Oto kompletny przewodnik po kosztach strony internetowej dla firm.
Poznasz w nim tajemnicę niskiej ceny projektowania stron i dowiesz się, ile tak naprawdę firmy płacą za tanie strony.
Czytaj dalej, żeby sprawdzić jak osiąga się wysoki zwrot z inwestycji w stronę – to jest najważniejsze!
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Z dobrą stroną możesz zyskać o ponad ⅓ więcej potencjalnych klientów z tej samej ilości ruchu. Siła najbardziej skutecznych stron www leży w ich logice, a nie w grafice. Koszty słabej strony rosną w każdym kolejnym miesiącu jej działania. W tym czasie dobra zwraca się wielokrotnie.
Mariusz Słowik
Head of design
Kiedy mówimy klientom o tym, ile kosztuje strona internetowa (dobra), czasem reagują zdziwieniem.
Za to, gdy zaczynają patrzeć na koszty przez pryzmat szkód, które mogą wyrządzić swojej firmie słabą stroną, cena przestaje być wysoka.
39% klientów rezygnuje, kiedy obrazy na stronie się nie wczytują
39% wychodzi, kiedy strona ładuje się zbyt długo
38% przestaje się angażować w za długie treści na stronie
38% zniechęca nieatrakcyjny układ tekstu i grafika
Z dobrą stroną możesz zyskać o ponad ⅓ więcej potencjalnych klientów z tej samej ilości ruchu.
Nie myl prostoty z minimalizmem. Pisząc o prostej stronie mam na myśli prostą nawigację, zrozumiałą komunikację i jasną drogę do konwersji.
Zwykła strona opiera się na projekcie graficznym. Strona, która zarabia, bazuje na analityce internetowej, zrozumieniu klienta i skupieniu na jego doświadczeniach (User Experience UX).
Strona nie powstaje z szablonu w jeden dzień. Pod warunkiem, że ma zarabiać i codziennie pracować na Twój zwrot z inwestycji (ROI).
Prawda jest taka, że strony na sprzedaż, które powstają w kilka godzin, zatrzymują na sobie uwagę klientów co najwyżej przez kilka sekund.
Najbardziej efektywne projekty na świecie mają jedną wspólną cechę. Proces ich tworzenia zaczyna się w umyśle idealnego klienta. Wędruje do copywriterów, specjalistów od usability i marketingu.
Darmowy dodatek
Dopiero, gdy wszystko jest już dopięte na ostatni guzik, powstaje kreacja graficzna.
Takie strony w każdej sekundzie walczą o zainteresowanie użytkowników. Z każdym spojrzeniem i zdaniem rozwiewają ich wątpliwości. Czytają im w myślach. Kończą ich zdania. Sprzedają 4x lepiej.
Ładna strona nie zawsze działa jak trzeba. Oprócz designu liczą się jeszcze 2 inne fundamenty sprzedaży.
FILAR 1. Marketing
Najpierw do gry wkracza marketer, który bada rynek. Poznaje zasady konkurowania. Taktycznie podchodzi do zbudowania przewagi Twojej firmy nad całą resztą, która już się bije o uwagę Twoich klientów w sieci.
FILAR 2. Copywriting
Wtedy copywriter tworzy narrację, której ciężko się oprzeć. Daje propozycję wartości i pisze ofertę, jakiej Twoi klienci rzeczywiście pragną.
FILAR 3. Projekt graficzny
W tym miejscu do gry wkraczają grafik i UX master. Organizują całą zawartość i ubierają ją w design.
W taki sposób podchodzimy do tworzenia stron. Sprawdź ile kosztuje stworzenie strony internetowej w Owocnych.
Tanie strony pomijają 2 pierwsze etapy i skupiają się wyłącznie na ostatnim. Mało tego, nawet filar trzeci odzierają z zaplecza dobrych doświadczeń bazujących na zasadach UX.
Co więc zostaje?
Sam design, a on w pojedynkę sprzedaje słabo lub wcale.
