Wpisujesz w Google CMS i otrzymujesz 2 110 000 000 wyników? Nie trać czasu na “grzebanie” w szczątkowych artykułach. Tu znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz.
Wybierz najlepszy system CMS i zarządzaj stroną firmy bez zaawansowanej wiedzy technicznej i problemów.
Zaczynajmy!
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Strona internetowa sprawia, że jesteś dostępny 24/h przez 365 dni w roku. Dobry system CMS ułatwia tworzenie i rozbudowę witryny tak, żeby zawsze była gotowa do zamiany obojętnych gości w klientów.
Damian Grądzki
Copywriter, Specjalista SEO
CMS czyli system zarządzania treścią to oprogramowanie służące do tworzenia, edycji, publikowania i zarządzania treścią na stronach internetowych.
To przestrzeń, w której możesz bez specjalistycznej wiedzy zaprojektować, utworzyć i opublikować stronę internetową firmy, sklep e-commerce czy firmowy blog.
36.68 mln osób, czyli 88.4% populacji Polski są użytkownikami Internetu
Daj im się zauważyć i dbaj o swoją stronę z dobrym CMSem.
To narzędzie, które umożliwia prosty proces tworzenia treści:
Wchodzisz do CMS
Uzupełniasz rubryki o treści, układasz sekcje stron
Klikasz “Utwórz stronę, utwórz wpis blogowy”
Klikasz publikuj i gotowe
Samo tworzenie strony internetowej to jednak dużo więcej niż wciśnięcie kilku przycisków.
Potrzebujesz solidnej architektury informacji, angażujących treści, dobrych elementów graficznych, intuicyjnej nawigacji i wiele więcej. Czego dokładnie? Dowiesz się z kompletnego przewodnika po budowaniu stron www.
Powody dla których CMSy są tak popularne
Strona internetowa to punkt wyjścia marketingu internetowego.
Niezależnie czy w planie masz publikowanie reklam na Facebooku, TikToku, regularną wysyłkę newslettera, SEO czy reklamy w Google.
Każdy kanał marketingowy powinien odsyłać do strony, gdzie zachodzi sprzedaż.
CMS-ów jest mnóstwo. WordPress, Joomla, Drupal, WIX. To jaki wybierzesz, powinno zależeć od Twojej wiedzy technicznej i funkcjonalności strony internetowej, którą zamierzasz utworzyć.
Każdy system jest unikatowy, stąd przy wyborze warto wziąć pod uwagę zalety i wady, które znajdziesz w kolejnych akapitach tego tekstu.
Tworząc nową stronę, masz dwie drogi:
1. Jedna to zamknięty CMS, w którym firma ma do dyspozycji tylko te funkcje i narzędzia przewidziane przez twórcę systemu.
2. Druga to użycie “otwartego” CMSa, który daje wygodny wgląd w kod źródłowy. Dzięki temu programiści mogą sami dodawać różne modyfikacje i rozbudowywać strony o atrakcyjniejszy wygląd, więcej spersonalizowanych funkcjonalności.
Co jest lepsze?
W przypadku “zamkniętego CMS-a:
Rozwijanie nowych funkcjonalności na stronie może być niemożliwe, ze względu na brak wiedzy koderów z firmy tworzącej CMS.
Weź pod uwagę 5 poniższych punktów:
Dostosowanie: CMS powinien być banalny w obsłudze, byś mógł nanosić drobne zmiany osobiście
Intuicyjny interfejs: “Warsztat” pracy nad stroną ma być uporządkowany - tu leżą narzędzia, tu leży zestaw do sprzątania, tu leży stół roboczy
Cena: Wiele z nich jest darmowych, choć za rozszerzenia trzeba zazwyczaj dopłacić
Skalowanie: CMS powinien się automatycznie aktualizować, co zwiększa bezpieczeństwo i daje dostęp do nowych rozszerzeń, wtyczek
Integracje: CMS powinien umożliwiać integrację z narzędziami zewnętrznymi np. do analizowania ruchu na stronie, podpięcia narzędzi do zbierania danych o efektywności reklam
Trochę tego jest. Dlatego oszczędzę Ci pracy. Wybrałem 3 najpopularniejsze systemy CMS z wykazem zalet i wad.
WordPress jest idealny dla początkujących bez specjalistycznej wiedzy, ponieważ oferuje mnóstwo darmowych wtyczek, motywów i dokumentacji.
Możesz w nim zrobić bloga, stronę usługową, a nawet e-commerce.
