Dzięki dobrze ustrukturyzowanej stronie kariera da się przyciągnąć do siebie talenty.
W tym artykule czekają na Ciebie praktyczne porady dotyczące projektowania strony rekrutacyjnej.
Są tu też tipy, jak tworzyć ogłoszenia o pracę, które trafią dokładnie do tych ludzi, na jakich zależy Twojej firmie.
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Dobrze zaprojektowana strona rekrutacyjna jest jednym z elementów tworzących renomę Twojej marki. A dobra marka to aż 50% większe szanse na pozyskanie wykwalifikowanego pracownika. Jak go przyciągnąć?
Mariusz Słowik
Head of design
Marka ze świetną reputacją jest w stanie przyciągać 50% więcej wykwalifikowanych kandydatów do zespołu i obniżyć koszty zatrudnienia
50% pracowników wyraźnie podkreśla, że nawet za większe wynagrodzenie nie chcieliby pracować w firmie o złej sławie
60% wybiera pracodawcę w oparciu o swoje przekonania i wartości
Wizytówką dobrej marki jest profesjonalna, dobrze zaprojektowana strona rekrutacyjna.
Aby była ona w pełni funkcjonalna, musisz się wyróżnić na tle innych. Przejrzysty układ, wszystkie niezbędne informacje, zdjęcia i ogłoszenia. To wszystko musi się znaleźć na stronie kariera.
Przed rozpoczęciem projektu, musisz ustalić, jakie informacje zawierać będzie Twoja strona rekrutacyjna.
Dobra strona kariera zawiera:
Przedstaw swoich pracowników, daj znać, jakie benefity oferujesz, jak pomagasz pracownikom (lub chociaż nie przeszkadzasz im) zachować równowagę między pracą a życiem prywatnym.
Postaraj się, żeby kandydat (ten, na którym Ci zależy) poczuł realną chęć dołączenia do Twojego teamu.
Nie wiesz, jak zabrać się za projektowanie strony internetowej? Daj znać. Zadbamy nie tylko o zakładkę kariera, ale o całą Twoją stronę! W końcu chcesz przyciągać talenty, ale też klientów.
Jak powinna wyglądać strona rekrutacyjna, aby spełniała swoją funkcję? Nie może na niej zabraknąć kilku elementów.
Zakładka kariera na stronie internetowej to dla osób poszukujących pracy główny cel. Dlatego musisz im ułatwić jej znalezienie.
Poza tym osobna strona rekrutacyjna to również szansa na wyświetlanie się w wyszukiwarce i pozyskiwanie kandydatów do pracy bezpośrednio stamtąd.
Trzeba tylko zawrzeć w ogłoszeniu odpowiednie frazy kluczowe odnoszące się do stanowiska.
Takie, które kandydaci wpiszą w okienko wyszukiwarki szukając dla siebie ofert pracy.
To Ci kandydaci, którzy nie myślą jeszcze o Twojej firmie, jako o numerze jeden na liście poszukiwań, a może wśród nich jest to brakujące ogniwo.
Barber będzie szukał właśnie takiego określenia, a nie ofert pracy ogólnie dla fryzjera. Bierz to pod uwagę pisząc ofertę pracy. Optymalizuj je na odpowiednie, precyzyjne frazy.
A co z tymi, którzy szukając nowej pracy pomyśleli, że fajnie byłoby pracować u Ciebie?
Nie chowaj ogłoszeń o pracę gdzieś w zakładkach, do których ciężko się dostać.
Najlepiej umieścić stronę kariera w stopce i głównym menu.
Nie umieszczaj jej w rozwijanym menu. Do tej zakładki potencjalni kandydaci powinni dostać się za pomocą jednego kliknięcia.
Jak nazwać stronę rekrutacyjną? Klarownie!
Aby potencjalny kandydat do pracy szybko się nie zniechęcił, nawigacja strony kariera musi być prosta.
Po wejściu na nią odbiorca musi od razu znaleźć wszystkie niezbędne dla niego informacje.
Na stronie rekrutacyjnej powinny się znajdować:
Odbiorca musi dowiedzieć się od Ciebie, gdzie aplikuje i dlaczego warto. Zazwyczaj na tę część strony rekrutacyjnej składa się zdjęcie i krótki opis (np. zawierający wartości firmy).
Użytkownicy już dawno przestali czytać pełne treści.
