Twoja strona ma coraz mniejszy wpływ na stan konta? Czujesz, że wirtualna siedziba Twojej firmy się starzeje?
Jest więc wielce prawdopodobne, że Twoja witryna potrzebuje przeprojektowania. Pokażę Ci, jak to zrobić mądrze.
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Użytkownik potrzebuje 0.05 sekundy, by wyrobić sobie opinię o stronie. Jeżeli odbiorcy szybko wychodzą z Twojej witryny, musisz rozważyć jej przeprojektowanie. ¾ marek nie jest zadowolonych z redesignu. Odkryj, co zrobić, aby znaleźć się w tej ⅓ szczęśliwców.
Mariusz Słowik
Head of design
0.05 sekundy – tyle potrzebuje użytkownik Twojej strony, by ocenić jej wygląd i zdecydować, czy chce na niej zostać.
Redesign strony internetowej, czyli przeprojektowanie jej – czasami zupełna zmiana wyglądu strony – to proces znacznie bardziej złożony, niż zaprojektowanie jej od nowa.
Czy zawsze potrzebujesz nowego projektu strony?
Nie. Jeśli Twoja firma nie zmienia strategii, a statystyki mówią o wskaźniku odrzuceń poniżej 50% i współczynniku konwersji powyżej 20% to efektywniej będzie przeznaczyć te środki na zwiększenie ruchu (reklamę lub pozycjonowanie) niż inwestować je niż inwestować je na potrzeby nowego projektu strony internetowej.
Jeśli jednak zauważasz, że ruch na witrynie jest spory, a nie przekłada się to na konwersje czy sprzedaż, najpewniej problem leży w źle zaprojektowanej stronie.
Zmiana strony jest potrzebna w momencie, kiedy Twoja witryna przestaje spełniać Twoje cele biznesowe i marketingowe lub jest zwyczajnie przestarzała.
Firmy się rozwijają, wkraczają na nowe rynki, rozszerzają segmenty docelowych klientów – to wszystko sprawia, że dotychczasowy projekt może stać się już niewystarczający.
Przeprojektowanie strony może dotyczyć zmian w treściach, kodzie, układzie, funkcjach czy designie.
Dla wielu przedsiębiorców zmiana strony to ewolucja, która jest kluczem do rozwiązania wielu problemów związanych na przykład z niską sprzedażą.
Celem tworzenia nowej wersji strony powinno być przyciągnięcie, zatrzymanie i zaangażowanie klientów na stronie.
Musisz sprawić, by odbiorca chciał wykonać akcję, na jakiej najbardziej Ci zależy (np. wypełnił formularz kontaktowy, zostawił swój e-mail w zamian za darmowy materiał, czy zamówił produkt).
Najważniejsze w tworzeniu strony internetowej powinno być dla Ciebie zaangażowanie użytkownika. Aby tak się stało, Twoja witryna musi być dla niego intuicyjna i komfortowa.
Im lepszy UX, czyli doświadczenia użytkownika, tym więcej konwersji i sprzedaży.
Twierdzi tak aż 74% przedsiębiorców.
Przeprojektowanie strony może też pomóc w budowaniu wizerunku eksperta.
Jak Cię widzą, tak Cię piszą – działa to także w przypadku Twojego miejsca w sieci.
Jeśli Twoja nowa strona będzie funkcjonalna, przejrzysta i intuicyjna, łatwiej będzie Ci zbudować zaufanie odbiorców do Twojej wiedzy i doświadczenia.
Przeprojektowanie strony internetowej powinno obejmować kilka istotnych elementów, które pozwolą jak najlepiej dopasować ją do oczekiwań użytkowników. Jednak przede wszystkim musi być dobrze przemyślane.
Zanim zaczniesz przeprojektowanie strony, musisz wiedzieć, dla kogo ją tworzysz. Kim jest Twój klient? Jak określasz swoją grupę docelową?
Jeśli do tej pory nie stworzyłeś profilu idealnego klienta, to jest ten czas. Będzie on przydatny na każdym etapie zmiany witryny internetowej i każdym innym działaniu marketingowym.
Darmowy dodatek
To jednak nie wszystko. Musisz też odpowiedzieć na pytania dotyczące Twojej firmy:
Odpowiedzi na te pytania umieść na stronie.
Użytkownik po wejściu na Twoją stronę powinien bez problemu określić, czym się zajmujesz, jaką wartość mu oferujesz i czy trafił w dobre miejsce.
Dopracuj przekaz, jaki zobaczy.
Zanim zaczniesz redesign, ustal dlaczego właściwie go potrzebujesz. Postaw przed sobą konkretne cele biznesowe, które ma spełnić zmiana strony.
Dopiero rozpoznanie powodu sprawi, że projektowanie nowej strony będzie efektywne.
Aby można było ocenić, czy cele zostały zrealizowane, trzeba je przedstawić w postaci SMART.
Redesign strony to również doskonała okazja do zajęcia się treściami na swojej strony.
Czy dzięki swoim tekstom więcej sprzedajesz? A może czujesz, że nie wnoszą one żadnej wartości do strony?
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości dotyczące treści, stwórz je od nowa lub zleć je dobremu copywriterowi.
Dobrze napisane teksty mogą sprawić, że użytkownik, który przegląda witrynę, stanie się Twoim klientem.
Parafrazując angielskie: Content is king, treść nadal jest królem. Warto więc zadbać również o jej odpowiednią oprawę. Bardzo ważna jest czytelność treści.
Ocenia się m.in.: odpowiedni kontrast, obszar tekstu czy styl typografii. Pamiętaj aby typografia były dopasowana do stylu strony oraz jej elementów (zdjęć, filmów itp.).
