Strona: Kariera

[ + Szablon ]

Dzięki dobrze ustrukturyzowanej stronie kariera da się przyciągnąć do siebie talenty.

W tym artykule czekają na Ciebie praktyczne porady dotyczące projektowania strony rekrutacyjnej.

Są tu też tipy, jak tworzyć ogłoszenia o pracę, które trafią dokładnie do tych ludzi, na jakich zależy Twojej firmie.

Strona kariera (rekrutacyjna)

OWOCNY HIT!

Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.

Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Streszczenie:

Dobrze zaprojektowana strona rekrutacyjna jest jednym z elementów tworzących renomę Twojej marki. A dobra marka to aż 50% większe szanse na pozyskanie wykwalifikowanego pracownika. Jak go przyciągnąć?

Mariusz Słowik
Head of design

> strona internetowa > strona kariera

Dlaczego strona rekrutacyjna jest ważna dla firmy?

50%

Marka ze świetną reputacją jest w stanie przyciągać 50% więcej wykwalifikowanych kandydatów do zespołu i obniżyć koszty zatrudnienia

50%

50% pracowników wyraźnie podkreśla, że nawet za większe wynagrodzenie nie chcieliby pracować w firmie o złej sławie

60%

60% wybiera pracodawcę w oparciu o swoje przekonania i wartości

Wizytówką dobrej marki jest profesjonalna, dobrze zaprojektowana strona rekrutacyjna.

Aby była ona w pełni funkcjonalna, musisz się wyróżnić na tle innych. Przejrzysty układ, wszystkie niezbędne informacje, zdjęcia i ogłoszenia. To wszystko musi się znaleźć na stronie kariera.

O czym musisz pamiętać, tworząc stronę kariera?

Przed rozpoczęciem projektu, musisz ustalić, jakie informacje zawierać będzie Twoja strona rekrutacyjna.

Dobra strona kariera zawiera:

  • konkretne ogłoszenia - kandydat musi od razu wiedzieć, czego od niego oczekujesz
  • entuzjastyczny język, który zdecydowanie lepiej przyciąga uwagę odbiorców
  • informacje kim jesteś i jak wygląda praca w Twojej firmie
  • zdjęcia i filmiki, które pokażą historię firmy, do której zapraszasz, jej wartości i inne ważne kwestie

Przedstaw swoich pracowników, daj znać, jakie benefity oferujesz, jak pomagasz pracownikom (lub chociaż nie przeszkadzasz im) zachować równowagę między pracą a życiem prywatnym.

Postaraj się, żeby kandydat (ten, na którym Ci zależy) poczuł realną chęć dołączenia do Twojego teamu.

Nie wiesz, jak zabrać się za projektowanie strony internetowej? Daj znać. Zadbamy nie tylko o zakładkę kariera, ale o całą Twoją stronę! W końcu chcesz przyciągać talenty, ale też klientów.

Strona rekrutacyjna na stronie firmowej krok po kroku

Jak powinna wyglądać strona rekrutacyjna, aby spełniała swoją funkcję? Nie może na niej zabraknąć kilku elementów.

Musi dać się znaleźć!

Zakładka kariera na stronie internetowej to dla osób poszukujących pracy główny cel. Dlatego musisz im ułatwić jej znalezienie.

Poza tym osobna strona rekrutacyjna to również szansa na wyświetlanie się w wyszukiwarce i pozyskiwanie kandydatów do pracy bezpośrednio stamtąd.

Trzeba tylko zawrzeć w ogłoszeniu odpowiednie frazy kluczowe odnoszące się do stanowiska.

Takie, które kandydaci wpiszą w okienko wyszukiwarki szukając dla siebie ofert pracy.

To Ci kandydaci, którzy nie myślą jeszcze o Twojej firmie, jako o numerze jeden na liście poszukiwań, a może wśród nich jest to brakujące ogniwo.

Barber będzie szukał właśnie takiego określenia, a nie ofert pracy ogólnie dla fryzjera. Bierz to pod uwagę pisząc ofertę pracy. Optymalizuj je na odpowiednie, precyzyjne frazy.

A co z tymi, którzy szukając nowej pracy pomyśleli, że fajnie byłoby pracować u Ciebie?

Nie chowaj ogłoszeń o pracę gdzieś w zakładkach, do których ciężko się dostać.

Najlepiej umieścić stronę kariera w stopce i głównym menu.

Nie umieszczaj jej w rozwijanym menu. Do tej zakładki potencjalni kandydaci powinni dostać się za pomocą jednego kliknięcia.

Jak nazwać stronę rekrutacyjną? Klarownie!

  • Praca
  • Kariera
  • Dołącz do nas

Niech będzie intuicyjna

Aby potencjalny kandydat do pracy szybko się nie zniechęcił, nawigacja strony kariera musi być prosta.

Po wejściu na nią odbiorca musi od razu znaleźć wszystkie niezbędne dla niego informacje.

Na stronie rekrutacyjnej powinny się znajdować:

  • aktualne oferty pracy
  • jeśli lista z ofertami jest długa, na górze powinny być do nich odnośniki
  • informacje o firmie
  • nagłówki, które jasno opisują zawartość sekcji strony kariera
  • wyróżnienia i wypunktowania, które pozwalają szybko zeskanować wzrokiem najważniejsze informacje

Odbiorca musi dowiedzieć się od Ciebie, gdzie aplikuje i dlaczego warto. Zazwyczaj na tę część strony rekrutacyjnej składa się zdjęcie i krótki opis (np. zawierający wartości firmy).

