynie formularz kontaktowy.
Im więcej kanałów komunikacji, tym lepiej – zarówno dla klienta, który ma wybór, jak i dla Ciebie. Zadowolony klient to lojalny klient.
Dobrze przygotowana strona Kontakt może zwiększyć konwersje (czyli działania wykonywane przez odbiorców, na których Ci zależy, np. przesłanie formularza kontaktowego, kontakt telefoniczny czy zamówienie dedykowanej oferty).
Najważniejsze, co musisz zapamiętać z tego tekstu
Nie ukrywaj „Kontaktu” na stronie internetowej na rzecz kreatywności czy wyróżnienia się na tle rozwiązań stosowanych przez inne firmy.
Możesz mieć pokusę taką pokusę, ale prawda jest taka, że użytkownicy są przyzwyczajeni do tego, gdzie zazwyczaj na stronie znajduje się Kontakt i są zawiedzeni, kiedy go w tym miejscu nie znajdują!
Najlepiej jeśli umieścisz tę zakładkę z prawej strony na górze witryny oraz na dole w stopce – to tam szukają jej internauci.
Dobrym sposobem jest umieszczenie w stopce nie tylko linku do strony, lecz także podstawowych danych kontaktowych oraz „kompaktowego” formularza.
Łącza do strony „Kontakt” można umieścić również w zakładce „O nas” oraz innych miejscach witryny (przy opisie oferty, produktów, w zakładce „Kariera” itd.), dodając do niej odpowiednie call to action (wezwanie do działania), na przykład: Dowiedz się więcej, skontaktuj się z nami.
Informacje o tej stronie powinny być widoczne i wyróżnione.
Potrzebujesz strony internetowej, która dostarczy topowe wyniki biznesowe? Zróbmy ją wspólnie. Sprawdź naszą ofertę!
Jeśli na stronie znajduje się zarówno formularz kontaktowy, jak i mail, 67.3% ankietowanych wybiera mail
Na Twojej stronie Kontakt nie powinno zabraknąć:
Ponadto warto rozważyć:
Na stronie Kontakt warto również podać godziny, w których maile i telefony są obsługiwane.
Dobrym zwyczajem jest określenie, jak długo czeka się na kontakt w przypadku każdej opcji (np. ile zajmie odpisanie na e-maila, w jakich godzinach odbierane są telefony, po jakim czasie oddzwaniasz do klienta z ofertą itd.)
Kontakt mailowy dla wielu osób jest bardziej komfortowy. Wszystkie ustalenia są utrwalone, trudno coś pominąć.
Dlatego też zdarza się, że firmy nie podają numeru telefonu na stronie Kontakt.
Nie jest to jednak dobra praktyka.
Klienci nadal chcą korzystać z możliwości rozmowy.
Mogą lepiej wytłumaczyć, co mają na myśli, uzyskać wszystkie potrzebne informacje, zapoznać się szerzej z ofertą.
Dlatego dobrze sprawdza się nie tylko umieszczenie numeru telefonu w zakładce Kontakt, lecz nawet zaproponowanie oddzwonienia, jeśli klient wejdzie na stronę poza godzinami pracy.
Kiedy użytkownik wchodzi na stronę Kontakt i nie odnajduje na niej numeru telefonu, może odnieść wrażenie, że firma nie chce, by jej przeszkadzał.
Może to też zmniejszać zaufanie i nasuwać wątpliwości: dlaczego nie chcesz kontaktu bezpośredniego?
Dlatego udostępnienie numerów telefonów pokazuje, że zależy Ci na Twoich klientach oraz byciu dostępnym. Zwiększasz swoją wiarygodność.
Aby uniknąć przeciążenia i ewentualnego długiego czasu odpowiedzi, które mogłoby wpływać negatywnie na doświadczenia użytkowników, warto wyjaśnienia do najczęściej zadawanych pytań umieścić bezpośrednio na stronie.
W końcu nikt nie lubi tego okropnego komunikatu: „Jesteś 8 w kolejce do konsultanta”...
Podawaj w zakładce Kontakt strony internetowej dokładny adres Twojej siedziby. Firmy, które tego nie robią, nie wzbudzają zaufania.
