Zainspiruj się najlepszymi microsite w internecie. To gotowy poradnik, który pozwoli Ci stworzyć plan na zaprojektowanie microsite będącą dopalaczem ruchu i sprzedaży w firmie.
Zaczynamy!
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Microsite to inaczej mini-strona internetowa zaprojektowana dla jednego wydarzenia, jednej kampanii, jednego produktu/usługi. Skupiona jak laser na danym temacie. Potencjalny klient nie musi klikać i skakać po stronie, by znaleźć to, czego szuka. Dostaje link i tam znajduje wszystko, co go interesuje.
Damian Grądzki
Copywriter, Specjalista SEO
87% decyzji zakupowych klientów zaczyna się od przeglądania informacji o firmie w internecie.
Szukasz sposobu na zwiększenie przewagi swojej firmy? Mikrostrony mogą być idealnym rozwiązaniem.
Średni czas uwagi człowieka to 8 sekund. Nie oczekuj więc, że potencjalny klient przejrzy Twoją stronę od deski do deski.
Oferty na niektóre produkty, usługi, eventy powinny być precyzyjne niczym laser. Po to jest microsite. Inaczej rozmyjesz uwagę klienta, który nie znajdzie tego, czego szuka i pójdzie do konkurencji.
Microsite działa jak precyzyjny laser. Skupia się na realizacji konkretnego celu marketingowego.
Microsite to inaczej mini-strona internetowa zaprojektowana dla jednego wydarzenia, jednej kampanii, jednego produktu/usługi.
Co to oznacza dla firmy?
Nie tworzysz rozbudowanego serwisu w modelu: strona główna, o nas, usługi, kategorie, produkty, kontakt. Tworzysz tylko jedną zakładkę, na której realizujesz konkretny cel np.:
Co to oznacza dla klienta?
Nie musi klikać i skakać po stronie, by znaleźć to, czego szuka. Dostaje link i tam znajduje wszystko, co dotyczy produktu, wydarzenia.
Najpierw przykład z naszego podwórka. Z naszej strony głównej (www.owocni.pl) możesz dostać się na microsite np. z ofertą na logo (www.logofirmowe.pl) i copywriting (www.copywriting.pl).
Teraz przykład firmy działającej w nieco innej skali. Patagonia robi wiele na rzecz ochrony ekosystemu.
Dlatego prowadzi microsite Blue Heart, gdzie dzieli się informacjami na temat szkód, jakie wyrządza tama w regionie Bałkanów.
Microsite to nie landing page. Różni je struktura.
Landingi nawołują do jednego działania, nie rozpraszają użytkowników żadnymi dodatkowymi podstronami.
Z kolei Microsite są skupione wokół danej tematyki/produktu, ale mogą mieć więcej niż jedną podstronę, która buduje swoisty silos tematyczny.
A microsite?
Pozycjonowanie jednego adresu URL czyt. jednej strony jest proste, ponieważ skupia się na jednej frazie kluczowej np. zbiórka krwi w Zabrzu.
Przy dobrych wiatrach może kosztować wyłącznie 200 zł, zająć 2 dni i zacząć generować ruch na stronie w 2 tygodnie, przynosząc dochód w wysokości kilkunastu tysięcy złotych.
Microsite są tworzone m.in. na potrzeby:
Oto kilka najczęstszych sytuacji, w których microsite świetnie się sprawdzają:
Korzyści zapewniane przez dobry microsite:
Plus - większa skuteczność reklam
Kierowanie reklam na microsite zapewnia możliwość skupienia się na konkretnej kampanii lub wydarzeniu bez rozpraszania uwagi przez elementy zewnętrzne.
Odwiedzający trafia tam, gdzie ma trafić i widzi Cię jako eksperta w niszowym temacie.
Minus - może pojawić się zdezorientowanie
Kierowanie ruchu na microsite pokazuje Cię w roli eksperta w wąskim temacie np. ochrona środowiska w rejonie Bałkanów.
Nie pozwól jednak, by odwiedzający widział Cię wyłącznie w ten sposób. Przygotuj dla niego łatwą ścieżkę powrotu do Twojej głównej strony, głównej działalności.
Microsite informacyjna dostarcza pomocne informacje o produktach, usługach.
Przykład: Team Rubicon - ukazuje trudną sytuację osób dotkniętych powodzią w regionie Gulf Coast i prowadzi zbiórkę charytatywną.
Microsite promocyjna to strona, która angażuje i prezentuje specjalne oferty, wydarzenia, promocje.
Przykład: Spotify for Artists to strona, która służy promocji “świeżych” muzyków.
Microsite transakcyjna umożliwia zakup konkretnego produktu, usługi
Przykład: Bentley Motors Configurator - służy do zamawiania jazdy próbnej i promocji cyfrowej konkretnego pojazdu.
5 rzeczy, na których opiera się projektowanie microsite
Oto kilka świetnych przykładów różnych rodzajów mikrowitryn:
Potrzebujesz więcej inspiracji? Przejrzyj nasze microsite:
Chcesz zaprojektować microsite, ale nie wiesz, jak podejść do tego od strony technicznej? Spokojnie! Na taką okazję mamy w arsenale kilka poradników, które Ci pomogą.
Kliknij i sprawdź, jak zaprojektować microsite od szczegółu do ogółu tak, by klienci nie mogli przejść obok niej obojętnie.
Sprawdź jak stworzyć, wybrać i “podkręcić” elementy układanki w naszym przewodniku po stronach firmowych.
Jeśli potrzebujesz mikrostrony, która zawiera wszystkie elementy, o których wspomniałem wyżej, napisz do nas. W Owocnych wiemy, jak sprawić, by nawet z mikro skali wygenerować makro efekty.
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.
Zainspiruj się najlepszymi stronami na świecie. Dowiesz się, co sprawia, że są tak skuteczne i wykorzystaj ich strategie u siebie.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.