Siła najbardziej skutecznych stron www leży w ich logice, a nie w grafice. Praca grafika jest bardzo ważna, ale dopiero, gdy strona jest prawie gotowa.
Sam oceń, która wersja naszej oferty bardziej do Ciebie przemawia.
Grafika ta sama, tylko czy aby na pewno chciałbyś fajnego logotypu, czy raczej gwarancji, że sprosta Twoim oczekiwaniom?
Tania strona oznacza poświęcenie kluczowych elementów.
Technologia sprawia, że obecnie klienci noszą dżina w kieszeniach. Wyjmują telefon z dostępem do Internetu i mogą wyszukać oraz zamówić niemal wszystko w przeciągu kilku minut, a nawet sekund.
Nie łudź się, że poświęcą swój czas i uwagę słabej stronie, skoro czeka na nich już cała kolejka konkurencyjnych, wypielęgnowanych witryn.
Jaki jest więc realny koszt stworzenia strony internetowej, która jest słaba
Możesz nie wierzyć, że kondycja Twojej strony jest kluczowa dla sukcesu firmy.
Kiedy jednak przyjrzysz się bliżej, oczywistym stanie się, jak szybko sumuje się każdy kolejny miesięczny koszt strony internetowej, która na początku wydawała się tania (i próby ciągłego rozwiązywania kolejnych problemów, które generuje w Twoim biznesie).
Na co dzień widzimy jak kiepskie witryny internetowe ciągną za sobą na dno obiecujące biznesy. Większość dobrych pomysłów, umiera w sieci z powodu fatalnej realizacji.
Poprzez zrozumienie, jak różne elementy wpływają na sukces firmy, łatwo jest wyciągnąć wnioski, dlaczego wybieranie tańszych opcji się zwyczajnie nie opłaca.
Jeśli więc na pytanie: Ile kosztuje stworzenie strony internetowej? - otrzymasz w odpowiedzi podejrzanie niską kwotę, może to oznaczać konkretne ryzyko.
Niewykorzystane szanse bolą. Nie pozwól klientom przegapić tego, co masz im do zaoferowania!
Źle zaprojektowane strony internetowe mogą być absolutnym koszmarem dla użytkowników, pozostawiając ich sfrustrowanych i zdezorientowanych.
Mozolne poszukiwanie przycisku lub linku może skończyć się uniemożliwieniem dokonania zakupu lub wypełnienia formularza kontaktowego.
Mylące wezwania do działania (CTA) wytrącają użytkowników z drogi do sprzedaży i oddalają od nawiązania kontaktu z firmą.
Jeśli chcesz mieć pewność, że odwiedzający Twoją stronę nie czują się jak w grze "kliknij i miej nadzieję", to musisz zapewnić im czytelność.
Zamiast nudnego przycisku "Kliknij", postaw na opcję "Pobierz e-book". W ten sposób odwiedzający będą dokładnie wiedzieć, w co się pakują i co ich dalej czeka.
Źle zaplanowane formularze pozostawiają ludzi niepewnych co do tego, jakie informacje wpisać, w które pola.
Niestandardowe adresy e-mail, czy wyjątkowo długie nazwiska mogą nawet uniemożliwić im wysłanie zapytania do Twojej firmy.
Wreszcie treści rozrzucone wszędzie, do których trudno się dostać. Odwiedzający czują się zagubieni i ciężko im się zorientować, jak złożyć zamówienie lub gdzie szukać odpowiedzi na pytania (kluczowe dla podjęcia decyzji o kupnie).
Wszystko to prowadzi do jednego: współczynnik porzucenia strony wzrasta.
Jeśli wystarczająco dużo miłości i uwagi poświęca się tworzeniu doświadczenia klienta, to praktycznie nic nie stoi na przeszkodzie, aby kupujący zakończyli swoje transakcje z sukcesem.
Gigant sieci Amazon podaje oficjalnie, że każde 100 milisekund dłuższego ładowania się strony, oznacza dla niego utratę dochodu w wysokości 1%.
Dlaczego?
