Poradnik z przykładami dla przedsiębiorców, którzy chcą, by ich strona internetowa spełniała wymogi nowoczesności i użyteczności.
Sprawdź, bez czego aktualnie nie może obejść się strona www, jeśli poważnie myślisz o pozyskiwaniu dzięki niej klientów.
Zaczynajmy.
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
94% internautów nie ufa stronom, które nie są aktualizowane. Dlatego musisz wiedzieć, jakie są trendy projektowania witryn. Dzięki stworzeniu ciekawej strony, zatrzymasz na niej użytkownika i zwiększysz szansę spełnienia celów biznesowych.
Mariusz Słowik
Head of design
Aż 94% internautów nie ufa stronom, które nie są aktualizowane – zarówno pod kątem treści na nich zawartych, jak i designu.
Obserwacja trendów 2023 roku może pomóc Ci w znalezieniu rozwiązań, które usprawnią Twoją witrynę i sprawią, że będzie spełniała biznesowe cele, jakie przed nią postawisz.
Odkryj trendy w tworzeniu stron internetowych, rozwiązania i elementy, które wpływają na UX, czyli doświadczenia użytkownika.
Niezależnie od tego, na jaki rodzaj strony internetowej się zdecydujesz, najważniejsze jest to, że projektujesz ją dla ludzi.
Roboty wyszukiwarki oczywiście też są ważne, w końcu zależy Ci na dobrej widoczności w sieci. Jednak mam dobrą wiadomość.
Głównym celem Google jest zapewnienie użytkownikom jak najlepszych wyników wyszukiwania i ustalając kolejność, bierze pod uwagę ich zachowanie na Twojej stronie.
Mam też gorszą wiadomość, Twój gust nie ma w tej kwestii zbyt dużego znaczenia, bo kupować od Ciebie mają odbiorcy i to ich musisz do tego przekonać.
Użytkownik musi mieć same pozytywne doświadczenia na Twojej stronie, by zechcieć na nią wrócić. Co więc musi go na niej spotkać?
40% użytkowników wychodzi ze strony, która ładuje się dłużej niż 3 sekundy.
Mniej więcej tyle czasu zajęło Ci przeczytanie poprzedniego zdania.
To naprawdę niewiele, a sprawia, że możesz stracić potencjalnych klientów. Co jeśli strona będzie się ładowała jeszcze dłużej? Wtedy liczba straconych potencjalnych klientów rośnie jeszcze bardziej.
Proste strony internetowe nie są nudne. Coraz częściej trendują treści interaktywne, wideo, infografiki.
Warto więc dostosować witrynę tak, by jej elementy nie spowalniały ładowania strony.
Jakie problemy ma Twoja strona w tym zakresie i jak im zaradzić, możesz sprawdzić dzięki PageSpeed Insights. Uzyskasz raport, w którym możesz sprawdzić, co Cię spowalnia.
Przejrzysta strona, która nie sprawia wrażenia zagraconej, daje użytkownikowi miejsce na oddech i jest często bardziej intuicyjna.
Białą przestrzenią nazywane są puste przestrzenie na stronie, nie musi być to koniecznie białe tło.
Postaraj się, by treści nie zapełniały każdego kawałka witryny.
Wolna przestrzeń mówi też wiele na temat relacji, jakie łączą poszczególne elementy na stronie.
Te, znajdujące się bliżej będą postrzegane przez klientów jako tworzące jedną całość, a te dalsze – jako oddzielne.
Treści interaktywne generują dwukrotnie więcej konwersji niż treści statyczne. Są też bardziej angażujące.
Dzięki nim użytkownik nie tylko może dobrze się bawić, lecz także otrzymać spersonalizowane informacje (na przykład w przypadku ankiet czy quizów dopasowujących produkty).
Dobrym przykładem jest wirtualna przymierzalnia Maybelline, gdzie po załadowaniu zdjęcia można wypróbować produkty do makijażu.
Zobaczenie produktu na sobie wykonuje dwa ważne zadania:
Te dwa elementy potężnie wzmacniają sprzedaż!
Dynamiczna strona internetowa to taka, która się zmienia, aktualizuje, nawet w krótkim czasie.
Strony dynamiczne, w przeciwieństwie do stron statycznych, posiadają CMS, czyli niejako “zaplecze”, dzięki któremu mogą być na bieżąco i szybko modyfikowane.
Takie strony wciąż mogą być proste, funkcjonalne, a jednocześnie ich dużym plusem jest to, że są dostosowywane do użytkowników na bieżąco.
Internauta ma poruszać się po Twojej stronie intuicyjnie. Inaczej najprawdopodobniej ją opuści. Nie może mieć problemów ze znalezieniem tego, czego szuka, bo znajdzie to na stronie konkurencji.