Użytkownicy już dawno przestali czytać pełne treści.

Najpierw skanują je wzrokiem. Zatrzymują się na wyróżnionych elementach i na ich bazie decydują, czy chcą zaangażować się w resztę.

Kandydaci do pracy są bardziej zmotywowani do poznania szczegółów niż reszta internautów, ale bez przesady. Dobry pracownik odbije się od ściany tekstu.

Wyróżniaj najważniejsze elementy oferty. Spraw, by była lekka w odbiorze. Wypunktowanie 3 powodów, dla których warto z Tobą pracować sprawdzi się lepiej niż długi tekst o Twoich zaletach.

Pomocna może być też wyszukiwarka na stronie, taka jaką ma na przykład Ikea.

Co powinno zawierać ogłoszenie o pracę?

Aby ogłoszenie o pracę było skuteczne:

Podaj zrozumiałą nazwę stanowiska

1

Określ rodzaj pracy

3

Podaj wysokość wynagrodzenia

5

Używaj słów kluczowych związanych ze stanowiskiem

7

Zaznacz, czy akceptujesz pracę zdalną

2

Dokładnie opisz wymagania na stanowisko

4

Przedstaw w punktach, czym będzie zajmowała się osoba na danym stanowisku

6

Bądź transparentny. Kandydaci to docenią.

Pokaż, że Twoja firma to świetne miejsce pracy

Kandydatowi zależy na pracy, ale Tobie też powinno zależeć na dobrym pracowniku. Strona kariera to idealne miejsce, aby pokazać, że jesteś pracodawcą, u którego chce się pracować.

Kultura firmy jest ważna dla potencjalnych kandydatów. Pokaż swój zespół, wydarzenia firmowe, pracę od kuchni.

Zawsze dobrym pomysłem jest wideo z kulisami pracy i wypowiedziami pracowników. To pozwoli kandydatowi poczuć, jak to jest pracować u Ciebie.

Strona rekrutacyjna to też przestrzeń do przedstawienia Twojego zespołu. Jeśli jest mały, możesz krótko opowiedzieć o każdej osobie pracującej w firmie.

Pokaż nagrody, opinie i wyróżnienia związane z kulturą i atmosferą pracy są tu nieocenione! Te związane z osiągnięciami również - to znak, że Twoja firma to miejsce idealne do rozwoju zawodowego.

Możesz też stworzyć sekcję najczęściej zadawanych pytań. Przykładowo:

  • Jakie są godziny pracy?
  • Na jakich programach pracujecie?
  • Czy do firmy można przyprowadzić psa?
  • Jak często odbywają się imprezy integracyjne?

Responsywność strony rekrutacyjnej jest ważna

74.6%

Internet na smartfonach przegląda 74.6% użytkowników - również Twoich kandydatów do pracy

Jeśli chodzi o zakładkę kariera – strona musi być przystosowana do urządzeń mobilnych.

Z poziomu telefonu czy tabletu odbiorca musi bez problemu mieć możliwość płynnego poznania oferty i aplikowania do Twojej firmy.

Formularz aplikacyjny

Dobrym pomysłem, szczególnie dla rekrutacji, które są stale otwarte, jest formularz na stronie.

Formularz powinien zawierać tylko niezbędne dane. Już na wstępie możesz go uszczuplić o dane, które i tak będziesz miał w CV.

Świetnie, jeśli cała rekrutacja odbędzie się w trzech krokach:

Kliknięcie w zakładkę kariera

1

Wypełnienie formularza/przesłanie CV

3

Kliknięcie opisu stanowiska

2

Umieszczaj informacje o procesie rekrutacyjnym na stronie kariera

Kandydaci chcą wiedzieć, jak dokładnie wygląda proces rekrutacyjny i co ich czeka po wysłaniu swojego CV.

Odpowiedz na pytania:

Kiedy kandydat otrzyma odpowiedź na aplikację?

1

Czy kandydaci wykonują zadania rekrutacyjne?

3

Czy można wysłać CV, kiedy nie ma otwartych rekrutacji?

5

Jak wyglądają kolejne etapy rekrutacji?

2

Czy przeprowadzane są rozmowy kwalifikacyjne?

4

Umieść też mail do działu rekrutacji, aby kandydaci mogli zadawać własne pytania.

Przyciągaj do zespołu ludzi, którzy będą siłą napędową Twojego biznesu

Jakościowa strona rekrutacyjna to taka, która wydobywa duszę Twojej firmy i przyciąga do niej ludzi, którzy tam pasują. Wzbudza zrozumienie oraz zaufanie u potencjalnych kandydatów. Pokaż potencjalnym kandydatom, do jakiego zespołu mogą dołączyć.

Strona kariera to ważny, ale nie jedyny przystanek w Twojej witrynie. Jeśli chcesz zadbać o całą stronę firmową, jesteśmy tutaj, aby ją przygotować na odwiedziny świetnych kandydatów i dochodowych klientów.

Rozdział 1:
Podstawy współczesnych stron internetowych
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Rozdział 2:
Budowa stron, które robią robotę
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Rozdział 3:
Rodzaje biznesowych stron internetowych
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Rozdział 4:
Kluczowe podstrony firmowe
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Rozdział 5:
Elementy skutecznych stron
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Rozdział 6:
Kluczowe cechy skutecznej strony
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.

Owocni eksperci cytowani są przez:

Zamów bezpłatne
badanie strony, by
otrzymać porady
od ekspertów

Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.

4.98 / 5