Dobra strona główna zwiększa wartość biznesową całej witryny.
Z tym przewodnikiem sprawisz, że Twoja najważniejsza podstrona – strona główna – dźwignie wszystkie zadania, jakie przed nią postawisz.
Sprawdźmy, jak zatrzymywać na stronie więcej płacących klientów.
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Zdecydowana większość ludzi rezygnuje z firm, których strony główne nie są tym, czego oczekiwali. Dostarczając klientom informacji, których potrzebują, żeby robić z Tobą interesy – wygrywasz. Ubierając je w świetny design – zostawiasz konkurentów daleko w tyle.
Mariusz Słowik
Head of design
Strona główna jest punktem wyjścia dla większości wizyt użytkowników na Twojej stronie. Dobra nadaje ton całej podróży odwiedzających przez witrynę.
Mało tego.
Około 36% odwiedzających wyświetli stronę główną nawet wtedy, kiedy początkowo trafili na inną podstronę
Opłaca się więc dopieszczać stronę główną swojej firmy i zadbać o jej każdy element. Powiemy Ci, jak to zrobić w oparciu o badania i doświadczenia światowych gigantów biznesu.
Podstawowe różnice między stroną główną a Landing Page.
Pomyśl o stronie głównej jak o recepcji. Jest to pierwsze miejsce, które ludzie widzą, gdy przychodzą do Twojej witryny.
Możesz ich od wejścia pozytywnie zaskoczyć lub rozczarować. Ta różnica zdecyduje, czy będziesz miał szansę im coś sprzedać, czy zanotujesz kolejne odbicie.
Nie wiesz, kto przejdzie przez wirtualne drzwi strony głównej, więc musisz być gotowy na wszystko.
Strona główna jest zbiorem dobrze przemyślanych linków, przycisków i nawigacji, gotowa do kierowania ludzi do różnych części witryny.
Inaczej jest ze stroną docelową (Landing Page). Jest ona jak konkretny pokój. Użytkownicy trafiają na nią ze sprecyzowanym celem. Szukają konkretnego segmentu Twojej oferty.
Jeśli strona główna dotyczy szkoły językowej, Landing Page może sprzedawać np. kurs języka angielskiego biznesowego.
Landing Page jest zredukowany do minimum. Ma ograniczoną liczbą linków i opcji nawigacyjnych.
Dlaczego?
Odwiedzający nie mogą być rozpraszani przez inne błyszczące obiekty na Twojej stronie. Mają być skupieni na tej jednej pożądanej akcji, po którą przyszli (konwersji).
Oni przybyli do konkretnego pokoju i w tym momencie nie szukają innych.
Jeśli chcesz, aby ludzie podjęli działania lub kupili coś od Ciebie, to stworzenie intrygującej strony głównej z odpowiednią treścią staje się koniecznością.
Dzięki niej Twoja firma zyskuje więcej profesjonalizmu w oczach klientów. Zaufanie do Twoich kompetencji rośnie.
Na takiej stronie łatwiej o zaangażowanie, a jeśli zadbasz o kwestie pozycjonowania, to ogólnie lepsza widoczność w wyszukiwarkach napędzi do Twojej witryny więcej DARMOWEGO ruchu.
Możesz usłyszeć, że tworzenie oszałamiającej strony głównej jest formą sztuki. Jest w tym ziarno prawdy, ale bardziej od artyzmu liczą się tu twarde dane i sprawdzone w akcji praktyki.
Czy naprawdę oczekujesz od architekta, że jego strona główna oszołomi Cię wyszukanymi frazami i artystycznymi kadrami? Czy jednak wolałbyś tam znaleźć dopracowane portfolio, opinie osób, które już z nim współpracowały i potwierdzenie, że to jego szukasz?
Nie zrozummy się źle. Grafika jest szalenie ważna, jednak do akcji wkracza na końcu. Kiedy już specjalista do spraw marketingu, UX designer i copywriter zrobią swoje.
Musisz znać zasady konkurowania na rynku i swoją przewagę
Musisz podać to w sposób wygodny dla klienta
Musisz pokazać wartość, jaką oferujesz w słowach, którym ciężko się oprzeć
Dopiero wtedy wkracza design – oparty na solidnych fundamentach wcześniejszych kroków. Tak buduje się sprzedaż.
Przyciągająca wzrok strona główna pracuje na sukces firm na 3 różne sposoby. Oto dlaczego opłaca się inwestować w jej tworzenie.
Liczy się pierwsze wrażenie, a jeśli chodzi o Twoją stronę internetową, jest ono wręcz kluczowe.
