Potrzebujesz profesjonalnej strony internetowej, najlepiej na już i zastanawiasz się, czy nie kupić gotowego szablonu?
W końcu tak dobrze wygląda, robi efekt wow! Najczęściej jednak na tym koniec.
Przyjrzyjmy się co Ci daje, a czego pozbawia gotowy szablon.
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Profesjonalni projektanci stron internetowych wiedzą, że ich praca jest inwestycją, która przynosi właścicielom firm znaczne zwroty z inwestycji. Dlatego nie znajdziesz ich tworzących tanie szablony. Ich focus leży na tworzeniu unikalnych, skutecznych rozwiązań, które napędzają wzrost biznesowy.
Krzysztof Gilowski
Head of marketing
Masz 50 milisekund by zrobić dobre pierwsze wrażenie na odbiorcy Twojej strony internetowej.
Z szablonem wykorzystywanym przez dziesiątki innych firm jest dużo trudniej!
Odbiorcy rozpoznają szablony, z którymi często się stykają w sieci.
Zamiast efektu: “wow, jaka fajna marka” pojawia się: “kurde, gdzieś to już widziałem” i to niestety nie w kontekście Twojego biznesu…
Wkładasz dużo wysiłku w wyróżnienie swojej firmy spośród innych obecnych na rynku. Wybierając szablon, który może mieć każdy, wyrzucasz tę pracę do kosza.
90% użytkowników oczekuje, że bez względu na kanał, w którym zetknie się z marką, jego doświadczenia będą podobne
Marka spójna we wszystkich kanałach (również na stronie www) może zwiększyć swoje przychody o 23%
Wykorzystując szablon strony internetowej to firma musi dopasować się do niego, a nie na odwrót, więc o zachowanie spójności swojej marki jest trudniej.
Szablon do strony www wydaje się kuszącą opcją, szczególnie na początek. Jednak gotowe rozwiązanie nie oznacza braku problemów.
Szablony mogą być wadliwe, niefunkcjonalne, ciężkie w dostosowaniu do wymagań firmy. Często darmowe szablony stron internetowych wymagają dopłaty, jeżeli potrzebujesz większej liczby funkcji, niż oferują w wersji bazowej.
Na jakie jeszcze ograniczenia trzeba być gotowym?
Tworzą je głównie programiści, którzy nie myślą o optymalizacji konwersji. Zamiast na skuteczności strony, skupiają się na tym, żeby była piękna i modna.
Szablony mają to do siebie, że są tworzone z myślą o tym, by służyć wielu różnym biznesom. Jednak to, co sprawdza się na jednej stronie, nie będzie funkcjonowało dobrze na innej.
W związku z tym, choć wizualnie mogą wyglądać naprawdę dobrze, ładna strona nie sprawi, że osiągniesz swoje cele biznesowe.
Szablon strony internetowej jest często kojarzony z oszczędnościami. Czy aby na pewno?
Faktycznie koszty szablonów są niskie, ale również zwrot z tej inwestycji nie zachwyca, a to od tego zwrotu właśnie zależą Twoje zyski.
Strony z szablonu nie mają w sobie logiki, jaka ma prowadzić Twojego potencjalnego klienta do działania, którego oczekujesz.
Nie są w stanie efektywnie kierować uwagi odbiorcy w miejsca, na których Ci najbardziej zależy.
Większość szablonów w ogóle nie bierze pod uwagę konwersji i w ostatecznym biznesowym rozrachunku strona nie zarabia dla firmy tyle, ile by mogła.
Potrzebujesz dobrej, kreatywnej witryny, stworzonej przez kogoś, kto wie, czym jest konwersja i ją zwiększać? Wyceń taką stronę (niezobowiązująco).
Trendy w designie mają to do siebie, że wiele z nich nie wytrzymuje próby czasu i szybko odchodzi w zapomnienie.
Mogą okazać się niepraktyczne lub zostać wyparte przez nowsze praktyki.
Szablony ochoczo wykorzystują trendy, a Ty korzystając z szablonów robisz dokładnie to samo. Niestety szablon, który opiera się głównie na trendach, za 5 lat będzie totalnie nieprzydatny.
Wyróżnienie Twojej marki to jedno z kluczowych zadań, jakie ma do zrealizowania strona internetowa – szablon nie zawsze da się dopasować do firmy, a już na pewno nie da się tego zrobić w 100%.
Musisz działać na tym, co masz.
