Tworzenie polityki prywatności może wydawać się skomplikowane, czasochłonne i w wielu przypadkach nie do końca klarowne. Ale nie przejmuj się. Możesz wykorzystać gotowy wzór, uzupełniając go danymi swojej firmy.
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Polityka prywatności ma realny wpływ na Twoją sprzedaż. 48% użytkowników z powodu obaw związanych z prywatnością rezygnuje z zakupów w danej firmie. Rozpraw się z tymi obawami i zdobądź zaufanie potencjalnych klientów umieszczając na stronie zrozumiałą politykę prywatności.
Anna Kloz
Copywriter
Według 63% użytkowników większość firm nie informuje, w jaki sposób wykorzystuje ich dane
Dla 81% potencjalne ryzyko, z jakim wiąże się gromadzenie ich danych przez firmy jest większe od zysków
48% użytkowników z powodu obaw związanych z prywatnością rezygnuje z zakupów w danej firmie
Nie pozwól sobie na tracenie okazji na sprzedaż przez brak jasnych informacji o tym, jakie dane zbierasz i jak je wykorzystujesz.
Jeżeli zarządzasz stroną internetową i zbierasz przez nią dane osobowe, takie jak imiona, adresy e-mail czy preferencje użytkowników, ważne, żebyś poinformował ich o tym w jasny sposób.
Polityka prywatności to nie tylko lista praw i zasad, które obowiązują użytkowników podczas przeglądania Twojej strony. To dokument, który wyjaśnia, na jakie zasady się zgadzają.
To oznacza, że polityka prywatności musi być napisana w jasny i zrozumiały sposób. W końcu, użytkownicy mają prawo wiedzieć, jak ich dane są wykorzystywane... i mają prawo zdecydować, czy są na to gotowi.
Mówiąc prosto: polityka prywatności to Twoja umowa z użytkownikami. Jeżeli decydują się korzystać z Twojej strony, zgadzają się na warunki umowy. Dlatego tak ważne jest, aby Twoja polityka była jasna, zrozumiała i łatwa do odnalezienia.
Co powinna zawierać Polityka prywatności?
Od chwili rozpoczęcia obowiązywania RODO (Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych), kwestia ochrony prywatności na stronach internetowych jest teraz na czele must have każdego przedsiębiorcy.
Choć samo RODO nie wymaga bezpośrednio posiadania polityki prywatności na stronie, i tak jest ona kluczowym elementem wypełnienia obowiązków informacyjnych nakładanych przez to rozporządzenie.
RODO nakłada na administratorów stron wymóg informowania użytkowników o podstawach prawnych przetwarzania ich danych, celach gromadzenia informacji, prawach użytkowników w zakresie dostępu do danych i ich korekty oraz o możliwym transferze danych do innych krajów.
Każda strona internetowa, na której zbierane są dane osobowe użytkowników, powinna posiadać politykę prywatności.
Jest jednak jeden wyjątek. Polityka nie jest wymagana, jeśli informacje o przetwarzaniu danych dostarczasz użytkownikom w inny sposób na każdym etapie ich zbierania, np. podczas rejestracji czy zakupów.
Jednak forma polityki jest wygodniejsza i dla Ciebie i dla Twoich klientów.
To czy użytkownicy przeczytają Twoją politykę prywatności jest mniej istotne niż to, że ją masz.
Przypuśćmy, że wchodzisz na nową stronę internetową. Zauważasz, że nie ma polityki prywatności. Niepokojące, prawda? To samo może pomyśleć Twój potencjalny klient, kiedy nie znajdzie na stronie informacji o przetwarzaniu danych osobowych.
Musisz też poinformować użytkowników o stosowaniu plików cookies.
Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe, które są używane do zapamiętywania ustawień i preferencji użytkowników oraz do zbierania danych statystycznych, które mogą być wykorzystywane w marketingu.
RODO i nowelizacja Ustawy o prawie telekomunikacyjnym wymagają, aby użytkownicy byli informowani o użyciu cookies oraz mieli możliwość wyrażenia zgody na ich stosowanie.
Użytkownicy oczekują od firm klarownej informacji o tym, co robią z ich danymi.
Nie ma sensu zakopywać tej wiedzy w gąszczu prawniczego żargonu. Im prostszy (nie myl z potoczny) i dostępny jest język, tym lepiej. Takie podejście pokazuje otwartość, transparentność i uczciwość firmy. A to są wartości, które klient popiera i których szuka w świecie online.
Umieść politykę prywatności w stopce tak, żeby było łatwo do niej dotrzeć. To tam najczęściej szukają jej użytkownicy.
Aby było jeszcze prościej, możesz skopiować poniższy wzór polityki prywatności i uzupełnić go danymi swojej firmy. Upewnij się, czy taka jej postać odpowiada specyfice Twojej firmy, w razie potrzeby warto zasięgnąć też w tej sprawie porady prawnika.
Definicje
Przetwarzanie danych w związku z korzystaniem z serwisu
W związku z korzystaniem przez Ciebie z Serwisu zbieramy Twoje dane w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych oferowanych usług, a także informacje o Twojej aktywności w Serwisie. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania danych osobowych gromadzonych podczas korzystania przez Ciebie z Serwisu.
Cele oraz podstawy prawne przetwarzania danych w serwisie
Korzystanie z serwisu
Korzystanie z płatnych usług w serwisie
Marketing
Marketing bezpośredni
Portale społecznościowe
Pliki cookies oraz podobna technologia
Cookies “serwisowe”
Cookies “marketingowe”
Zarządzanie cookies
Istotne techniki marketingowe
Okres przetwarzania danych osobowych
Twoje uprawnienia
Odbiorcy danych
Przekazywanie danych poza EOG
Poziom ochrony danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) może różnić się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu będziemy przekazywali Twoje dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne, i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony. Za każdym razem zostaniesz o tym powiadomiony.
Bezpieczeństwo danych osobowych
Dane kontaktowe
Polityka prywatności to nie tylko suchy, prawniczy dokument, ale jeden z elementów budowania zaufania na Twojej stronie. To część, której nie może na niej zabraknąć!
Jeżeli chcesz, aby nie zabrakło tam też innych ważnych dla sprzedaży elementów, daj nam znać. Zaprojektujemy dla Ciebie stronę, która poradzi sobie ze wszystkimi obawami Twoich potencjalnych klientów i napędzi konwersję. Działamy?
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.
Zainspiruj się najlepszymi stronami na świecie. Dowiesz się, co sprawia, że są tak skuteczne i wykorzystaj ich strategie u siebie.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.