Jak tworzyć Microsite?

Mikrostrona do zadań specjalnych

Zainspiruj się najlepszymi microsite w internecie. To gotowy poradnik, który pozwoli Ci stworzyć plan na zaprojektowanie microsite będącą dopalaczem ruchu i sprzedaży w firmie.

Zaczynamy!

Microsite - Owocni

OWOCNY HIT!

Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.

Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Streszczenie:

Microsite to inaczej mini-strona internetowa zaprojektowana dla jednego wydarzenia, jednej kampanii, jednego produktu/usługi. Skupiona jak laser na danym temacie. Potencjalny klient nie musi klikać i skakać po stronie, by znaleźć to, czego szuka. Dostaje link i tam znajduje wszystko, co go interesuje.

Damian Grądzki
Copywriter, Specjalista SEO

> strona internetowa > tworzenie microsite
87%

87% decyzji zakupowych klientów zaczyna się od przeglądania informacji o firmie w internecie.

Szukasz sposobu na zwiększenie przewagi swojej firmy? Mikrostrony mogą być idealnym rozwiązaniem.

Średni czas uwagi człowieka to 8 sekund. Nie oczekuj więc, że potencjalny klient przejrzy Twoją stronę od deski do deski.

Oferty na niektóre produkty, usługi, eventy powinny być precyzyjne niczym laser. Po to jest microsite. Inaczej rozmyjesz uwagę klienta, który nie znajdzie tego, czego szuka i pójdzie do konkurencji.

Co to ma wspólnego z microsite?

Microsite działa jak precyzyjny laser. Skupia się na realizacji konkretnego celu marketingowego.

Microsite to inaczej mini-strona internetowa zaprojektowana dla jednego wydarzenia, jednej kampanii, jednego produktu/usługi.

Co to oznacza dla firmy?

Nie tworzysz rozbudowanego serwisu w modelu: strona główna, o nas, usługi, kategorie, produkty, kontakt. Tworzysz tylko jedną zakładkę, na której realizujesz konkretny cel np.:

  • Zaproszenie na event
  • Kampania Google Ads na nowy produkt/testowy w Twojej ofercie
  • Testowanie działań SEO
  • Nowy sposób promowania usługi

Co to oznacza dla klienta?

Nie musi klikać i skakać po stronie, by znaleźć to, czego szuka. Dostaje link i tam znajduje wszystko, co dotyczy produktu, wydarzenia.

Microsite vs. strona główna - różnice

  • Strona główna - ogólne centrum informacji o marce dla różnych widzów
  • Microsite - sprecyzowane informacje o jednym produkcie, wydarzeniu, evencie

Przykłady mikrostron vs. strona główna

Najpierw przykład z naszego podwórka. Z naszej strony głównej (www.owocni.pl) możesz dostać się na microsite np. z ofertą na logo (www.logofirmowe.pl) i copywriting (www.copywriting.pl).

Teraz przykład firmy działającej w nieco innej skali. Patagonia robi wiele na rzecz ochrony ekosystemu.

Dlatego prowadzi microsite Blue Heart, gdzie dzieli się informacjami na temat szkód, jakie wyrządza tama w regionie Bałkanów.

Microsite a landing page - różnice

Microsite to nie landing page. Różni je struktura.

Landingi nawołują do jednego działania, nie rozpraszają użytkowników żadnymi dodatkowymi podstronami.

Z kolei Microsite są skupione wokół danej tematyki/produktu, ale mogą mieć więcej niż jedną podstronę, która buduje swoisty silos tematyczny.

Microsite a SEO

A microsite?

Pozycjonowanie jednego adresu URL czyt. jednej strony jest proste, ponieważ skupia się na jednej frazie kluczowej np. zbiórka krwi w Zabrzu.

Przy dobrych wiatrach może kosztować wyłącznie 200 zł, zająć 2 dni i zacząć generować ruch na stronie w 2 tygodnie, przynosząc dochód w wysokości kilkunastu tysięcy złotych.

Odkryj cele microsite

Microsite są tworzone m.in. na potrzeby:

  • Kampanii marketingowych
  • Promocji inicjatyw firmowych
  • Docierania do wąskiej grupy odbiorców
  • Reklamowania konkretnych usług lub produktów
  • Budowania świadomości marki

Kiedy tworzyć microsite?

Oto kilka najczęstszych sytuacji, w których microsite świetnie się sprawdzają:

  • Promowanie eventów
  • Niszowy temat dotyczący kampanii marketingowej
  • Promocja konkretnej inicjatywy firmy
  • Docieranie do niszowych grup odbiorców
  • Promowanie nowej linii produktów

Microsite = powtarzalne korzyści

Korzyści zapewniane przez dobry microsite:

  • Większa świadomości marki
  • Tworzenie niszowych treści
  • Angażowanie klientów
  • Sprecyzowane działania SEO lub testowanie SEO
  • Szybsze zbieranie adresów mailowych do bazy
  • Promocja produktów/usług sezonowych bez konieczności zmian strony głównej

Microsite - plusy i minusy

Plus - większa skuteczność reklam

Kierowanie reklam na microsite zapewnia możliwość skupienia się na konkretnej kampanii lub wydarzeniu bez rozpraszania uwagi przez elementy zewnętrzne.