Po pierwsze, czas ładowania wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google. Im wyższa jest jej pozycja, tym więcej osób na nią trafia.
Po drugie długie oczekiwanie odstrasza klientów, co przekłada się na zyski biznesowe firmy, a raczej ich brak.
Aby stworzyć stronę, która ładuje się szybko potrzeba wielu czasochłonnych działań związanych z odpowiednią kompresją, dystrybucją zawartości przez CDN, optymalizacją kodu Java.
To żmudna praca, której na pierwszy rzut oka nie widać, a realnie wpływa na finalną jakość Twojej strony.
Wiele firm nadal tego wysiłku nie podejmuje. Nie powinno więc dziwić, że klienci często nie zwracają na nie uwagi, kiedy ich strony ładują się długo.
Tym bardziej, jeżeli strona konkurencji już dawno czeka załadowana i gotowa do eksplorowania.
Jeśli klienci nie mogą zaangażować się w treść Twojej strony, tracisz ich.
Jeżeli opóźnienie w ładowaniu strony przekroczy dwie sekundy, to 87% odwiedzających może całkowicie zrezygnować z odwiedzin
Walmart, jedna z największych amerykańska sieci supermarketów, odkryła, że na każdą sekundę poprawy szybkości strony przypada wzrost konwersji o 2%. Te niepozorne 2% może zrobić dużą różnicę!
Współczynnik konwersji to odsetek osób, które podejmują pożądane działanie, takie jak dokonanie zakupu lub wypełnienie formularza, w stosunku do całkowitej liczby odwiedzających Twoją stronę internetową.
Przyjmijmy, że na Twoją stronę miesięcznie trafia 500 osób. Współczynnik konwersji wynosi 10% i z takiego ruchu otrzymujesz 50 zamówień (10% z 500), każde warte 200 zł (łącznie 10 000 zł).
Poprawiając szybkość strony o 2 sekundy sprawisz, że Twój współczynnik konwersji wzrasta do 14%. Z tego samego ruchu masz więc 70 transakcji (14% z 500) o łącznej wartości 14 000 zł.
2 sekundy różnicy i każdego miesiąca 4 000 zł więcej. To pokazuje, że kiedy chodzi o sukces w biznesie, nawet małe usprawnienia mogą zrobić dużą różnicę!
Podstaw tu swoje rzeczywiste dane i przekonaj się, ile Tobie jest w stanie dać kilka niepozornych sekund poprawy w szybkości strony.
Czy w ogóle warto się tak mocno przejmować widocznością w wyszukiwarce?
Owszem.
Według Statista aż 77% ruchu mobilnego przypada stronom wyszukiwarek
Warto tam być!
Choć samo bycie nie wystarczy. Trzeba jeszcze wspiąć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.
Jeśli Google uzna, że Twoja strona jest dla użytkowników godnym zaufania źródłem informacji i odpowiada ich intencjom, wyświetli ją wysoko.
Raport Smart Insights wyraźnie pokazuje, dlaczego pozycja w rankingu jest tak ważna.
Pierwsze 3 pozycje bezpłatnych wyników wyszukiwania (tych, które wyświetlane są pod reklamami Google Ads) zgarniają między 39.6% a 10.1% wszystkich kliknięć.
Im niżej tym gorzej. Przypływ ruchu drastycznie spada z każdą pozycją. Druga uzyskuje ponad połowę mniej ruchu niż pierwsza.
Naprawdę opłaca się więc upewnić, że Twoja strona jest zbudowana poprawnie pod względem SEO.
W praktyce oznacza to dobór fraz kluczowych (tych, po których klienci szukają takich firm jak Twoja w Google), optymalizację nagłówków, treści, zdjęć, metadanych i wielu innych elementów.
Powszechne problemy na stronach to brak meta tytułów, nieprawidłowe oznaczenia nagłówków, które mylą Google co do tego, jaka treść strony jest ważna, a także błędy w plikach robots.txt i sitemaps, które mogą spowodować, że strona będzie całkowicie ignorowana przez Google!