Redesign wymaga nowego spojrzenia na optymalizację. Sprawdź, czego szukają ludzie, wchodzący na Twoją stronę? Skąd przychodzą? Czy uważasz, że znaleźli u Ciebie to, czego
szukali?
Zoptymalizuj słowa kluczowe, swoje treści i inne elementy związane z SEO.
Redesign jest doskonałym momentem na przegląd optymalności działania witryny tak, aby nowy projekt ją rozszerzał, a nie wchodził jej pod nogi.
Trzeba zaplanować mapę strony. Może, ale nie musi być taka sama jak poprzednio. Redesign strony internetowej to nie tylko design, ale również użyteczność, funkcjonalność i architektura informacji.
Pracę nad mapą strony zaczyna się od strony głównej, a dalszą nawigację tworzy się w dół, do dalszych podstron.
Różne funkcje będą musiały zostać dodane do niektórych stron (np. RSS) i warto to mieć na uwadze.
Utworzenie mapy strony może pomóc w wizualizacji treści. Bez niej łatwo zapomnieć o ważnych treściach, które mogą spowodować problemy z dopasowaniem pewnych elementów.
Strona internetowa to wizytówka Twojej firmy. Prawdopodobnie jest to pierwszy kontakt potencjalnego klienta z marką.
Dlatego nie może być skomplikowana, nieintuicyjna i pozbawiona zorganizowanej struktury. Tak bowiem będą Cię widzieć użytkownicy.
Musisz wejść w buty odbiorcy – czy po trafieniu na Twoją stronę będzie chciał na niej zostać? Czy sprawdzi Twój sklep? Czy przeczyta artykuły na blogu? Przede wszystkim: czy bez problemu je znajdzie?
Im więcej odwiedzających i mniej konwersji, tym większe prawdopodobieństwo, że strona nie jest przyjazna dla użytkowników.
Twoja strona ma coraz mniejszy wpływ na stan konta? Zmieńmy to jak najszybciej!
Cały układ strony musi zachęcić do aktywności, na której Ci zależy: zrobienia zakupów, dodania produktów do koszyka, kliknięcia wideo itd.
Im prostszy projekt, tym lepiej – odbiorca nie będzie przytłoczony i zdezorientowany.
Lejek sprzedażowy to etapy podróży kupującego.
W wykorzystaniu lejka chodzi o to, by zachęcić do podejmowania kroków, aby użytkownik stał się klientem.
Znajdź na stronie miejsce dla użytkowników na każdym etapie – zaciekaw, następnie zainteresuj ofertą, zdobądź zaufanie i sprzedawaj.
Ważne, żeby zwrócić uwagę na budowanie zaufania.
Dobrze zaprojektowana strona internetowa uspokaja klienta, pokazując, że Twoja działalność nie jest oszustwem – oczywiście jednak nie tylko estetyka jest tutaj kluczowa.
Żeby klient Ci zaufał, musisz mu w tym pomóc.
Zbierz referencje – umieść je na stronie. To żywy dowód, że klienci są zadowoleni z Twoich usług.
To jednak nie wszystko – bądź widoczny. Prowadź profile w mediach społecznościowych, wysyłaj newsletter, odpowiadaj na komentarze, bądź aktywny w grupach tematycznych.
Dzięki temu zyskasz wizerunek eksperta.
To z kolei może się przełożyć na przechodzenie klientów w dół lejka zakupowego w kierunku sprzedaży.
Zadbaj też o kwestie techniczne.
Przeprojektowanie witryny powinno skupić się na tym, aby witryna szybko się ładowała.
Jeżeli czas ładowania strony rośnie z 1 do 5 sekund – masz 90% szans, że użytkownik wyjdzie z niej bez wchodzenia w żadną interakcję.
Stwórz miejsce, które ładuje się szybko i bezproblemowo.
Jeśli na Twojej stronie są obrazy – powinny być skonwertowane i zoptymalizowane. Zastosuj leniwe ładowanie. Strona nie powinna od razu ładować się w całości. Niech działa to, co obecnie interesuje użytkownika.
Wideo na stronie może ją obciążać. Pomyśl o ich hostingu na zewnętrznym serwerze.
Strona musi być dostosowana do urządzeń mobilnych.
74% osób chętniej wróci na stronę, która jest dostosowana do smartfonów.
Musisz sprawić, aby doświadczenie użytkownika korzystającego z telefonu czy tableta było takie samo, jak przy korzystaniu z komputera.
Ten etap dotyczy bardziej złożonych stron internetowych. Wiele z nich ma szczególne wymagania techniczne, jak również funkcje, które należy dopasować.
Warto o tym pomyśleć wcześniej, ponieważ może się okazać, że dużo więcej czasu
będzie trzeba poświęcić na naprawianie tego, niż gdyby wcześniej powstała lista tych szczególnych wymagań projektu.
Jeżeli zamierzasz wykonać redesign swojej strony, skonsultuj się również ze specjalistą, który przeanalizuje ją pod kątem SEO. Warto zadać mu poniższe pytania:
Bardzo łatwo jest w imię wizji większej sprzedaży i nowocześniejszej strony stracić wszystkie dobrodziejstwa, jakie zdążyła zgromadzić przez lata jej poprzedniczka!
O co jeszcze trzeba zadbać? Sprawdź w kompendium wiedzy o stronach internetowych, które dla Ciebie budujemy.
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.
Zainspiruj się najlepszymi stronami na świecie. Dowiesz się, co sprawia, że są tak skuteczne i wykorzystaj ich strategie u siebie.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.