Pomyśl o tym w ten sposób:
Świetne pierwsze wrażenie jest jak klucz, który otwiera serce odwiedzającego. Sprawiaja, że jest on bardziej wyrozumiały na wszelkie niedociągnięcia, na które może się natknąć później.
Z drugiej strony, negatywne pierwsze doświadczenie może sprawić, że wszystkie fantastyczne funkcje i treści, nad którymi tak ciężko pracowałeś, zostaną całkowicie zignorowane.
Winić za to należy efekt potwierdzenia! To poznawcze zjawisko sprawia, że trzymamy się naszych początkowych osądów i szukamy informacji, które wzmacniają nasze przekonania.
Urzekający design, wciągająca treść i bezproblemowe doświadczenie użytkownika zdziałają wiele i sprawią, że odwiedzający będą wracać po więcej. Chcesz tego? Napisz do nas, bo tak właśnie budujemy strony internetowe w Owocnych!
Aby mieć szansę sprzedawać swoje usługi i produkty, musisz zdobyć uwagę klienta. Inaczej zwyczajnie nie zauważy tego, co mu oferujesz.
Strony zaprojektowane bez dbałości o szczegóły odsyłają potencjalnych klientów z powrotem do wyszukiwarki.
Tworząc pozytywne doświadczenia na stronie, jesteś w stanie ich zatrzymać wystarczająco długo, żeby zapoznali się z tym, co oferujesz.
Ludzie są bardziej skłonni zaufać i kupować na stronach z czystymi, profesjonalnymi projektami, ponieważ mówią one wiele o tym, kim jesteś jako firma.
Hierarchia wizualna jest w tym aspekcie nieoceniona. Dodaje ofercie lekkości i uwydatnia najważniejsze elementy strony. Koniec z obciążeniem i zagubieniem.
Klient musi bez trudu odnaleźć wszystkie kluczowe dla sprzedaży informacje.
Poświęcając czas na stworzenie przyjemnego doświadczenia użytkownika pokazujesz mu, że ma do czynienia z kimś wiarygodnym – tym samym zwiększając szanse na to, że zrobi zakupy u Ciebie!
Zamień zdobyte zainteresowanie w działanie.
Dobry układ strony głównej pozwala odwiedzającym szybko zorientować się kim jesteś jako firma, co oferujesz, dlaczego jest to dla nich dobre i jak mogą się z łatwością z Tobą skontaktować.
Podkreślaj na niej rzeczy istotne dla potencjalnych klientów. Pokazuj nowości w ofercie, promocje, przydatne dla nich wpisy blogowe.
Volkswagen pokazuje w tym miejscu nowe samochody.
Udowodnij, że rozumiesz ich potrzeby i masz rozwiązanie problemów.
Spraw, żeby nie trzeba było się tego domyślać. Niech stanie się to oczywiste. Wykorzystaj przejrzystą hierarchię wizualną i intuicyjne elementy nawigacyjne. Prowadź użytkowników do celu szybko i sprawnie, bez frustracji.
Mocna strona główna, która zatrzymuje odwiedzających w witrynie i zachęca do odwiedzania innych podstron, pracuje na Twoją widoczność w wyszukiwarkach i na DARMOWY ruch.
Im wyżej znajdziesz się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania (tych, które wyświetlane są pod reklamami Google Ads), tym więcej darmowego ruchu trafi na Twoją stronę.
Pierwsze 3 pozycje zgarniają pomiędzy 39.6% a 10.1% wszystkich kliknięć.
Niżej jest coraz gorzej.
Źle zaprojektowana strona odpycha użytkowników jak niemiły portier, a to sprawia, że witryna spada w rankingu Google.
Wysoki współczynnik odbić to dla wyszukiwarki sygnał, że treść nie jest wystarczająco porywająca, a to, co oferujesz – mało interesujące.
Skutek?
Trudniej odszukać Twoją stronę w wynikach wyszukiwania. Aby więc skierować ruch do witryny, potrzebujesz w tym przypadku większych nakładów na marketing i reklamy.
Dobrze zaprojektowana strona internetowa to potężny atut promocyjny, który wykorzystasz w wielu kanałach marketingu cyfrowego, od mediów społecznościowych po mailing.
Pierwszym krokiem na drodze do stworzenia strony głównej, która zatrzyma użytkowników przy Twojej firmie jest ustalenie, co oczekują na niej zobaczyć.