Odbiorcy często wpisują w wyszukiwarkę nazwę usługi/produktu i miasto, więc pomoże to także w lokalnym wyszukiwaniu.
Kiedy internauta szuka interesujących go usług w Google, często dopisuje miasto, w którym chce z nich skorzystać. Np. fryzjer Wrocław, meble drewniane Konin itd.
Dzięki danym adresowym umieszczonym w witrynie roboty Google wiedzą, gdzie jest Twoja siedziba i mogą określić, że Twoja strona jest odpowiednia dla użytkownika, który szuka fryzjera we Wrocławiu.
Dobrym pomysłem jest umieszczenie lokalizacji firmy na Mapach Google.
Formularz jest ważnym elementem strony internetowej, jednak nie powinien być jedyną formą kontaktu z Twoją firmą.
Bywa, że ludzie nie mają do niego zaufania. Może przynosić skojarzenia z budowaniem bazy e-maili i wykorzystywaniu ich w celach reklamowych.
Co zrobić, aby formularze kontaktowe były skuteczne?
Przede wszystkim wymagaj jak najmniej informacji. Wiele pól do wypełnianie skutecznie odstrasza.
Co powinno się znaleźć w formularzu kontaktowym?
Jeśli zależy Ci na dodatkowych polach, najlepiej oznaczyć je jako opcjonalne.
Warto też by użytkownik został przekierowany na tzw. Thank you page (stronę z podziękowaniami), np. Dziękujemy! Wiadomość została wysłana. Odpowiemy w ciągu 24 godzin.
Czat jest szybką formą kontaktu, która polega na rozmowie z pracownikiem lub botem i uzyskaniu odpowiedzi na zadane pytania.
Zdarza się, że klient nie chce kontaktować się przez maila czy telefon. Ma krótkie pytanie, na które chciałby dostać szybką odpowiedź.
Zapytanie wpisane do okienka czatu i natychmiastowa reakcja to to, czego potrzebuje najbardziej.
Co jest ważne przy tworzeniu takiej opcji?
Należy jasno zaznaczyć, czy czat obsługiwany jest przez pracownika czy bot
Czat nie może być jedyną formą kontaktu
Jeśli czat obsługiwany jest przez pracownika, należy dodać informację, w jakich godzinach jest dostępny
Czat należy dokładnie przetestować, szczególnie jeśli obsługiwany jest przez boty.
Jeśli nie będzie współpracował z użytkownikami i błędnie odpowiadał na pytania, sprawi, że poczują oni jedynie stratę czasu. Najpewniej nie sięgną do innej formy kontaktu, jeśli sprawa nie będzie dla nich ważna.
Firmy umieszczają na stronie Kontakt również odnośniki do mediów społecznościowych.
Jest to dobry wybór szczególnie w sytuacji, kiedy osoby zajmujące się tymi profilami, wchodzą w interakcję z obserwującymi i odpisują na ich komentarze/wiadomości.
Odnośniki do Twoich profili w social media nie powinny być jedyną formą kontaktu. Nie każdy odbiorca z nich korzysta i będzie chciał skontaktować się z Tobą w ten sposób.
Jeśli oferujesz swoje usługi oraz produkty nie tylko na rynek polski, w zakładce kontakt musisz umieścić dane w innych językach.
Jeżeli masz kilka oddziałów w różnych krajach – wymień na stronie Kontakt każdy z nich – nie tylko adres, lecz także telefony i maile.
Nie jesteś w stanie przewidzieć, jaką formę kontaktu preferują osoby, które chcą z Tobą porozmawiać. Dlatego musisz udostępnić dla nich kilka form, z których będą mogli wybierać.
Ich komfort musi być dla Ciebie najważniejszy. Strona Kontakt może być ich pierwszą interakcją z Twoją firmą, powinno być więc to doświadczenie komfortowe i intuicyjne.
Zaprojektuj stronę tak, aby mogli bez problemu się na niej odnaleźć.
Dobrze zaprojektowana witryna pomaga osiągnąć sukces. Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik, dzięki któremu Twoja strona internetowa przyciągnie klientów. Zaglądaj tam i udoskonalaj swoje działania.
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.
Zainspiruj się najlepszymi stronami na świecie. Dowiesz się, co sprawia, że są tak skuteczne i wykorzystaj ich strategie u siebie.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.