No dobrze, ale przyjrzyjmy się, jakie konkretne zyski może dać firmie lepsza pozycja w wyszukiwarce.
Ponownie przyjmijmy, że każde zamówienie złożone na Twojej stronie internetowej jest warte 200 zł. Współczynnik konwersji wynosi 10%.
Obecnie Twoja strona pojawia się na 4 pozycji w wynikach wyszukiwania na jedną z głównych fraz, po których użytkownicy poszukują takich firm jak Twoja.
Ta fraza jest wyszukiwana miesięcznie 1 000 razy. Na Twoją stronę trafia 76 osób (7.6% z 1 000), co daje Ci około 7 zamówień (10% z 76). Każdego miesiąca z tej konkretnej frazy uzyskujesz sprzedaż na poziomie 1 400 zł (7 x 200 zł).
Co się stanie, kiedy podniesiesz swoją pozycję i zajmiesz pierwsze miejsce?
Wtedy na Twoją stronę trafi 396 potencjalnych klientów (39.6% z 1 000). Dopniesz około 39 sprzedaży (10% z 396), co da Ci przychód 7 800 zł (39 x 200 zł).
Poprawa pozycji o trzy miejsca może zapewnić Ci dodatkową sprzedaż miesięczną w wysokości 6 400 zł, co w perspektywie roku daje 76 800 zł – z ruchu jaki zapewni Ci pierwsza pozycja tylko na tę jedną frazę kluczową.
Strona internetowa jest fundamentem i twarzą Twojej firmy w Internecie.
Jeżeli strona zrobi na kliencie negatywne pierwsze wrażenie, to nawet jej użyteczność i wartościowa oferta będą miały ogromny problem, by go przekonać do Twojej firmy.
Odpowiada za to efekt potwierdzenia.
Jeśli wstępna ocena Twojej strony wypadnie pozytywnie, użytkownik będzie miał tendencję do pomijania wszelkich niedociągnięć lub problemów, jakie ewentualnie napotka później.
Za to, gdy ocena jest negatywna, wszystko, co dobre może pozostać niezauważone.
Wiele firm popełnia błąd, nie określając jasno, komu służą i dlaczego klienci powinni być zainteresowani ich produktem.
Nie pokazują swojej propozycji wartości i pozbawiają klientów szansy na zrozumienie, dlaczego powinni kupować właśnie od nich.
Ten brak pozycjonowania prowadzi do słabego projektu strony internetowej, komunikatów, które nie współbrzmią z docelowymi odbiorcami oraz trudności ze sprzedażą.
Strona, która powstaje na bazie znajomości docelowych odbiorców firmy zapewnia jej lojalnych klientów, zwiększając potencjał sprzedaży.
To możliwe, kiedy podkreślisz, co czyni Twoją ofertę wyjątkową – coś, czego żadna inna firma nie zapewnia tak jak Twoja!
My na przykład pomagamy przedsiębiorcom rozwijać firmę dużo szybciej. To esencja naszej działalności i tego, co oferujemy klientom.
W jaki sposób niektórzy w kilka minut tworzą stronę, której zaprojektowanie zajmuje zawodowcom kilkanaście dni?
Klasycznym przykładem jest sytuacja, w której otrzymujesz projekt swojej strony internetowej tylko po to, by okazało się, że jest on zupełnie inny od tego, co zostało ustalone na początku.
Jednak możliwości jest dużo więcej. Co jeszcze firmy dostają w podejrzanie niskich cenach?
Templejty i szablony.
Smutna prawda jest taka, że firmy często płacą za unikatowe strony internetowe na zamówienie, a w zamian dostają coś, co może kupić każdy za kilkadziesiąt dolarów.
Najlepsza droga do złej sławy.
Patrzysz na swoją konkurencję jak jastrząb na ofiarę, ale pozwól, że coś Ci powiem – kopiowanie ich rozwiązań sprawi, że będziesz o krok za nimi.
Ile kosztuje zaprojektowanie strony internetowej tego typu, a raczej delikatne przeprojektowanie wzoru?