86% klientów oczekuje na stronie głównej informacji o produktach i usługach
64% szuka informacji kontaktowych
52% spodziewa się zobaczyć informacje o firmie
27% poszukuje dowodów społecznych
Ludzie, którzy przychodzą z wyszukiwarek i stron zewnętrznych powinni uzyskać dokładny przegląd tego, co oferujesz po odwiedzeniu tylko tej jednej strony – strony głównej Twojej firmy.
Jednak bądźmy szczerzy, zbyt wiele opcji może przytłoczyć, a nie chcesz, aby Twoi potencjalni klienci zgubili się w cyfrowym labiryncie witryny.
Rozwiązaniem jest dostosowanie strony głównej zarówno do odwiedzających, którzy wiedzą czego szukają, jak i do tych jeszcze niezdecydowanych.
Strona główna powinna więc odpowiadać na następujące pytania:
Z perspektywy projektowania kluczowy jest intuicyjny przepływ nawigacji i informacji tak, by odwiedzający mógł szybko znaleźć to, czego szuka.
Inaczej zjawisko psychologiczne zwane “unikaniem decyzji” może doprowadzić do całkowitego odrzucenia strony, a razem z nią – Twojej firmy.
Dzieje się tak, kiedy podjęcie decyzji wymaga zbyt wiele czasu. Wtedy ludzie mają tendencję do jej unikania. Ważne więc, żeby Twoja strona główna była dla nich jasnym kierunkowskazem do podjęcia konkretnej akcji lub przejścia w głąb witryny.
Jak to zrobić? Wykorzystując celowe elementy projektu.
Jeśli chcesz stworzyć ofertę, której klienci nie będą mogli się oprzeć, musisz zrozumieć swoją grupę docelową i jej intencje wyszukiwania.
Darmowy dodatek
Wiedza o tym, czego szukają użytkownicy, pomoże Ci opracować propozycję wartości o maksymalnej mocy!
Z takim wglądem w potrzeby Twoich potencjalnych klientów, tworzenie perswazyjnych treści staje się o wiele łatwiejsze.
Dajesz im coś naprawdę wartościowego, czego nie można odrzucić! Coś, z czego będzie im trudno zrezygnować.
Wnikając w umysły użytkowników i rozumiejąc ich intencje wyszukiwania, będziesz w stanie tworzyć treści, które zaczną z nimi głębiej rezonować – co przełoży się na lepsze zaangażowanie.
Ważne, abyś zachował prostotę kiedy prowadzisz odwiedzających po swojej stronie głównej i pokazujesz to, co masz im do zaoferowania.
Utrzymując zwięzły przekaz zapewniasz, że potencjalni klienci nie będą przytłoczeni ani zdezorientowani treścią na stronie głównej.
Zamiast tego utrzymasz ich uwagę wystarczająco długo, aby zdobyć ich zaufanie i przekonać do podjęcia działania.
Wykorzystując atrakcyjne wezwania do działania (CTA) sprawisz, że odwiedzający zrozumieją dlaczego i jakie działania powinni podjąć na stronie.
Korzystając z technik copywritingu połączonych z jasną komunikacją o sobie i ofercie, zwiększasz szanse na dopięcie sprzedaży.
Sprawiasz, że potencjalni klienci są bardziej zaangażowani w całej swojej podróży do zakupu!
Pożegnaj się z nijakimi sloganami marketingowymi, które sprawiają, że użytkownicy drapią się po głowie!
Zamiast tego, przyjmij tagline, który jasno komunikuje korzyści, jakie oferuje Twoja strona, a dokładniej – firma.
Dobry tagline przydaje się każdej marce, nawet największym gigantom. W końcu wszystkie chcą przyciągać do siebie wciąż nowych klientów.
Tytuł strony głównej, i każdej innej podstrony, jest widoczny w wynikach wyszukiwania, razem, z krótkim opisem.
Ta mikrotreść ma duże znaczenie dla wyszukiwarek i użytkowników. Tym pierwszym pomaga zrozumieć, czego dotyczy podstrona i ją zaindeksować. Drugich natomiast zachęca (lub nie) do wejścia na stronę.
Aby przyciągać odwiedzających i zadbać o przejrzystość tytułu swojej strony głównej, trzymaj się tych dwóch zasad:
Usuń z niego wszystkie niepotrzebne słowa. Zostaw samo clou. Dużo łatwiej zeskanować krótki tekst
Umieść blisko początku frazę kluczową (którą Twoi potencjalni klienci wpisują do Google szukając takich firm, jak Twoja)
Strona główna nie jest podstroną “O nas”.