Nikt nie zaprojektował szablonu strony www z myślą o indywidualnych potrzeb Twojej firmy. Może więc serwować Ci wtyczki i funkcje, które zupełnie nie będą Ci potrzebne.
Nie skorzystasz z nich, ale ich obecność spowolni Twoją witrynę, zupełnie niepotrzebnie.
To prawda, że możesz dodać do szablonu własne treści, zdjęcia, wideo jednak musisz je dostosować do miejsca i układu jaki dostaniesz.
Może się okazać na przykład, że masz trochę więcej informacji do przekazania niż przewiduje szablon, a Twoja strona przez to zacznie wyglądać na przeładowaną.
Szablon w pierwotnej wersji wyglądał świetnie, ale totalnie nie nadawał się do tego, co Twoja firma chce pokazać.
Projektanci szablonów stron rzadko myślą o tym, by zbudowane na ich bazie strony były przyjazne SEO, czyli miały wszystko, co pozwala im się wyświetlać wysoko w wynikach wyszukiwania.
Dostosowanie witryny pod tym kątem może być przez to bardziej czasochłonne.
Kod stron zbudowanych na gotowym szablonie jest obszerny, dużo bardziej rozbudowany niż witryn budowanych od podstaw. W końcu ma sprostać wymaganiom różnych biznesów.
Co to znaczy dla Ciebie?
Wydajność i szybkość strony spada. Możesz próbować modyfikować szablon strony HTML i grzebać w kodzie, żeby mocniej dostosować witrynę do swojej marki, ale wtedy tracisz dostęp do aktualizacji motywu lub szablonu, który udoskonaliłeś.
Nie zawsze jest to bezpieczne rozwiązanie: szablony stron są lubiane przez hakerów. Ze względu na wspólny kod łatwiej je zhakować.
Gotowy szablon strony HTML jest szybką i łatwo dostępną opcją. Jeśli dopiero startujesz z firmą i zależy Ci na szybkim wdrożeniu strony internetowej, szablon jest jakimś wyjściem na początek.
Pamiętaj, aby sprawdzić, czy projekt, z którego korzystasz, jest dostosowany do wszystkich urządzeń. Tylko responsywne szablony stron internetowych mają dzisiaj rację bytu.
Choć szablony strony internetowej nie są tak elastyczne we wprowadzaniu zmian, wciąż można je do siebie w pewnym stopniu dostosowywać.
Nie poprzestawaj na domyślnych ustawieniach, próbuj je ulepszać z myślą o swoich odbiorcach.
Możesz korzystać z szerokiego wyboru wtyczek czy modułów. Wstawiasz własne treści i grafiki. Zazwyczaj decydujesz też o kolorach, fontach, tle.
Da się coś urodzić z szablonów, ale finalnie i tak warto dążyć do unikalnej, niestandardowej strony. Dlaczego?
Indywidualny projekt strony internetowej odpowiada w pełni Twoim celom biznesowym i sprawia, że marka się wyróżnia.
Taka strona jest skupiona na Twoim biznesie. W zależności od Twoich celów robi wszystko, żeby je realizować.
Każdy element na niestandardowej stronie zbliża odbiorcę do wykonania akcji, na jakiej Ci zależy.
Każde kolejne słowo burzy bariery, które powstrzymują użytkowników przed skorzystaniem z Twojej oferty.
Stworzenie strony od podstaw trwa dłużej niż skorzystanie z szablonu. Musisz w tej sytuacji przemyśleć każdy aspekt: od przekazu, przez wygląd po funkcje.
Jednak strona zbudowana w ten sposób procentuje na kilku różnych polach:
Skupia uwagę odbiorców na kluczowych elementach
Masz nad nią pełną kontrolę
Dobrze się pozycjonuje
Dźwiga tyle podstron, ile potrzebujesz
Od wejścia pokazuje Twoją unikalną propozycję wartości
Jest przygotowana do łatwej rozbudowy
Szybko się ładuje
Wygląda idealnie na każdym urządzeniu (jest w pełni responsywna)
Szablony stron internetowych wydają się ekonomiczne, ale mogą ograniczać Twój rozwój online i kosztować Cię wiele straconych szans.
Projektowanie stron internetowych od podstaw jest inwestycją, która zwraca się w formie zwiększonych konwersji i lojalności klientów.
Zwrot z inwestycji w stronę to najlepszy wskaźnik oceny dla świadomych przedsiębiorców.
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.
Zainspiruj się najlepszymi stronami na świecie. Dowiesz się, co sprawia, że są tak skuteczne i wykorzystaj ich strategie u siebie.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.