Najczęstszą konsekwencją pożyczania projektów, poza sprawami sądowymi, jest reputacja.
Opinie w Internecie są jak gra w głuchy telefon, tyle że na sterydach. Zła reputacja dotrze do Twoich potencjalnych klientów szybciej, niż zdążysz powiedzieć “ups”.
W ten sposób międzynarodową “złą sławę”, zdobył nawet sam Benjamin Netanyahu, kopiując stronę prezydenta USA.
Strony pierwszego wrażenia i równie wielkiego rozczarowania.
Czyli projekty, które na pierwszy rzut oka witają nas zachwycającym designem. Jasne, ta grafika może przyciągać wzrok, ale co z tego, że jest ładna, skoro Twoi klienci nie mogą nawet znaleźć strony kontaktowej lub oferta jest wciąż w budowie?
Nie odnajdują informacji, jakich szukają, bo ktoś użył koloru, który na ich monitorze jest niewidoczny.
W galerii przeglądanie zdjęć ustawione jest w taki sposób, że ich przeglądarka go nie obsługuje, a programista nie zadał sobie trudu, aby sprawdzić jak strona zachowuje się na różnych platformach.
Jaki jest dla Ciebie koszt zrobienia strony internetowej tego typu
Potencjalni klienci wyłączają Twoją stronę i zaglądają do konkurencji.
To tak jakby pójść do eleganckiej restauracji, podziwiać wystrój, a potem dowiedzieć się, że podają w niej tylko chleb i wodę.
Jeśli nie sprzedajesz efektów specjalnych do amerykańskich produkcji filmowych, to grafika Twojej strony, o ile wykonana jest na odpowiednim poziomie, nie wpłynie na decyzję o współpracy z Twoją firmą.
Badania dowodzą, że jeżeli grafika jest zbyt absorbująca i za bardzo odciąga uwagę odbiorcy od zawartości, może nawet zmniejszyć sprzedaż.
Czy sam kiedykolwiek zaufałeś firmie w sieci dlatego, że jej strona miała cudowne guziki lub podobał Ci się kolor tła? Klienci nie zachowują się w ten sposób.
Bez testów kompatybilności.
Właściciele stron, często całymi latami nie mają pojęcia, że połowie ich klientów w ogóle nie wyświetla się menu nawigacyjne.
Jak to możliwe?
Dzieje się tak wtedy, kiedy programista skupia się wyłącznie na tym, aby strona idealnie działała na przeglądarce i ustawieniach zamawiającego.
Jakiej przeglądarki używasz? Z jakiego urządzenia korzystasz? Wiesz, że każdy robi to na swój sposób.
Kupno strony internetowej bez końcowych testów poprawności wyświetlania na różnych przeglądarkach i urządzeniach jest jedną z największych katastrof.
Klienci nie będą Cię pytać o przyczynę złego wyświetlania Twojej strony. Pójdą po prostu do konkurencji.
Bez dokumentacji i standaryzacji.
Co z tego, że jesteś właścicielem strony, skoro tylko Twój usługodawca łapie się w bałaganie, który stworzył? Wtedy jesteś od niego w 100% zależny.
Kod tworzony “na szybko” nigdy nie ma czasu, by stać się poukładanym i opisanym. Cały czas będzie sprawiał mniejsze i większe kłopoty.
Najgorsze jest to, że w tym całym chaosie odnajdzie się tylko jedna osoba. Ta, która go pisała (i to też bez żadnej gwarancji).
Doświadczeni programiści wiedzą, że kod strony musi być poezją. Usystematyzowanie go i dobre opisanie sprawia, że każdy programista będzie wiedział, jak rozbudować, czy zmienić elementy Twojej strony.
Strony uzależniacze mają jeszcze jedną postać – jest nią autorski system zarządzania treścią (CMS). Są firmy, które zapewniają, że ich autorski system jest najlepszy, a potem…
Każą sobie płacić za stworzenie każdej dodatkowej funkcjonalności, jaka w przyszłości będzie Ci potrzebna. Mają pewność, że nie zmienisz dostawcy. Nikt inny nie będzie wiedział, jak obsługiwać Twoją stronę.