Odwiedzający trafia tam, gdzie ma trafić i widzi Cię jako eksperta w niszowym temacie.

Minus - może pojawić się zdezorientowanie

Kierowanie ruchu na microsite pokazuje Cię w roli eksperta w wąskim temacie np. ochrona środowiska w rejonie Bałkanów.

Nie pozwól jednak, by odwiedzający widział Cię wyłącznie w ten sposób. Przygotuj dla niego łatwą ścieżkę powrotu do Twojej głównej strony, głównej działalności.

3 najpopularniejsze formy microsite

Microsite informacyjna dostarcza pomocne informacje o produktach, usługach.

Przykład: Team Rubicon - ukazuje trudną sytuację osób dotkniętych powodzią w regionie Gulf Coast i prowadzi zbiórkę charytatywną.

Microsite promocyjna to strona, która angażuje i prezentuje specjalne oferty, wydarzenia, promocje.

Przykład: Spotify for Artists to strona, która służy promocji “świeżych” muzyków.

Microsite transakcyjna umożliwia zakup konkretnego produktu, usługi

Przykład: Bentley Motors Configurator - służy do zamawiania jazdy próbnej i promocji cyfrowej konkretnego pojazdu.

Elementy microsite - design, formularz kontaktowy

5 rzeczy, na których opiera się projektowanie microsite

  • Liczba stron - ile podstron jest potrzebnych do zrealizowania Twoich biznesowych celów?
  • Identyfikacja wizualna - grafiki, filmy, animacje - wszystko co ważne, by zatrzymać odwiedzającego na stronie
  • Nawigacja - wybierz formę poruszania po stronie, klikanie, przewijanie, powiększanie
  • Media - zdecyduj czy strona ma być formą pamiętnika, dziennika, bloga, czy może galerią zdjęć lub filmów
  • Sprzedaż - zaprojektuj sekcję, która realizuje cel marketingowy powstania strony np. sprzedaż, umówienie spotkania

O czym pamiętać przy tworzeniu microsite? Garść wskazówek

  • Jedna microsite = jeden obszar działalności - projektuj z myślą o spersonalizowanych tekstach, wyglądzie.
  • Spersonalizowana komunikacja - zrozum jak “mówi” klient i dobierz narrację do jego stylu.
    Hasło “Wibracja w przemyśle” pasuje do sprzedaży wibropras do produkcji elementów betonowych, z kolei hasło “Obczaj ten styl” pasuje do sprzedaży bluz dla młodzieży.
  • Analiza microsite - korzystaj z narzędzi pomiarowych: pixel, mapy ciepła, Google Analytics i sprawdzaj, co na stronie działa, a co jest jej wąskim gardłem.
  • Przemyślana hierarchia - projektując pamiętaj o przemyślanej hierarchii treści, komunikatów, atrakcyjnym, ale nieprzeładowanym designie (UX)
  • Zainwestuj w dobrą nazwę, domenę i hosting - nazwa zasygnalizuje cel strony, domena da Ci rozpoznawalność, a dobry hosting zapewni bezpieczeństwo i stabilność strony.
  • Zastosuj spójny branding microsite ze stroną główną - korzystaj z podobnych kolorów, czcionek, co zapewni płynność w przypadku ewentualnego przejścia klienta z microsite do strony głównej.
  • Responsywność - mirosite powinna być dostosowana do urządzeń mobilnych, inaczej niektórzy użytkownicy wejdą i szybko wyjdą ze strony, co okaże się fiaskiem w osiągnięciu celu marketingowego.
  • Promuj microsite w social mediach - w ten sposób łatwo zwiększysz zasięgi na platformach społecznościowych, skąd wygenerujesz dodatkowy ruch.

Przykłady najlepszych microsite

Oto kilka świetnych przykładów różnych rodzajów mikrowitryn:

Potrzebujesz więcej inspiracji? Przejrzyj nasze microsite:

Microsite - zajrzyj po więcej

Chcesz zaprojektować microsite, ale nie wiesz, jak podejść do tego od strony technicznej? Spokojnie! Na taką okazję mamy w arsenale kilka poradników, które Ci pomogą.

Kliknij i sprawdź, jak zaprojektować microsite od szczegółu do ogółu tak, by klienci nie mogli przejść obok niej obojętnie.

Sprawdź jak stworzyć, wybrać i “podkręcić” elementy układanki w naszym przewodniku po stronach firmowych.

Chcesz stworzyć microsite?

Jeśli potrzebujesz mikrostrony, która zawiera wszystkie elementy, o których wspomniałem wyżej, napisz do nas. W Owocnych wiemy, jak sprawić, by nawet z mikro skali wygenerować makro efekty.

Rozdział 1:
Podstawy współczesnych stron internetowych
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Rozdział 2:
Budowa stron, które robią robotę
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Rozdział 3:
Rodzaje biznesowych stron internetowych
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Rozdział 4:
Kluczowe podstrony firmowe
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Rozdział 5:
Elementy skutecznych stron
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Rozdział 6:
Kluczowe cechy skutecznej strony
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.

Owocni eksperci cytowani są przez:

Zamów bezpłatne
badanie strony, by
otrzymać porady
od ekspertów

Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.

4.98 / 5