Szukasz inspiracji do projektu strony internetowej dla szkoły lub innej placówki edukacyjnej? Inspiruj się świetnymi stronami.
Odkryj jak prezentowanie usług edukacyjnych oraz ułatwianie procesu rekrutacji wpływa na zwiększenie zaufania i reputacji do Twojej placówki.
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Głównym celem strony edukacyjnej jest skuteczne przyciąganie nowych uczniów. Najlepsze witryny notują współczynnik konwersji na poziomie 40%. Mają zwięzłą, przejrzystą i zorganizowaną treść, która trafia w potrzeby uczniów. Unikalne cechy wyróżniające szkołę spośród konkurencji widać na nich od wejścia.
Mariusz Słowik
Head of design
W Internecie można znaleźć przykłady stron edukacyjnych, które swoim wyglądem raczej odstraszają niż zachęcają przyszłych uczniów.
Krzyczące, niedopasowane i mało treściwe, często zbudowane na szablonie darmowe strony internetowe dla szkół nie wnoszą żadnych treści, które w skuteczny sposób werbowałyby nowych słuchaczy.
Strona edukacyjna szkoły musi w przystępny sposób przekazywać informacje o kierunkach, naborach czy terminach spotkań.
Wszystkie te dane powinny być zmyślnie wkomponowane w układ strony, tak by odwiedzający nie mieli wątpliwości, co jest naprawdę ważne.
Dobrze jest unikać nadmiaru grafiki i treści. Skuteczna strona internetowa dla szkoły musi być przejrzysta i czytelna.
Sporo uwagi należy poświęcić grafice – wizualna koncepcja strony jest jak pierwsze wrażenie. Już po kilku sekundach zapada decyzja czy zostajemy tu dłużej.
Dobrze jest korzystać ze sprawdzonych wzorców dotyczących układu strony, które dają użytkownikom poczucie przebywania „u siebie”.
Dobre praktyki to na przykład umieszczenie logo szkoły w lewym górnym rogu strony, panelu do logowania w prawym, a odnośników do regulaminu czy kontaktu w stopce strony.
Taki znajomy pierwiastek pozwala czytelnikom w prosty i intuicyjny sposób korzystać ze strony edukacyjnej.
Pamiętaj, aby dopasować kolorystykę do logotypu szkoły, tak aby odwiedzającym łatwo było natychmiastowo skojarzyć barwy z placówką.
Inspiracje możesz czerpać także z kierunków, jakie oferuje szkoła. Na przykład szkoła ogrodnicza świetnie zaprezentuje się w odcieniach zieleni.
Staraj się nie używać więcej niż trzech kolorów. Zbyt barwna strona edukacyjna odwraca uwagę, zamiast ją przyciągać.
Dobrze jest dobierać barwy na podstawie palety kolorów. W internecie jest mnóstwo wskazówek, jak z niej korzystać i które z kolorów wpływają pozytywnie lub negatywnie na psychikę człowieka.
Taka wiedza pozwoli subtelnie pokierować przyszłym klientem. Wyobraź sobie na przykład czarnobrązową stronę szkoły.
Nie poszedłbyś do niej, prawda?
Młodzi ludzie, czyli główny target szkół, bardzo często korzystają z internetu w telefonach komórkowych czy tabletach. Taki typ klientów wymaga nowoczesnego podejścia do tematu projektowania stron edukacyjnych.
Profesjonalna witryna nie może sobie pozwolić na porozciągane, nieczytelne treści na małych ekranach.
Warto wykorzystać responsive web design, czyli technologię dopasowywania się obrazu do wielkości urządzenia.
Ponadto trzeba zoptymalizować szybkość ładowania. Dobra strona musi dynamicznie wczytywać się przy każdym łączu, na każdym urządzeniu i w każdej przeglądarce.
Oto kilka przydatnych wskazówek, które pomogą Ci zapanować nad zbyt „ciężką” stroną:
Najlepsze strony notują nawet około 40%. Trochę słabsze, ale wciąż świetne 23%. Jednak takich jest niewiele.
Zdecydowana większość oscyluje wokół 0,2%. A mowa o współczynniku konwersji, który dla właścicieli stron edukacyjnych jest jak długoterminowa prognoza pogody. Im większy, tym cieplej (więcej zysków).
Jest to po prostu stosunek ilości faktycznych klientów, do ilości wszystkich odwiedzających witrynę.
Trzeba więc tak tworzyć projekty stron, by od początku optymalizacja współczynnika konwersji była prostym zadaniem.
Cel?
Czytelnik musi zamienić się w klienta…
Jak to zrobić?
Strony internetowe dla szkół muszą być tak zaprojektowane, aby internauci mogli z nich wygodnie korzystać.
Dobrym pomysłem jest wprowadzanie innowacji. Przejrzyj konkurencyjne strony, zainspiruj się i znajdź… lukę.
Wprowadź do swojej strony coś, czego nie ma nigdzie indziej. Być może będzie to mobilny, edytowalny plan zajęć? Albo platforma kontaktu uczeń – nauczyciel?
Pomysłów może być mnóstwo ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia. Na ten etap warto poświęcić więcej czasu – dobry pomysł z pewnością przyciągnie mnóstwo internautów.
Tworzenie stron edukacyjnych silnie powiązane jest z marketingiem.
Warto podczas projektowania zaplanować wirtualną przestrzeń na branżowy blog, który jeśli będzie zawierał ciekawe i przydatne artykuły, szybko rozprzestrzeni się w sieci, na przykład poprzez media społecznościowe. A wraz z nim strona edukacyjna…
Sytuacja idealna jednak trzeba na nią solidnie zapracować.
Pamiętaj, aby zadbać o każdy element budowania strony internetowej dla swojej szkoły, a wysoki współczynnik konwersji będzie w Twoim zasięgu.
Projektowanie, rozwijanie i doglądanie własnej strony nie jest łatwe.
Tylko idealnie zaplanowana witryna ma szansę zaistnieć wśród konkurencji i stać się prawdziwym, skutecznym pośrednikiem zapraszającym nowych uczniów.
Dopilnuj wszystkiego lub pozwól to zrobić nam - korzyści pojawią się szybciej niż myślisz.
Bo w Owocnych dajemy Ci pomysł, projekt, wykonanie, wysoki współczynnik konwersji, responsive web design, pozycjonowanie i wiele więcej! Sprawdź!
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.
Zainspiruj się najlepszymi stronami na świecie. Dowiesz się, co sprawia, że są tak skuteczne i wykorzystaj ich strategie u siebie.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.