Prosta strona internetowa to odpowiedź na jego potrzeby.
Stwórz witrynę dostosowaną do każdego – stosuj napisy do wideo, interfejsy głosowe (czyli komendy przekazywane za pomocą mowy, nie pisma).
Nie dodawaj samoczynnie włączających się głośnych dźwięków czy elementów, które mogą odciągać odbiorców od działania, na którym Ci zależy.
Ciężko o dobre doświadczenia bez responsywności, czyli dostosowania strony do wszystkich ekranów – zarówno komputerów, jak i urządzeń mobilnych.
74.6% osób korzystających z telefonów przegląda na nich internet.
Coraz więcej użytkowników na co dzień używa jedynie telefonów czy tabletów, co sprawia, że Twoja strona musi być do tego dostosowana.
Chcesz strony internetowej, która spełnia wszystkie wymagania Twoich klientów? Odezwij się do nas, zachwyćmy ich i popchnijmy w stronę sprzedaży!
Bez względu na rodzaj strony internetowej, wielu projektantów tworzy strony oparte na siatkach, czyli funkcjonalnych układach, które pozwalają na tworzenie bardziej intuicyjnych i spójnych stron.
Aktualnie wciąż główną siatką z jakiej korzystają, jest CSS Grid Layout.
Dzięki korzystaniu z siatek możesz tworzyć proste strony internetowe, które są jednocześnie świetnie zorganizowane i przyjemne dla oka.
Jak wyglądają nowoczesne strony internetowe? Jakie trendy królują? Zobaczmy.
Coraz częściej na stronach internetowych możemy się spotkać z tym, że zamiast nagłówka widzimy zdjęcie. Zazwyczaj jest ono kontrastowe, ciekawe, od razu przyciąga uwagę.
To rozwiązanie świetnie sprawdzi się na przykład na stronach fotografów.
Nie musisz co roku zmieniać designu swojej strony, ponieważ zmieniają się trendujące kolory.
Viva Magenta to kolor roku 2023 według PANTONE. Czy to oznacza, że ta barwa powinna królować w witrynach? Niekoniecznie.
Natomiast zdecydowanie warto zapoznać się z psychologią koloru, a także skutecznie łączyć ze sobą barwy, by budować odpowiednie skojarzenia.
Więcej na temat kolorystyki (i nie tylko) znajdziesz w naszym przewodniku.
Delikatne i chłodne kolory są odpowiednie dla tła strony i informacji na niej zawartych, natomiast odważne i ciepłe – na wezwaniach do działania.
Strona internetowa powinna opowiadać jakąś historię.
Zanim przejdziesz do sprzedawania produktów i usług, daj się poznać – szczególnie jeżeli do miejsca, w którym jesteś, prowadziła niezwykła droga.
Doskonałym przykładem jest strona Every Last Drop, która jest interaktywną stroną o oszczędzaniu wody.
Przewijając ją w dół, otrzymujesz całą historię – od danych dotyczących zużycia wody do sposobów na jej oszczędzanie.
Dzięki przyciągającej grafice z ciekawością przechodzi się od informacji do informacji, potęgując zaangażowanie.
Darmowe zdjęcia, które może pobrać każdy internauta, nie przyciągną uwagi i nie zachwycą użytkowników w 2023 roku.
Postaw na ilustracje, czerp inspirację ze sztuki. Pokaż za ich pośrednictwem charakter swojej marki.
Dzięki ilustracjom masz większe szanse na zapisanie się w świadomości klientów i na to, że Cię zapamiętają.
Po wejściu na stronę użytkownik widzi sekcję hero. Oby ciekawą i przyciągającą wzrok!
Co ważne wszelkie wezwania do działania, czyli przyciski call to action warto umieścić po lewej stronie, gdyż to tam najczęściej zerkają użytkownicy, gdy wchodzą na witrynę.
Strony z efektem paralaksy są efektowne i przyciągają uwagę.
Chodzi o to, że jej elementy poruszają się szybciej niż tło przez co ma się wrażenie głębi oraz ruchu na stronie.
Zobacz, jak to wygląda na naszej stronie.
Niecodziennym sposobem na przyciągnięcie uwagi użytkownika może być też ciekawy kursor.
Kropka zmieniająca kolory, animacja, interesujący kształt – tak niewiele może zmienić w postrzeganiu całej witryny.
Są też świetnym sposobem na zaangażowanie użytkowników na Twojej stronie.
Trendy są istotnym elementem projektowania witryny. Jak jednak powinna wyglądać strona internetowa na wielu innych płaszczyznach? Odpowiedź znajdziesz w naszym przewodniku!
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.
Zainspiruj się najlepszymi stronami na świecie. Dowiesz się, co sprawia, że są tak skuteczne i wykorzystaj ich strategie u siebie.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.