Ale jednocześnie jest popularny i często “czają się” na niego hakerzy, choć regularne aktualizacje rozwiązują ten problem.
W jego przypadku wtyczek i narzędzi masz mnóstwo, ale im więcej ich zainstalujesz, tym strona będzie wolniej się ładować.
Ponadto regularne aktualizacje to niezbędne minimum by strona była bezpieczna, dlatego niektóre z nich trzeba robić ręcznie.
Joomla oferuje zaawansowane funkcje, co jest idealne dla rozbudowanych witryn internetowych i programistów. Dzięki niej można dostosować stronę za pomocą wielu dostępnych rozszerzeń.
Warto jednak podkreślić, że jest bardziej skomplikowany niż WordPress, ponieważ budowanie zaawansowanych funkcji wymaga wiedzy technicznej.
Mogą pojawić się też trudności z kompatybilnością z rozszerzeniami.
Drupal umożliwia budowanie bardzo zaawansowanych stron internetowych i jest uważany za jeden z najbezpieczniejszych na rynku.
Ponadto społeczność Drupala stale tworzy nowe rozszerzenia i oferuje wsparcie.
Niestety jest trudniejszy w obsłudze niż WordPress czy nawet Joomla, ponieważ tworzenie funkcjonalności wymaga wiedzy, co jest czasochłonne.
Drupal musi być aktualizowany, by zapewnić pełne bezpieczeństwo.
Podstawowe funkcje CMS-ów są dostępne często za darmo. Jednak jeśli celujesz w rozbudowane strony, to pamiętaj, że niektóre narzędzia, możliwości będą płatne.
Dlatego podsumowując powyższy akapit, powiem tak. WordPress to darmowy CMS, który na tle konkurencji wypada tak:
38% stron internetowych na całym świecie jest postawionych w WordPressie
30% sklepów internetowych działa na WordPressie + Woocommerce
WordPress ma 61.8% udziałów w rynku CMS ogółem
Jedną z najpopularniejszych opcji jest WordPress.
Udział WordPressa na polskim rynku wynosi 82%
Czy popularne CMS-y są warte uwagi? Tak, ponieważ korzystają z nich najwięksi.
WordPress: Pepco, NASA, SONY MUSIC.
Drupal: Tesla, KGHM, Purina.
Drogi są dwie. Ręcznie i automatycznie.
Automatyczna ścieżka:
Ręczna ścieżka:
CMS wybrany? Czas na stworzenie strony.
Ze względu na fakt, że WordPress w naszym nieoficjalnym rankingu wygrywa pod względem prostoty działania, to poniżej znajdziesz informacje, jak stworzyć stronę.
Wejdź na stronę wordpress.org i pobierz instalator
Dokup certyfikat SSL, który stanowi podstawę zabezpieczenia strony
Przenieś wypakowany plik WordPressa za pomocą narzędzia na serwer
Podążaj za wskazówkami instalatora
Wybierz motyw strony
Dostosuj witrynę w kokpicie (menu, logo, wygląd, kolory, czcionki, nawigacja)
Gotowe
Zakup hosting i domenę, przy małej stronie wystarczy hosting “najniższego szczebla”, ale obowiązkowo od dobrego usługodawcy
Wypakuj paczkę ZIP WordPressa i połącz się z serwerem np. za pomocą programu FileZilla
Wpisz w przeglądarkę internetową swoją domenę np. https://mojadomena.pl
Po zainstalowaniu zaloguj się do strony/kokpitu WordPressa
Dodaj strony, wpisy blogowe i edytuj je za pomocą dostępnych narzędzi lub wtyczek
Dodaj i zainstaluj wtyczki niezbędne do realizacji celów marketingowych strony
Pamiętaj, że postawienie nowej strony to dopiero początek przygody z marketingiem internetowym.
Równie ważna jest aktualizacja (bezpieczeństwo), ciągła rozbudowa witryny o nowe treści (SEO), podpinanie narzędzi analitycznych (reklamy płatne) i wzbogacanie jej o funkcjonalności.
Znamy CMSy na wylot. Budujemy w nich strony internetowe, na które konkurenci naszych klientów patrzą z zazdrością!
Projektujemy strony, które nie tylko wyglądają świetnie, ale też przyciągną ruch i zamienią gości na klientów. Chcesz stworzyć z nami swoją stronę? Daj nam znać!
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.
Zainspiruj się najlepszymi stronami na świecie. Dowiesz się, co sprawia, że są tak skuteczne i wykorzystaj ich strategie u siebie.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.