Najpierw skanują je wzrokiem. Zatrzymują się na wyróżnionych elementach i na ich bazie decydują, czy chcą zaangażować się w resztę.
Kandydaci do pracy są bardziej zmotywowani do poznania szczegółów niż reszta internautów, ale bez przesady. Dobry pracownik odbije się od ściany tekstu.
Wyróżniaj najważniejsze elementy oferty. Spraw, by była lekka w odbiorze. Wypunktowanie 3 powodów, dla których warto z Tobą pracować sprawdzi się lepiej niż długi tekst o Twoich zaletach.
Pomocna może być też wyszukiwarka na stronie, taka jaką ma na przykład Ikea.
Aby ogłoszenie o pracę było skuteczne:
Podaj zrozumiałą nazwę stanowiska
Określ rodzaj pracy
Podaj wysokość wynagrodzenia
Używaj słów kluczowych związanych ze stanowiskiem
Zaznacz, czy akceptujesz pracę zdalną
Dokładnie opisz wymagania na stanowisko
Przedstaw w punktach, czym będzie zajmowała się osoba na danym stanowisku
Bądź transparentny. Kandydaci to docenią.
Kandydatowi zależy na pracy, ale Tobie też powinno zależeć na dobrym pracowniku. Strona kariera to idealne miejsce, aby pokazać, że jesteś pracodawcą, u którego chce się pracować.
Kultura firmy jest ważna dla potencjalnych kandydatów. Pokaż swój zespół, wydarzenia firmowe, pracę od kuchni.
Zawsze dobrym pomysłem jest wideo z kulisami pracy i wypowiedziami pracowników. To pozwoli kandydatowi poczuć, jak to jest pracować u Ciebie.
Strona rekrutacyjna to też przestrzeń do przedstawienia Twojego zespołu. Jeśli jest mały, możesz krótko opowiedzieć o każdej osobie pracującej w firmie.
Pokaż nagrody, opinie i wyróżnienia związane z kulturą i atmosferą pracy są tu nieocenione! Te związane z osiągnięciami również - to znak, że Twoja firma to miejsce idealne do rozwoju zawodowego.
Możesz też stworzyć sekcję najczęściej zadawanych pytań. Przykładowo:
Internet na smartfonach przegląda 74.6% użytkowników - również Twoich kandydatów do pracy
Jeśli chodzi o zakładkę kariera – strona musi być przystosowana do urządzeń mobilnych.
Z poziomu telefonu czy tabletu odbiorca musi bez problemu mieć możliwość płynnego poznania oferty i aplikowania do Twojej firmy.
Dobrym pomysłem, szczególnie dla rekrutacji, które są stale otwarte, jest formularz na stronie.
Formularz powinien zawierać tylko niezbędne dane. Już na wstępie możesz go uszczuplić o dane, które i tak będziesz miał w CV.
Świetnie, jeśli cała rekrutacja odbędzie się w trzech krokach:
Kliknięcie w zakładkę kariera
Wypełnienie formularza/przesłanie CV
Kliknięcie opisu stanowiska
Kandydaci chcą wiedzieć, jak dokładnie wygląda proces rekrutacyjny i co ich czeka po wysłaniu swojego CV.
Odpowiedz na pytania:
Kiedy kandydat otrzyma odpowiedź na aplikację?
Czy kandydaci wykonują zadania rekrutacyjne?
Czy można wysłać CV, kiedy nie ma otwartych rekrutacji?
Jak wyglądają kolejne etapy rekrutacji?
Czy przeprowadzane są rozmowy kwalifikacyjne?
Umieść też mail do działu rekrutacji, aby kandydaci mogli zadawać własne pytania.
Jakościowa strona rekrutacyjna to taka, która wydobywa duszę Twojej firmy i przyciąga do niej ludzi, którzy tam pasują. Wzbudza zrozumienie oraz zaufanie u potencjalnych kandydatów. Pokaż potencjalnym kandydatom, do jakiego zespołu mogą dołączyć.
Strona kariera to ważny, ale nie jedyny przystanek w Twojej witrynie. Jeśli chcesz zadbać o całą stronę firmową, jesteśmy tutaj, aby ją przygotować na odwiedziny świetnych kandydatów i dochodowych klientów.
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.
Zainspiruj się najlepszymi stronami na świecie. Dowiesz się, co sprawia, że są tak skuteczne i wykorzystaj ich strategie u siebie.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.