Przyjrzyjmy się stałym kosztom.
W normalnych warunkach opłacasz domenę i hosting co roku, aby strona działała. Koszt utrzymania strony na serwerze to wydatek w granicach 100-160 zł rocznie.
Cenę domeny musisz sprawdzić sam, dla konkretnej nazwy, np. na Google Domains. W przypadku domen widełki cenowe są ogromne.
Wybierając autorski CMS miesięczny koszt utrzymania strony internetowej może rosnąć w nieprzewidywalny sposób.
Wybieraj więc otwarte środowiska CMS (open source). Gdyby były złe, nie korzystaliby z nich najwięksi giganci świata. Od stron Disney’a zaczynając na stronach BBC i CNN kończąc.
Nie wiadomo, czy działają.
Każda strona może mieć dostęp do darmowych statystyk Google Analytics. Wystarczy ją podpiąć do tej usługi i odpowiednio skonfigurować.
Porządna firma zrobi to za Ciebie i sprawi, że zyskasz bezcenne źródło wiedzy o swoich klientach oraz ich zachowaniach.
Będziesz w stanie inwestować środki tylko w takie działania marketingowe, które dostarczają Ci najbardziej opłacalnych klientów.
Kolejną niechlubną cechą stron bez podstaw jest brak zabezpieczeń.
Nie raz spotkałeś się pewnie z ostrzeżeniem, że strona może zawierać wirusy. Jeśli to dotyczy Twojej witryny tracisz klientów, ale to dopiero początek.
Gorzej jeśli strona spamuje w Twoim imieniu, bez Twojej wiedzy. Wtedy Twój adres e-mail trafia na czarne listy, a wysyłane maile zamiast dotrzeć do skrzynki odbiorczej, powiększają grono spamu.
Wszystko przez to, że programista nie zadbał jak trzeba o zabezpieczenia na Twojej stronie, a wirusy szaleją na niej bez ograniczeń.
Twoja praca na stronie nie ma końca.
Tania strona internetowa na zamówienie łączy się z tym, że bardzo wiele rzeczy będziesz musiał wykonać samodzielnie.
Pisanie treści, obsługa systemu CMS, dokładne sprawdzenie każdej podstrony, aktualizacja całej witryny i naprawa usterek – z tym wszystkim trzeba się mierzyć “oszczędzając” na stronie.
Dodatkowo, dane klientów muszą trafić tam, gdzie powinny, więc należy dołożyć do listy zadań jeszcze przetestowanie, czy formularze kontaktowe działają poprawnie.
Już nawet nie wspominając o sprawdzeniu kondycji SEO Twojej strony.
Koszt prowadzenia strony internetowej wrośnie o Twój cenny czas, a wynik końcowy może nie być tej samej jakości, co ten dostarczony przez profesjonalistów.
Z dobrym wykonawcą wszystko, co będziesz musiał zrobić, to drobne poprawki, takie jak zamiana akapitów.
Wiesz już, ile kosztuje zrobienie strony internetowej – tej dobrej i tej kiepskiej. Obie mają swoją cenę, ale tylko jedna z nich zwraca się firmom.
Inwestycja w wysokiej jakości projekt strony internetowej jest niezbędna, jeśli chcesz skorzystać ze zwiększonej widoczności online, lepszego zaangażowania klientów i co za tym idzie, większej sprzedaży.
Istnieją sprawdzone sposoby projektowania stron, które doładowują szansę wywołania takiego zachowania u odwiedzającego, które przynosi Twojej firmie największe korzyści.
Znamy te metody i na co dzień wykorzystujemy je podczas projektowania stron firmowych. Chętnie przygotujemy dla Ciebie niezobowiązującą ofertę na turbo-skuteczną stronę internetową. Wystarczy, że do nas napiszesz.
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.
Zainspiruj się najlepszymi stronami na świecie. Dowiesz się, co sprawia, że są tak skuteczne i wykorzystaj ich strategie u siebie.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.