Na stronie głównej warto umieszczać informacje na temat firmy, jednak po więcej szczegółowych, dogłębnych danych trzeba odesłać użytkowników do oddzielnego miejsca, którym jest zazwyczaj podstrona “O nas”.
Pamiętaj, że zazwyczaj nie jest to pierwsze zadanie, jakie wykonuje osoba odwiedzająca Twoją stronę, jednak posiadanie jasnych informacji o marce jest zawsze korzystne!
Sekcja "O nas" na Twojej stronie internetowej to najlepszy sposób, aby użytkownicy dowiedzieli się więcej o tym, kim jesteś. Może to pomóc w budowaniu wiarygodności nowych lub mniej znanych firm, a także wesprzeć działania rekrutacyjne i pozyskiwanie nowych inwestorów.
Kiedy użytkownik odwiedza Twoją stronę, powinna ona zapewnić mu możliwość szybkiego i łatwego podjęcia akcji (np. zamówienia usługi, wypełnienia formularza kontaktowego, odszukania konkretnego produktu).
Upewnij się, że podkreślasz maksymalnie 4 główne zadania, które można zrealizować na Twojej stronie głównej.
Niech użytkownicy wiedzą o wszystkich wspaniałych rzeczach, które mogą zrobić od razu, bez konieczności podejmowania niepotrzebnych kroków.
70% stron małych firm nie ma wezwania do działania (CTA) na stronie głównej
Odwiedzający potrzebują kierunku, wyznaczanego przez CTA i choć nie zawsze podążają za nim, zadaniem Twojej strony jest wskazanie im drogi.
Strona główna jest jak latarnia morska prowadząca klientów do poznania Twojej oferty. Jednak jest również Twoim punktem sprzedaży online, który napędza rozwój biznesu. Wymaga jasnego wezwania do działania!
Nawet firmy z długim cyklem sprzedażowym, gdzie podejmowanie decyzji zakupowej trwa długo, odnoszą korzyści z CTA na stronie głównej.
Rodzaj wezwania do działania na stronie głównej zależy od Twojego biznesu, ale nie może go zabraknąć.
Wyszukiwanie jest istotną częścią każdej dużej strony internetowej. Użytkownicy zazwyczaj szukają na niej małego okienka do wpisywania swoich zapytań.
Upewnij się, że Twoja wyszukiwarka jest w stanie pomieścić wiele wyrazów bez ukrywania części zapytania. Dlatego ważne jest, aby pole wyszukiwania miało szerokość co najmniej 27 znaków.
Konkrety mówią więcej niż ogólniki.
Jeśli chcesz pokazać klientom, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, podkreśl najważniejsze treści blogowe.
Jeżeli sprzedajesz produkty, umieść na stronie głównej te, które cieszą się największą popularnością.
Kiedy chcesz pokazać skuteczność i możliwości swojej firmy, przedstaw kilka pozycji z portfolio lub Case Study.
Jeśli zależy Ci na udowodnieniu swojej wiarygodności, wyraź je liczbą zadowolonych klientów, zrealizowanych projektów, zdobytych nagród.
Zapomnij o skomplikowanym formatowaniu krytycznych treści, takich jak chociażby obszary nawigacyjne.
Nie oznacza to, że masz być nudny i nie możesz podkreślać najważniejszych CTA. Ważne jednak, by zachować w tym umiar i mieć na uwadze użyteczność i intuicyjność, która jest kluczowa dla nawigacji.
Zamiast ozdabiać swoją stronę główną sztuką stockową, użyj zdjęć, które mają rzeczywiste znaczenie dla tematu.
Generyczne grafiki z banku zdjęć, od których roi się na wielu stronach, już nikogo nie przekonują! Wykorzystaj unikalne kadry i design, aby się wyróżnić i miło zaskoczyć klienta po drugiej stronie monitora.
Unikaj zagracania strony głównej NIEPOTRZEBNĄ grafiką!
Pamiętaj, że użytkownicy mają tendencję do ignorowania grafik, które postrzegają jako reklamy.
Skup się na elementach projektu, które sugerują, że Twoja treść jest przydatna i wartościowa – a nie stanowi promocyjnego bełkotu.
Pozwól nam stworzyć internetową przystań dla Twojej firmy, wyposażoną we wszystkie funkcje i korzyści, które odkryłeś w naszym przewodniku po projektowaniu stron internetowych!
Działamy?
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.
Zainspiruj się najlepszymi stronami na świecie. Dowiesz się, co sprawia, że są tak skuteczne i wykorzystaj ich strategie u siebie.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.